Toon posts:

Computer doet random restarts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is redelijk raar, ik startte battlefield 4 op en alles laadt. Sloom zoals altijd. Als ik ongeveer 30 seconden aan het spelen bent gaat mijn computer uit en start hij opnieuw op. Ik probeer het weer en hij doet hetzelfde, maar dan als ik mijn WW invul bij het inloggen naar mijn PC, restart hij weer. Het is meer dat hij letterlijk uitvalt, alsof er geen stroom is. Ik kijk naar mijn alarmklok en schermen en die zijn niet uitgeweest.

Dit is pittig raar, Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Uiteraard doet hij het nu weer even maar ik verwacht dat als ik zo battlefield 4 opstart hij weer hetzelde doet.

Specs:
Processor: AMD FX-8320
Moederboard: AsRock 970 Extreme 3
Video kaart: 270X Toxxic OC
En een corsair builder CX750 voor mn powersupply.
RAM: 8Gb Kingston
Cooling: Seidon 120m Watercooling

Ik heb gekeken naar of er kabels los zaten en of er een lichtje stopte met branden (videokaart, cooler, andere fans etc,) Online staat er dat het misschien het batterijtje op mn moederboard misschien het probleem is, maar die is pas een half jaar oud >.>

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 16:55 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:25

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Zal wel het 3e onderdeel van je computer zijn die het 100e event genereerd

Verwijderd

Topicstarter
caanova1984 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:49:
Zal wel het 3e onderdeel van je computer zijn die het 100e event genereerd
Misschien iets meer informatie? Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt :P

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Je OP is niet heel veel duidelijker. Welke onderdelen heb je, wat heb je al geprobeerd, etc etc.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al systematisch doorgelopen?

/edit: ik move hem naar PMG, aangezien CSL niet voor problemen is.

[ Voor 48% gewijzigd door br00ky op 02-12-2014 16:53 ]

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01-2025
Klinkt een beetje als te hoge temperaturen. Heb je die al gecheckt?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
in je andere topic staat dat je cpu overgeklokt is, zoja zet hem dan weer naar standaard, en klinkt inderdaad als oververhitting
zou me niet verbazen met een 8320 op een asrock 970 extreme 3, zonder koeling op je vrm.

Verwijderd

Topicstarter
Miks schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:58:
Klinkt een beetje als te hoge temperaturen. Heb je die al gecheckt?
Ik ben nu aan het testen of het alleen battlefield 4 is met dit probleem, ik ga ff Planetside 2, arma III en payday 2 uitproberen, die oefenen redelijk wat druk op mijn onderdelen uit. Ik denk alleen niet dat het de temperatuur is. Dat is omdat ik een watercooler heb en een toxxic videokaart. Laat staan dat ik geen melding heb gekregen van speedfan en die altijd op mijn tweede scherm aanstaat.

Planetside 2 runt op 49 graden voor mijn CPU en 41-43 op mijn videokaart.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 17:11 ]

• NLKornolio

NLKornolio

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:50:
[...]

Misschien iets meer informatie? Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt :P
Inderdaad als je de forum guides/regels doorleest dan is er van degene die post, informatie nodig. Het zou namelijk wel handig zijn als we weten wat voor hardware je hebt. Het kan net zo goed dat er een tijdklok op je pc zit die om de 25 seconden aan en uit gaat.

8)7 |:(

Verwijderd

Topicstarter
caanova1984 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:11:
[...]

Inderdaad als je de forum guides/regels doorleest dan is er van degene die post, informatie nodig. Het zou namelijk wel handig zijn als we weten wat voor hardware je hebt. Het kan net zo goed dat er een tijdklok op je pc zit die om de 25 seconden aan en uit gaat.

8)7 |:(
Zoals je ziet heb ik de post aangepast en informatie toegevoegd :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Hmm, het kán liggen aan je bordje. Die is vrij matig voorzien van fasen en koeling. Nogmaals, het kán maar hoeft niet. Ik verwacht dan eerder throtteling van je octocore dan dat die eruit vliegt.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:15:
Hmm, het kán liggen aan je bordje. Die is vrij matig voorzien van fasen en koeling. Nogmaals, het kán maar hoeft niet. Ik verwacht dan eerder throtteling van je octocore dan dat die eruit vliegt.
Ik heb een andere post:
Battlefield 4, Lag spikes Hoe?!
Die is nu afgehandeld omdat ik een fan heb die mijn moederboard koelt aan de bovenkant. hij werkt prima voor ongeveer 2 dagen nu, gister zat mn CPU op een clock van 4,3 met geen problemen. nu op 3,5.... dus dat lijkt me sterk, maar ik zit er inderdaad nogsteeds over te twijfelen

Ben OHM battlefield 4 aan het repairen, een vriend van me zegt dat dat misschien het probleem is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 17:34 ]

• NLKornolio

NLKornolio

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:13:
[...]

Zoals je ziet heb ik de post aangepast en informatie toegevoegd :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ok gaat je pc na een dag uitgestaan te hebben ook z snel uit of duurt het dan veel langer.
Watercooling is erg overkill voor deze setup, koelt die uberhaubt wel, waarom clock je over ? je cpu zal de bottleneck niet zijn.
Installeer is coretemp en check of je temp naar boven vliegt.
Had begin BF4 ook veel problemen met lag spikes upgrade naar 8.1 en ze waren allemaal voor de zon verdwenen.
Haal wat onderdelen eruit om te zien of het st

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb het probleem gevonden. Doe nooit random zooi in je BIOS met power settings van je CPU. Blijkbaar als hij in high performance mode ging zonder een of andere setting aan verkloote hij het :P

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Tip: Als er problemen zijn met je PC, zoveel mogelijk onnodige hardware verwijden. Ook recente veranderingen aan onder andere je BIOS weer terug zetten, ook overclocks.
Dan testen ;). Mooi dat het nu opgelost is.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1