Toon posts:

Internet valt weg sinds

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Twee weken terug had ik wifi-adapter (WLA-2100 - N300 van sitecom) gekocht voor mijn desktop pc. Sinds ik die heb geinstalleerd en gebruik valt bij mij regelmatig het internet weg op mij mobiele devices en soms de pc ook (voor langere tijd - apple/samsung).

Toen heb een AP (TP-LINK TL-WA801ND ) aangeschaft, nou ik krijg die geen eens correct geinstalleerd.
Ik kan namelijk geen eens de AP in via het IP-nummer dat onderop dat ding staat (ook nog ander IP gebruikt die door TP zelf werd gezegd).

Dus in het kort,
Alle appraten opbergen en kabel trekken met boren etc.
Of denken jullie mij te kunnen helpen?

mvg,
max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat deed je tot je twee weken terug die verouderde el-crappo NIC kocht?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
Te zien aan het vorige topic, zou ik zeggen dat je beter iemand erbij kan halen die verstand heeft van (draadloze) netwerken.

Je hebt de AP op welke manier aan de computer aangesloten?
Hoe heb je de AP aangesloten op je Experia box?
En welke stappen heb je allemaal doorlopen? Je post is nogal karig, wat heb je allemaal al aan oplossingen gevonden en geprobeerd?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 21:24:
Wat deed je tot je twee weken terug die verouderde el-crappo NIC kocht?
Toen had ik nog vaste kabel maar mijn pc staat nu in onze slaapkamer ipv huiskamer. En als we een kabel gaan leggen ligt het behoorlijk in de weg.
yodeluxe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:02:
Te zien aan het vorige topic, zou ik zeggen dat je beter iemand erbij kan halen die verstand heeft van (draadloze) netwerken.

Je hebt de AP op welke manier aan de computer aangesloten?
Hoe heb je de AP aangesloten op je Experia box?
En welke stappen heb je allemaal doorlopen? Je post is nogal karig, wat heb je allemaal al aan oplossingen gevonden en geprobeerd?
-AP draadloos aangesloten op pc, als je daar op doelt?
-AP met UTP kabeltje aangesloten op experiabox
- Ik heb meerdere stappen ondernomen buiten het boekje om, zoals verschillende IP's gebruiken, andere DNS proberen (8.8.8.8), NGB naar NG verandert (iemand zei dat dat ook kon helpen).

En dat is eigenlijk waar mijn kennis strand.
Alles is altijd zo moeilijk |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk netjes de quick install gevolgd en niet je eigen volgorde verzonnen?

Misschien er nog niet aan gedacht dat je Experia in een andere range zit (192.168.2.1) dan het standaard ip van je nieuwe AP (192.168.0.254)?

Begin gewoon netjes bij stap 1 van de installatiehandleiding en het kan wel eens helpen als je je pc even een vast ip geeft in dezelfde range (bijv. 192.168.0.100). Ik denk dat je dan zo in de setup van je AP komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 15:14:
Natuurlijk netjes de quick install gevolgd en niet je eigen volgorde verzonnen?

Misschien er nog niet aan gedacht dat je Experia in een andere range zit (192.168.2.1) dan het standaard ip van je nieuwe AP (192.168.0.254)?

Begin gewoon netjes bij stap 1 van de installatiehandleiding en het kan wel eens helpen als je je pc even een vast ip geeft in dezelfde range (bijv. 192.168.0.100). Ik denk dat je dan zo in de setup van je AP komt.
Dat was et hem nou juist. Die quick install deed het niet.
En ik had al eens de IP adressen op elkaar afgestemd maar toen lukte het ook niet om er in te komen. Maar ik ga het van 't weekend nog eens proberen.
Pagina: 1