Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 12:27

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Mijn contract loopt binnenkort af. Aangezien ik veel in België bel en naartoe bel is dat wel een belangrijke factor.

Nu ben ik al meerdere keren door vodafone benaderd om een nieuw contract af te sluiten.

Telkens vraag ik om een offerte waarbij ze aangeven dat ze die per mail zullen opsturen en dat gebeurt niet.

Wat ze voorstellen: (pas op : zakelijk contract)

sim only 69€/maand
gratis bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland en in Europese landen.
5 gig data in ned en 1 gig data in europa

iphone 6 79€/maand (+80 euro 16gig | +180 euro 64gig)
gratis bellen naar vaste en mobiele nummers in Nederland en in Europese landen.
5 gig data in ned en 1 gig data in europa

Ik heb op de KPN website gekeken en daar bieden ze die optie van gratis bellen in het buitenland niet lijkt het. Ik dacht dat dit te maken had met de discussie van roaming in de EU. Maar dan zouden toch alle zakelijke telecomproviders gratis bellen in het buitenland aanbieden?

Ze bieden me wel een beter deal als vaste klant dan op de website wordt weergegeven.

Toch ben ik benieuwd wat andere providers aanbieden. Ik heb bij KPN gekeken maar daar lijkt het gratis bellen in en naar het buitenland nog helemaal niet aan de orde?

Heeft iemand ervaring met zakelijke abbo's? Zijn er vergelijkkingssites die objectief zijn? En hoe zit het met het roamen binnen de EU en de weerslag op zakelijke abbo's?

edit: Ben dit artikel op tweakers tegengekomen:
http://tweakers.net/nieuws/97032/base-presenteert-abonnementen-zonder-roamingkosten.html

Daaruit blijkt dat vodafone toch de enige is die dit aanbied. In de reacties zag ik ook dat de EU kosten voor roaming eind 2015 zou verbieden.

hmm misschien dan toch geen slechte aanbieding.. Toch benieuwd of iemand nog een andere kijk op de zaak heeft :)

[ Voor 15% gewijzigd door dread op 02-12-2014 10:35 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
Wat voor abonnement is dat van Vodafone?
Het lijkt op een Vodafone Red Business Super, echter daarbij heb je maar 150 minuten bellen NAAR het buitenland in je abonnement en niet onbeperkt.
Vodafone is 1 van de weinigen waar je gratis belt als je in andere landen bent (binnen met name Europa).
KPN kan hier niet tegen, omdat ze gewoon zelf (bijna) geen netwerk in het buitenland hebben, daar waar Vodafone door heel Europa zit.
Zelf hebben we hier op het werk ook sinds een jaar Vodafone, voorheen KPN. De facturen zijn ruim gehalveerd sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Geen idee wat de naam van het abbo is. Daarom dat ik altijd vraag om een bevestiging van ons gesprek per mail maar helaas tot op heden nog niet gekregen. Ik heb graag alles zwart op wit voor ik een 2 jarig abbo afsluit.
Maar je kan wel gelijk hebben ivm met naar het buitenland bellen. 150 minuten per maand is weinig. Momenteel bel ik vaak familie met facetime maar het zijn die snelle telefoontjes die de kosten doen oplopen ( en bellen in het buitenland zelf natuurlijk) en dat zou ik gedeeltelijk kunnen opvangen met die 150 minuten gratis.

Ze bellen wel terug om opnieuw te vragen of ik wil verlengen. Ik zal dan de naam van het abbo vragen maar het zal wel de Red Business super zijn.

Maar je weet hoe het gaat. Bellen op de meest drukke momenten, geven een sh*tload aan info en vragen om te verlengen en welke telefoon je wil :) Vandaar steeds mijn vraag om een offerte met info..

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
misschien kan speakup/choozze je helpen?
Heb bij Choozze (niet zakelijk) 3000 minuten, 3000 sms / 10.000 mb internet in de hele EU voor €35 pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-10 09:49
ik vind die choozze website wel wat onduidelijk.
Staat inderdaad 35 euro maar hoeveel minuten/sms/data het is staat er niet bij?
Als zoiets er niet bij staat, alleen bewoordingen als "onwaarschijnlijk veel" dan vraag ik me af of ze dat niet aanpassen als het hun uitkomt.

Edit: ah gevonden, FUP dus die ze hebben gedefinieerd als bovenstaande post. Echter dat kunnen ze dus wel aanpassen als ze dat willen.

[ Voor 55% gewijzigd door Arjant2 op 02-12-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Topicstarter
Dit is het tweakers topic over choozze: [Ervaringen] Choozze

Choozze lijkt een goede optie. Thx stijnec1

Even met behulp van de website een klein rekensommetje:
Choozze Bright € 35.- p/mnd = 840€ 2 jaar
iphone 6 64 € 800
eénmalige aansluitkosten € 25.-
total: 1665€

Choozze Bright (€145 korting bij betaling 12 m vooruit) 300€ jaar | 600€ 2 jaar
iphone 6 64 € 800
eénmalige aansluitkosten € 25.-
Total 1125€ (1j) | 1425€ (2j)

vodafone: € 80.- p/mnd = 1920€ 2 jaar
iphone 6 64 € 180
total: 2100€

Nog ff wat vragen gesteld in het Choozze forum maar de cijfers spreken voor zich. WEl een beetje tricky omdat het een nieuwe provider is maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-10 16:29

The Wizard

Moderator Mobile
Verplaatst naar het Mobile Aankoopadviesforum

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Door naar Telecomproviders :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1