Toon posts:

AMD fx8320, Overclock

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet,
Ik gebruik op het moment de AMD software van catalyst control center om mijn clock van mijn CPU omhoog te gooien, en het werkt redelijk goed, ik kan niet hoger dan 4,3 Ghz want dan blue/red screened mijn PC... Ik heb gelezen dan sommige mensen veel hoger halen, 5.6 ghz stabiel zelfs! mijn doel is om uiteindelijk rond de 4,6-4,8 te komen,

Processor: AMD FX-8320
Moederboard: AsRock 970 Extreme 3
Video kaart: 270X Toxxic OC
En een corsair builder CX750 voor mn powersupply.
RAM: 8Gb Kingston
Cooling: Seidon 120m Watercooling

Hebben jullie misschien een goede guide voor me? Of eventuele tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:49
Heb je het AMD CPU Overclock Topic #7 al eens doorgelezen? Wellicht dat het handiger is om jouw vraag in dat topic te stellen, of wellicht dat je m.b.v. dat topic al genoeg informatie hebt.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-10 19:26
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2014 @ 15:31:
Gegroet,
Ik gebruik op het moment de AMD software van catalyst control center om mijn clock van mijn CPU omhoog te gooien, en het werkt redelijk goed, ik kan niet hoger dan 4,3 Ghz want dan blue/red screened mijn PC... Ik heb gelezen dan sommige mensen veel hoger halen, 5.6 ghz stabiel zelfs! mijn doel is om uiteindelijk rond de 4,6-4,8 te komen,

Processor: AMD FX-8320
Moederboard: AsRock 970 Extreme 3
Video kaart: 270X Toxxic OC
En een corsair builder CX750 voor mn powersupply.
RAM: 8Gb Kingston
Cooling: Seidon 120m Watercooling

Hebben jullie misschien een goede guide voor me? Of eventuele tips?
Een ander moederbord kopen zou al een goed begin zijn. Liefst een met meer power phases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
1 ander moederbord, deze gaat standaard al koken laat staan met overklok
2 wat voor koeling heb je?
3 overklokken doe je in de bios, en niet met dat standaard programmatje/

:) :)

Ik werk zelf met een 8350 op een MSI 990FXA-GD80 met als koeling waterkoeling een dubbel 360 rad en een dubbel 240 rad voor de 8350 en 2 x 7970.
En een fannetje gericht op de koelblokken van de vrm's

Ik haal stabiel 5.1 en er moet meer uit te halen zijn maar nog geen zin gehad om verder te gaan.

Als je een redelijk 990 moederbord haalt ( +/- € 90,-) en een goede luchtkoeler ( is altijd handig en kan mee naar de volgende build +/- € 40,- ) dan zal je rond de 4.5 a 4.7 uitkomen mits de airflow van je kast goed is etc

edit zie net je koeler pas (beter leren lezen 8)7 )
Als je op de site van asrock kijkt zal je zien dat bij dit moederbord met een 8 serie cpu er een top/bottem koeler nodig is om nog enigzins koeling voor je vrms te krijgen.
Met de koeler die je nu hebt is er helemaal geen airflow over je vrms

[ Voor 75% gewijzigd door Elmo_b op 02-12-2014 12:21 ]