Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuw TV voor in de woonkamer. Het wordt tijd om mijn goede oude 32" HD Ready TV te vervangen.
Wat is je budget?
Rond de 500 ~ 600 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
• Hoeveel Inch is ideaal? Mijn kijkafstand is 3,2 meter, ik denk dat 42" meer dan genoeg is. Ik ben bang dat groter te heftig word. Zien jullie dit ook zo?
• Ultra HD of Full HD? Er zijn nu een aantal betaalbare Ultra HD modellen uit, maar de reacties zijn wisselend. Techradar.com zegt dat je beter voor een 4K TV kan gaan omdat je alvast voorbereid bent. In een topic op dit forum wordt gezegd dat je beter even kan wachten. Heeft Ultra HD nou wel of geen nut met 42"? Mijn Onkyo receiver ondersteunt geen Ultra HD, dus dat wordt upscalen. Echter wordt de receiver vast een keer vervangen..en dan ben ik al voorbereid als er tegen die tijd meer content is? Of toch investeren in een top Full HD model?
Alvast bedankt voor de moeite!
Cheers,
Chiel
Ik ben op zoek naar een nieuw TV voor in de woonkamer. Het wordt tijd om mijn goede oude 32" HD Ready TV te vervangen.
Wat is je budget?
Rond de 500 ~ 600 euro
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Beeldkwaliteit vind ik het belangrijkst, kijk met name films en series via mijn XBMC Mediacenter.
- Smart TV is wat minder belangrijk, maar een gebruiksvriendelijke interface is een pre. Ben bijv. gecharmeerd van WebOS.
- UPC ondersteuning zodat ik geen extra decoder nodig heb.
- Mooi design. Ben geen groot fan van Samsung designs. Wit of zilver lijkt mij wel geinig aan de muur, maar is geen must have.
- Ik speel soms op mijn PS4, maar ben geen fanatieke gamer. Input lag praktijken boeien mij niet zo.
- Geluid onbelangrijk want ik heb een Onkyo TX-SR508 AV receiver waar alle apparatuur op zit aangesloten.
- Ingebouwde recorder is mooi meegenomen, geen hoge prio.
- Full HD
- pricewatch: Sony Bravia KDL-42W829B Zwart
- pricewatch: Sony KDL-42W705B Zwart
- pricewatch: Panasonic Viera TX-42AS650E Zilver
- pricewatch: Samsung UE46H6203 Zwart
• Hoeveel Inch is ideaal? Mijn kijkafstand is 3,2 meter, ik denk dat 42" meer dan genoeg is. Ik ben bang dat groter te heftig word. Zien jullie dit ook zo?
• Ultra HD of Full HD? Er zijn nu een aantal betaalbare Ultra HD modellen uit, maar de reacties zijn wisselend. Techradar.com zegt dat je beter voor een 4K TV kan gaan omdat je alvast voorbereid bent. In een topic op dit forum wordt gezegd dat je beter even kan wachten. Heeft Ultra HD nou wel of geen nut met 42"? Mijn Onkyo receiver ondersteunt geen Ultra HD, dus dat wordt upscalen. Echter wordt de receiver vast een keer vervangen..en dan ben ik al voorbereid als er tegen die tijd meer content is? Of toch investeren in een top Full HD model?
Alvast bedankt voor de moeite!
Cheers,
Chiel
[ Voor 19% gewijzigd door chiels op 01-12-2014 09:41 ]