Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Profiel foto cache

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Het is nu ongeveer een kleine dag later en m'n profiel foto is nog steeds niet geüpdate. En als ik een force refresh doe krijg ik zelfs afwisseld twee verschillende oude profiel fotos (let op de haarkleur). Lijkt er dus op dat er iets mis gaat (want betwijfel dat jullie het echt hebben ingesteld dat het zo lang zou moeten duren)

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De expires header staat op 24 september 2015. Maar waarom kies je dezelfde bestandsnaam? Met een andere bestandsnaam zou het opgelost moeten zijn.

Dacht dat je het over je avatar had. Maar voor je profielfoto is de expire header Sat, 28 Nov 2015 05:03:27 GMT, over 1 jaar dus, en daar kun je inderdaad de url niet van beïnvloeden.

[ Voor 39% gewijzigd door ieperlingetje op 28-11-2014 21:30 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

• David Mulder
ieperlingetje schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 21:27:
De expires header staat op 24 september 2015. Maar waarom kies je dezelfde bestandsnaam? Met een andere bestandsnaam zou het opgelost moeten zijn.

Dacht dat je het over je avatar had. Maar voor je profielfoto is de expire header Sat, 28 Nov 2015 05:03:27 GMT, over 1 jaar dus, en daar kun je inderdaad de url niet van beïnvloeden.
Naja, zoals ik reeds aangaf doe ik gewoon een force refresh en krijg ik willekeurig twee verschillende oude versies voorgeschoteld, dus dat staat zelfs los van de hele expire header. Tweakers moet intern een load balancing oplossing hebben en om de één of andere reden word mijn nieuwe profiel foto niet gepropageerd (en de één na nieuwste ook niet succesvol).

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zelfde issue als [BUG] [Profielfoto] ? 't komt af en toe wel eens voor.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11 15:18

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Helaas moet je wachten tot de varnish caches weer eens gerestart worden :/

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• David Mulder
Kees schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 23:03:
Helaas moet je wachten tot de varnish caches weer eens gerestart worden :/
Ah, handig ja. Een simpele fix zou zijn om de lastChanged date van profielen achter de url van profiel fotos te gooien. Zo iets als: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=220992&t=1417215547 dus. Niet de allernetste oplossing, maar wel één die binnen een paar minuutjes te implementeren is en de klus gedaan krijgt.

Netter is om gewoon een Varnish PURGE command er op af te gooien natuurlijk, maar goed, dat is alleen makkelijk als je reeds die API laag gebouwd hebt.
Pagina: 1