[BUG] [Profielfoto]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 23:12
1. Wijzigen Profielfoto
2. https://secure.tweakers.net/my.tnet/profile#tab:profile
3. Wanneer je aangelocht bent, vanuit de mainpage naar "Mijn Profiel" gaan. Klikken op de knop "Bewerken".
  • Wijzigen van de profielfoto
  • Oude foto verwijderen (Momenteel is dit een Apple Logo)
  • Wijzigingen opslaan
  • Nieuwe foto uploaden (binnen de afmetingen en vereisten 200x300 en -35kb)
  • Wijzigingen opslaan
  • Oude afbeelding staat er opnieuw (Het Apple Logo ipv mijn gezicht)
  • Ook is mijn profielfoto niet zichtbaar vanuit de menubalk (Ik zie enkel een grijs vierkantje met daarnaast mijn Naam)
4. Google Chrome Versie 22.0.1229.94 m
5. Ad block
6. Windows 7 Professional x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik zie wel een gezicht, doe eens ctrl-f5?
Het icoon naast je naam upload je vanaf http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user (ja ik weet het, een bijna onvindbare en onlogische pagina.)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Oké, nu zie ik idd ook mijn gezicht bij mijn profiel in de menubalk (geupload via jouw link).

Maar als ik op mijn profiel klik zie ik wel nog steeds het Apple Logo ipv mijn gezicht (dit heb ik via mijn profiel bewerken veranderd)

http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2012102l.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 13:24
Ik zie op je profiel op dit moment geen appeltje maar een gezicht. Profiel, myreact en je berichten hier op GoT lijken allemaal hetzelfde plaatje te hebben.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb chrome nog eens afgesloten, cache en geschiedenis gewist maar ik zie nog steeds het Apple Logo.

Maar als jullie het zien dan zal er wel een probleem zijn aan mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:49
Toon-VA schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 10:59:
Ik heb chrome nog eens afgesloten, cache en geschiedenis gewist maar ik zie nog steeds het Apple Logo.

Maar als jullie het zien dan zal er wel een probleem zijn aan mijn kant.
Ik zie ook jouw gezicht.

Maar ik heb volgens mij ongeveer hetzelfde, bij mezelf zie ik op mijn profielpagina wel een foto, maar op het forum zie ik deze dus niet... (browser i.e.9, was ook al met T6)

[ Voor 3% gewijzigd door mveijden op 25-10-2012 11:10 ]

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
mveijden schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:09:
[...]

Ik zie ook jouw gezicht.

Maar ik heb volgens mij ongeveer hetzelfde, bij mezelf zie ik op mijn profielpagina wel een foto, maar op het forum zie ik deze dus niet... (browser i.e.9, was ook al met T6)
Je moet hem voor het forum dus nog apart toevoegen/uploaden via deze link: http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user. Had makkelijker gekund bij het ontwerp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik heb het ook nog eens in Firefox geprobeerd maar hier staat ook nog steeds het Apple Logo wanneer ik op mijn profiel klik.

Hier nog een screenshot met wat ik zie en waar het Apple Logo zich bevind.

Op het forum krijg ik nu wel mijn Gezicht te zien (staat ook op de foto)

http://imageshack.us/phot...rmafbeelding2012102p.png/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Laatst online: 19:01
Ik zie bij jouw ook dat apple logo staan in je profiel. Zelfde als de screenshot die je net geupload hebt.

Het is dus geen cache probleem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Wel en dat logo kan ik dus niet wijzigen.

Ik kan het wel verwijderen via mijn profiel bewerken, maar wanneer ik een nieuwe foto upload, dan komt het Apple Logo steeds opnieuw tevoorschijn ipv het nieuwe geuploade prentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Toon-VA schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:20:
Wel en dat logo kan ik dus niet wijzigen.

Ik kan het wel verwijderen via mijn profiel bewerken, maar wanneer ik een nieuwe foto upload, dan komt het Apple Logo steeds opnieuw tevoorschijn ipv het nieuwe geuploade prentje.
Is de nieuwe foto misschien te groot (te veel pixels of te grootte bestandsgrootte)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Dat dacht ik eerst ook maar dit is niet het geval.

De foto is momenteel 193x251 pixels groot en 12kb, dus ruim binnen vereisten van 200x300 en -35kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Toon-VA schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:24:

De foto is momenteel 193x251 pixels groot en 12kb, dus ruim binnen vereisten van 200x300 en -35kb
De maximale icongrootte is 10KB (10.240 bytes)
Icons zijn 60x60 pixels; te grote afwijkingen worden niet geaccepteerd
60 x 60 pixels is maximum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Toon-VA schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:24:

Ik zie de foto wel, dus hij staat wel op de servers van t.net. Het lijkt dus toch een probleem aan jouw kant te zijn.
hylke94 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 11:27:
[...]

[...]

60 x 60 pixels is maximum...
Dat is het limiet voor het icoon, niet voor de profielfoto.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat is voor je icon, je profielfoto mag groter zijn.

Blijkbaar werkt dat ding nog niet helemaal goed, in mijn profiel staat er ook een dood plaatje, terwijl ik er al jaren geen foto meer heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Dan zou ik het ook niet meer weten... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Nee dat is voor als je een foto upload via http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user

Ik heb het hier over de foto die je kan toevoegen wanneer je op "Bewerk mijn Profiel" klikt.

En deze foto is momenteel het Apple Logo (wat ik ondertussen al 3x heb proberen te wijzigen zonder succes).

Dit zijn de vereisten voor de foto:

Als je daartoe de behoefte voelt, kun je een foto van jezelf uploaden. Deze wordt getoond op je profielpagina. Het plaatje moet opgeslagen zijn in JPEG formaat en mag niet breder zijn dan 200 pixels, niet hoger dan 300 pixels en niet groter dan 35KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk toch dat het ergens aan jouw cache ligt, want ik zie hier geen apple logo meer hoor. Gooi de cache eens helemaal leeg van je browser (of probeer evt een andere).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Ik geef het op.

Geprobeerd in Chrome, Firefox en Safari met alle rommel uit de geschiedenis en cache gedeletet.

Maar ik blijf het Apple Logo zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-07 18:09
Om je even goede moed te geven, in jouw profiel zie ik het Apple-logo wel staan. Je wordt dus niet gek. Ik heb je profiel overigens nog nooit bekeken, dus aan mijn cache zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

With ^, nooit het profiel gezien, wel een Apple logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.ravenslair.nl/GoT2/toon-va.jpg
Link naar Apple logo mocht het helpen: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=329168

edit: het plaatje wisselt als ik die link gebruik. CTRL-F5'en laat zo nu en dan het plaatje veranderen naar de nieuwe maar ook weer terug naar de oude :? :?

[ Voor 56% gewijzigd door Raven op 25-10-2012 16:15 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Raven schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 16:14:
edit: het plaatje wisselt als ik die link gebruik. CTRL-F5'en laat zo nu en dan het plaatje veranderen naar de nieuwe maar ook weer terug naar de oude :? :?
Das wel een mooie ja, soort van random afbeelding. Hij toont bij mij vrijwel altijd de foto maar als ik maar vaak genoeg F5 komt er vanzelf een keer een appeltje voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Houd dat in dat het dan een cache issue aan jullie kant is? Alhoewel, dan zou ie toch na een tijdje helemaal niet meer moeten verschijnen en niet af en toe wel?

[ Voor 46% gewijzigd door Raven op 25-10-2012 18:36 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Rupie schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

Das wel een mooie ja, soort van random afbeelding. Hij toont bij mij vrijwel altijd de foto maar als ik maar vaak genoeg F5 komt er vanzelf een keer een appeltje voorbij
Jup, dat lukt mij nu ook. Het lijkt er op dat een van de (web?)servers nog het verkeerde plaatje in zijn cache heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Dan wordt ik dus toch niet gek ;-)

Maar idd, als ik met deze link blijf refreshen dan krijg ik af en toe mijn Gezicht en anders het Apple Logo te zien.

http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=329168

Het probleem zit dus niet bij mij maar ergens op de servers van Tweakers ...

EDIT: Het probleem lijkt nu opgelost te zijn :)

[ Voor 10% gewijzigd door Toon-VA op 26-10-2012 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het plaatje wisselt hier nu nog vaker :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Volgens mij zit Toon-VA gewoon elke keer zelf zijn afbeelding te vervangen :+

Edit: overigens kreeg ik net ook weer een appeltje

[ Voor 25% gewijzigd door Rupie op 26-10-2012 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
Dat zou idd wel een heel goeie mop zijn, maar nee dat is niet het geval, het Apple Logo heb ik lang geleden geupload als ik net starte met Tweakers.net
Raven schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:51:
Het plaatje wisselt hier nu nog vaker :P
Nu blijft het bij mij precies wel in orde (momenteel nog geen Apple Logo gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier geen verschil, wisselt nog steeds :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben, ik wilde mijn profielfoto wijzigen maar wat ik ook doe, ik zie alleen m'n oude profielfoto. Nieuwe uploaden, of oude eerste verwijderen en daarna een nieuwe, het helpt niet.

Ctrl+F5, verschillende browsers, op m'n telefoon getest. Het lijkt niet te werken... Of ligt het wel aan mij? ik probeer iig een zwart-wit foto te uploaden, dus als iemand die wel ziet, dan zal het toch wel aan hier liggen...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
LuNaTiC schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:14:
Ik lijk hetzelfde probleem te hebben, ik wilde mijn profielfoto wijzigen maar wat ik ook doe, ik zie alleen m'n oude profielfoto. Nieuwe uploaden, of oude eerste verwijderen en daarna een nieuwe, het helpt niet.

Ctrl+F5, verschillende browsers, op m'n telefoon getest. Het lijkt niet te werken... Of ligt het wel aan mij? ik probeer iig een zwart-wit foto te uploaden, dus als iemand die wel ziet, dan zal het toch wel aan hier liggen...
Ik zie hier nu roze springende beestjes in je profielfoto :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oh sorry, voor de duidelijkheid (en ik dacht dat het hier ook om ging, maar misschien zit ik helemaal mis dan ;)) het gaat om mijn profielfoto op de tweakers.net profielpagina, niet om mijn usericon op het forum :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Die waar jij(?) een kind op de arm hebt?

https://secure.tweakers.net/my.tnet/profile#tab:profile , scrollen naar "Overige profielgegevens (zichtbaar indien ingevuld)". Die moet je namelijk ergens anders aanpassen.

[ Voor 73% gewijzigd door Raven op 02-04-2013 10:43 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Die ja;

Daar heb ik het ook gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wacht, óók? Dus links van jouw posts zouden we ook iets anders dan die 2 roze muppet manamana figuren moeten zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 02-04-2013 10:55 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 20:09

crisp

Devver

Pixelated

Profielfoto's worden meen ik met een vaste naam opgeslagen aan onze kant. Het probleem bij een wijziging is dan het feit dat eea nog gecached is in Varnish.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Raven schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:54:
Wacht, óók? Dus links van jouw posts zouden we ook iets anders dan die 2 roze muppet manamana figuren moeten zien?
niet 'óók' als 'eveneens', of 'op meerdere plekken'.

Als in: zoals jij het beschreef, zo heb ik het gedaan.
Ik heb niet aan mijn usericon/avatar gezeten.
crisp schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:57:
Profielfoto's worden meen ik met een vaste naam opgeslagen aan onze kant. Het probleem bij een wijziging is dan het feit dat eea nog gecached is in Varnish.
Ah. En wat betekent dat concreet? :) Kunnen jullie de cache flushen, of gebeurt dat periodiek en moet ik geduld hebben? Of iets anders?

[ Voor 3% gewijzigd door LuNaTiC op 02-04-2013 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah, dan heb ik het verkeerd begrepen. Kan gebeuren :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

LuNaTiC schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:04:
[...]
Ah. En wat betekent dat concreet? :) Kunnen jullie de cache flushen, of gebeurt dat periodiek en moet ik geduld hebben? Of iets anders?
Waarschijnlijk kunnen we het wel oplossen door simpelweg de URL aan te passen met bijvoorbeeld een timestamp erin:

http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=3214&t=123456789

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

aha. well, whatever works ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Laatst online: 11-07 16:49

DexterDee

I doubt, therefore I might be

@Crisp: Ik neem toch aan dat bij het updaten van een profielfoto de desbetreffende URL in Varnish gepurged wordt in de code?

Met een TCP socket connectie op de Varnish admin poort kan dit door een simpele string te sturen:
purge.url /ext/i/?UserID=3214

Of je maakt een subroutine in de Varnish VCL:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
acl purge_acl {
    "localhost";
    "artemis.tweakers.net";
    "apollo.tweakers.net";
    "arethusa.tweakers.net";
}
sub vcl_recv {
    if(req.request == "PURGE") {
        if(!client.ip ~ purge_acl) {
            error 405 "Not allowed";
        } else {
            purge_url(req.url);
            error 200 "Purged";
        }
    }
}

Vervolgens kun je via een HTTP commando een entry purgen:
curl -X PURGE http://ic.tweakimg.net/ext/i/?UserID=3214

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DexterDee schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:49:
@Crisp: Ik neem toch aan dat bij het updaten van een profielfoto de desbetreffende URL in Varnish gepurged wordt in de code?
Wrong assumption ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Volgens mij gaat't bij mij ook nog steeds mis :( Ik heb al een aantal keer geprobeerd, maar de foto die er nu staat blijft hardnekkig staan.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Pagina: 1