Voor mij de eerste keer met Windows 8 en überhaupt de eerste keer met wat anders dan Android op een mobiel apparaat (uitgezonderd laptops). In heb met configureren hem maar gewoon laten gaan.
Doos is lekker compleet, zeker voor wat ik ervoor betaald heb, heb ik, alleen afgaand op de specs, het gevoel echt een goede prijs/kwaliteit verhouding in huis te hebben. In de doos treffen we een 2A lader, een USB laadkabel, een handleiding en de tablet aan.
Aan de lader gehangen en opgestart en vervolgens de standaard W8.1 configuratie doorlopen.
Mijn eerste indrukken (hij configureert nu nog): Tablet is dun, voelt degelijk aan. Het glanzende scherm maakt wel dat je vingerafdrukken makkelijk ziet. Zo even snel vergelijkend met de Stream 7 heb ik het verschil dat hij, ondanks die ene inch meer beeld, de tablet in de breedte een flink stuk breder is. Vooral de front camera vind ik wat raar geplaatst, maar an sich wel te verklaren. Deze rit rechtsboven in de hoek, dus voor alle rechtshandigen, die hem neem ik aan met links vasthouden en rechts bedienen, zit ie mooi uit de hoek weg.
[Apparaat draait inmiddels]
Het valt me op dat je de knoppen echt even vast moet houden. Of dat aan W8.1 of aan de tablet ligt, weet ik niet. Bij android is het "tik" en je bent binnen, het moet hier even vastgehouden worden. Grappig is dat de printersoftware zich automatisch meldt en als app geïnstalleerd wordt. Of ik daar heel blij mee ben, moet ik nog even bedenken.
Van Toshiba krijg ik ook gewoon McAffee. Sommige haten het, ik heb er niet zoveel problemen mee. Doet vooralsnog al 2,5 jaar zijn werk goed op mijn laptop die toch wel heel veel shit over zich heen krijgt. Windows 8 is even wennen.
Kleuren an sich prima. Het rood lijkt wat flets, het groen wat gelig, maar dit gaan we nog wel eens vergelijking met een gekalibreerde monitor en eventueel eens kijken of deze zich ook laat kalibreren (als ik de juiste kabeltjes binnen heb).
Als er iemand is die mij kan vertellen hoe ik zo'n prestatietest kan doen, dan wil ik die ook nog wel draaien.
[
Voor 30% gewijzigd door
Pizza_Boom op 29-11-2014 00:33
]