Wifi extender gebruiken als access point ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 582717

Topicstarter
Ik wil meerdere access point verbinden via een netwerkkabel om zo de wifi dekking in een groot complex te verbeteren. Vervolgens wil ik ze allemaal dezelfde ssid geven en dezelfde beveiliging. Tevens wil ik dan ook de frequentie kanalen netjes indelen zodat je geen overlappingen krijgt.

Maar nou kom ik voornamelijk wifi extender tegen in webshops. Kan je een wifi extender gebruiken als gewoon access point ? Bij bijna alle wifi extenders zit een netwerkpoort. Lijkt mij dat je die gewoon kan aansluiten op je netwerkswitch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

De meeste wel. Zo ook die goedkope dingen bij de action.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
Vermijd extenders, gebruik die bij voorkeur niet. Wel Access Points (AP), die kun je in jouw geval goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

^ :? Geeft TS toch ook aan, extenders als AP gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-07 17:41
Extenders en AP's zijn niet hetzelfde. Je kan beter voor AP's kiezen. Extenders halveren de wifi snelheid en hebben minder mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-07 19:17

lier

MikroTik nerd

Meeste wifi extenders hebben een handleiding waarin staat of ze als accesspoint ingezet kunnen worden. Aannemen dat omdat er een LAN poort op zit dat het ook als accesspoint ingezet kan worden, lijkt mij niet aan te raden.

Wat zijn je eisen en wensen?

@EverLast2002: de TS en DukeBox hebben het over kastjes die als extender of als accesspoint ingezet kunnen worden. Beetje schizofreen apparaat, zeg maar...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 582717

Topicstarter
De eisen zijn dat men over een "groot" complex kan roamen op hetzelfde ssid. Dit met redelijke snelheid. (snelheid is beperkt ivm sateliet internet). Het hoeven dus geen supersnelle access points te zijn aangezien de sateliet snelheid ook beperkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

In het nintendo3ds topic is een lijst met de diverse extenders welke als ap gebruikt kunnen worden. Dit i.v.m. spotpass e.d. hieruit is gebleken dat de 13,95 'extender' van de action prima werkt (op 150Mbit 2,4GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zo "prima" noem ik 1x1 non-MiMo (SiSo :z ) 2.4GHz only niet. Het is goedkope rommel - maar blijkbaar betrouwbare.

Ik zou hoe dan ook voor een 2x2 MiMo dualband geval gaan, aangezien je met meerdere AP's binnen de kortste keren in de 2.4GHz-band met jezelf zit te interfereren, nog los van interferentie van buitenaf.

Dat zou ook met dualband repeaters kunnen, ik meen zoiets met een Asus geval (typenr even vergeten) gedaan te hebben, maar ik zou eerder gaan voor eenvoudige dualband routers en die als AP inzetten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
Als die extender van de Action dezelfde is als deze [WiFi] Maxxter ACT-WNP-RP-002 AP dan beschikt hij over 2x2 MiMo. Werkt overigens prima, ook als AP!

[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 10-12-2014 20:43 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2x2 is beter dan 1x1, maar het blijft 2.4GHz only, dus lost interferentieproblemen per definitie niet op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Jup dat is hem

Pagina: 1