Toon posts:

PC videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk op dit moment voor mijn videobewerking met Pinnacles Plus 14 op een Acer Aspire X 3960, 64 bits, met i5-2300 processor, 6 GB geheugen. Nu ik HD films maak, wordt dat systeem veel te traag. Ik ben dus op zoek naar een veel snellere pc, die ongeveer 1.000 euro mag kosten. Ik maak geen professionele video's: m.n. vakanties en privé opnames. Omdat we veel met vakantie (kunnen) gaan, maak ik redelijk wat uren achter de pc met het bewerken van die vakantie herinneringen. Ik werk intensief met overgangen, effecten, geluid ed.
De bestaande pc blijft in gebruik, dus ik ga alles nieuw kopen, waarbij ik geen voorkeur heb voor een bepaald merk. Wel heb ik er na enig zoekwerk voor gekozen via Alternate een voor videobewerking geschikte pc te laten samenstellen. Het gaat me om een basis systeem, met een redelijke plus, waarbij snelheid de prioriteit is. Qua behuizing denk ik aan een Tower of midi, een redelijk geluidsniveau en redelijk energie verbruik. Ik ben totaal niet technisch, dus overklokken behoort niet tot mijn wensen. Ik ben geen gamer! Ik heb de discussie over een videobewerkingssysteem nav. een eerder vraag van Jixnax gevolgd en daar de nodige adviezen van in mijn wensenlijstje opgenomen. Bij het invullen van dat lijstje liep ik bij Alternate tegen problemen aan (zie verderop).

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 21:20 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje.Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit had ik al eerder moeten plaatsen :(. Ik heb de discussie rond de videobewerkings pc van ongeveer 1.000 euro van Jixnax gevolgd. Ik zal met alle aanbevelingen mijn voordeel doen. Ik heb echter twee vragen:
1. Ik wil de PC bij Alternate (zelf samenstellen) kopen en daar worden voor Behuizing (Aerocool) en Moederbord (ASRock) andere producten gebruikt dan in de discussie aan de orde komen. Kan iemand me adviseren welke keuzes ik bij Alternate voor beide het beste kan maken? In de Jixnax discussie werden oa. als bord de Asus Z97-A genoemd en Crucial Ballistix Sport.
2. Bij het (trial and error) zelf invullen van de modules van Alternate 'verdween' de mogelijkheid een aparte videokaart te selecteren. Ik meen dat dat werd verklaard door de opmerking: de intelprocessor (i7)-4790 heeft een ingebouwde gpu. Kan ik dus (geen hoge kwaliteitsambities) volstaan met alleen de cpu?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 305,95€ 305,95
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 138,50€ 138,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1500DM003 , 1.5TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silencio 352€ 49,80€ 49,80
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 146,-€ 146,-
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,75

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 21:29 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Dijkj,
er ontbreekt nu echt nog te veel informatie om fatsoenlijk advies te geven... Welke programma's gebruik je, hoe vaak ga je videobewerken etc. etc.

Ik zou zeggen, stel dus eerst zelf wat samen. Aangezien je het hebt over vakantievideo's lijkt mij persoonlijk een i7 bijvoorbeeld vrij fors...

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Videobewerking is zo zwaar niet meer tegenwoordig. Zolang je niet met veel effecten en 3d rendering aan de gang gaat is het in elkaar zetten van een goed verhaal (Het belangrijkste van een goede video) prima te doen op een computer van 400 euro.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

In je beginpost heb je de uitleg bij de vragen blijkbaar aangezien voor afzonderlijke vragen.. Dit maakt het geheel nogal onoverzichtelijk. Als je die extra uitleg weghaalt wordt het voor ons een stuk makkelijker te begrijpen.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle adviezen; tekst zoveel mogelijk aangepast en uitgebreid.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Voor Pinnacle 14 hoef je niet te upgraden, maar 32-bit dus verschillende limieten. Een i5 2300 is zeker genoeg, zelfde geld voor de.RAM (32-bits=MAX. 4GB). Voornamelijk zal het trage komen door de HDD, deze worden namelijk in loop van tijd steeds langzamer. Een goed ding om te doen is een fresh-install van Windows, eventueel een SSD toevoegen om hem nóg sneller te laten gaan :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Pagina: 1