Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
MS > PRG
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Iets als dit:
1
2
3
| -(IBAction) onClick: (id) sender { ... code ... } |
In je screenshot is te zien (beneden, aan de rechterkant) dat er ergens een NSInvalidArgumentException wordt gethrowed. Zo te zien in een call naar insertObject:atIndex: van een NSArray. Zoek dus in je code naar een call naar die method en bekijk wat voor arguments je doorgeeft. Mijn gok zou zijn dat je een ongeldige index hebt opgegeven bijvoorbeeld.
Zonder stack trace is het lastig om preciezer te zijn. Het is bijvoorbeeld ook mogelijk dat je zelf insertObject:atIndex: niet aanroept, maar dat gebeurd omdat je zelf een andere method aangeroepen hebt die insertObject:atIndex gebruikt om zijn werk te doen. De stack trace zou een en ander moeten verduidelijken.
[ Voor 57% gewijzigd door Gerco op 04-12-2014 12:56 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
dit is de andere code, ik heb eigenlijk nog nauwelijks verstand van xcode en weet nog niet goed wat ik moet programmeren bij een button
1
| _barButton.action = @selector(revealToggle:); |
waar heb je die action gedefinieerd, en hoe ziet die eruit? Je geeft namelijk aan dat als er op de knop gedrukt moet worden er een action revealToggle moet worden uitgevoerd. Ik verwacht dat het staat in SWRevealViewController.m, maar die zie ik niet terug in je structuur links.
wat ik aan de praat wil krijgen is een button die me weer naar een andere pagina doorstuurt
[ Voor 37% gewijzigd door iantje31 op 04-12-2014 13:02 ]
Zonder relevante code zijn wij met hagel aan het schieten; je laat een stukje zien van een knop die blijkbaar wel werkt, waarom niet de code tonen van de knop die niet werkt?iantje31 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:00:
die heb ik gebruikt voor een slide menu aan de zijkant, die werkt nu fatsoenlijk
wat ik aan de praat wil krijgen is een button die me weer naar een andere pagina doorstuurt
[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 04-12-2014 13:07 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Ik heb nog geen precieze code achter mijn button, het probleem is ook dat ik niet precies weet wat ik precies moet doenvistu schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:05:
[...]
Zonder relevante code zijn wij met hagel aan het schieten; je laat een stukje zien van een knop die blijkbaar wel werkt, waarom niet de code tonen van de knop die niet werkt?
Dan weet je ook meteen waarom het niet werktiantje31 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:06:
[...]
Ik heb nog geen precieze code achter mijn button, het probleem is ook dat ik niet precies weet wat ik precies moet doen
Veel succes verder
In je topic start geef je aan dat je button "goed gelinked" is, maar daar twijfel ik aan. In je tweede screenshot is te zien dat je een method button: gedefinieerd hebt in je .h bestand, maar dat je er geen bijhorende implementatie aan gekoppeld hebt ("Method definition for button: not found").
Ik kan je aanraden om een paar tutorials te volgen. Het internet staat er vol mee en ook op iTunes U kun je bergen materiaal vinden om je wegwijs te maken in Objective-C.
Programmeren is niet iets wat je "zomaar even" doet om een opdracht af te maken. Het is belangrijk dat je begrijpt wat je doet omdat je anders elke tweede of derde regel code weer een nieuwe vraag moet gaan stellen, je komt dan nergens. Hier zijn een paar links met tutorials om je op weg te helpen:
Eerst een beetje over Objective-C leren: Beginners iOS Development Objective-C en dan Create your first iOS 7 Hello World Application. Deze tutorial van Apple zelf is ook zeer aan te raden: Start Developing iOS Apps Today
[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 04-12-2014 13:27 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit topic is gesloten.
![]()