Toon posts:

Wifi adapter trekt alle Wifi weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een wifi adapter op mijn desktop pc aangesloten/geinstalleerd. Maar nu heb ik vandaag al twee keer het probleem dat ik geen wifi ontvangst heb op mijn iPhone4, iPhone4 van mijn vriendin en haar tablet, kan het zijn dat de Wifi Adapter alles wegtrekt?
Ik gebruik een Wi-Fi USB adapter N300 van Sitecom.

Mijn ontvangst nu op mijn desktop is zeer goed en constant 5 van de 5 streepjes.

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ps: 300n ontvanger. En geen dualband adapter. (Mogelijk speelt dat mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees je eens in over airtime...

WiFi capaciteit wordt niet verdeeld op basis van bandbreedte maar op basis van hoe lang een NIC de antenne bezet houdt.

Klinkt alsof die USB adapter geen MiMo doet en je AP daardoor platgetrokken wordt.

Maar goed, we hebben geen glazen bol. Geef de situatie eens duidelijk aan:

- welke "N300" adapter van Sitecom? (WL-nogwattes), en wat zijn z'n specs?
- wat voor AP heb je?
- ipv "streepjes" gewoon even de ontvangen signaalsterkte in dBm aangeven.
- waar staan de apparaten tov elkaar? staan er nog muren e.d. tussen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
- n300 WLA-2100
- AP, sorry wat bedoel je daarmee?
- mijn internet snelheid is 58 mbps tot circa 75 mbps
- en mijn router staat in de huiskamer en mijn desktop in de slaapkamer. Dat is hemelsbreed circa 6/7 meter met 1 betonnen muur er tussen.

Ik heb mijn internet van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK. Klein onding, dus per definitie geen fatsoenlijke antennes. Die "300Mbps" impliceert 2x2 MiMo, maar dat kan ik verder nergens terugvinden in de specs...
- AP, sorry wat bedoel je daarmee?
Access Point, je weet wel, dat ding wat een WiFi netwerk uitzendt waar je mee verbindt :o
- mijn internet snelheid is 58 mbps tot circa 75 mbps
Niet slecht voor 2.4GHz-only WiFi.
- en mijn router staat in de huiskamer en mijn desktop in de slaapkamer. Dat is hemelsbreed circa 6/7 meter met 1 betonnen muur er tussen.
Ja, en waar probleer je al die iZooi te gebruiken dat niet wil lukken?
Ik heb mijn internet van KPN.
Leuk, maar niet zo relevant. Wat voor AP (in jouw geval ws modem/router/AP) heb je?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:05
Oeh, wacht even!
Dit had ik op vakantie ook met Apple devices.
Mijn vrouw heeft er een zwik namelijk.

Alles werkte prima, maar haar iPhone en iPad konden alleen verbinden na het resetten van het modem.

Ik ben toen ingelogd op het KPN modem (dion_b) zo raar is dus de opmerking dat hij internet via KPN heeft. en daar bij het draadloos Wireless b/g/n naar g/n gezet.
Toen werkte het wel zonder al te veel problemen. Het kan ook nog zijn dat je 5GHz aan hebt staan en dit op 2.4 moet zetten. Maar probeer eerst dat eerste maar eens om te zetten. Waarschijnlijk is dan je probleem op gelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst even b/g/n naar g/n gezet. Moest even de router opnieuw opstarten maar tot zover doe hij het weer.

Ik kijk vandaag even aan en anders klim ik hier het boord weer op!
Alvast bedankt allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toch weer weggevallen nu!

-Ik heb een KPN Experia Box Arcadyan ARV7519
-We gebruiken onze iPhones en samsung tablet door ons hele appartement, tevens de tv box uiteraard en nog een ps4.
Mogelijk te zwaar belast? Ook al gebruikte ik hiervoor een kabel voor internet hadden we nooit problemen.

De internet, ethernet en wireless lampjes van de box knipperen constant snel terwijl ze uiteraard constant moeten zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:05
Het wifi van die experia boxen zijn gewoonweg kut.
Het beste wat ik je zou kunnen aanraden is dit uit te schakelen en er een AP achter te hangen. Dan zijn je problemen wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 14:21:
Het wifi van die experia boxen zijn gewoonweg kut.
Het beste wat ik je zou kunnen aanraden is dit uit te schakelen en er een AP achter te hangen. Dan zijn je problemen wel weg.
Ok maar als ik mijn xperia vervang door een AP ontvangen ik dan nogwel mijn interactieve tv? Of komt dat via de dsl kabel uit de muur (die ook in de AP kan/moet)?
Pagina: 1