Toon posts:

Welke Hardware voor GamePC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Leden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik weet het niet meer. Geen spelcomputers meer voor mij daar ben ik over uit, maar ben nu wel aan het kijken naar een goede game pc. Ik hoop dat jullie mij een beetje verder kunnen helpen.

Ik wil hem zelf samenstellen, dus ben niet op zoek naar een compleetsysteem. Waar ga ik mijn game pc voor gebruiken:

- Games 8)7 .. Games als Battlefield, GTA , FarCry, CoD en Assassin's Creed moeten zonder problemen draaien. De games hoeven niet op de hoogste settings te draaien, maar hij moet wel wat aan kunnen. Grafisch wil ik wel dat hij het beter doet dan de game consoles.

- MediaCenter voor HD Films.

Mijn budget zit tussen de 500 – 600 euro.

Hij komt in de woonkamer te staan maar niet in het zicht.

Ik hoop dat jullie wat kunnen betekenen voor mij.

Dit is wat ik zelf heb kunnen samenstellen en zit dan wel binnen mijn budget.

- AMD Vishera FX-8370E, Eight-Core
- Standaard koeling
- Moederbord MSI 970A-G43
- Crucial Ballistix Sport 8GB DDR3-1600
- AMD Radeon R7 260X 2GB
- 1000 GB Sata III Harde schijf
- Geluidskaart
- 1Gbit netwerkkaart
- 500 Watt Cooler Master voeding

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2014 15:41 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
We kunnen wel helpen, maar het is wel een verplichting zelf eerst met een opzet te komen.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hey Br00ky thanks ik ga gelijk even kijken. Heb mijn post wel even aangepast maar ik zal ook even kijken naar jouw linkjes.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat bordje gaat, vrijwel letterlijk, affikken. Totaal ongeschikt voor iedere AM3+ cpu, vanwege weinig en slechte kwaliteit VRM's en mosfets, samen met geen thermische beveiliging.

Enfin, ook de rest van je keuzes zijn niet echt geweldig, met dit budget is een FX-6300 een leukere keuze, en je videokaart kan heel veel beter.

Mocht je windows al ergens hebben rondslingeren, dan is onderstaand systeem wel nice:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 89,95€ 89,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 69,95€ 69,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,50€ 47,50
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 596,46

En dan heb je:
Een leuke hexacore die prima geschikt is voor de genoemde games.
Een erg goed mobo voor zijn prijs, welke een overclock erg goed kan hebben.
Erg leuke videokaart voor een nog leukere prijs.
1TB HDD, voor al die grote games.
Een zwarte kast. Ook in andere funky kleurtjes te krijgen als je een Neos neemt.
Een goed koelertje voor een lichte overklok, iig lekker stil
Goed geheugen, 8GB ervan.
Een erg degelijke voeding.
Een SSD voor je OS en wat andere dingetjes.

Kun je beter krijgen dan dit nieuw? Betwijfel het zelf eerlijk gezegd.

People as things, that’s where it starts.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

VasZaitsev, hoe kan het dat bij jou de GPU maar €159 kost en bij mij €180?

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Bij het opstellen van dat lijstje was die blijkbaar (kort/foutief in PW?) weer verkrijgbaar voor die prijs. Inmiddels weer verdwenen...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Magic baby :+

Nouja, als dat ding idd 180 euro kost, is een pricewatch: Club3D Radeon R9 280 royalKing een leukere keuze, tenminste wel te krijgen en volgens mij ook met een betere koeler. pricewatch: HIS R9 280 IceQ X2 OC 3GB is wat duurder, en nogal opvallend qua uiterlijk, maar wel zeer goed gekoeld.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Dus mijn hele samenstelling klopte voor geen meter lol. Die behuizing is niet zo belangrijk, want hij zal achter de muur verdwijnen. Maar belangrijkste is dat ik met deze hardware 2015 wel overleef.

Een nette prijs by the way.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 09:21 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2014 @ 16:52:
Een nette prijs by the way. Klopt het dat dit mobo geen HDMI heeft?
Moederbord maakt niet uit, je moet toch de kabel aansluiten op de GPU :) En al zou je geen GPU hebben, dan maakt het nog niet uit want de CPU heeft geen iGPU :D

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Sjonniess
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Hou je wel rekening met de airflow?

Het is niet verstandig om een pc in een afgesloten ruimte te plaatsen.

A good leader inspires by example. But if that fails, brutal violence will do just as well - Gnarl

Verwijderd

Topicstarter
Sjonnies klopt ben er ook nog even over aan het nadenken. Mocht ik het toch gaan doe dan zorg ik wel voor een goede airflow.
Pagina: 1