[AMD R9 280X] Sapphire crossfire, verschillende modellen

Pagina: 1
Acties:

• BlackD0
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Goedendag,

Ik weet niet zeker of ik dit topic in de juiste forum heb geplaatst, dus corrigeer alstublieft waar nodig.

Ik had een vraag wat betreft de aanschaf van een tweede videokaart voor Crossfire doeleinden met mijn Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X. Aangezien deze kaart niet meer beschikbaar is in menige winkel of webshop, vroeg ik mij af of deze compatibel zou zijn met het nieuwere model, namelijk de Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 TRI-X OC en of dit geen problemen zal geven bij een crossfire opstelling. Mijn verwachting is dat er geen problemen zullen zijn (zelfde chipset en VRAM), maar ik zou graag zeker weten of dit het geval is.

Ik ben tevens geen ster in het bekijken of ik genoeg wattage op mijn voeding heb, ik heb momenteel een voeding van 750 Watt. Ik heb een MSI Z87-G45 Gaming moederbord, Intel Core i7-4790K CPU met Intel Thermal Solution RTS2011LC koeling. De RAM die ik in mijn moederbord heb zitten is 2 X GeIL Black Dragon GB316GB1600C10DC (voor een totaal van 32 GB). Is mijn Cooler Master GX 750W dan sterk genoeg om een extra videokaart te faciliteren naast mijn Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X?

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

BlackD0

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-01 19:35
Om even kort antwoord te geven op je vragen: Ja de crossfire setup gaat werken. Ja je voeding is voldoende! :)

• BlackD0
  • Niet online
Bartallstar schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 10:29:
Om even kort antwoord te geven op je vragen: Ja de crossfire setup gaat werken. Ja je voeding is voldoende! :)
Dankjewel, dat is heel mooi om te horen! Kan wel wat meer power gebruiken met mijn triple monitor setup :P

• br00ky
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is wel kort door de bocht. Misschien heeft OP een brakke MS-Tech of Linkword 750W voeding?

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07:56

Esumontere

Floep, banaan.

br00ky schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 15:24:
Dat is wel kort door de bocht. Misschien heeft OP een brakke MS-Tech of Linkword 750W voeding?
In de OP staat dat hij een CM heeft ;)

• br00ky
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Ah scherp, zag het over het hoofd in de linkparade :).

• BlackD0
  • Niet online
Sorry, dit is mijn eerste post op het forum, ik had niet door dat het overzichtelijker zou staan als ik het in de gerelateerde producten zou zetten. :$
Pagina: 1