Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 09:27
Hoi allemaal,

ik kijk al enige tijd naar een tablet als verlengstuk voor mijn laptop. Documenten openen, internetten, filmpje kijken, dat is eigenlijk het voornaamste doel, maar eventueel een tablet gebruiken als "presenter"/presentatie kaartje zou ook een optie kunnen zijn. Omdat ik het als verlengstuk wil gebruiken van mijn laptop, lijkt mij de keuze voor een windows tablet erg voor de hand liggend. Niet te groot. Een kennis van mij heeft sinds kort een HP Stream 7 en ik moet zeggen dat ik dat wel erg mooi vind, zeker rond die maat. Echter, volgens mij is er nog wel meer op de markt verkrijgbaar, ik zie in ieder geval genoeg, maar toch ook weer niet (iets met bomen, bos en zien :+ ). Er zit volgens mij ook best veel Chinese prut tussen.

Paar wensen:
WiFi/bluetooth.
7-10 inch
Schermresolutie: Ik heb nu Full HD op 15,6" bij mijn laptop en ben dus wel enigszins verwend. Anderzijds, mijn telefoon is een Moto G 8GB 1st gen en die doet iets van 1200x700.
Windows tablet
Groot intern geheugen/uitbreidbaar geheugen. Hierbij denk ik toch wel aan minimaal 32 GB.
Extra poorten, naast een audiojack en mini USB, zijn imho een pré (bijv. USB of beeld o.i.d.).
3G/simkaart? Mag, hoeft niet. Telfort ondersteunt geen Multisim als particuliere klant.
Accuduur: 10+ uur zou ideaal zijn, maar dat zal wel niet mogelijk zijn bij goed gebruik. Laat ik zeggen 5 tot 8 uur in gebruik.
Prijs: De USA Prijs van de Stream 7, 99 dollar, is natuurlijk geweldig (omgerekend, mét invoerheffing 107 euro), EU is €129. Ja, laat ik zeggen zo rond de 200 euro, tot ergens rond die prijs wil ik wel gaan. Deze prijs is niet hard, maar hangt ook af van de accessoires. Krijg je een grote SD kaart, een hoes en bluetooth toetsenbord erbij, dan mag het best naar 250 gaan. Een hoes en SD kaart (indien van toepassing) zal ik er toch ook bijkopen. En een tablet van 210 kaal valt niet meteen buiten de boot.

Alvast bedankt voor de aandacht en hulp! :) :)

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:54
Zie hier het bos.. (Teclast 80/98 of Pipo W2/4 wellicht)?
Morgen (black friday) zijn er weer goede aanbiedingen.

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35

The Wizard

Moderator Mobile
Verplaatst naar het Mobiel Aankoopadviesforum.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-11 09:27
Ah, ja, ik was hem al kwijt. Afijn, ook hier even delen. Ik begon met de zoektocht naar een windows tablet bij de MS USA store waar de Stream 7 voor 99 dollar lag. Zeer aantrekkelijk, gezien de EU prijs van 129 euro. Import uit de USA zou dus 23 euro schelen. Best snel verdiend. Afijn, de Stream 7 vond ik net een slag te klein. Dus werd het zoeken naar Chinese tablets van zo'n 8 inch. Allemaal leuk en aardig en uiteindelijk mijn oog laten vallen op de PiPo W2. Zou, inc. invoerrechten op zo'n 125 euro komen voor een tablet met 2 GB RAM en 32 GB ROM en daarnaast ook HDMI e.d. aan outputs. Maargoed, moesten nog verzendkosten bij en ik moest nog lang wachten daarop. Uit verveling sloeg ik het Mediamarkt krantje eens open, alwaar ik de Acer Iconia TAB8W zag staan voor 149 euro. Klein beetje googlen en tweakers afzoeken leverde mij op dat deze 1 GB RAM had en verder wel aardig aan de specs voldeed. Okee, geen HDMI output, maar jammer.
Ik naar de MM, alleen nog winkeldochter beschikbaar. En daar heb ik het niet zo op. Iemand in Amsterdam al gevraagd (waarvan ik wist dat diegene langs de MM zou gaan in Bijlmer) om hem daar mee te nemen. Toch nog wat vragen stellen, hoeveel GB ondersteund dat ding aan externe opslag, etc. Mijn eerste verkoper was inmiddels naar huis, maar een ander wist mij te vertellen dat de Toshiba Encore WT8 ook voor 149 of 150 euro stond. En dat het prijskaartje niet lekker werkte. En die zou gelijk zijn aan de Acer, maar met HDMI output. Nou is ie dus niet gelijk aan de Acer, want er ligt een andere processor in (3740, terwijl de Acer de Atom 3735 heeft), die beter zou zijn, en deze heeft ook 2 GB RAM. En dat ook voor 150 euro? Prima, doen we. En zo begon mijn zoektocht in de States en eindigde ik via China in een Mediamarkt.

Ik heb voor mijn Toshiba Encore een topic gemaakt in Windows tablets waar ik wat ervaringen neer heb gezet en ook wil gaan neerzetten. Dat vinden jullie hier.

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-11 09:05
Pizza_Boom schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:54:
Ah, ja, ik was hem al kwijt. Afijn, ook hier even delen. Ik begon met de zoektocht naar een windows tablet bij de MS USA store waar de Stream 7 voor 99 dollar lag. Zeer aantrekkelijk, gezien de EU prijs van 129 euro. Import uit de USA zou dus 23 euro schelen. Best snel verdiend. Afijn, de Stream 7 vond ik net een slag te klein. Dus werd het zoeken naar Chinese tablets van zo'n 8 inch. Allemaal leuk en aardig en uiteindelijk mijn oog laten vallen op de PiPo W2. Zou, inc. invoerrechten op zo'n 125 euro komen voor een tablet met 2 GB RAM en 32 GB ROM en daarnaast ook HDMI e.d. aan outputs. Maargoed, moesten nog verzendkosten bij en ik moest nog lang wachten daarop. Uit verveling sloeg ik het Mediamarkt krantje eens open, alwaar ik de Acer Iconia TAB8W zag staan voor 149 euro. Klein beetje googlen en tweakers afzoeken leverde mij op dat deze 1 GB RAM had en verder wel aardig aan de specs voldeed. Okee, geen HDMI output, maar jammer.
Ik naar de MM, alleen nog winkeldochter beschikbaar. En daar heb ik het niet zo op. Iemand in Amsterdam al gevraagd (waarvan ik wist dat diegene langs de MM zou gaan in Bijlmer) om hem daar mee te nemen. Toch nog wat vragen stellen, hoeveel GB ondersteund dat ding aan externe opslag, etc. Mijn eerste verkoper was inmiddels naar huis, maar een ander wist mij te vertellen dat de Toshiba Encore WT8 ook voor 149 of 150 euro stond. En dat het prijskaartje niet lekker werkte. En die zou gelijk zijn aan de Acer, maar met HDMI output. Nou is ie dus niet gelijk aan de Acer, want er ligt een andere processor in (3740, terwijl de Acer de Atom 3735 heeft), die beter zou zijn, en deze heeft ook 2 GB RAM. En dat ook voor 150 euro? Prima, doen we. En zo begon mijn zoektocht in de States en eindigde ik via China in een Mediamarkt.

Ik heb voor mijn Toshiba Encore een topic gemaakt in Windows tablets waar ik wat ervaringen neer heb gezet en ook wil gaan neerzetten. Dat vinden jullie hier.
1gb ram? Is dat niet heel weinig? Ikzelf heb een windows8.1 tab met 2gb ram en hierbij lagt ie ook wel ns...helemaal bij 1gb lijkt me