XIAOMI wi-fi router koppelen aan netwerk ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 10:01
Beste alle,

Ik heb een vraag omtrent het verbinden van een huis met Wi-Fi.
We hebben een buurvrouw die graag internet wilt, nu zijn wij lieve buren en hebben haar aangeboden dat ze via ons gebruik kan maken van onze internetdiensten.

Echter wil ze wel iets als een ''eigen netwerk'' bouwen. Nu heeft haar kleinzoon een XIAOMI MINI WI-FI router als voorkeur om via onze netwerk (mijn netwerk) door een ''XIAOMI MINI WI-FI'' hun omgeving te voorzien van een Wi-Fi omgeving:

Afbeeldingslocatie: http://s30.postimg.org/6fjb2huf3/xiaomi_mi_router_mini_1.jpg €30,-

Mijn vraag is dit mogelijk met zo'n XIAOMI router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-07 10:59

allure

Titaan fase 2/3

Als je een kabel van jouw router, naar die van haar trekt en de 2e router als Acces point instelt zal dat prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Maar je kan dit niet instellen vanuit wi-fi dus zonder kabel?
Anders gaat het niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:25
Nee. Universele WiFi bridging tussen routers kun je vergeten, WDS (zoals het vaak heet) is namelijk geen standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dan zou een wifi-repeater beter uit de voeten komen?
Maar is de bereik van zo'n repeater beter of slechter dan een router???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-07 08:55
Repeaters kunnen meestal meer kwaad dan goed doen!
chickpoint schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:35:
Kort gezegd? Nee, dat zal niet de beste oplossing zijn.

Je hebt inderdaad kans dat het helpt en je fatsoenlijk je films kunt kijken, maar des te groter is de kans dat je gemiddelde netwerk performance er op achteruit gaat. Dit komt doordat een repeater flink kan storen op je wifi, waar al zoveel storing zit op 2,4 GHz.

Ook is het plaatje wat je gevonden hebt een beetje rooskleurig, de realiteit is net iets anders.
[afbeelding]

Mijn ervaring is dat repeaters meestal op het zelfde kanaal uitzenden als het kanaal waar ze wifi op ontvangen. Dit stoort enorm en kan tot gevolg hebben dat je in je hele huis brakke wifi hebt.

De beste optie is inderdaad een kabel leggen. Maar aangezien je aangeeft dat, dat geen optie is heb je nog een andere netter oplossing. Probeer tot zover mogelijk 1 kabel te leggen en plaats daar op het eind een extra accespoint. Dat kan een accespoint zijn maar ook een router zijn (mits correct ingesteld).
Langzame verbinding op slaapkamer. Repeater de oplossing?

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb toevallig ook zo een Xiaomi (en ook 1 in de verkoop), maar met de xiaomi kan je idd de repeater functionaliteit inschakelen en hoef je dus niet een kabel te trekken, daarnaast kan je buurvrouw dan ook de netwerkaansluitingen achter de Xiaomi gebruiken.

In jou geval als je de beide netwerken volledig los van elkaar wilt trekken, kan je wellicht bij je eigen router een gast wifi opzetten en dat de buurvrouw via haar Xiaomi hier gebruik van gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb een dual-band router nu van Linksys EA2700 met frequentie van 2.4GHz en 5GHz , en ik heb alle apparaten behalve mijn enige telefoon lekker op de 2.4GHz gezet, dus in principe kan ik dat weer doen gewoon op de 2.4GHz zetten en dan heb ik er zelf allemaal geen last van ??

Maar zo'n xiaomi router zou dat wel kunnen ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shampo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05-2021
Je kan ook zoiets gebruiken.. Alfa R36 AP/Router Personal HotSpot / WiFi Extender (+ Alfa AWUS036H )

via de R36 zou je dan je eigen netwerk hebben

[ Voor 34% gewijzigd door shampo op 04-12-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-06 18:07

Kiswum

Gadget reviewer

Heb je nog vragen over de Xiaomi Mi Wifi? Ik heb die van mij namelijk onlangs weer voorzien van nieuwe updates.
Als je de interface in het Engels wilt, dan kun je mijn naam + Mi Wifi Googlen of de interface via Chrome openen zodat de belangrijkste zaken worden vertaald.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1