Windows 8.1 enige (werkende) account is plotseling guest

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:23
Ik heb een probleem, het enige account op mijn windows 8.1 tablet is plotseling een guest.

Hierdoor kan ik geen instellingen wijzigen en programma's verwijderen/installeren.

Ik krijg dan de melding

"geef een administrator wachtwoord op"

Wat ik al heb geprobeerd:
- Systeemherstel, er zijn echter geen herstel momenten want ik heb de tablet pas sinds donderdag.
- CMD starten vanuit geavanceerde startup en met net user de group veranderen / een nieuwe account aanmaken die Admin is, na opnieuw opstarten zijn de accounts niet beschikbaar.
- vanuit geavanceerde startup "systeem vernieuwen" gedaan. Dit helpt echter niks :(

Op internet staan allerlei commando's maar die werken alleen wanneer je wel de CMD kan starten als admin en dat kan ik dus nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan je niet simpelweg het systeem opnieuw installeren / factory resetten? Misschien wat drastisch maar als er nog nauwelijks iets op staat lijkt het me de snelste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Dat wil ik eigenlijk voorkomen, ik heb juist van alles ingesteld/geïnstalleerd. Maar als er geen andere oplossing is kan ik dat alsnog doen. Ik hoop alleen dat het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Opstarten in safe mode? Kans bestaat dat je dan bij inloggen wel de ingebouwde administrator account kan aanklikken. Opzich zijn er op google tig guides te vinden verder, en wat ik daar zo snel uit lees is er nog genoeg dat je kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
Safe mode werkt ook niet, krijg ook geen rechten in safemode en wijzigingen blijven niet bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Heb het zelfde gehad met 8.1. Enig remedie was een clean install.

Dit was mijn topic:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1567797

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1