Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor student - € 600/700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Twee maanden geleden heb ik al eens eerder een topic aangemaakt. Destijds lag het budget tussen de € 400 à € 500. Toen adviseerde een aantal van jullie mij de Acer Aspire v3-371 met i3 processor. Inmiddels heb ik mijn budget met ca. € 200 op weten te schroeven (max € 750) en dit verandert de zaak mijn inziens Daarom zou ik graag wat meer advies willen.

Wat ga je met je laptop doen?
Hoofdzakelijk gebruiken voor mijn studie, internetten en af en toe een filmpje kijken en misschien wat oudere spellen. Voor mijn studie zijn geen zware grafische programma's vereist (alleen Excel, Word, SPSS etc.)

Wat is je budget?
Tussen de € 600/700 (max € 750 als dit het echt waard is).

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, ik zal veel met mijn laptop reizen. Een lichte laptop is dan ook een vereiste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet bepaald.

Verder vind ik de volgende punten belangrijk:

- lange accuduur
- scherm moet in de buurt van 13,3" inch liggen
- SSD
- en goede processor etc., maar dat spreekt voor zich.

Dit zijn de modellen die ik zelf wel interessant vind:

De Acer Aspire v3-371-39JC --> € 588
pricewatch: Acer Aspire V3-371-39JC

Zijn broertje met i5 processor en 6G RAM (gelijk de vraag of ik dit verschil in processor echt ga merken) --> € 699
pricewatch: Acer Aspire V3-371-580Z

Asus-rx303la-r5143 (mooiere behuizing dan vorige twee, maar wel duurder) --> € 744
pricewatch: Asus RX303LA-R5143H

Lenovo Thinkpad SS440 en dan vervangen voor SSD (als dit kan) --> weet iemand of die 7% studentenkorting nog geldt? --> € 669
http://shop.lenovo.com/nl/nl/laptops/thinkpad/s-series/s440

Ik las in een ander topic (Laptop voor studie - 13 inch - 500 tot 800 euro) dat die Acer Aspire niet zo interessant is in deze prijsklasse.

Daarnaast heb ik ook nog een algemene vraag. Wat is nou exact het verschil tussen die i3 en i5 processoren (soms zie je namelijk dat de GHz van i3 hoger is dan van i5) Ga je dit in je dagelijks gebruik heel erg merken of alleen bij bewerken van video's etc.?

Een uitgebreid verhaal. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen. Alvast bedankt voor de moeite

Verwijderd

Topicstarter
Wat zeggen jullie? Acer of Asus?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2014 13:34 ]

• alra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-01-2023
Ik zou voor de asus of lenovo gaan, asus heeft een schitterend design (naar mijn mening), en lenovo een geweldige bouwkwaliteit (en mooi/strak design;). Zelf heb ik nu een paar maanden de s440 in gebruik, en ik ben alleen maar positief! (degelijk/stevig/licht en snel!)
Enige nadeel is misschien, zoals hier al meer word genoemd, niet het mooiste scherm. Maar daar heb ik zelf helemaal geen last van. Alleen zie ik net, als je op de site al een ssd selecteert komt er 130 euro bij, ook als je het zelf zou doen moet je met die kosten rekening houden. (ik heb zelf de i5 met videokaart variant gekocht).
Studentenkorting is trouwens 10%, mailen naar: James O'Sullivan, josullivan@lenovo.com vanaf je studentenmail en vragen naar lenovo's affinity program, met een student discount. Hij stuurt je dan een code voor 10%. (wel in het engels mailen;)

Ik zie wel dat de acer en asus beide al een ssd aan boord hebben, en qua specs zou ik dan eerder voor 1 van die kiezen. En de acer heeft een mooier scherm. Qua kwaliteit ken ik beide merken niet goed, maar daar staat het forum hier vol mee ;).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Goed om te weten dat die korting nog steeds geldt, want dan kan ik ook voor die S440 gaan van 809-80,90=728,10. Deze heeft betere specs (betere processor en volgens mij ook betere videokaart?) dan die Asus en is goedkoper (alleen jammer van SSD). Hoeveel kost het om dit te laten vervangen?