Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie - 13 inch - 500 tot 800 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers-leden,

Ik ben een eerstejaars studente Diergeneeskunde en dringend op zoek naar een nieuwe laptop. Ik heb nu een enorm log oud ding die het langzaam (of eigenlijk best snel) aan het begeven is en dat is gewoon totaal niet praktisch. Als ik om me heen kijk in de collegezaal zie ik voornamelijk veel 13 inch (macbook air most of the time, maar dat is toch echt iets te prijzig) laptops en dat lijkt mij ook een heel fijn en handig formaatje. Ik ben best wel een laptop noob maar heb me wel een beetje laten inlichten door een vriendin van me, dus ik ken de terminologie nu iets beter! Zij heeft mij aangeraden om een laptop te zoeken met een HD scherm, in ieder geval een deel SSD en een i5 (of i3) processor. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer en heb daarom erg behoefte aan jullie advies!

Ik weet dat het erg is, maar ik vind het ook belangrijk dat mijn laptop er een beetje mooi uitziet. Ik vind de apple laptops erg mooi en heb denk ik ook liever een grijze dan een zwarte laptop. Maar het gaat natuurlijk op de eerste plaats om of de laptop goed functioneert en geschikt is!

Zelf vond ik deze laptops wel wat:
http://store.hp.com/Nethe...=J2S13EA&opt=ABH&sel=PCNB
http://www.laptopshop.nl/...r-aspire-v3-371-580z.html
http://www.bol.com/nl/p/a...k-touch/9200000022469975/

Beide hebben een HD scherm, een deel SSD, prima intern geheugen en een i5 processor. Ik vind het uiterlijk van de HP laptop wel het mooiste, ik weet alleen niet in hoeverre dat 360 graden scherm praktisch is. Dit zijn echter voorstellen van iemand die zich hier pas een paar dagen in heeft verdiept en ik hoor graag jullie mening en voorstellen!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik hem op films en series op te kijken, office te gebruiken en te internetten.

Wat is je budget?
Mijn ouders hebben een budget van tussen de 500 en de 800 euro aangegeven, dit mag natuurlijk sowieso altijd minder zijn haha, maar het gaat om kwaliteit.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben zeker van plan mijn laptop mee te nemen. Hij moet bijna elke dag mee naar college!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik ben bereid naar jullie adviezen te luisteren.

Hopelijk kunnen jullie mij uit de brand helpen! :+

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 20:50 ]

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 15:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

en ook belangrijk: Wat heb je zelf al gevonden of denk je dat zal voldoen aan jouw eisen? :)

ora et labora

Verwijderd

Topicstarter
mrc4nl schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:43:
en ook belangrijk: Wat heb je zelf al gevonden of denk je dat zal voldoen aan jouw eisen? :)
Ik heb mijn bericht aangepast!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Wat ik zelf zie in je eisen is dat je een HD scherm wil. Pas op met marketing termen. de hp die jij noemt is ook "HD"
HD of HD ready staat voor een verticale resolutie van 768 pixels. Dat is weinig, in de jaren 90' had men al zulke schermen. (1024x768), de schermen zijn wel breder geworden door de jaren heen. Wil je een echt HD scherm, koop dan 900P of nog beter 1080P (Full HD)

tweakers pricewatch heeft daar een filter voor:
900P -> http://tweakers.net/categ...SSoYmJsZKOkpGlgYVSbG1tLQA
1080P -> http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSoZmhiVJsbW0tAA

je kan ook nog hoger gaan, dan zijn de pixels bijna niet meer zichtbaar en wat er dus mooi uit ziet, maar bij sommige toepassingen kan zorgen voor erg kleine lettertjes.

die acer v3 in je lijstje ziet er op papier goed uit. goed scherm, ssd. maar ik heb verder geen ervaring met die acer.

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 18-09-2014 21:15 ]

ora et labora

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:07

P_Tingen

omdat het KAN

mrc4nl schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:57:
Wat ik zelf zie in je eisen is dat je een HD scherm wil. Pas op met marketing termen. de hp die jij noemt is ook "HD"
HD of HD ready staat voor een verticale resolutie van 768 pixels. Dat is weinig, in de jaren 90' had men al zulke schermen. (1024x768), de schermen zijn wel breder geworden door de jaren heen. Wil je een echt HD scherm, koop dan 900P of nog beter 1080P (Full HD)

tweakers pricewatch heeft daar een filter voor:
900P -> http://tweakers.net/categ...SSoYmJsZKOkpGlgYVSbG1tLQA
1080P -> http://tweakers.net/categ...HRZYo6SVbSSoZmhiVJsbW0tAA

je kan ook nog hoger gaan, dan zijn de pixels bijna niet meer zichtbaar en wat er dus mooi uit ziet, maar bij sommige toepassingen kan zorgen voor erg kleine lettertjes.
Het is niet zo erg als je schetst. Als je op een 13,3 '' monitor zit te kijken wordt ook een crappy resolutie best om aan te zien. Ik tik dit nu op een 14'' laptop met een 1600x900 resolutie en dat ziet er prima uit. Het is daarnaast ook een resolutie die normaal leesbaar is zonder windows DPI instellingen te verhogen, wat mij betreft voor 14'' (en 13,3'') een sweet spot qua resolutie.

Als je daar je filter op aanpast blijven er maar een paar over binnen voor je budget. Smaak is persoonlijk, maar de Sony en de Asus zien er wel erg chique uit.

Je vriendin en ik zijn het niet eens over de processor. Een i3 is eigenlijk al overkill voor wat jij ermee wil doen. Een Pentium (1 nivo lichter) of een Celeron (2 niveaus lichter) of - fok it - zelfs een Atom (3 niveaus lichter) doen de job meer dan prima. Ter vergelijk: mijn dochter heeft voor haar studie een Asus T100, een mini-laptop/tablet van 10 inch met een Atom processor. Werkt als een malle en alles gaat retesnel. De crux bij een laptop zit - en daar heeft je vriendin het bij het goede eind - hem in de SSD. Die zorgt er voornamelijk voor dat een laptop snel aanvoelt.
.
mrc4nl schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:57:
die acer v3 in je lijstje ziet er op papier goed uit. goed scherm, ssd. maar ik heb verder geen ervaring met die acer.
Acer? Run Forrest, run!
.

[ Voor 4% gewijzigd door P_Tingen op 18-09-2014 21:25 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

• job89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-01 09:07
Als je kijkt naar de afmetingen zou je ook nog voor een 14" Lenovo S440 kunnen gaan.
Met de coupon afn9nr krijg je nog 7% korting.

Maar als student kun je ook nog Lenovo mailen op josullivan@lenovo.com en dan vragen naar Lenovo's affinity program for students en dan kun je er 10% korting uit slepen.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

P_Tingen schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:23:
[...]

Het is niet zo erg als je schetst. Als je op een 13,3 '' monitor zit te kijken wordt ook een crappy resolutie best om aan te zien. Ik tik dit nu op een 14'' laptop met een 1600x900 resolutie en dat ziet er prima uit. Het is daarnaast ook een resolutie die normaal leesbaar is zonder windows DPI instellingen te verhogen, wat mij betreft voor 14'' (en 13,3'') een sweet spot qua resolutie.
voor 13" gaat het nog wel, maar op 15.6 inch is het echt lelijk. je kan de pixels tellen op normale kijkafstand. brrr.
Je vriendin en ik zijn het niet eens over de processor. Een i3 is eigenlijk al overkill voor wat jij ermee wil doen. Een Pentium (1 nivo lichter) of een Celeron (2 niveaus lichter) of - fok it - zelfs een Atom (3 niveaus lichter) doen de job meer dan prima. Ter vergelijk: mijn dochter heeft voor haar studie een Asus T100, een mini-laptop/tablet van 10 inch met een Atom processor. Werkt als een malle en alles gaat retesnel. De crux bij een laptop zit - en daar heeft je vriendin het bij het goede eind - hem in de SSD. Die zorgt er voornamelijk voor dat een laptop snel aanvoelt.
Een ssd helpt meer dan een snellere processor,dat klopt. Maar voor het budget van 500 kan er heus een leuke i3 laptop worden gekocht, waarom zou je jezelf in de vingers snijden door een Atom cpu te kiezen die alleen voor de simpelste taken geschikt is, zodat je geen reserves overhoud. celeron kan ik mij nog in vinden, maar een atom? nee echt ,koop dan een tablet.
durf te wedden dat er tablets zijn met meer rekenkracht dan een atom. Met een i3 heb je een laptop die over enkele jaren nog snel genoeg is voor nieuwe software of misschien eens een spelletje. i5 of i7 is inderdaad niet bepaald nodig daar heb je gelijk in.
Acer? Run Forrest, run!
.
en wat wil je daar me zeggen? ik heb een HP gehad die kapot ging, en een msi. en een acer. en een thinkpad. zijn dat ook allemaal slechte laptops?

ora et labora

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

mrc4nl schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:29:
[...]
en wat wil je daar me zeggen? ik heb een HP gehad die kapot ging, en een msi. en een acer. en een thinkpad. zijn dat ook allemaal slechte laptops?
Ik hoor om mij heen weinig succesverhalen van Acers, dat is het. Kan zijn dat ik net bij die gebruikers in de buurt ben die een slechte Acer hebben en dat 99% van de Acers topapparaten zijn, maar zelf zou ik er niet een kopen.

• Chocohase
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-10 18:18
Ik kan niet voor anderen spreken maar zelf heb ik van mid 2006 tot begin 2010 een acer laptop gehad. Behalve dat de accu compleet versleten was en de laptop toch echt te traag werd voor mijn doeleinden, was die laptop niet stuk te krijgen en liep windows probleemloos.

Hierna een Sony Vaio laptop gehad waarbij de hardware regelmatig blue screens veroorzaakte. Gezien de slecht op elkaar afgestemde componenten in die specifieke Sony Vaio laptop zou ik dus niet snel meer een Sony laptop kopen. (Inmiddels heeft Sony ook geen laptop tak meer). Twee Macbook airs later zou ik niet snel meer anders willen dan een Macbook, maar dat terzijde.

Mijn ouders hebben in januari 2007 een Acer laptop gekocht en die werkt nu nog steeds. Windows vista heb ik destijds met Windows 7 vervangen en die laptop doet nu het nog steeds, 7,5 tot bijna 8 jaar later. Zelfs de harde schijf is nooit vervangen.

De laptop kan nu echter echt niet meer mee en ook ik zoek een betaalbaar alternatief voor hun, waarbij mijn oog tevens op de Acer Aspire V3-371-580z is gevallen. Ik heb nog geen betere combinatie gevonden voor die prijs en zal gezien mijn eigen ervaring niet twijfelen bij Acer.

Voor 699 euro krijg je:
- 128GB SSD schijf
- 6GB werkgeheugen wat voor jouw doeleinden voldoende zal zijn
- Core i5 processor
- Full HD scherm (hier zijn helaas nog geen testen van)
- batterijduur van 6+ uur bij normaal gebruik in energiebesparende modus.
- En heeft naar mijn mening het mooiste design van de 3 (tja het oog wil ook wat)

Zie hieronder een eerste review van het goedkoopste model van de Acer V3-371, let wel deze beschikt niet over een full-hd scherm of volledige SSD schijf, heeft een core i3 processor en kost maar 500 euro.

http://www.notebookcheck....book-Review.122758.0.html

Kijk ook eens op de Duitse site van amazon voor een aantal gebruiker reviews. Doe dit voor alle drie de laptops en neem dan een besluit.

Tot slot denk ik dat je altijd pech kunt hebben met laptops, zie mijn ervaring met Sony en bij mijn nieuwste aankoop een macbook air late 2013 brandde notabene het moederbord door 1u na aanschaf. Vaak zijn het echter de gebruikers die de grootste problemen veroorzaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Chocohase op 20-09-2014 00:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties! Ze hebben me erg geholpen! Ik heb zelf ook nog een beetje rondgekeken en dit zijn de opties waar ik nu tussen twijfel:

- HP Pavilion x360 13-a030nd
- 13,3 inch
- Intel Core i5 4210U
- 8 GB werkgeheugen
- 500 GB HDD + 8 GB Cache-SSD
- 1366 x 768 pixels
- Asus Zenbook RX303LA-R5143H
- 13,3 inch
- Intel Core i3 4030U
- 4 GB werkgeheugen
- 128 GB SSD
- 1600 x 900 pixels
- Lenovo Yoga 2 13-00447
- 13,3 inch
- Intel Core i3 4010U
- 8 GB werkgeheugen
- 500 GB HDD + 8 GB SSD
- 1920 x 1080 pixels

De Pavilion heeft de beste core, maar het slechtste scherm. De Asus heeft een beter scherm, maar wel een erg klein geheugen en de Lenovo heeft een goed geheugen en een goed scherm maar wel een mindere core dan de Pavilion en hij is ook een stukje duurder dan de rest. Lastig! Welke lijkt jullie het beste?

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 15:02 ]

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-11 16:20
u kunt ook een BTO laptop proberen,
http://www.bto.eu/laptop-thuis/where/screen-size/13_14.html
deze zijn zelf samen te stellen, (prijs voor os is wel wat duurder)
maar u kunt hiermee een zeer goede laptop voor een vrij goedkope prijs maken.

bij de 14" bto laptop van 854+ euro kunt u nog zelf een 2e hdd erbij zetten (koop deze bij bv: 4launch)
deze is wel beter dan het goedkopere model, met dit model bespaart u wel op de kosten voor een CPU upgrade

[ Voor 30% gewijzigd door darknessblade op 23-09-2014 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met wat precies het verschil is tussen deze:
http://www.bol.com/nl/p/l...20219200000028625899Q502A

en deze:
http://www.campusshop.nl/...880/details.aspx#tabpanel

De tweede is beter neem ik aan? Veel beter?

Verwijderd

Deze voldoet ook goed aan je eisen. Kost 799 euro maar je krijgt als student 10% VIP korting moet je je even voor aanmelden dan. De laptop heeft een 1080p touchscreen, i5-4210U, 8GB geheugen en edit: ik dacht een SSD te zien maar nu staat er een HDD hybrid. http://www.dell.com/nl/p/...-7347-laptop/pd?ref=PD_OC

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 16:43 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:23:
Bedankt voor al jullie reacties! Ze hebben me erg geholpen! Ik heb zelf ook nog een beetje rondgekeken en dit zijn de opties waar ik nu tussen twijfel:

- HP Pavilion x360 13-a030nd
- 13,3 inch
- Intel Core i5 4210U
- 8 GB werkgeheugen
- 500 GB HDD + 8 GB Cache-SSD
- 1366 x 768 pixels
- Asus Zenbook RX303LA-R5143H
- 13,3 inch
- Intel Core i3 4030U
- 4 GB werkgeheugen
- 128 GB SSD
- 1600 x 900 pixels
- Lenovo Yoga 2 13-00447
- 13,3 inch
- Intel Core i3 4010U
- 8 GB werkgeheugen
- 500 GB HDD + 8 GB SSD
- 1920 x 1080 pixels

De Pavilion heeft de beste core, maar het slechtste scherm. De Asus heeft een beter scherm, maar wel een erg klein geheugen en de Lenovo heeft een goed geheugen en een goed scherm maar wel een mindere core dan de Pavilion en hij is ook een stukje duurder dan de rest. Lastig! Welke lijkt jullie het beste?
Als je alleen wil kiezen tussen deze drie dan hier een paar subjectieve opmerkingen van mij per model:

HP Pavilion: slecht scherm, niet verder naar kijken.
Asus: goed scherm (naar mijn mening perfecte resolutie voor 13 '') en een SSD, geheugen kon beter
Lenovo: goed scherm, maar geen SSD.

Keuze dus uit Asus en Lenovo. Omdat ik het scherm van de Asus beter vindt (want perfect voor 13'') én omdat die een SSD heeft, zou ik hands down voor de Asus gaan.

Geheugen klinkt inderdaad niet hoog. Aan de andere kant is geheugen niet zo'n issue meer wanneer je een SSD hebt want swappen gaat echt retesnel. Mocht het wel een probleem blijken te zijn dan is het later voor een paar tientjes alsnog te upgraden maar ik verwacht dat je er geen last van gaat hebben. Ik denk dat voor jou 4GB genoeg is.

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:02:
[...]

Als je alleen wil kiezen tussen deze drie dan hier een paar subjectieve opmerkingen van mij per model:

HP Pavilion: slecht scherm, niet verder naar kijken.
Asus: goed scherm (naar mijn mening perfecte resolutie voor 13 '') en een SSD, geheugen kon beter
Lenovo: goed scherm, maar geen SSD.

Keuze dus uit Asus en Lenovo. Omdat ik het scherm van de Asus beter vindt (want perfect voor 13'') én omdat die een SSD heeft, zou ik hands down voor de Asus gaan.

Geheugen klinkt inderdaad niet hoog. Aan de andere kant is geheugen niet zo'n issue meer wanneer je een SSD hebt want swappen gaat echt retesnel. Mocht het wel een probleem blijken te zijn dan is het later voor een paar tientjes alsnog te upgraden maar ik verwacht dat je er geen last van gaat hebben. Ik denk dat voor jou 4GB genoeg is.
Heel erg bedankt voor je reactie! En nee ik wil niet per se kiezen tussen deze drie hoor, heb jij misschien nog andere suggesties? Ik vind de Dell Inspiron 13 7000 die hierboven is geplaatst bijvoorbeeld ook goed klinken! Ze hebben het op die website alleen over een SATA harde schijf, wat is dat precies? En ik kan nergens terugvinden dat de Dell een SSD harde schijf heeft, kijk ik daar nu gewoon compleet overheen?

En als ik deze http://www.campusshop.nl/...880/details.aspx#tabpanel variant van de Lenovo Yoga laptop zou nemen, zou die dan beter zijn dan de Asus?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2014 16:34 ]

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:10:
[...]
Ik vind de Dell Inspiron 13 7000 die hierboven is geplaatst bijvoorbeeld ook goed klinken! Ze hebben het op die website alleen over een SATA harde schijf, wat is dat precies?
Er zit een - en ik quote - "500 GB SATA hybride harde schijf (5.400 rpm) met 8 GB cache". Dat wil zeggen dat het een ouderwetse HD is die met 5400 toeren per minuut rondjes draait. SATA wil zeggen dat de schijf met een SATA aansluiting in je laptop zit. Dat zegt niks want een SSD kan dat ook hebben.

De Dell is inderdaad wel mooi, maar juist door die schijf vind ik hem toch nog iets minder dan de Asus. Wat wel heel stoer is, is een touchscreen.

Een SSD zorgt ervoor dat je laptop snel, zuinig en stil is. Mijn eigen laptop (14'' HP Folio) heeft ook een SSD en ik heb hem nog niet gehoord, zo stil is hij. Met een HD ga je dat niet redden. Bovendien zal een laptop met HD minder lang op zijn accu kunnen draaien dan een met SSD.

Andere laptops wordt moeilijk, want dan zijn ze gelijk ook weer een stuk duurder. In de pricewatch zie ik zo geen goede alternatieven en op campusshop.nl zie ik eigenlijk alleen de Acer als alternatief. Die heeft een Full HD scherm, 8GB geheugen en een snellere processor maar is wel 50 euro duurder (en het is een Acer maar dat is mijn persoonlijke trauma).

De Acer heeft een Full HD scherm, maar ik betwijfel of je daar naar gaat zitten kijken op normale schaling (= 100%). Ik denk dat je hem al snel zal instellen op een hogere DPI instelling. Dan heb je dus een scherm (nu wordt het ingewikkeld) dat technisch 1920x1080 laat zien maar net zoveel informatie als een 1600x900 scherm. Het nadeel van de hogere DPI instelling is dat het er allemaal een ietsiepietsie minder strak uitziet. Daarom vind ik zelf een 1600x900 scherm ideaal: het is perfect leesbaar en ook nog eens retestrak.

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:36:
[...]

Er zit een - en ik quote - "500 GB SATA hybride harde schijf (5.400 rpm) met 8 GB cache". Dat wil zeggen dat het een ouderwetse HD is die met 5400 toeren per minuut rondjes draait. SATA wil zeggen dat de schijf met een SATA aansluiting in je laptop zit. Dat zegt niks want een SSD kan dat ook hebben.

De Dell is inderdaad wel mooi, maar juist door die schijf vind ik hem toch nog iets minder dan de Asus. Wat wel heel stoer is, is een touchscreen.

Een SSD zorgt ervoor dat je laptop snel, zuinig en stil is. Mijn eigen laptop (14'' HP Folio) heeft ook een SSD en ik heb hem nog niet gehoord, zo stil is hij. Met een HD ga je dat niet redden. Bovendien zal een laptop met HD minder lang op zijn accu kunnen draaien dan een met SSD.

Andere laptops wordt moeilijk, want dan zijn ze gelijk ook weer een stuk duurder. In de pricewatch zie ik zo geen goede alternatieven en op campusshop.nl zie ik eigenlijk alleen de Acer als alternatief. Die heeft een Full HD scherm, 8GB geheugen en een snellere processor maar is wel 50 euro duurder (en het is een Acer maar dat is mijn persoonlijke trauma).

De Acer heeft een Full HD scherm, maar ik betwijfel of je daar naar gaat zitten kijken op normale schaling (= 100%). Ik denk dat je hem al snel zal instellen op een hogere DPI instelling. Dan heb je dus een scherm (nu wordt het ingewikkeld) dat technisch 1920x1080 laat zien maar net zoveel informatie als een 1600x900 scherm. Het nadeel van de hogere DPI instelling is dat het er allemaal een ietsiepietsie minder strak uitziet. Daarom vind ik zelf een 1600x900 scherm ideaal: het is perfect leesbaar en ook nog eens retestrak.
Weer zo'n snelle reactie, enorm bedankt! Ik geloof dat ik mijn vorige bericht iets te laat heb aangepast, maar ik noem daar nog de Lenovo Yoga 2 13-00880. Die is weliswaar duurder, maar als hij echt veel beter is durf ik het wel aan wat bij te betalen. Deze heeft namelijk een SSD van 256 GB! Het scherm is wel 1920x1080 en niet 1600x900. Is deze wel beter dan de Asus?

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Alles plussend en minnend zou ik niet kiezen voor de Acer (los van mijn vooroordeel over Acer), want duurder en voegt in de praktijk niks toe. Het scherm ga je waarschijnlijk op een hogere DPI zetten, de snellere processor is nog meer overkill dan die van de Asus en het geheugen is eigenlijk het enige van toegevoegde waarde en zelfs dan nog twijfelachtig.

De keuze zou gaan tussen Dell en Asus. De Dell is mooi en goedkoper dan de Asus, maar ontbeert een SSD en dat is wel jammer. Touchscreen is wel een dikke plus.

De Asus heeft een goed scherm en een SSD. Geheugen is - theoretisch - een nadeel, maar praktisch waarschijnlijk niet.

Alternatief is de Lenovo. Die is beter, maar ook flink duurder.

Tweede alternatief zou kunnen zijn om de Dell te kopen en er zelf een SSD in te (laten) zetten. Qua prijs komt de Dell dan op zo'n € 780 maar dan heb je wel Full HD, 8Gb, touchscreen én SSD. Kwalitatief gelijk aan de Lenovo, maar dan wel dik 100 euro goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
P_Tingen schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:45:
Alles plussend en minnend zou ik niet kiezen voor de Acer (los van mijn vooroordeel over Acer), want duurder en voegt in de praktijk niks toe. Het scherm ga je waarschijnlijk op een hogere DPI zetten, de snellere processor is nog meer overkill dan die van de Asus en het geheugen is eigenlijk het enige van toegevoegde waarde en zelfs dan nog twijfelachtig.

De keuze zou gaan tussen Dell en Asus. De Dell is mooi en goedkoper dan de Asus, maar ontbeert een SSD en dat is wel jammer. Touchscreen is wel een dikke plus.

De Asus heeft een goed scherm en een SSD. Geheugen is - theoretisch - een nadeel, maar praktisch waarschijnlijk niet.

Alternatief is de Lenovo. Die is beter, maar ook flink duurder.

Tweede alternatief zou kunnen zijn om de Dell te kopen en er zelf een SSD in te (laten) zetten. Qua prijs komt de Dell dan op zo'n € 780 maar dan heb je wel Full HD, 8Gb, touchscreen én SSD. Kwalitatief gelijk aan de Lenovo, maar dan wel dik 100 euro goedkoper.
Dat laatste klinkt erg aantrekkelijk, maar is het inzetten van een SSD niet erg ingewikkeld? Waar zou ik dat kunnen laten doen?

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-11 09:16
Ik heb laatst ook voor iemand een laptop (aanbieding) gekocht zonder SSD, en daar voor 100 extra een samsung SSD in gezet. Als je dan voor 20-30 euro een USB3 behuizing haalt kan je daar de 'oude' schijf in zetten en heb je gelijk een backup/externe schijf erbij.

Een SSD vervangen is niet erg lastig, mits de laptop makkelijk open gaat. Dit is meestal het geval. De samsung EVO 840 serie is hier wel handig voor, dan krijg je een soort instructie erbij en kopieert hij eigenlijk je volledige schijf.

Ik zou wel een 256 GB SSD halen, 128 is net te weinig heb ik zelf gemerkt.

Je kan ook een 2e hands macbook Air zoeken, wellicht is dat wat?
Pagina: 1