Data systeem folders rescue wanneer vista niet meer werkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-10 15:50
Ik heb een laptop (siemens amilo) en de WD hdd waar windows vista (pre installed) op staat. Vista start niet op en krijg de melding 'error loading operating system'. Safemode lukt niet ook de recovery cd en de vista install cd geprobeerd beiden blijven hangen (laden) bij opstart, er komt geen keuze scherm.
Nu zal me volgende stap zijn alle data saven en de hele schijf formateren en clean install van windows doen.

Nu heb ik met ubuntu, gparted en partedmagic -live cd's, geprobeert data te saven en de disk te testen. Ik kon alle data saven uit de Data-partititie (46GB). Daarnaast zijn er nog 2 partities op de hdd 1 kleine (8GB)voor winrecovery en 1 grootte (94GB) voor windows vista zelf. Deze laatste vista systeem partitie kan niet geopend worden, dus mounten lukt niet, testen ook niet. In de volgende foto zie je (helaas niet al te scherp) de mount unknown en de testlog van de gefaalde testdisk.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/904/mYtFCV.png

Nu heb ik wel de smart gegevens van de schijf (via ubuntu) en deze waren goed, 15 badsectors maar deze zijn te isoleren met een uitgebreide format (check je smart topic)

Weet iemand een manier om van deze vista partitie een handjevol data te kunnen redden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet iemand een manier om van deze vista partitie een handjevol data te kunnen redden?
Laat er een datarecoveryprogramma op los als GetDataBack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Het kan zijn dat de bestanden van vista corrupt zijn geworden. En dus daardoor het niet meer kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
dank voor de antwoorden.
Ik heb Getdataback aangezet dmv Knoppix-Based Runtime Live CD en dit zijn de resultaten.

NTFS
eerst geprobeerd met physical drives >1st hard drive 149GB. Ik kreeg de volgende 2 errors (fotos) maar 't process ging wel verder.
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/538/NQmtcz.png
Vervolgens bij recoverytree zag ik alleen nog maar de kleinere partities en die lieten de gegevens zien die ik al had gered uit de DATA partitie copy met ubuntu.

..dan op Logical drives> hard drive 76GB. Bleef errors 'te lezen' minuten lang Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/IFeioy.png
...toen kreeg ik de melding dat dit de verkeerde versie was en moest proberen met de FAT versie van G.d.b.

FAT
physical >1st HD... het proces met hier en daar een error deze allemaal geacepteerd in het begin stadium, nu nog ruim een uur voor het process... ik ben benieuwd. ...
...1.5 uur later, helaas en het leek zo hoopvol
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/673/GdJtTg.png

Tja is het dan
thibautb schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:43:
Het kan zijn dat de bestanden van vista corrupt zijn geworden. En dus daardoor het niet meer kan gebruiken.
En als dat zo is kan ik er geen documenten, belasting, boekhouding, ecel en word bestanden etc niet meer terug halen?

[ Voor 22% gewijzigd door roycerolls op 02-12-2014 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt gewoon de verkeerde versie van GetDataBack. Je moet de versie voor NTFS hebben.

Maar laat me raden: op die "Vista partitie" staat nog allerlei vreselijk belangrijke bedrijfskritische data en daar is nog nooit een back-up van gemaakt en daarom staat 't ook op een 10 jaar oude consumergrade schijf.

Je kunt die schijf ook opsturen naar een bedrijf met kennis van zaken. Tegen een redelijke vergoeding zijn die vast wel bereid om de data in kwestie te rescuen. Zie 't als leergeld; nu weet je (klant) waarom er backups gemaakt moeten worden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
Brahiewahiewa schreef op woensdag 03 december 2014 @ 02:23:
Je hebt gewoon de verkeerde versie van GetDataBack. Je moet de versie voor NTFS hebben.
ZIe hierboven deze heb ik dus allebei via Knoppix-Based Runtime Live CD geprobeerd

Zo goed bent ge niet in raden en aannames maken :*) het is inderdaad een vista partitie met wat huishoudkundige "kritische" gegevens en ja belasting folders, en dus neen verder. Tis overigens ook niet mijn laptop. Ik probeer dit graag voor iemand op te lossen.

Heb je iemand misschien nog wel werkbare tips?
Pagina: 1