Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SQL/Java Error

Pagina: 1
Acties:

• MaroonBeret
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-10 18:38
Hallo allemaal,
Ik ben met een team een programma aan het maken waarmee je kan inloggen via een database met MySQL en Java.
Netbeans (IDE) kan mijn database wel vinden maar tijdens het inloggen geeft hij de volgende error: "java.sql.SQLException: no such table: bagawaredb.ACCOUNT".
We hebben er al een paar uur aan gewerkt, maar zonder succes. Waarschijnlijk is het een simpele fout maar kan ik het niet vinden.
Dit is onze code (we hebben het in een zip bestand gezet omdat we niet zeker weten waar de fout ligt):
*snip*

Bedankt,
MaroonBeret

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 28-11-2014 13:25 ]

Verwijderd

Misschien een open deur, maar de tabel ACCOUNT bestaat wel?

• GBCHEATER
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Controleer ook even de verbinding naar de database, niet dat je in database 1 zit te kijken en verbinding maakt naar database 2.

• MaroonBeret
@Firsith:
De tabel bestaat wel, dus dat is het probleem niet helaas.

@GBCHEATER:
We weten zeker dat we met de goede database zijn verbonden.

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Heeft de user waarmee je de connectie maakt de juiste rechten op deze tabel?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MaroonBeret schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:10:
Dit is onze code (we hebben het in een zip bestand gezet omdat we niet zeker weten waar de fout ligt):
*snip*
Ja, en zo werken we hier dus niet ;)
Kan iemand even...?

Post relevante(!) code m.b.v. code tags in je topic a.u.b. Maar, zoals je uit de reacties zult halen, ik vermoed dat je gewoon een rechtenprobleem o.i.d. hebt. Debuggen mag je zelf doen; we kunnen je hooguit in de juiste richting wijzen (Debuggen: Hoe doe ik dat?). Zoals je in onze Quickstart zult lezen verwachten we hier in een topicstart ook een beetje terug te kunnen lezen wat je zelf al geprobeerd/gezocht/gevonden hebt en ook dat mis ik dus nogal in je topic. "We hebben er een paar uur aan gewerkt" qualificeert niet; we zien graag wat je dan geprobeerd hebt zodat wij niet onnodig onze tijd lopen verdoen aan replies tikken met suggesties die jullie al lang-en-breed geprobeerd en/of uitgesloten hebben :Y)

Verder; uit je source:
Java:
1
2
3
4
5
6
String url = "jdbc:mysql://localhost/outfit";
String user = "root", pass = "1234";

//...

Connection conn = DriverManager.getConnection("jdbc:sqlite:C:\\Users\\Jens\\Documents\\SQL DB\\bagawaredb.sqlite");

url, user en pass worden niet gebruikt :? En je verwijst naar C:\users\jens\documents\sql db\bagawaredb.sqlite; je weet zeker dat dat pad klopt en het bestand bestaat om maar eens iets te noemen?

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 28-11-2014 13:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MaroonBeret
Als ik alles in code tags zou doen zou doet topic wel heel erg lang worden ;P.

We weten dat we met de juiste database verbonden zijn omdat we een popup laten verschijnen tijdens het verbinden ermee.
Het probleem ligt dus echt aan de tabel.
Verder hebben we zojuist alle rechten van de tabel gegeven aan iedereen, dus aan de rechten van de tabel kan het ook niet liggen,

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MaroonBeret schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:37:
Als ik alles in code tags zou doen zou doet topic wel heel erg lang worden ;P.
Daarom zeg ik ook relevante(!) code ;)

Je code in een zipfile flikkeren en anderen het voor je laten debuggen is not-done (maar je kunt de meesten hier voor best een leuk uurtariefje inhuren hoor ;) ) en daarbij is je topic over een paar weken totaal nutteloos als de zipfile van <willekeurige_host> verdwenen is waarmee je topic voor mensen die met een soortgelijk probleem kampen en stuiten op dit topic middels google / bing / zoekmachine / onze search. En dat is frustrerend ;)

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 28-11-2014 13:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• MaroonBeret
Ten eerste zijn er vast wel wat mensen die gewoon zouden willen helpen en het dus geen probleem vinden om wat tijd te besteden aan het helpen van iemand. Het inhuren gaat sowieso niet door want dit is een schoolproject en geen project waar ik wat aan verdien.

Verder ben ik niet van plan om over 3 weken nog antwoord te verwachten, dan moet het namelijk allang af.

Ten slotte vind ik het onwaarschijnlijk dat er anderen zullen zijn die specifiek met dit probleem zouden kunnen kampen. Er is zeker een mogelijkheid maar die acht ik klein.

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Laat je select query eens zien dan?

Last.fm | Code Talks

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MaroonBeret schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:48:
Ten eerste zijn er vast wel wat mensen die gewoon zouden willen helpen en het dus geen probleem vinden om wat tijd te besteden aan het helpen van iemand.
Dat willen we allemaal wel; maar we helpen jou jezelf te helpen ;)
Bekend met 't spreekwoord:
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
?
Het inhuren gaat sowieso niet door ...
...en is ook niet de bedoeling ;) Daarom staat Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! ook bovenaan 't forum ;) Ik bedoelde 't dan ook sarcastisch ;) :>
Verder ben ik niet van plan om over 3 weken nog antwoord te verwachten, dan moet het namelijk allang af.
Je bent gelukkig niet alleen op de wereld; een topic is er niet alleen voor jou ;) En wie had 't over 3 weken voor je een antwoord hebt? Lees mijn post nog eens goed? Als je straks je antwoord op je vraag hebt is je topic niet meteen verdwenen in een zwart gat hoor; mensen die in de toekomst op een soortgelijk probleem googlen stuiten mogelijk ook op dit topic en zijn er dus ook bij gebaat als alle informatie compleet bij elkaar staat en niet versnipperd over het hele web en alle 404's van dien.
Ten slotte vind ik het onwaarschijnlijk dat er anderen zullen zijn die specifiek met dit probleem zouden kunnen kampen. Er is zeker een mogelijkheid maar die acht ik klein.
Je bent écht niet de enige en écht niet de eerste hoor ;) Dus nogmaals: wat heb je zélf al gezocht/gevonden/geprobeerd? Heb je überhaupt al de links die ik je allemaal gegeven heb eens bekeken? (Want dat doe je dan verdraaid snel...)

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 28-11-2014 13:58 ]

Over mij

• GBCHEATER
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Als ik op de code afga die RobIII gepost heeft. Wat laten jullie zien in het schermpje? Als je een schermpje toont met "Verbinden naar $url, $user, $pass" en vervolgens toch verbinden naar de sqlite.. Dan weet je dus NIET zeker dat je verbonden bent naar de juiste database.

Ik kan overigens nu het zipje niet openen.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:45
Het kan zijn dat je tabel op een andere plek staat, dan waar je code naar wijst.
Het gebruik van die schema is daar een mogelijke goede indicator van. Schema's zorgen namelijk voor scheiding in databases.

In je foutmelding staat de tabel in het schema bagawaredb.
  • Is dat in je database ook zo?
  • Maak je niet al verbinding naar die schema en is die in je query dus teveel?
  • En wat als je handmatig (op dezelfde manier) naar je database verbindt en dezelfde query uitvoert?
* het gebruiken van de schema in die query is van belang!

De volgende queries hoeven namelijk niet gelijk te zijn en halen mogelijk hun data totaal van verschillende tabellen:
SQL:
1
2
SELECT * FROM bagawaredb.ACCOUNT;
SELECT * FROM ACCOUNT;

let the past be the past.

Pagina: 1