Vmware en gamepc max 1400

Pagina: 1
Acties:

• jm2th2
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral voor school vmware runnen (zo'n 5 a 6 machines tegelijk) en ook nog "spelletjes spelen"

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1400 a 1500 minder mag altijd natuurlijk

[b]Helemaal niks op muis en toetsenbord nal[/i]

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Genoeg opslag ruimte voor de vm's en gewoon alles moet snel en vloeiend lopen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
intel i7 processor (liefst 5000 serie) voor de rest sta ik voor alles open

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]grote maakt niet uit, het liefst wel zo stil en zuinig mogelijk en het liefst nieuwe componenten wil er wel zo lang mogelijk mee doen./i]

Ga je overklokken?
ik ga in het begin nog niet overklokken maar later ben ik dat wel van plan

het scherm en het geheugen mist nog, ik zou niet weten wat voor soort en hoeveel geheugen er in zou moeten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 356,95€ 356,95
1MSI X99S SLI PLUS€ 190,95€ 190,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 364,21€ 364,21
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 70,-€ 70,-
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,50€ 30,50
1Cooler Master GM G550M€ 49,95€ 49,95
1Crucial MX100 128GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,47

verbeter me als het goedkoper/ beter kan,

[ Voor 64% gewijzigd door jm2th2 op 21-11-2014 11:50 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• ColonelPhantom
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:15
Hmm, meh voeding, neem een Seasonic S12II of M12II Evo. Verder zijn Seagates niet het betrouwbaarst. Verder mis ik RAM (!) en kan de SSD groter. Gpu is prima. Verder is voor overklokken ook een losse CPU koeler wel handig. Verder, volgens mij heb je ook een monitor en Windows nodig. En misschien speakers?

Bedankt! - Gamer - Tweaker - Retrogaming - Een dag niet getweakt is een dag niet geleefd

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

ColonelPhantom schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 19:45:
Hmm, meh voeding, neem een Seasonic S12II of M12II Evo. Verder zijn Seagates niet het betrouwbaarst. Verder mis ik RAM (!) en kan de SSD groter. Gpu is prima. Verder is voor overklokken ook een losse CPU koeler wel handig. Verder, volgens mij heb je ook een monitor en Windows nodig. En misschien speakers?
Prima MoBo, prima CPU, prima GPU;
Neem deze HDD;
deze SSD;
deze PSU (of deze als je modulair wil, scheelt maar 5 eurootjes :9);
een betere kast (met dit budget...);

Nu heb je nog RAM nodig. Hiervoor moeten we wel weten hoevel GB/vm dat gepruts van jou nodig heeft. Zou je hier wat meer info over kunnen geven? En oja, DDR4 is duur :/
1 tot 2GB/vm: pricewatch: Crucial CT4K4G4DFS8213
2 tot 5GB/vm: pricewatch: Crucial CT4K8G4DFD8213 (of de versie met ECC)

[ Voor 13% gewijzigd door Pwuts op 22-11-2014 00:11 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Leuk dat je allemaal willekeurige onderdelen noemt maar wat is er nu beter aan die onderdelen dat is totaal niet duidelijk.

Ik zie niet wat er beter zou zijn aan die hardeschijf.
Waarom zou hij een SSD moeten nemen die twee maal zo groot is als 128GB genoeg is voor hem waarom ga je hem dan een 256GB SSD adviseren?
Waarom die twee voedingen? In sommige opzichten is dat namelijk een achteruitgang, waarom zou hij dan één van die twee van jouw moeten nemen?

• DieAnder
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:29
VMware Workstation kost ook geld, neem dat mee in je budget.

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:31:
Leuk dat je allemaal willekeurige onderdelen noemt maar wat is er nu beter aan die onderdelen dat is totaal niet duidelijk.

Ik zie niet wat er beter zou zijn aan die hardeschijf.
Betere reputatie dan de Seagate (minder populair, maar betrouwbaarder).
Waarom zou hij een SSD moeten nemen die twee maal zo groot is als 128GB genoeg is voor hem waarom ga je hem dan een 256GB SSD adviseren?
Als hij de VM's vanaf de SSD gaat draaien dan kan die snel vol staan met een 128GB. Met 256GB heb je meer ruimte. Als hij het niet nodig vindt kan hij trouwens ook gewoon die SSD houden, het is maar advies ;)
Waarom die twee voedingen? In sommige opzichten is dat namelijk een achteruitgang, waarom zou hij dan één van die twee van jouw moeten nemen?
Omdat het bekende goede voedingen zijn, en omdat van de CM weinig reviews te vinden zijn. Ook heeft hij minder vermogen.

Vraag aan jou: waarom begin je pas commentaar op die onderdelen te leveren nadat ík het heb geadviseerd?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

MasterPrutser schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 00:38:
[...]

Betere reputatie dan de Seagate (minder populair, maar betrouwbaarder).
Ik heb hier nog nooit betrouwbare data van gezien, wel veel onbetrouwbare en niet van toepassing op deze situatie. Mocht het wel bestaan dan zal er toch uitkomen dat het verschil klein is en dat het dus bij het kopen van één HDD totaal niet interessant is omdat de kans op problemen ongeveer even groot is. Bij het kopen van duizenden tot miljoenen HDD's is pas interessant om hier na te kijken doordat het verschil maar zo klein is.
Als hij de VM's vanaf de SSD gaat draaien dan kan die snel vol staan met een 128GB. Met 256GB heb je meer ruimte. Als hij het niet nodig vindt kan hij trouwens ook gewoon die SSD houden, het is maar advies ;)
Tja ik neem aan dat hij dat zelf het beste weet.
Omdat het bekende goede voedingen zijn, en omdat van de CM weinig reviews te vinden zijn. Ook heeft hij minder vermogen.
Weet vrij zeker dat er meer van de CM te vinden zijn. Maar wat is er dan goed aan, iedereen kan dat wel zeggen en als ik nu precies het omgekeerde zeg weet de TS nog niks omdat we beide maar wat roepen.
Vraag aan jou: waarom begin je pas commentaar hierop te leveren nadat ík het heb gezegd?
Omdat het vrij lastig is een reactie te schrijven voordat ik het topic überhaupt hebt gezien.

• jm2th2
Gemiddeld kosten de vm's 1,5 gig werkgeheugen per vm en zo'n 150 gig opslag dus wil eigenlijk gewoon een goede 2 tb (of 2x 1tb) of meer HDD, en vmware workstation heb ik al.

en het klopt dat ik er nog geen scherm en ram bijzit, omdat ik niet weet wat ik daarmee moet doen. en wat daarvoor de beste keuze is.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 05:12

Tribits

Onkruid vergaat niet

Wat is precies je twijfel met betrekking tot geheugen? Deze processor gebruikt DDR4 geheugen. Gezien je toepassing (diverse VMs) zal 8 GB te weinig zijn en 32 GB zal waarschijnlijk niet nodig zijn en gaat flink over je budget. Dan is 16 GB DDR4 lijkt me dan de enige resterende keuze.

Wat betreft scherm is het op zich goed mogelijk om advies te krijgen maar dan zal je wel zelf ongeveer aan moeten geven wat je qua formaat en resolutie ongeveer in gedachten hebt.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• jm2th2
ja snapte dat het zo rond de 16 gig moest worden, maar welk merk en welke snelheid wist ik niet :)

en wat het scherm betreft:
een goed scherm (dus een hoge resolutie) van rond de 24 inch.

[ Voor 69% gewijzigd door jm2th2 op 22-11-2014 16:34 ]

• Pwuts

Pwuts

De beste (ook goedkoopste goede) keus is dan nog dit setje: Crucial CT4K4G4DFS8213. Niet al te hoge latency, goede snelheid voor de processor etc. De latency lijkt trouwens erg hoog voor mensen die aan DDR3 gewend zijn, maar met DDR4 is ook voor latency een andere "normaal" gekomen ;)

¯\_(ツ)_/¯

• jm2th2
kan er geen ddr3 geheugen in dan?

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

jm2th2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:30:
Kort antwoord: nee, helaas niet.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
MasterPrutser schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 20:14:
De beste (ook goedkoopste goede) keus is dan nog dit setje: Crucial CT4K4G4DFS8213. Niet al te hoge latency, goede snelheid voor de processor etc. De latency lijkt trouwens erg hoog voor mensen die aan DDR3 gewend zijn, maar met DDR4 is ook voor latency een andere "normaal" gekomen ;)
Dat is wel een kale PCB :>

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• Pwuts

Pwuts

jm2th2 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:30:
Als je het erin slaat met een hamer, ja. Dan werkt het alleen niet meer :+
Dat klopt, maar van een heatsink wordt je RAM echt niet sneller hoor. 8)7 Die dingen zijn vooral voor de sier. Bovendien kan de TS altijd nog een RAM-koeler o.i.d. kopen, mocht hij daar behoefte aan hebben.

¯\_(ツ)_/¯

• jm2th2
En dan moet nu het scherm nog, heeft iemand daar nog tips voor?

• Pwuts

Pwuts

Ja hoor. Even de filters goed zetten en je krijgt zo een keurige selectie. Zoek maar iets moois uit: http://tweakers.net/categ...v2EYyDcfxziHzPFkzJTYuXevw

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Qua scherm is, ervanuitgaande dat je normale eisen hebt, de pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart beste keuze. 24" 1080P AMVA, met erg goed contrast, goede kleuren en prima kijkhoek.

IPS vind ik zelf minder intressant geworden nu er zulke goede AMVA's op de markt zijn. Enige voordeel die IPS in deze prijscategorie nog heeft, is de betere kijkhoek, maar daar staan nadelen als slechter contrast en vaker clouding tegenover.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart

Maat van me heeft deze echt vreselijk mooi scherm
Hij zeg is een aanrader

• Pwuts

Pwuts

Beste haatmeneer, dat is precies het scherm dat hier al aangeraden werd door VasZaitsev. Die post is dus een klein beetje nutteloos.

Verder is het een prima scherm, had ik zelf ook al naar gekeken. Maar de TS is koning, dus hij moet kiezen.

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1