Ik hou al een tijdje mijn brandstof verbruik bij met de ANWB app auto. Op zich werkt deze prima, maar het is toch een vrij beperkte tool. Je zou veel meer uit de data kunnen halen.

Gelukkig kon je via app file transfer de database uit de app kopiëren! Goed gedaan van de anwb app developers. Tenminste een manier om toegang tot je data te krijgen.
viaDB Browser for SQLitee kon ik de tabellen bekijken.

En vervolgens exporteren als cvs om in excel te werken.

Alleen de datum is in een nogal vreemd formaat. Ik kan er niet echt een logica in terug vinden. Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie een idee hoe de datum is opgeslagen, en hoe ik zou kunnen terug rekenen naar een dd-mm-yyyy formaat?

Gelukkig kon je via app file transfer de database uit de app kopiëren! Goed gedaan van de anwb app developers. Tenminste een manier om toegang tot je data te krijgen.
viaDB Browser for SQLitee kon ik de tabellen bekijken.

En vervolgens exporteren als cvs om in excel te werken.

Alleen de datum is in een nogal vreemd formaat. Ik kan er niet echt een logica in terug vinden. Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie een idee hoe de datum is opgeslagen, en hoe ik zou kunnen terug rekenen naar een dd-mm-yyyy formaat?
[ Voor 5% gewijzigd door MenN op 28-11-2014 10:25 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark