Virtualisatie van rond de €1000

Pagina: 1
Acties:

• mbenjamins
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:06
Wat ik momenteel heb is het volgende
Aopen H500E kast
550W Power Supply
Asus M4N78 PRO moederbord
AMD X4 9950 processor
4x 2Gb geheugen
250Gb harddisk Western Digital
256GB Samsung 840 series Pro
1TB Western Digital
2x Samsung S223 SATA DVD±RW (1 aangesloten)
Asus EN9600GT HTDI 512Mb videokaart

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben opzoek naar een goede pc die zonder problemen virtualisatie aan kan, moet met gemak 3 tot 5 machines aan kunnen (Windows en Linux).
Wat ik verder veel gebruik is Photoshop en Illustrator, ivm het bouwen van websites.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW)
Samsung S223 SATA DVD±RW
256GB Samsung 840 series Pro

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc moet stil zijn en goed koelen.

Waar ik zelf aandacht
Fractal Design Define R5 Titanium Window
Of de
Fractal Design Define R4 Pearl Titanium Grijs - Window
Een i7.
Zelf dacht ik ook aan om 16gb ram te nemen omdat ik nu met 8gb wel eens te kort kom.
Een videokaart waar eventueel 3 schermen op aan gesloten kan worden, heb nog een Acer van 20”over met DVI aansluiting zou mooi zijn als die er ook op kan.

Omdat ik verder niet zoveel verstand heb van wat goed is zou ik graag jullie hulp willen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door mbenjamins op 29-11-2014 15:28 . Reden: Huidige configuratie toegevoegd ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje.Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• mbenjamins
Hieronder mijn samen gesteld lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 305,95€ 305,95
1Gigabyte GA-Z97P-D3€ 65,95€ 65,95
1Asus R9270-DC2OC-2GD5€ 131,65€ 131,65
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Fractal Design Define R5 Titanium Window€ 114,90€ 114,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,50€ 24,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 132,95€ 132,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 899,95

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het sec voor virtualisatie is zou ik zelf voor een Xeon E5 gaan. Is vziw goedkoper en zelfde performance :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mbenjamins
Virtualisatie is puur hobby matig, ik heb even gekeken naar Xeon E5 wat ik zie zijn die wel wat duurder.

Moet ik nog extra ventilatoren plaatsen in de kast?
En hoe weet ik als ik aan 520W genoeg hebt voor de voeding?
Hoe stil is de koeler op voor de processor, bestaan er eventueel nog stillere en in de zelfde prijs range?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:45
*shoot* *pruts* *argh* :F

[ Voor 89% gewijzigd door gekkie op 03-12-2014 20:53 ]

• gekkie
wil je ook pci devices aan een guest toekennen .. moet je zeker bij intel goed opletten op de ondersteuning voor vt-d in zowel processor als mobo+bios. En EPT is ook wel handig performance-wise.
Je gekozen i7 proc ondersteund het in iedergeval wel ..

• mbenjamins
Waar kan ik zien als een moederbord dat ondersteund?
Momenteel zit ik te kijken naar een Asus moederbord omdat ik nu momenteel ook een Asus heb en geen problemen mee heb gehad.
Als jullie nog tips voor een goed moederbord hebben die vt-d en EPT ondersteund dan hoor ik het graag, voorkeur is Asus maar een ander goed merk mag ook. Graag hoor ik dan wel waarom je voor dat merk gekozen hebt.

• gekkie
Uhmm VT-D .. 2 dingen ..
1) chipset ... ondersteund de chipset het uberhaupt .. zou je bij intel bijvb moeten kunnen vinden.
2) in de user manual kijken of je het ook in kunt schakelen in het bios (als dit het geval is zou puntje 1 ook het geval moeten zijn).
3) schietgebedje doen dat de bios implementatie ook daadwerkelijk correct is (onderhand wellicht een minder groot probleem maar de bios ondersteuning in de eerste generatie van zowel intel als amd was abominabel.

EPT is volgens mij proc only .. dus dat is geloof ik mobo onafhankelijk.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

http://ark.intel.com is een mooie website om te zien wat de Intel spullen allemaal wel of niet kunnen. :)
Pagina: 1