Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies laptop met prijs rond 1600 euro.

Pagina: 1
Acties:

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 10:12
Beste tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn 2012 macbook air. Vind het een fantastisch apparaat maar ik heb gewoon meer snelheid nodig. Bovendien hou ik wel van een spelletje op z'n tijd, en dat kun je op een macbook air dus wel vergeten.

Wat ik graag in mijn laptop zou willen:

- GTX 970M
- minimaal 1080p IPS scherm maar liever hogere resolutie.
- 256 gb SSD

Ik kom niet veel verder dan een aantal MSI modellen, echter volgens mij zitten hier allemaal TN panelen in.

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
De meeste IPS panelen hebben een response tijd van 25 milliseconde.
TN panelen vaak de helft. TN is meer geschikt voor gamen, vandaar de keuze van MSI :)

Een hoge response time kan zorgen voor ghosting. Kun je wel wat over vinden op google :)
------------------------------------------------
Euhm ff over je resolutie, 4k resolutie zou ik dan nemen. gezien je die kunt upscalen naar 1080p voor het gamen.
Dat is 4x upscalen en je pixels en resolutie liggen gelijk met de 1080p resolutie.

Ga je voor een 3k scherm. die kun je niet goed upscalen naar 1080p om te gamen. Zit je met halve pixels etc. Wordt iig niet aangeraden :)

Edit: Wat meer info over het upscalen.

- For ultimate upscaling options, 4K (3840x2160) is most ideal
- It gives you both 1:2 (1080p) and 1:3 (720p) are available, which virtually every game supports
- 3.2K (3200x1800) is not bad, as it gives you 1:2 (1600x900), which many games are supporting these days
- 3K (2880x1620) has no perfect upscaling option at all

I not only recommend 4K, but I'm purchasing it myself!**
Why?
Because if 3.2K is not available, and 3K does not upscale perfectly from anything.

My point is that ...
- Given "maximum, tolerable PPI" for Windows 8 is under 200ppi**
- This is no more than 2.5K (2560x1440) at 15.6"
- Which makes it fine for Windows desktop
- If games can be driven at the full 2.5K, great!
- If not, then 720p (1280x720) is a fall-back option
- In games, with AA and other settings, 720p is fine when you eliminate the jaggies
- No, it's not 1080p ... but, my main point ...

------------------------------------------------

Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

[ Voor 40% gewijzigd door Liber8 op 21-11-2014 15:03 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

• GainedLotus
Thx voor de snelle reactie;)

Ik weet inderdaad dat de response time van IPS schermen langzamer is maar dat neem ik voor lief. De voordelen van IPS wegen voor mij zwaarder dan de nadelen. Heb thuis een mooi IPS scherm staan en sindsdien wil ik niets anders meer.

Je zegt dat je een 4k scherm zou nemen, daar heb ik niets op tegen maar een 4k IPS scherm ga ik denk ik niet redden met mijn budget, prove me wrong;)

De ASUS ROG G751JT komt misschien nog het meest in de buurt van mijn wensen http://www.asus.com/Noteb...OG_G751JT/specifications/

Echter volgens mij is deze laptop niet in nederland verkrijgbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door GainedLotus op 21-11-2014 16:06 ]

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-11 22:14
Op zich zijn de MSI GS60 en GS70 mooie laptops, bij sommige bedrijven kan je deze zelf samenstellen, zoals je dat ook kan bij Clevo en Gigabyte. Ik weet alleen niet waar je die MSI kan vinden in Europa.

De Clevo P650 met GTX970m of 980M kan je hier vinden.
http://www.laptopplus.nl/...g-gtx-900-series/1028959/

17" hier
http://www.mysn.eu/shop/x...ult&___from_store=default

• GainedLotus
Thx

Vooral de eerste link ziet er goed uit, als ik het goed begrijp krijg ik daar een gtc 970m + ssd + 1080p ips + 16 gb geheugen voor 1463 euro.

Lijkt me erg goedkoop, maar totaal geen idee of dit een beetje goede kwaliteit is??

• duk3n
Vergeet niet dat je ook windows moet aanschaffen.

Voor een review, zie hier het kleine broertje:
http://www.notebookcheck....book-Review.127978.0.html

• GainedLotus
Windows was ik inderdaad vergeten toe te voegen, maar het ziet er verder goed uit allemaal. Toch heb ik uiteindelijk liever een standaard laptop in plaats van een zelf samen te stellen barebone. Mijn gevoel zegt dat het ontwerp van een barebone nooit zo denderend kan zijn als die van een complete laptop. Daarnaast ken ik clevo en laptopplus.nl niet, allemaal dingen die mij er een beetje voor doen terugdeinzen om deze meteen te bestellen!

• duk3n
Andere leveranciers van barebones zijn, xnotebooks of BTO

Zie hier de ervaringen. Van wat ik heb gelezen en mijn ervaringen met verschillende fabrikanten, is dat als er een probleem is, dit vaak een specifiek onderdeel is (nvidia Geforce4 Go, heeft 2 van mijn laptops gesloopt door oververhitting), ligt vaak buiten het bedrijf dat de laptop samenstelt. Als je een merk laptop koopt bij de MediaMarkt ben je verder van huis, qua RMA en reparaties.
Tip, kijk eens op medion.nl, zelf 1 gehad, erg tevreden.

[Ervaringen] BTO notebook / laptops
[Ervaringen] xnotebooks
Pagina: 1