Battlefield 4, Lag spikes Hoe?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst battlefield 4 gekocht en het speelt meestal wel oké. alleen elke minuut ofzo dan krijg ik een gigantische lag spike die ongeveer 10-20 seconden duurt. Hij doet dan mijn FPS naar 30 vanaf 60-70. Ik heb op het moment een Eight core fx-8320 die OC'd is naar 4,3 (ik zou hem nog verder kunnen clocken aangezien ik watercooling heb maar ik ben er niet zo goed mee) Alles lijkt oké te zijn met mijn video kaart (270x toxxic) Aangezien hij niet boven de 50 graden komt. Ik gebruik ook de mantle API setting op het spel zelf. Ik heb mijn probleem van mijn vorige thread gefixed, hij stond in mijn BIOS op thermal throttle (60 graden)... Dat was redelijk frustrerend toen ik erachter kwam aangezien ik al uren ermee bezig was -.- Verder zie ik de cores niet naar beneden gaan in activity als ik speel en een lagspike krijg. Ik zat te denken dat het misschien mijn CPU is de een bottleneck vormt. Ik denk het alleen niet aangezien hij meeste van de tijd gewoon goed presteert.

Misschien weten de genieen op tweakers wel raadt :P

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40

HugoBoss1985

Xenotech

Mantle zou ik even uit laten als ik jou was... in mijn geval werkt dat óók niet goed met 2gb videokaart geheugen (Jouw kaart heeft 2gb neem ik aan?).
Je cpu is i.c.m. die videokaart géén bottleneck.
Zet mantle eens uit en probeer het dan nogmaals.

[ Voor 37% gewijzigd door HugoBoss1985 op 27-11-2014 21:49 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Waar bestaat de rest van je systeem uit? Mobo en RAM zijn het belangrijkste om te weten gevolgd door de voeding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

FX cpu, dus ik gok op een extreme bordje, met dan naar alle waarschijnlijkheid te hete vrm's?

---RAWE CEEK!!!---

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^ Daarom vraag ik er ook naar. + BF4 is een memory-hog dus als de TS bijv 4GB heeft kan het ook prima daar aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn video kaart is op 2gb, kan er nog een aansluiten voor Crossfire indien nodig. Ik heb gekeken naar te hete VRM's en dat is redelijk unlikely IMO. Aangezien mijn kast heel goed is gekoeld, door de watercooler komt er leterlijk geen hete lucht in mijn PC. Het zou best kunnen though, maar dan is de vraag, is het waard om een nieuw AMD supportive moederboard te kopen voor deze processor, of zal ik sparen voor een Intel....

PS, ik heb 8gb Kingston ram en indd een Asrock extreme 3.0 moederboard

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 22:41 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Asrock Extreme staat er om bekend erg hete VRM's te krijgen met de 8-cores. Klok allereerst je processor naar de standaard snelheid.

Heb je een aftermarket cooler? Zo ja > welke?
970 Extreme3 4+1 Yes 140W Yes (but see note) Yes Unknown Assumed 8 pin ATX User-experience: "Will throttle on overclocked FX 8-core"
http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

[ Voor 43% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2014 23:00 ]

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:40

HugoBoss1985

Xenotech

2 videokaarten met 2gb videogeheugen elk blijft 2gb effect in crossfire (het is dan niet bruikbaar als 4gb totaal...)
Zonder Mantle al geprobeerd?
En inderdaad met 4gb systeem geheugen (RAM) kan je na een tijdje spelen ook fps drops krijgen want dan heeft het spel meer nodig dan 4gb.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het probleem is hier bijna geheel zeker afkomstig van overhitte VRM's die de boel hard terugklokken om af te koelen. Zeker als de TS geen koeler heeft die ook lucht over de VRM's blaast, bijna alle populaire koelers dus..

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52

NoFearCreations

3DPrint the world!

Hij heeft waterkoeling, dus nul lucht stroom over de vrm's.

TS, zet een koeler richting je cpu, zodat je vrm's ook gekoeld. Hoop dat die door de hoge overclock en geen koeling nog geen permanente schade is.

Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y42/NoFear-QV/WP_000191.jpg

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de tips jongens, ik OHM heb ik zo'n ding van cooler master, de seidon 120m?
http://www.coolermaster.c...iquid-cooler/seidon-120m/
Ik koop wel 2 fans en die richt ik op de RVM's en hoop dat het dan is opgelost

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat wil nogal eens niet voldoende zijn omdat de VRM's normaal gesproken ook rechtstreeks koeling krijgen via het standaard koelblok van AMD:

Afbeeldingslocatie: http://www.aria.co.uk/dynres/Z2FsbGVyeV9pbWFnZS53aWR0aD01MDA=/bWFpbmltYWdlcy9wcm9kdWN0X2ltYWdlcy9vcmlnaW5hbC9hbWRzdG9jay1jb29sZXIuanBn.jpg

Welke behuizing heb je? Misschien kan je een fan op het zijpaneel monteren die bijna direct boven de processor zit. :)

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 27-11-2014 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de behuizing die ik op het moment heb, http://www.alternate.nl/C...duct/1102167?event=search Dus dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Maar is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dat is dus geen mogelijkheid.

Plaats dan een enkele outtake in het meest achterste gat bovenin als die er nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn fan die voorin zat en niks deed bijna boven in gedaan, en hij loopt nu als een trein! Geen last meer van VRM overheat! zelfs met een clock van 4,4 ghz!
Pagina: 1