Wireless Audio Streaming

Pagina: 1
Acties:

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:17
Hallo,

Ik beschik over een Sony STR-DG510 versterker / receiver en zou graag b.v. Spotify over de boxen van deze receiver willen laten gaan en ben me een beetje aan het oriënteren op de mogelijkhden.

Nu zijn er volgens mij niet zo heel veel mogelijkheden hiervoor maar ik kwam wel de Terratec Air Beats HD Wireless Audio Streaming tegen.

Heeft iemand hier ervaring mee en is deze aan te bevelen of adviseren jullie hier iets anders voor?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 14:30
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

• bruce the boss
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik betaal liever een tientje meer als ik maar goede kwaliteit heb en dan kunnen jullie de Apple-TV adviseren?

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Misschien heb ik recente ontwikkelingen gemist, maar voor zover ik weet werkt AppleTV alleen via AirPlay en niet via bijv. DLNA. Prima als al je apparaten van Apple zijn, maar minder handig met Android-apparaten.

Bluetooth is per definitie lossy, zonder apt-x codecondersteuning klinkt het IMO helemaal nergens naar, maar dat is persoonlijk.

Je zou ook naar een WiDAC kunnen kijken, meer info in dit topic: vervanging voor Logitech Squeezebox

Ik ken de Air Beats verder niet, maar lijkt op hetzelfde neer te komen als een WiDAC.

• bruce the boss
Ik heb zojuist de WIDAC besteld en ik ben benieuwd.

• bruce the boss
De WIDAC is binnen en ik heb hem aangesloten en geïnstalleerd maar nu loop ik een beetje vast.

Het is met gelukt om muziek, welke ik via mij GSM afspeel over de radio te laten gaan. Ik heb daarvoor wel een app moeten installeren (BubbleUPnP) en daarmee lukt het. Is dit inderdaad de juiste manier?

Maar ik heb nu toch een aantal vragen van hetgeen niet lukt:

* Hoe kan ik nu Spotify over de boxen laten gaan want dat wil me niet lukken (moet ik daarvoor een abonnement van Spotify hebben ??)
* Het lukt me niet om enige geluid van mijn computer over de boxen van de radio te laten gaan. In b.v. de windows media player zie ik wel WIDAC staan maar het geluid krijg ik niet naar de versterker.

Ik werk overigens met Windows 8 en zou het erg waarderen als iemand mij kan helpen hiermee.

• Solarsparc
Ik heb daarvoor wel een app moeten installeren (BubbleUPnP) en daarmee lukt het. Is dit inderdaad de juiste manier?
Ja, Android heeft (helaas) altijd een externe app nodig om UPNP/DLNA te doen. Spotify streamen via DLNA op Android is helaas niet mogelijk, de Spotify-app moet dat ondersteunen maar dat is tot nu toe niet ingebouwd.

Windows Media Player (en Windows 8 ) heb ik nooit geprobeerd, maar moet in theorie wel rechtstreeks DLNA kunnen doen. Ik heb echter geen suggesties. Voor Spotify kun je dit gebruiken: http://www.streamwhatyouhear.com/ (ook bruikbaar als het niet lukt met WMP en wellicht sowieso makkelijker in gebruik door de tray icon).

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Solarsparc schreef op woensdag 03 december 2014 @ 03:30:
[...]

Ja, Android heeft (helaas) altijd een externe app nodig om UPNP/DLNA te doen. Spotify streamen via DLNA op Android is helaas niet mogelijk, de Spotify-app moet dat ondersteunen maar dat is tot nu toe niet ingebouwd.
Het viel mij laatst op dat mijn HTC One beschikt over een "stream to device" button. Die button heb ik in ieder geval voorbij zien komen in de Music en Youtube app. Het lijkt erop dat onder deze button alle BT/WiFi devices beschikbaar worden gemaakt die streaming functionaliteit bevatten. In het geval van WiFi vermoedelijk via "Wifi direct". Het instellingen menu heeft ook een Media devices categorie. Geen idee of dit een specifieke HTC implementatie is of dat het bij de AOSP hoort, maar het is zeker interessant te weten. De stap naar uPNP/DLNA is dan bijzonder klein en mogelijk zonder externe apps mogelijk.

Over die Widac. Daar zit een 16b/44kHz (max) sampler (i2s bus) in. Ik zat toevallig vorge week naar de chipset te kijken. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 03-12-2014 04:25 ]

• Solarsparc
Het lijkt erop dat onder deze button alle BT/WiFi devices beschikbaar worden gemaakt die streaming functionaliteit bevatten.
Ik heb hier toevallig ook een One (M7), met de Music en Gallery apps kan ik rechstreeks via DLNA streamen. In de Youtube App kan ik de functie niet vinden. Via de Media Devices krijg ik "Unable to connect", maar hoe dat precies werkt, snap ik niet helemaal. Dat menu gebruik ik ook als ik m'n HTC Media Link gebruik en dat is een wireless display device, dus daar gaat de video dan ook naartoe. Ik weet dus niet of je op die manier kunt koppelen aan een apparaat wat geen video kan weergeven.
Over die Widac. Daar zit een 16b/44kHz (max) sampler (i2s bus) in. Ik zat toevallig vorge week naar de chipset te kijken.
Waar heb je die info gevonden? Ik kan zelf bar weinig vinden over het apparaat. Ik vermoed dat er een WM8918 inzit, die kan in theorie 24/96 doen, maar het ligt er natuurlijk aan hoe ze hem hebben aangesloten.
Overigens vind ik 16/44 ten eerste niet slecht voor de prijs en ten tweede is het natuurlijk prima toereikend voor de meeste toepassingen, is gewoon 100% CD-kwaliteit.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Solarsparc schreef op woensdag 03 december 2014 @ 05:54:
[...]
Ik weet dus niet of je op die manier kunt koppelen aan een apparaat wat geen video kan weergeven.
Oké, dat heeft nog wat meer onderzoek nodig dus. Het is mij ook niet helemaal duidelijk wat er nu wel en niet geïmplementeerd is. Min bovenstaande post ging inderdaad ook over een M7 (met ARHD).
Waar heb je die info gevonden? Ik kan zelf bar weinig vinden over het apparaat. Ik vermoed dat er een WM8918 inzit, die kan in theorie 24/96 doen, maar het ligt er natuurlijk aan hoe ze hem hebben aangesloten.
Er zijn meerdere versies en varianten in omloop. Voornamelijk wordt inderdaad een WM8918 gebruikt. De codec wordt beperkt door de host die maar een 48 bus heeft (geen 44, foutje) met een wordlength van 32 (stereo). Info komt van een collega overigens.
Overigens vind ik 16/44 ten eerste niet slecht voor de prijs en ten tweede is het natuurlijk prima toereikend voor de meeste toepassingen, is gewoon 100% CD-kwaliteit.
Absoluut, juist bij zit type toepassing is er een enorm groot verschil tussen specs en implementatie. Liever een puik ontworpen 16/48 dan een bij elkaar geraapte 32/384, DSD, 120dB SNR. Als ik even bekijk hoe bovenstaande streamer ontworpen is dan is geen van beide helaas het geval. Ik kan het niet helemaal goed bekijken (en ik geloof het haast niet), maar het lijkt er zelfs op dat de clock van de Wolfson PLL geslaved is aan de source. Nu heb ik wel vertrouwen in de PLL en clock recovery technieken van Wolfson, maar in de basis begin je al totaal verkeerd natuurlijk. Dit ontwerp kan beter, veel beter.
Pagina: 1