Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard35
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 07:50
Thombias schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

De eerste boot kan wat langer duren met MM. Maar anders...
Een keer uit aan zetten en mocht dat niet helpen dan een factory reset in recovery mode.
Het is na een factory reset toch gelukt _/-\o_

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asr225
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 07:38
blueface schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:38:
Zoals ik jullie laatst had gemeld heb ik mijn Tab s10.5 Wifi (sm-t800) een upgrade naar android 6.0.1 Marsmellow heb gegeven. Dit is de origenele rom van Samsung zelf (phn). Sinds dien komt de wifi snelheid niet meer boven de 80 mbit uit. Dit was bij 5.0.2 nooit geen probleem. Ook mijn telefoon (Note edge) met dezelfde android, alleen andere kernelversie. Van de Tab s is 30 augustus. Telefoon is 16 september. Dus mijn laptop, note edge halen makkelijk 200 mbit (Zigo abo), waar ik ook voor betaal. Dit alles op 5Ghz netwerk. Allen de tablet lijkt wel gelockt op die 80. Fabrieksreset geprobeerd. Hielp niet. Opnieuw geflashed met smart switch, dus schone initalisatie en software helemaal verwijderd, jullie raden het al hielp niet. Tab S harde reset gegeven(volume knop down en power vasthouden voor 10 seconden) hielp ook niet. Dit moet dus een fout in software zijn. Iemand anders ook deze ervaring sinds android 6.0.1?
Ik heb precies hetzelfde, ik haal Max 36 mbps op de tab s. Terwijl ik op de S6 en overige laptops 153 mbps haal. (Ziggo 150 mbps abbo). Dit op 5ghz frequentie i.c.m. netgear r7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:30

knakworst

Get more sats!

Met een AC-68U haal ik gewoon > 100 mbit dus het lijkt aan de R7000 te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:15
asr225 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 22:40:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, ik haal Max 36 mbps op de tab s. Terwijl ik op de S6 en overige laptops 153 mbps haal. (Ziggo 150 mbps abbo). Dit op 5ghz frequentie i.c.m. netgear r7000.
Gelukkig niet de enige. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de r7000, zoals knakworst zegt. Met de s6 haal je immers ruim die 150 mbps. Maar 36 is wel erg laag. Haalde je daarvoor wel die 150 mbps? Moet toch iets zijn met de software lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

blueface schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de r7000, zoals knakworst zegt.
Jullie hebben met dezelfde tablet als ik lage snelheid, beide een R7000 en ik een AC-68U. Ik zou dus eerst naar de R7000 kijken. Slow wifi 5 ghz R7000 op google geeft talloze hits. Bijvoorbeeld een firmware upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asr225
blueface schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 00:09:
[...]

Gelukkig niet de enige. Dit ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de r7000, zoals knakworst zegt. Met de s6 haal je immers ruim die 150 mbps. Maar 36 is wel erg laag. Haalde je daarvoor wel die 150 mbps? Moet toch iets zijn met de software lijkt me.
Hiervoor heb ik altijd met al mijn apparaten de maximale snelheid op 5ghz band gehaald (behalve op de 2e verdieping) Mijn broertje heeft ook een tab s die draait nog 5.0.2, hij haalt wel de volledige snelheid (149,07). Dus misschien toch iets niet goed met de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
knakworst schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:29:
[...]

Jullie hebben met dezelfde tablet als ik lage snelheid, beide een R7000 en ik een AC-68U. Ik zou dus eerst naar de R7000 kijken. Slow wifi 5 ghz R7000 op google geeft talloze hits. Bijvoorbeeld een firmware upgrade?

[...]
Heb de R8000 met de laatste firmware die te krijgen is. Misschien een netgear issue. Wel apart, want zoals gezegd met 5.0.2 geen enkele problemen. Zou de modem van UPC zelf nog is kunnen proberen. Maar blijf het wel apart vinden. Ik laat het jullie nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik denk dat het een combinatie van is. Als je verstand en zin hebt in DD-WRT, draait dat meestal een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
knakworst schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:08:
Ik denk dat het een combinatie van is. Als je verstand en zin hebt in DD-WRT, draait dat meestal een stuk stabieler.
Net op het UPC modem geprobeerd (TC7200) en hetzelfde resultaat. Snelheid schommelt tussen de 80 en 86 maximaal. Nou weet ik dat de tc7200 een zwaar ruk modem is. Maar 2 verschillende merken en dezelfde snelheid? Dan zou ik het zelf in de software van de tab s gaan zoeken. DD-WRT heb ik geen verstand van en doe dit ook liever niet. Had gelezen dat dan de ontvangst van router achteruit gaat. Ook na het terug gaan naar de officiële firmware wordt het nooit meer als eerst. Daar klooi ik liever niet aan. Aangezien het alleen de tab s betreft, lekker laten zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Hetzelfde resultaat? Op de R7000 36 mbit en op de TC7200 80-86 mbit? Krijg je met andere apparaten op de TC7200 een hogere snelheid, want de TC7200 is alleen wifi-n volgens mij.

[ Voor 44% gewijzigd door knakworst op 19-10-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
knakworst schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:46:
Hetzelfde resultaat? Op de R7000 36 mbit en op de TC7200 80-86 mbit? Krijg je met andere apparaten op de TC7200 een hogere snelheid, want de TC7200 is alleen wifi-n volgens mij.
TC7200 is wel 5Ghz. Weet alleen niet of het alleen wifi N is. Heb het probleem te pakken. Heb het sd-kaartje wat erin zit verwijderd. Daarna fabrieksreset gedaan vanuit backup en terugzetten menu. Dit alles met het sd-kaartje nog steeds eruit. Nu haalt hij wel gewoon de 200mbps. Dus het is een software probleem. Had toevallig ergens gelezen dat iemand dit met een ander apparaat ook al had gehad (ook Samsung). Na dat diegene het SD-kaartje had verwijderd, waren de problemen opgelost. Factory reset duurde trouwens wel lang. 10 minuten bijna. Ik bedoel dat je dus weer de boel kan gaan terug zetten. Waarschijnlijk gaat de reset niet goed, omdat er ook android systeembestanden op de SD-kaart gezet worden. Weten we dat ook weer voor de volgende keer. Heb de SD-kaart niet hoeven formateren. Hopelijk hebben meer mensen hier wat aan.
Je kunt de SD-kaart natuurlijk na herstel er gewoon weer in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
asr225 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:35:
[...]

Hiervoor heb ik altijd met al mijn apparaten de maximale snelheid op 5ghz band gehaald (behalve op de 2e verdieping) Mijn broertje heeft ook een tab s die draait nog 5.0.2, hij haalt wel de volledige snelheid (149,07). Dus misschien toch iets niet goed met de update?
Heb het probleem kunnen oplossen door een factoryreset te doen met de SD-kaart uit het toestel. Weet niet of jij de upgrade hebt gedaan met SD-kaart? Bij mij loste dat het probleem op. Daarna kun je de SD-kaart gewoon weer in het toestel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asr225
blueface schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:41:
[...]

Heb het probleem kunnen oplossen door een factoryreset te doen met de SD-kaart uit het toestel. Weet niet of jij de upgrade hebt gedaan met SD-kaart? Bij mij loste dat het probleem op. Daarna kun je de SD-kaart gewoon weer in het toestel doen.
Aah goed om te weten. Ik ga het ook proberen. Wel pas in het weekend. :) Ja ik heb de update gedaan met SD-kaart in de tablet.

[ Voor 5% gewijzigd door asr225 op 19-10-2016 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
asr225 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 17:40:
[...]

Aah goed om te weten. Ik ga het ook proberen. Wel pas in het weekend. :) Ja ik heb de update gedaan met SD-kaart in de tablet.
Ben benieuwd......succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-09 17:54
Ik heb een Galaxy Tab S 10.5 4G in bezit, deze is gekocht in de Filipijnen. Momenteel draait deze Android 5.0.2 maar heb nog geen update melding gehad voor Android 6. Ik begreep dat de meeste van jullie inmiddels de Android 6 update hebben gehad op dit model. Komt dit door een bepaalde landcode die in het systeem zit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Sincery schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:36:
Ik heb een Galaxy Tab S 10.5 4G in bezit, deze is gekocht in de Filipijnen. Momenteel draait deze Android 5.0.2 maar heb nog geen update melding gehad voor Android 6. Ik begreep dat de meeste van jullie inmiddels de Android 6 update hebben gehad op dit model. Komt dit door een bepaalde landcode die in het systeem zit ?
Dat is inderdaad mogenlijk. Je zult even het exacte modelcode moeten opzoeken. Op sammobile.com heb je verschillende firmwares staan op basis van je modelcode. Het kan zijn dat ervoor bepaalde andere versies software versies gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
blueface schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:44:
[...]

Dat is inderdaad mogenlijk. Je zult even het exacte modelcode moeten opzoeken. Op sammobile.com heb je verschillende firmwares staan op basis van je modelcode. Het kan zijn dat ervoor bepaalde andere versies software versies gelden.
Bedankt voor je reactie, ik heb even gekeken, en inderdaad voor de Filipijnen is Android 6 nog niet beschikbaar. Hoop dat de update nog wel beschikbaar komt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Sincery schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:24:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb even gekeken, en inderdaad voor de Filipijnen is Android 6 nog niet beschikbaar. Hoop dat de update nog wel beschikbaar komt. :X
Je kunt natuurlijk ook gewoon de Nederlandse versie erop zetten met odin als je daarmee overweg kunt. Zoek maar eens op Google. Zolang je de officiële roms van Samsung zelf gebruikt, verlies je geen garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Mocht iemand nog interesse hebben in de laatste MM NL update voor de T700, ik heb hem op mijn stack account gezet.
Het betreft T700XXU1CPI1

Wil je deze variant rooten gebruik dan deze versie van SuperSU. Die flash je dan via TWRP welke je via Odin flashed.

Kortom heel kort samengevat stappenplan:
1) Flash de originele firmware via Odin (tablet eerst in download modus zetten)
2) Na een reboot flash TWRP, wederom via Odin
3) In TWRP flash de SuperSU zip.

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 20-10-2016 16:00 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
blueface schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:04:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon de Nederlandse versie erop zetten met odin als je daarmee overweg kunt. Zoek maar eens op Google. Zolang je de officiële roms van Samsung zelf gebruikt, verlies je geen garantie.
Ik houd mijn tablet graag origineel met de officiële software, ik zal geduldig zijn en zien wanneer en of de update nog komt dit jaar. :)
Ik neem aan dat het verschil tussen Android 5 en 6 niet al te merkbaar is in gebruik.

[ Voor 8% gewijzigd door Sincery op 20-10-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Sincery schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Ik houd mijn tablet graag origineel met de officiële software, ik zal geduldig zijn en zien wanneer en of de update nog komt dit jaar. :)
Ik neem aan dat het verschil tussen Android 5 en 6 niet al te merkbaar is in gebruik.
Ik begrijp het. Android 6 krijgt natuurlijk wel de beveiligingsupdates die Android 5 niet heeft. Ook de batterijduur is wat verbeterd met 6. Nieuwe stijl icoontjes en dat soort dingen moet je denken. Voor het gebruikersgemak maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Sincery schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:15:
[...]

Heb je nog wel garantie op de tablet?
Als je dat toch niet hebt kan dat een overweging zijn om toch gewoon de NL firmware er op te zetten. Tablet blijft origineel alleen staat er dan de officiële NL firmware op ipv de Filipijnse.

Ok, misschien heb ik makkelijk praten, want rooten ed is altijd het eerste wat ik doe als ik een nieuw android toestel heb >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
l3art schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

Heb je nog wel garantie op de tablet?
Als je dat toch niet hebt kan dat een overweging zijn om toch gewoon de NL firmware er op te zetten. Tablet blijft origineel alleen staat er dan de officiële NL firmware op ipv de Filipijnse.

Ok, misschien heb ik makkelijk praten, want rooten ed is altijd het eerste wat ik doe als ik een nieuw android toestel heb >:)
Zit geen garantie meer op, maar hoe werkt dat, een NL firmware op een tablet zetten ?
Is dat niet een groot risico met het functioneren van het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zolang jij de originele firmware gebruikt niet.
En eigenlijk kan er niet heel veel fout gaan. Zolang je nog in download modus kan komen (en dat kan in 99 van de 100 gevallen, als het niet vaker is).

Enige wat je nodig hebt is dat de samsung drivers op je computer staan, het programma odin en de originele firmware.

Je start odin op.
Klikt op het iccontje AP en selecteerd de gedownloade firmware (het zip bestand wel eerst uitpakken).
Daarna druk je op start, en de rest gaat vanzelf.

Let wel op, je verliest wel al je gegevens die nu op de tablet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asr225
De tab s werkt weer zoals het zou moeten na de factoryreset. Haal nu ook de volledige snelheid. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
asr225 schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 10:50:
[...]

De tab s werkt weer zoals het zou moeten na de factoryreset. Haal nu ook de volledige snelheid. d:)b
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
l3art schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 16:10:
Zolang jij de originele firmware gebruikt niet.
En eigenlijk kan er niet heel veel fout gaan. Zolang je nog in download modus kan komen (en dat kan in 99 van de 100 gevallen, als het niet vaker is).

Enige wat je nodig hebt is dat de samsung drivers op je computer staan, het programma odin en de originele firmware.

Je start odin op.
Klikt op het iccontje AP en selecteerd de gedownloade firmware (het zip bestand wel eerst uitpakken).
Daarna druk je op start, en de rest gaat vanzelf.

Let wel op, je verliest wel al je gegevens die nu op de tablet staan.
Bedankt voor je reactie.
Ik zal er eens naar gaan kijken en zien hoe dat allemaal werkt, en ik neem aan dat Odin een eigen website heeft met de software om te downloaden. ( Odin 3.12.3 ) ?

Met de Samsung software die ik moet downloaden om het Nederlands te maken bedoel je de Android 6 download file op de Samsung website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Sincery schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 16:22:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik zal er eens naar gaan kijken en zien hoe dat allemaal werkt, en ik neem aan dat Odin een eigen website heeft met de software om te downloaden. ( Odin 3.12.3 ) ?

Met de Samsung software die ik moet downloaden om het Nederlands te maken bedoel je de Android 6 download file op de Samsung website ?
Je moet van de Samsung website zelf kies of smartswitch downloaden en installeren. In dat pakket zitten de drivers die je nodig hebt om je tablet te herkennen.

Android 6.0.1 haal je van de website van Sammobile.com af. Daar staat ook een Nederlandse bij. (PHN). Die file zet je in odin en dan kun je de tablet flashen. Doe wel even goed onderzoek naar Odin. Weet er zelf niet veel vanaf, alleen hetgene wat ik je net heb verteld. Weet niet of alle files die je nodig hebt in de file van android 6 zitten. Dus lees je even goed in voordat je er mee aan de gang gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door blueface op 22-10-2016 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb de NL versie hier boven gepost. Staat op mijn stack account, dat is wat sneller downloaden dan van sammobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De tab S van mij is na de update wel trager geworden. Meer mensen met dit probleem EN een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
pilskes schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:32:
De tab S van mij is na de update wel trager geworden. Meer mensen met dit probleem EN een oplossing?
Fabrieksreset al gedaan? Merk eigenlijk geen verschil voor en na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pilskes schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:32:
Geen idee, heb er meteen 6.01 op gezet. Wil vanavond nog wel een 5.1 rom proberen dus dan kan ik zeggen of ik een verschil merk.

Edit:
Als iemand nog een debloated versie van Android 6.01 zoekt voor deze tablets, ik kwam vandaag deze tegen op xda: http://forum.xda-develope...rom-simplerstock-t3477436

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 23-10-2016 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb een wat algemene vraag, die niet alleen op de Tab S slaat, maar omdat ik die evenals de Tab A (beide de 10" versie) aan het overwegen ben, wil ik hem toch hier stellen.

Zo overweeg ik een tweede tablet erbij die met name als media tablet gebruikt zal worden, denk aan Netflix, YouTube, NPO/Uitzending Gemist en de KPN iTV Online app. Daarnaast: Facebook, Pocket, Feedly, Telegram en de standaard mail/web apps.

Met name vanwege het kijken van series en films overweeg ik de Tab S vanwege het AMOLED scherm. Omdat wij thuis iPhone's en een iPad gewend zijn (wel Android telefoons gehad overigens) is mijn grootste vraagteken de kwaliteit van de apps op tablets. Een paar jaar geleden een Galaxy Note 8 gehad en daarbij werden apps als Twitter en Facebook gewoon opgerekt. In Google Play zie ik bij sommige apps netjes de tablet screenshots staan (Pocket, Netflix) maar andere niet (Facebook, YouTube).

Ik weet namelijk zeker dat de tablet qua scherm en specs dik voldoet en wil graag iets anders naast iOS, maar de kwaliteit van de apps, of beter gezegd: de aanwezigheid van échte tablet apps, is voor mj wel een vereiste. Als er 1 of 2 niet optimaal zijn, so be it, maar laten we eerlijk zijn: de Tab S is bijna net zo duur als een iPad Air 2 en dan mag je in mijn ogen wel vergelijkbare kwaliteit apps verwachten. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vroeger werden apps met name opgerekt maar dat is al even verleden tijd. Dus daar hoef je je geen zorgen meer over te maken. Ik wil niet zeggen dat het helemaal niet meer gebeurd. Maar ik ben 'opgerekte' apps niet meer tegen gekomen.

Edit:
Ik haal nu zo'n 6 uur sot in 24uur op Android 6.01. Lijkt me niet heel veel. Hopelijk wordt dit nog beter na een paar keer opladen (heb de tablet tweedehands maar zat nog helemaal ongebruikt in het plastic)

[ Voor 31% gewijzigd door 13art op 25-10-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
(overleden)
l3art schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:25:
Mocht iemand nog interesse hebben in de laatste MM NL update voor de T700, ik heb hem op mijn stack account gezet.
Het betreft T700XXU1CPI1

Wil je deze variant rooten gebruik dan deze versie van SuperSU. Die flash je dan via TWRP welke je via Odin flashed.

Kortom heel kort samengevat stappenplan:
1) Flash de originele firmware via Odin (tablet eerst in download modus zetten)
2) Na een reboot flash TWRP, wederom via Odin
3) In TWRP flash de SuperSU zip.
Deze was hier ook al geplaatst ;)

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48673223

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nu je het zegt :) Maar ja dat is wel weer zo'n ellendige mega server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
blueface schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:38:
[...]

TC7200 is wel 5Ghz. Weet alleen niet of het alleen wifi N is. Heb het probleem te pakken. Heb het sd-kaartje wat erin zit verwijderd. Daarna fabrieksreset gedaan vanuit backup en terugzetten menu. Dit alles met het sd-kaartje nog steeds eruit. Nu haalt hij wel gewoon de 200mbps. Dus het is een software probleem. Had toevallig ergens gelezen dat iemand dit met een ander apparaat ook al had gehad (ook Samsung). Na dat diegene het SD-kaartje had verwijderd, waren de problemen opgelost. Factory reset duurde trouwens wel lang. 10 minuten bijna. Ik bedoel dat je dus weer de boel kan gaan terug zetten. Waarschijnlijk gaat de reset niet goed, omdat er ook android systeembestanden op de SD-kaart gezet worden. Weten we dat ook weer voor de volgende keer. Heb de SD-kaart niet hoeven formateren. Hopelijk hebben meer mensen hier wat aan.
Je kunt de SD-kaart natuurlijk na herstel er gewoon weer in doen.
Nou het probleem is weer terug! :(
Dit moet echt een software probleem zijn. Kom weer niet boven de 80 mbit uit. Bedankt Samsung voor deze waardeloze Android 6 update. Nu kan ik dus de tab s 10.5 niet met sd kaart gebruiken. Heb je er natuurlijk ook geen reet aan met die 16 gb waar je amper 7 van overhoud. Heb geen zin om het toestel elke week een factoryreset te geven. Nogmaals bedankt hiervoor Samsung! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
blueface schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:14:
[...]

Dit moet echt een software probleem zijn. Kom weer niet boven de 80 mbit uit. Bedankt Samsung voor deze waardeloze Android 6 update. Nu kan ik dus de tab s 10.5 niet met sd kaart gebruiken. Heb je er natuurlijk ook geen reet aan met die 16 gb waar je amper 7 van overhoud. Heb geen zin om het toestel elke week een factoryreset te geven. Nogmaals bedankt hiervoor Samsung! :(
Ik snap niet hoe een internetsnelheid beperkt wordt door een sd kaartje. Wat geeft bijv. je instellingen bij wifi weer oor linksnelheid? Bij mij is dit op 5ghz namelijk 866mbps en haal ook het maximale uit de verbinding met ziggo. (wel slechts 40/4 abbo).

Edit: ik heb er ook een 64gb kaartje in zitten

[ Voor 3% gewijzigd door Netsrek op 30-10-2016 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Netsrek schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Ik snap niet hoe een internetsnelheid beperkt wordt door een sd kaartje. Wat geeft bijv. je instellingen bij wifi weer oor linksnelheid? Bij mij is dit op 5ghz namelijk 866mbps en haal ook het maximale uit de verbinding met ziggo. (wel slechts 40/4 abbo).

Edit: ik heb er ook een 64gb kaartje in zitten
Bij de wifi instellingen staat gewoon net als bij jou 5 Ghz 866 mbps. Weet ook niet of het do ook het sd kaartje komt. Het is een evo van samsung. Oranje kleur met wit. Maar met Android 5 had ik hier geen last van. Nu met Android 6 elke keer kloterij. Het enige wat helpt is sd kaart eruit en factoryreset. Met sd kaart en factoryreset werkt het sowieso niet. Daarom verdenk ik het sd kaartje. In de telefoon zit zo'n zelfde kaartje en geen last. Softwarematig is het goed verneukt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asr225
blueface schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:14:
[...]

Bij de wifi instellingen staat gewoon net als bij jou 5 Ghz 866 mbps. Weet ook niet of het do ook het sd kaartje komt. Het is een evo van samsung. Oranje kleur met wit. Maar met Android 5 had ik hier geen last van. Nu met Android 6 elke keer kloterij. Het enige wat helpt is sd kaart eruit en factoryreset. Met sd kaart en factoryreset werkt het sowieso niet. Daarom verdenk ik het sd kaartje. In de telefoon zit zo'n zelfde kaartje en geen last. Softwarematig is het goed verneukt in ieder geval.
Bij mij komt de tab s (Android 6) ook niet meer boven de 62 mbps uit. Terwijl ik met de tab s met Android 5 wel de volle snelheid haal. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk in snelheid (surfen, streamen etc.) tussen de twee tablets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
asr225 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:35:
[...]

Bij mij komt de tab s (Android 6) ook niet meer boven de 62 mbps uit. Terwijl ik met de tab s met Android 5 wel de volle snelheid haal. Maar moet zeggen dat ik eigenlijk geen verschil merk in snelheid (surfen, streamen etc.) tussen de twee tablets
Met surfen merk ik geen verschil. Als ik video stream 720p of hoger, dan is het ellende. Stotteren en vast hangen. Blijf het apart vinden. Hoop dat er nog een update komt die het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Ik heb dezelfde tab, zelfde software-versie, ook een SD-kaart, en haal op 5 GHz >200 mbit. Test het eens op een goed router zoals een asus AC-68U.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/f4Nhuw.png

This is a RE-PACKED ROM from the latest Brazil-build released 03 nov 16, and made it compatible for the UNbranded Dutch (PHN) Tab S 8.4 WiFi.
This is official Samsung ROM, so it won't void warranty and trigger KNOX!

What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability improvements

Model SM-T700
Model name GALAXY Tab S 8.4 Wi-Fi
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9541789
Build date Tue, 18 Oct 2016 12:17:02 +0000
Security Patch Level 2016-10-01
Product code PHN
PDA T700XXU1CPJ3
CSC T700PHN1CPI1
Download for install with Odin: MegaNZ

UN-RAR the archive, and place the TAR-file in AP in Odin!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/pHwhrR.png

Vindt het toch een beetje "vreemd" dat sommigen, sinds de recente 6.0.1-update van de Tab S, problemen met hun WiFi ondervinden!

Zoals je ziet in de screenshot: nergens last van!

ISP: Ziggo 300/30Mb
Modem: Technicolor TC7210
Router: Linksys EA6500

Heb mijn Tab S verbonden op het 5GHz-signaal

De firmware die op mijn Tab S staat, is de laatste firmware die ik gister gepost heb ;)

O ja: heb een 32Gb geheugenkaart in mijn Tab S (Kingston)

[ Voor 6% gewijzigd door henklbr op 04-11-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
henklbr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:52:
[afbeelding]

Vindt het toch een beetje "vreemd" dat sommigen, sinds de recente 6.0.1-update van de Tab S, problemen met hun WiFi ondervinden!

Zoals je ziet in de screenshot: nergens last van!

ISP: Ziggo 300/30Mb
Modem: Technicolor TC7210
Router: Linksys EA6500

Heb mijn Tab S verbonden op het 5GHz-signaal

De firmware die op mijn Tab S staat, is de laatste firmware die ik gister gepost heb ;)

O ja: heb een 32Gb geheugenkaart in mijn Tab S (Kingston)
Ik zie dat jij een t700 hebt. Dat is de 8 inch versie? Heb de t800, dat is de 10.5 versie. Heb het getest met 2 routers. De tc7200(UPC). De 2de is de nighthawk r8000. Allebei dezelfde snelheden. Rond de 80 mbps. ISP is ziggo 200/20 mb. Tab s op 5Ghz verbonden. Sd kaart is 64gb samsung evo. Na factory reset haal ik gewoon 200mbps. Dit gaat ongeveer 1 week goed, daarna begint het weer overnieuw. Mijn notebook, s7 edge, note edge en de rest op 5Ghz, geen probleem. Verbinding volgens wifi tab s , 866 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
Bekend probleem ik heb het ook helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik haal op mn t800 met 6.01 ook nog maar 52Mbit. Nog geen factory reset gedaan.
Ziggo >100Mbit
Router: AC87-U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Probleem met de wifi verbinding die inkakt met de Tab S treft dus meerdere mensen. Nu maar hopen dat Samsung nog met een oplossing komt. Zit te wachten op de nieuwe update met beveiligingsupdates. Hopen dat daar dan ook nog een update bij zit om dit probleem op te lossen. Als er nog updates uitkomen voor de Tab S 8.4 en 10.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
blueface schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 14:39:
Probleem met de wifi verbinding die inkakt met de Tab S treft dus meerdere mensen. Nu maar hopen dat Samsung nog met een oplossing komt. Zit te wachten op de nieuwe update met beveiligingsupdates. Hopen dat daar dan ook nog een update bij zit om dit probleem op te lossen. Als er nog updates uitkomen voor de Tab S 8.4 en 10.5
Dit is de laatste: henklbr in "Het Samsung Galaxy Tab S (8,4"&10.5") Topic - Deel 1" moet je alleen wel zelf aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Die is voor de t700. Heb de t800. Dus voor de zekerheid wacht ik nog even waar Samsung OTA mee komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
This is a RE-PACKED ROM from the latest Brazil-build released 25 oct 16, and made it compatible for the UNbranded Dutch (PHN) Tab S 10.5 WiFi.

What's new:
* Stability improvements

Model SM-T800
Model name GALAXY Tab S 10.5 Wi-Fi
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9407408
Build date Tue, 04 Oct 2016 13:58:56 +0000
Product code PHN
PDA T800XXU1CPJ1
CSC T800PHN1CPHF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-08-2024
[...]

Ben blij dat meer mensen dit hebben ondervonden. Ook hier hetzelde probleem. Zelfs router (Netgear R7000)terug gezet. Al 2x reset gedaan op mijn tablet maar om onduidelijke reden ging de download (na een week)weer naar max 80 ipv 250. 2(T800+T700) van de 3 Tab S hebben er last van. 1 Tab S (T700)heeft dit probleem niet. Alle 3 de tabs hebben een SD kaart.

Wie heeft de gouden tip. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Roberto...... op 05-11-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
[...]

wvkreg schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:37:
Bekend probleem ik heb het ook helaas.
Roberto...... schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:26:
[...]

Ben blij dat meer mensen dit hebben ondervonden. Ook hier hetzelde probleem. Zelfs router (Netgear R7000)terug gezet. Al 2x reset gedaan op mijn tablet maar om onduidelijke reden ging de download (na een week)weer naar max 80 ipv 250. 2(T800+T700) van de 3 Tab S hebben er last van. 1 Tab S (T700)heeft dit probleem niet. Alle 3 de tabs hebben een SD kaart.

Wie heeft de gouden tip. _/-\o_
Als jullie bekend zijn met Odin (flashen): ik heb de nieuwste ROM voor de Tab S 10.5 T800 gepost.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/49018263

De Changelist is behoorlijk gestegen, dus er zullen vast vele bugs zijn opgelost (en hopelijk geen nieuwe zijn bijgekomen!)... ;)

[ Voor 21% gewijzigd door henklbr op 05-11-2016 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
7.0 nougat is er ook voor de tab s, ik ga die binnenkort maar installeren. Vraag me af of amoled ondersteuning goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Manke schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:32:
7.0 nougat is er ook voor de tab s, ik ga die binnenkort maar installeren. Vraag me af of amoled ondersteuning goed is.
Deze is er dus nog niet, officiëel, voor de Tab S!

Je moet er bij vermelden dat het hier gaat om een CUSTOM-ROM, en als je deze installeert KNOX wordt getriggered!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
henklbr schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:52:
[...]

Deze is er dus nog niet, officiëel, voor de Tab S!

Je moet er bij vermelden dat het hier gaat om een CUSTOM-ROM, en als je deze installeert KNOX wordt getriggered!
Officiëel zal deze waarschijnlijk nooit uitgebracht worden door Samsung. Samsung mag geen garantie weigeren als knox getriggered is (whatever daar de functie ook van is) , dus dat scheelt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je überhaupt nog garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
MooDyBLueS schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:37:
Ik heb een wat algemene vraag, die niet alleen op de Tab S slaat, maar omdat ik die evenals de Tab A (beide de 10" versie) aan het overwegen ben, wil ik hem toch hier stellen.
Ik zat ook te twijvelen tussen beide en heb uit eindelijk voor de Tab A gekozen. Het enige wat ik beter vond aan de S was het AMOLED display die gewoon mooier beeld geeft dan een IPS / PLS scherm. Om eerlijk te zijn is IPS / PLS ook gewoon een goed paneel als je hem niet met een AMOLED vergelijkt. Ook de 1080p resolutie levert voldoende ppi op een 10" scherm. Het ding is lekker snel dus ik zag geen reden om zoveel extra tebetalen puur voor een AMOLED paneel. Tevens heb ik liever 16:9 dan 3:2. Dat werkt ook veel beter bij multimedia. Tevens gaat de Tab A ook veel langer mee op een volle accu. Het enige minpuntje is dat hij geen MHL heeft voor hdmi output. Verder echt zeer tevrede :)

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Hendro op 08-11-2016 13:27 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
henklbr schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:10:
This is a RE-PACKED ROM from the latest Brazil-build released 25 oct 16, and made it compatible for the UNbranded Dutch (PHN) Tab S 10.5 WiFi.

What's new:
* Stability improvements

Model SM-T800
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 9407408
Build date Tue, 04 Oct 2016 13:58:56 +0000
Product code PHN
PDA T800XXU1CPJ1
CSC T800PHN1CPHF

Henk, harstikke bedankt voor je bijdrage hier! Ga er van de week mee aan de slag. Als ik de software erop heb staan, dan laat ik ook aan de rest weten of het probleem met wifi opgelost is. Iemand die eerder tijd heeft mag het natuurlijk ook melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Ik heb 7.0 erop gezet met opengapps pico, werkt prima. Vanaf het Android logo duurt het booten ongeveer 15 seconden tot het lockscherm, nooit eerder zo snel gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
dirkjesdirk schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:39:
Eigenlijk zonder na te denken mashmellow geïnstalleerd. Merk weinig verschil, behalve dan dat je bij opstarten wachtwoord moet invoeren. Bij mijn note 4 was dat geen probleem omdat ik die toch nooit uit zet, maar mijn tab 8.4 zet ik eigenlijk altijd na gebruik uit.
Iemand daar een handige oplossing voor?
Kleine herinnering: hoe omzeil dit probleem en kan je gewoon weer met je vingerafdruk inloggen na het opstarten?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Snelheid is nu opeens weer in orde netjes 300Mbit op wifi 5g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
wvkreg schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:40:
Met de software die Henk gepost had? Of draai je nog de september update? Nog niet aan toe gekomen om de software van Henk te testen. Bij mij nog steeds 80-85 mbit maximaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
blueface schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:54:
[...]

Met de software die Henk gepost had? Of draai je nog de september update? Nog niet aan toe gekomen om de software van Henk te testen. Bij mij nog steeds 80-85 mbit maximaal.
Vandaag maar bij Samsung twitter gemeld. Hopelijk wordt er wat meegedaan. Waar het bij mij mis ging is dat die bv een update van een App doet en daarna gaat die max naar 80mbit.
Het ging nu mis bij nu.nl vorige keer bij Google music. Gaat ergens wat fout in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Roberto...... schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:15:
[...]

Vandaag maar bij Samsung twitter gemeld. Hopelijk wordt er wat meegedaan. Waar het bij mij mis ging is dat die bv een update van een App doet en daarna gaat die max naar 80mbit.
Het ging nu mis bij nu.nl vorige keer bij Google music. Gaat ergens wat fout in de software.
Nu.nl heb ik niet als app. Google Music heb ik de updates verwijderd, maar maakt geen verschil. Inderdaad hopen dat er wat mee gedaan wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
blueface schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:45:
[...]
Nu.nl heb ik niet als app. Google Music heb ik de updates verwijderd, maar maakt geen verschil. Inderdaad hopen dat er wat mee gedaan wordt.
Het had ook een andere app kunnen zijn. Bij installatie wordt er gewoon een fout veroorzaakt in de software. Zie plaatje met datum 6 november.

https://postimg.org/image/4mjozxvxp/d193aa84/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

wvkreg schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:40:
Ben benieuwd of je hier iets voor hebt moeten doen. Heb je iets gereset of geupdate voor zover je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sir_Hendro schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:45:
[...]

Ik zat ook te twijvelen tussen beide en heb uit eindelijk voor de Tab A gekozen. Het enige wat ik beter vond aan de S was het AMOLED display die gewoon mooier beeld geeft dan een IPS / PLS scherm. Om eerlijk te zijn is IPS / PLS ook gewoon een goed paneel als je hem niet met een AMOLED vergelijkt. Ook de 1080p resolutie levert voldoende ppi op een 10" scherm. Het ding is lekker snel dus ik zag geen reden om zoveel extra tebetalen puur voor een AMOLED paneel. Tevens heb ik liever 16:9 dan 3:2. Dat werkt ook veel beter bij multimedia. Tevens gaat de Tab A ook veel langer mee op een volle accu. Het enige minpuntje is dat hij geen MHL heeft voor hdmi output. Verder echt zeer tevrede :)
Thanks! Met deze uitleg: snel, nog steeds goed scherm en idd 16:9 waar ik nog niet bij stil gestaan had, denk ik voor de Tab A te gaan. Helaas was de aanbieding voor € 210 inmiddels weg, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Je kan ook een tweedehands Tab S overwegen, de tab S is 16:10 (de tab S2 is 4:3) en is dus prima voor films en dan heb je wel AMOLED voor dezelfde prijs als de Tab A. Het blijft een geweldige ervaring in een vrijwel donkere ruimte op de Tab S naar series en films te kijken.

• wvkreg
blueface schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:54:
[...]

Gewoon de normale 6.01 Android van Samsung via de OTA update

• wvkreg
Dr.Roelski schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:31:
[...]

Ben benieuwd of je hier iets voor hebt moeten doen. Heb je iets gereset of geupdate voor zover je weet?
Nope

• blueface
wvkreg schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:59:
[...]

Gewoon de normale 6.01 Android van Samsung via de OTA update
Die van oktober? Die krijg ik nog niet aangeboden op dit moment. Wacht nog even af. Zal wel komen in de komende dagen. Anders pak ik de software van Henk.

• wvkreg
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Dat lijkt me stug; dan heb je een "niet Nederlands" T800!

De laatste versie voor Nederland (PHN) is nog steeds de initiële 6.0.1-update, T800XXU1CPHF, met de security patch van 01 sep 16!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ok, dan heb ik die. Maar ik haal netjes de 300Mbit down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
wvkreg schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:28:
Ok, dan heb ik die. Maar ik haal netjes de 300Mbit down
Is ook echt een antwoord waar we wat mee kunnen 7(8)7

Hier nu max 40mbit terwijl andere Samsung producten goed gaan.
Het enige wat we kunnen doen is wachten want Samsung Webcare snapt het ook niet })

https://samsung-firmware.org/model/SM-T800/region/PHN/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
This is a RE-PACKED ROM from the latest Italy-build (ITV) released 17 nov 16, and made it compatible for the UNbranded Dutch (PHN) Tab S 10.5 WiFi.

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* Stability improvements

Model SM-T800
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8965996
Build date Mon, 31 Oct 2016 10:08:19 +0000
Security Patch Level 2016-11-01
Product code PHN
PDA T800XXU1CPK1
CSC T800PHN1CPHF

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Goed nieuws dat er op deze manier nog recente security patch levels beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto......
blueface schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:16:
[...]

Die van oktober? Die krijg ik nog niet aangeboden op dit moment. Wacht nog even af. Zal wel komen in de komende dagen. Anders pak ik de software van Henk.
Kreeg net een update van App. Duurde lang en mijn snelheid is nu normaal wat het moet zijn (boven 300Mbit) 8)7

Nu een uur later probleem weer terug |:( |:(

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto...... op 19-11-2016 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Roberto...... schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 13:56:
[...]

Kreeg net een update van App. Duurde lang en mijn snelheid is nu normaal wat het moet zijn (boven 300Mbit) 8)7

Nu een uur later probleem weer terug |:( |:(
Kan het pas van de week testen. Maar zoals ik het van jou hoor, niet veel verbeterd. Is dat de software versie van oktober of van november die jij hebt geïnstalleerd?

Begin bijna te denken dat de wifi module bewust in een soort sluimer/besparing modus wordt gezet om de accu te sparen. Aangezien het pas na 1 uur weer optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Heb de laatste vsn Henk erop gezet met Odin. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Heeft iemand de oktober patch binnen gehad op een tab s 10.5 wifi model(t800) OTA? Betreft de PHN versie. Nederlandse dus, geen buitenlands model.Krijg namelijk nog steeds niets binnen. Vindt h er toch wel erg lang duren voor oktober patch.

[ Voor 9% gewijzigd door blueface op 21-11-2016 23:42 ]

• Manke
  • Niet online
Aanradertje voor oled schermen als je eventjes weinig om beeldkwaliteit geeft. Google Play: Pixel Filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueface
Nogmaals, heeft Samsung iets bekend gemaakt om te stoppen met de security patches voor de tab s 10.5 wifi (t-800)? Krijg niets meer aangeboden sinds de laatste update naar Android versie 6.0.1. Heb Google even zijn werk laten doen, maar niets over te vinden. Weet wel dat Henk hier software plaatst voor de tab s, maar als het even kan, wacht ik op de OTA update van Samsung zelf. Wie weet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

De software support periode is voorbij, dus reken nergens op.
Software Support Periode

tot juli 2016
http://www.samsung.com/nl...ne/tab/tab/SM-T800NZWAPHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueface
Had ik gezien. Dacht dat het alleen van toepassing was op Android updates en niet voor beveiliging updates. De note 4 en note edge krijgen ook nog steeds beveiliging updates binnen en die zijn ook al meer dan 2 jaar oud? Zelfs de note 3 nog las ik laatst ergens.

Edit: Toch via het bestand van Henk gedaan en dit werkt perfect! Nogmaals bedankt voor je bijdrage Henk.

Was voor mij ook spannend, want ik had nog nooit met Odin gewerkt. Maar is eigenlijk super simpel.
De download snelheid is inmiddels weer 200 mbit zoals he hoort. Nu hopen dat het zo blijft.

[ Voor 22% gewijzigd door blueface op 29-11-2016 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roberto......
henklbr schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:41:
This is a RE-PACKED ROM from the latest Italy-build (ITV) released 17 nov 16, and made it compatible for the UNbranded Dutch (PHN) Tab S 10.5 WiFi.

What's new:
* Stability improvements

Model SM-T800
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8965996
Build date Mon, 31 Oct 2016 10:08:19 +0000
Product code PHN
PDA T800XXU1CPK1
CSC T800PHN1CPHF

Mijn dank is groot Henk _/-\o_ . Wist niet dat dit zo makkelijk ging.
Ik zag dat je deze ook voor de T700 (8.4 inch tab s) hebt neergezet _/-\o_ .
Weet je of er nog een nieuwere is??

Blueface ook jij nog bedankt voor je hulp _/-\o_ . Snelheid nu goed.
Hopelijk blijft dit zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto...... op 30-11-2016 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Roberto...... schreef op woensdag 30 november 2016 @ 09:12:
[...]

Mijn dank is groot Henk _/-\o_ . Wist niet dat dit zo makkelijk ging.
Ik zag dat je deze ook voor de T700 (8.4 inch tab s) hebt neergezet _/-\o_ .
Weet je of er nog een nieuwere is??

Blueface ook jij nog bedankt voor je hulp _/-\o_ . Snelheid nu goed.
Hopelijk blijft dit zo.
Zodra er een update is, zie je deze hier automatisch (heb zelf ook de 8.4" Tab S)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Met de nieuwe Netflix fijn dat sommige programma's off-line te bewaren zijn. Alleen loopt mijn apparaatgeheugen vol. Krijgt iemand het voor elkaar om het op de SD op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
knakworst schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:32:
Met de nieuwe Netflix fijn dat sommige programma's off-line te bewaren zijn. Alleen loopt mijn apparaatgeheugen vol. Krijgt iemand het voor elkaar om het op de SD op te slaan?
Geen idee of dit kan op de tab S, maar als je de netflix app zelf over zet op je SD kaart (bestaat deze optie nog???) slaat hij de downloads dan ook niet op op de SD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henklbr
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/921/kPEdhs.png

This is a RE-PACKED ROM from the latest Switzerland-build released 15 dec 16, and made it compatible for the UNbranded Dutch (PHN) Tab S 8.4 WiFi.

What's new:
* Stability improvements

Model SM-T700
Model name GALAXY Tab S 8.4 Wi-Fi
Country Netherlands
Version Android 6.0.1
Changelist 8965223
Build date Tue, 22 Nov 2016 10:59:46 +0000
Product code PHN
PDA T700XXU1CPK1
CSC T700PHN1CPI1

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb zelf op het moment de Vanir rom draaien. Erg fijne rom. Kleiner dan de standaard Samsung roms. Voelt ook wat vlotter aan. Dpi is aan te passen, automatische kleuren bijstellen als het avond wordt, etc. Alleen geen mhl ondersteuning, maar goed daar hebben we dan weer chromecast voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 18:30
Afgelopen week is van mijn Samsung tab S 10.5 de Wifi verbinding overleden. De wifi viel al regelmatig uit en verbond slecht maar nu vond deze geen netwerken meer. Als deze wel weer gevonden werden bleef die verbinding maken maar die kwam niet tot stand.

Fabrieks reset gedaan, zelfde probleem. Helaas valt mijn tablet net 2 weken buiten de garantie. Ik contact opgenomen met mijn verkoper (bol.com) die raadde aan om hem gewoon op te sturen voor garantie. Dus die week meteen opgestuurd. Zaterdags op de post gedaan en gisteren bericht van Samsung.

Onze diagnose:
We hebben de volgende klacht(en) gevonden:

Diagnose 1: Het toestel is voorzien van alternatieve besturingssoftware en kan niet geflashed worden. Hiermee is garantie komen te vervallen
Daarnaast is de USB printplaat defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De adapteraansluiting functioneert niet correct
Daarnaast is de Kabel defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De laadkabel van de klant is naar verwachting defect

Onze oplossing:
Het/De Moederbord is defect en moet worden vervangen om het probleem, zoals beschreven onder diagnose 1, op te lossen. Eventuele aanvullende
onderdelen op de prijsopgaven, zijn nodig om dit hoofdprobleem op te lossen.

Kosten 250 Euro en het probleem waar ik hem voor opgestuurd heb nog niet opgelost :(

Voor ik hem verzond heb ik van alles wat er nog opstond een backup gemaakt naar mijn pc. Dit zonder problemen met de kabel die ik mee heb gestuurd. Dus waarom die nu niet meer werkt is een raadsel.
Nu geven ze ook aan dat er een alternatieve besturingssysteem is gevonden terwijl er gewoon de originele opstaat. Het enigste wat ik gedaan heb ik hem geroot om samsung meuk te verwijderen. Deze heb ik voor het opsturen weer weggehaald.

Nu heb ik hier op een andere forum gevonden dat in 2013 een nieuwsbericht was dat een geroot toestel gewoon onder de garantie gemaakt zou worden.

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Ik ben natuurlijk niet van plan die 250 euro te betalen en dan nog met kapotte tablet heb, dan kan ik beter een nieuwe kopen. Ik ga even kijken hoe ik contact op kan nemen want het loopt via bol.com dus lastig
. Hebben jullie nog advies?

[ Voor 8% gewijzigd door Flupke123 op 16-12-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Niet te veel over nadenken en gewoon mailen en alles benoemen zoals je het hier doet. En idd 250 kan je beter een nieuwe tablet kopen zou ik hem ook niet voor laten repareren.

[ Voor 35% gewijzigd door 13art op 17-12-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Flupke123 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 23:10:
Afgelopen week is van mijn Samsung tab S 10.5 de Wifi verbinding overleden. De wifi viel al regelmatig uit en verbond slecht maar nu vond deze geen netwerken meer. Als deze wel weer gevonden werden bleef die verbinding maken maar die kwam niet tot stand.

Fabrieks reset gedaan, zelfde probleem. Helaas valt mijn tablet net 2 weken buiten de garantie. Ik contact opgenomen met mijn verkoper (bol.com) die raadde aan om hem gewoon op te sturen voor garantie. Dus die week meteen opgestuurd. Zaterdags op de post gedaan en gisteren bericht van Samsung.

Onze diagnose:
We hebben de volgende klacht(en) gevonden:

Diagnose 1: Het toestel is voorzien van alternatieve besturingssoftware en kan niet geflashed worden. Hiermee is garantie komen te vervallen
Daarnaast is de USB printplaat defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De adapteraansluiting functioneert niet correct
Daarnaast is de Kabel defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De laadkabel van de klant is naar verwachting defect

Onze oplossing:
Het/De Moederbord is defect en moet worden vervangen om het probleem, zoals beschreven onder diagnose 1, op te lossen. Eventuele aanvullende
onderdelen op de prijsopgaven, zijn nodig om dit hoofdprobleem op te lossen.

Kosten 250 Euro en het probleem waar ik hem voor opgestuurd heb nog niet opgelost :(

Voor ik hem verzond heb ik van alles wat er nog opstond een backup gemaakt naar mijn pc. Dit zonder problemen met de kabel die ik mee heb gestuurd. Dus waarom die nu niet meer werkt is een raadsel.
Nu geven ze ook aan dat er een alternatieve besturingssysteem is gevonden terwijl er gewoon de originele opstaat. Het enigste wat ik gedaan heb ik hem geroot om samsung meuk te verwijderen. Deze heb ik voor het opsturen weer weggehaald.

Nu heb ik hier op een andere forum gevonden dat in 2013 een nieuwsbericht was dat een geroot toestel gewoon onder de garantie gemaakt zou worden.

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren

Ik ben natuurlijk niet van plan die 250 euro te betalen en dan nog met kapotte tablet heb, dan kan ik beter een nieuwe kopen. Ik ga even kijken hoe ik contact op kan nemen want het loopt via bol.com dus lastig
. Hebben jullie nog advies?
ik heb toevallig de zelfde 2 problemen, dat wifi moeilijk doet en dat het niet meer goed laadt door een slechte adapteraansluiting. Ze mogen geen garantie weigeren als je een andere rom en root hebt, maar deze was al 2 weken verlopen. Welke rom gebruikte je? De wifi problemen begonnen hier met 7.0 unofficial. Je kan nog een externe wifi dongle proberen, maar geen idee of en hoe dat werkt.

Usb poort kan je voor weinig op ebay kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flupke123
Laden heb ik geen problemen mee. Wifi begon bij mij ook met problemen en van het een op het andere moment stopte die er helemaal mee.
Rom geen idee welke erop staat. De laatste waarschijnlijk die via de ota update is binnen gehaald. Heb er nooit zelf iets opgeflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Rare diagnose maken ze dan.

• Flupke123
Vandaag eindelijk reactie van Bol.com:

Onlangs heb je contact gehad met onze klantenservice over de reparatie.
Je heb toen aangegeven dat je niet akkoord bent met onze prijsopgave.

We hebben dit inmiddels voor je nagekeken. Het toestel is geroot. Dat betekend dat er soort van Jailbreaksoftware opstaat. Dat is de oorzaak van dit defect.
Dat betekend dat software problemen buiten de garantie vallen. Dit zijn de gevolgen van deze software.

Mocht je hier nog vragen over hebben dan verneem ik dit graag.

Ik heb alles gemaild wat er in mijn vorige post stond. Nog iets uitgebreider zelfs. Maar hier kan ik dus niks mee. Nog ideeën wat nu te doen? ga nu even verder kijken wat ik nog kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Met rooten kan je niks slopen bij normaal gebruik, anders zou niemand supersu gebruiken, maar die staat op 50 miljoen downloads in de store.
Je hebt een fabrieksreset gedaan, waarom zeggen ze dat er 'Jailbreaksoftware' opstaat? En Jailbreaken doe je met Apples, rooten is gewoon een legale Android feature,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Je moet heel gek doen wil je hardware fouten krijgen met rooten. Maar ja zie dat een helpdesk maar eens duidelijk te maken.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste