Windows 8.1 Geen rechten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb geen idee wat het probleem is.

Mijn systeem draait op dit moment Windows 8.1.
Ik ben begonnen met Windows 7 toen een update naae 8 en nu naar 8.1.

Probleem die ik nu heb is dat ik geen programma's of bestanden van een geinstalleerd programma mag verwijderen of vervangen.

Als ik bv via Programmas en onderdelen iets wil verwijderen krijg ik volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Foutmelding1_zpsc4f5302f.jpg

terwijl programma niet verwijderd is.

Wil ik een bestand verwijderen dan doe ik rechtermuis en dan zie je bij Verwijderen de bekende Logotje staan:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Foutmelding2_zpsba2531ea.jpg

Als ik daar op druk gebeurt er wederom niets.

Ik ben enig gebruiker en sta ook als adminstrator, maar toch mag ik dit dus niet.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Windows 8 gaf geen probleem.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:32

TheVMaster

Moderator WOS
UAC staat aan? Enneh....wat is dat 'Take Ownership' in je menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat heb ik binnengehaald omdat ik de Windows.old niet weg kreeg welke ruim 7gb is.

Als ik nu bij een folder Takeownership druk dan kanik die folder zonder probleem verwijderen.
Probleem met rechten heb ik sinds8.1 er op staat.
Geen idee hoe dat komt.

Ik probeer bij gebruikersaccount, Instellingen voor Gebruikersaccountbeheer wijzigen te openen maar er gebeurt niets.

Heb voor de gein even Partents Control proberen te open en dat gaat ook niet. Heeft namelijk ook een UAC logo er voor.

Lijkt wel of ik een normaal user ben ipv beheerder.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Even een update. Ben via een andere site een oplossing tegengekomen.
Namelijk via regedit UAC uitzetten.
Dit was de oplossing, nu kan ik weer alles verwijderen ook via Programmas en onderdelen.

Maar... als ik UAC uitzet dan kan ik weer geen Metro Apps openen. Mail enz gaan niet open.
Daarom heb ik UAC maar weer aangezet via instellingen (dat ging nu wel, kon deze gewoon openen)

Maat na het her-starten van het systeem kan ik wederom nergens meer bij.Omdat UAC aan staat. Erg vaag

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Eh....de Windows.old folder niet weg kunnen gooien na upgrade is normaal, daar moet je de ehh..opruimwizard voor gebruiken. UAC uizetten is niet de oplossing inderdaad (gelukkig maar).

En als je via rechtermuisknop op Deze PC en dan beheren klikt. En dan lokale gebruikers en groepen, is jou user dan lid van Beheerders/Administrators?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Dat ik wondows.old niet zomaar kon verwijderen wist ik.Maar zelf als ik schijf opruimen deed kwam deze niet naar voren:

Dit kreeg is dus niet te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img.labnol.org/di/remove-windows-installation.png

Daarom ben ik verder gaan zoeken.

Wat jou vraag betreft, als ik rechtermuis bij Deze PC gebruik dan staat er nergens Beheer:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/DezePC_zpsf7a34576.jpg

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Ehhh....manage bedoel ik. Vreemd.....een combi van NL en. EN..? Ehhh...en hoe kreeg je die vorige installatie nu wel te zien dan....? Stond UAC toen uit of aan btw?

[ Voor 44% gewijzigd door TheVMaster op 03-11-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Bij windows 8 stond UAC ook gewoon aan. Kon toen ook alles doen als ik maar bij de UAC melding op OK drukte.
Als ik nu op OK druk dan gebeurt er alsnog niets.

Gister geprobeerd om een No-cd crack te gebruiken voor een originel spel en kon de .exe bestand niet vervangen.
UAC laat dit gewoon niet toe, ook niet na OK gegeven te hebben.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Met een nieuwe installatie is Windows niet meer bekend met de rechten die voorheen waren uitgedeeld aangezien de accounts er niet meer zijn. Deze rechten zitten alleen wel nog op die oude bestanden. Door ownership te nemen. Maak jezelf weer eigenaar van de folder dus plaats je je account weer bij de rechten van de oude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Maar dan moet je dus de rechen wel hebben gewijzigd. Zou niet weten waarom je rechten op Program Files en de Windows map zou willen aanpassen, maar theoretisch kan het natuurlijk wel.

Volgens mij is dit niet het geval bij de TS..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Wat mijn grootste probleem blijft als UAC aan staat is het feit dat ik gewoon geen controle heb over het verwijderen van geinstallerde programmas.

Zoals al ik al aangaf bij het starten van deze topic, op het moment dat ik een programma wil verwijderen er een foutmelding komt.

Zet ik UAC via regedit uit dan kan ik weer als vanouds verwijderen, maar kan ik weer geen Metro Apps openen omdat UAC weer uit staat.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb even bij beheer gekeken en dit staat er:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/Beheer_zps771e7b4b.jpg

Kijk in naar account seninha (geen idee waarom die daar staat) , dan staat er dit:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/seninha_zps8784c08e.jpg

Ik ben als volg ingelogd:

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/80ddf735-bd74-4172-919b-76b688f61f4c_zpsa5d8b753.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door seninha op 05-11-2013 08:01 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Volgende keer mag je ook de Wijzig knop gebruiken bij je laatste reactie om daar de info uit je laatste reactie bij te zetten.

on-topic : Het is natuurlijk om te beginnen al vreemd dat je een applicatie niet kunt verwijderen. Misschien een idee om je pc eens te voorzien van een schone installatie? Het lijkt er inderdaad op dat er iets vreemds aan de hand is. Je kunt nu natuurlijk dagen gaan gaan zoeken naar een oplossing, terwijl het schoon installeren misschien sneller is....

UAC zou ik echt aan laten staan, in Windows 8.1 is het echt niet meer zo irritant als het was ten tijde van Vista (of Windows 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:28

AzzKickah

06-CENSORED

TheVMaster schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:44:
UAC zou ik echt aan laten staan, in Windows 8.1 is het echt niet meer zo irritant als het was ten tijde van Vista (of Windows 7).
offtopic:
Wat is er dan zo goed of interessant aan dat UAC? Het is altijd 1 van de allereerste dingen die ik uitzet na een Windows installatie.

Misschien ook een idee voor de TS om z'n persoonlijke info uit z'n screenshots te halen.

[ Voor 48% gewijzigd door AzzKickah op 04-11-2013 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
Welke garantie heb je dat er door het gebruik van een no-CD crack niet iets verkloot is op je systeem? Legaal spel of niet.... No-CD cracks hebben altijd een risico op trojans, malware of virussen.

Dus ja een verse install lijkt me in dit geval ook het beste.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 04-11-2013 22:04 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
AzzKickah schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:53:
[...]

offtopic:
Wat is er dan zo goed of interessant aan dat UAC? Het is altijd 1 van de allereerste dingen die ik uitzet na een Windows installatie.

Misschien ook een idee voor de TS om z'n persoonlijke info uit z'n screenshots te halen.
Waarom zou je een feature die by-default aan staan uitzetten puur omdat het kan? Het staat niet voor niets aan eerlijk gezegd is deze discussie hier op Tweakers al zovaak gevoerd dat ik geen zin heb om uit te leggen waarom je UAC gewoon aan moet laten staan.

Blijkbaar heb jij heel goede redenen om UAC uit ze zetten? Om eerlijk te zijn zou ik daar eerder in geinteresseerd zijn, want ik durf haast met 100% zekerheid te stellen dat die redenen er niet zijn.....met andere woorden : je kunt UAC beter gewoon aan laten staan.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 04-11-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik denk dat ik ook maar een schone installatie er op ga zetten.

Vraag me nu alleen af of ik eerst Windows 8 en dan moet updaten naar 8.1. (want ik kom van windows 7 dan upgrade naar 8 en dan naar 8.1)

Maar dat heeft hier niets mee te maken, dus van mijn part mag dit topic vergeten worden.

Thanks allemaal voor het meedenken

[ Voor 10% gewijzigd door seninha op 05-11-2013 08:03 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
seninha schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:59:
Ik denk dat ik ook maar een schone installatie er op ga zetten.

Vraag me nu alleen af of ik eerst Windows 8 en dan moet updaten naar 8.1. (want ik kom van windows 7 dan upgrade naar 8 en dan naar 8.1)

Maar dat heeft hier niets mee te maken, dus van mijn part mag dit topic vergeten worden.

Thanks allemaal voor het meedenken
Ik zou gewoon gelijk Windows 8.1 installeren. Je kunt dan gewoon de key van Windows 8 gebruiken om hem te activeren. Gebruik voor de installatie even den KMS Client key van Windows 8.1, deze vind je hier. Let op dat je wel de key van de juiste versie gebruikt, want anders kun je hem niet met je eigen key activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Even terug komen op de schone installatie.

Ik heb hier mijn oude Windows 7 installatie DVD met key.
Deze is heeft dus ooit een upgrade gehad naar 8 en toe naar 8.1

Zojuist heb ik geprobeerd om 8.1 rechstreeks er op te zetten maar Win 7 key wordt niet geaccepteerd.

Moet ik nou de hele procedure weer opstarten, dus eerst win 7 dan 8 en dan 8.1.
Of kan ik de KMS key gebruiken en als systeem draait op mijn account mijn eigen win7 key gebruiken?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Logisch toch dat een 7 key niet werkt op Windows 8. Je moet inderdaad starten bij Windows 7, en dan bij de upgrade een SCHONE installatie laten uitvoeren, geen upgrade.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
seninha schreef op donderdag 07 november 2013 @ 08:44:
Even terug komen op de schone installatie.

Ik heb hier mijn oude Windows 7 installatie DVD met key.
Deze is heeft dus ooit een upgrade gehad naar 8 en toe naar 8.1

Zojuist heb ik geprobeerd om 8.1 rechstreeks er op te zetten maar Win 7 key wordt niet geaccepteerd.

Moet ik nou de hele procedure weer opstarten, dus eerst win 7 dan 8 en dan 8.1.
Of kan ik de KMS key gebruiken en als systeem draait op mijn account mijn eigen win7 key gebruiken?
Ehh.....je Windows 7 key gebruiken bij Windows 8.1? Dat gaat never werken, een Windows 8.0 key werkt wel. Tijdens install gebruik je idd de KMS Client key en na installatie moet je een register key wijzigen (zodat je upgrade versie mag activeren na clean install)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb het alsvolg voor elkaar gekregen.

Eerst eigen key gezocht door gebruik te maken van Belarc Advisor.
Deze vond 2 keys, eentje bij Explorer ( welke mijn Win7 key is) een eentje bij Windows 8.1.

Heb de tweede genoteerd. Toen via USB win 8.1 geinstalleerd met gebruik van KMS key.

Daarna windows 8.1 key er in gezet, en deze werd netjes geaccepteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door seninha op 07-11-2013 20:16 ]

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1