Afgelopen week is van mijn Samsung tab S 10.5 de Wifi verbinding overleden. De wifi viel al regelmatig uit en verbond slecht maar nu vond deze geen netwerken meer. Als deze wel weer gevonden werden bleef die verbinding maken maar die kwam niet tot stand.
Fabrieks reset gedaan, zelfde probleem. Helaas valt mijn tablet net 2 weken buiten de garantie. Ik contact opgenomen met mijn verkoper (bol.com) die raadde aan om hem gewoon op te sturen voor garantie. Dus die week meteen opgestuurd. Zaterdags op de post gedaan en gisteren bericht van Samsung.
Onze diagnose:
We hebben de volgende klacht(en) gevonden:
Diagnose 1: Het toestel is voorzien van alternatieve besturingssoftware en kan niet geflashed worden. Hiermee is garantie komen te vervallen
Daarnaast is de USB printplaat defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De adapteraansluiting functioneert niet correct
Daarnaast is de Kabel defect en moet om de volgende reden worden vervangen: De laadkabel van de klant is naar verwachting defect
Onze oplossing:
Het/De Moederbord is defect en moet worden vervangen om het probleem, zoals beschreven onder diagnose 1, op te lossen. Eventuele aanvullende
onderdelen op de prijsopgaven, zijn nodig om dit hoofdprobleem op te lossen.
Kosten 250 Euro en het probleem waar ik hem voor opgestuurd heb nog niet opgelost
Voor ik hem verzond heb ik van alles wat er nog opstond een backup gemaakt naar mijn pc. Dit zonder problemen met de kabel die ik mee heb gestuurd. Dus waarom die nu niet meer werkt is een raadsel.
Nu geven ze ook aan dat er een alternatieve besturingssysteem is gevonden terwijl er gewoon de originele opstaat. Het enigste wat ik gedaan heb ik hem geroot om samsung meuk te verwijderen. Deze heb ik voor het opsturen weer weggehaald.
Nu heb ik hier op een andere forum gevonden dat in 2013 een nieuwsbericht was dat een geroot toestel gewoon onder de garantie gemaakt zou worden.
nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
nieuws: Samsung gaat gebrickte telefoons standaard onder garantie repareren
Ik ben natuurlijk niet van plan die 250 euro te betalen en dan nog met kapotte tablet heb, dan kan ik beter een nieuwe kopen. Ik ga even kijken hoe ik contact op kan nemen want het loopt via bol.com dus lastig
. Hebben jullie nog advies?
[
Voor 8% gewijzigd door
Flupke123 op 16-12-2016 23:12
]