Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop 500-700 euro

Pagina: 1
Acties:

• Turukano
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2023
Edit: Verdere keuzes gemaakt, huidige eisen en vragen zijn irrelevant. Nieuwe vraag staat in reactie verderop.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Oude eisen weggehaald. Zie nieuwe vraag:
Turukano schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:06:
[...]
Hallo Tweakers,

Ik ben altijd een desktop gebruiker geweest, maar ga een half jaar in het buitenland studeren. Daar zal ik ook mijn scriptie gaan schrijven. Een goede laptop kan dus niet missen. Mijn budget zit rond de 600,- met een maximum van 700,-

Ik overweeg de keuze op drie vlakken:
HDD of SSD?
4gb of 8gb RAM?
Intel i3, i5 of i7 processor?

Het belangrijkste is dat de laptop snel is. Ik neem aan dat de SSD het meeste invloed heeft op het opstarten van de laptop. Heeft de SSD ook nog voordelen tijdens het gebruik? Dan bedoel ik niet aan game laadtijden, maar aan tekstverwerking en browsen.

Hoe merkbaar is het verschil tussen 4 of 8 gb RAM?
Wat zijn de merkbare verschillen tussen de i3, i5 en i7 op het gebied van snelheid, accuduur en hitte?

Als laatste zijn er bepaalde merken betrouwbaarder of met betere bouwkwaliteit dan andere?

Gevonden laptops
Zijn er nog andere belangrijke verschillen tussen de laptops?

ZONDER i7 & SSD
8gb Ram Intel i5 HDD
Extra: Videokaart
530,-
pricewatch: HP 15-r032nd

ZONDER i7 & 8gb RAM
4gb RAM Intel i5 SSD
554,-
http://tweakers.net/price.../410386;407797/categorie/

ZONDER SSD
8gb RAM Intel i7 HDD
600,-
pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01675

ZONDER i5
8gb RAM Intel i3 SSD
600,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U2

ZONDER i7
8gb RAM Intel i5 SSD
671,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U3

MET ALLES
8gb RAM Intel i7 SSD
750,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U4

[ Voor 76% gewijzigd door Turukano op 24-11-2014 22:20 ]

• Turukano
Deze topic kan gesloten worden. Ik heb nieuwe wensen, waardoor deze topic irrelevant is geworden.

Blijkbaar heb ik ook te veel informatie gedeeld gezien de ontbrekende reacties.

Verwijderd

Ik weet niet of ik de link mag posten, maar ik heb voor mijn zoon zijn studie via zijn school een ex lease laptop gekocht 1 jr oud mooie specs en t koste een appel en een ei!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Turukano schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 04:04:
Deze topic kan gesloten worden. Ik heb nieuwe wensen, waardoor deze topic irrelevant is geworden.

Blijkbaar heb ik ook te veel informatie gedeeld gezien de ontbrekende reacties.
... Je hebt je topic 2 dagen geleden aangemaakt (en dan nog zelfs tegen het einde van de dag aan :p ), je kan ook even rustig wachten en na een tijdje (minimaal 24hr) je topic bumpen. Sommige topics lopen nou eenmaal beter dan andere. Als je nieuwe wensen hebt kan je je startpost aanpassen en in dit topic verdergaan, maar dat is helemaal aan jou.

[ Voor 4% gewijzigd door S_Chief op 22-11-2014 12:29 ]

• Turukano
SChief schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:29:
[...]

... Je hebt je topic 2 dagen geleden aangemaakt (en dan nog zelfs tegen het einde van de dag aan :p ), je kan ook even rustig wachten en na een tijdje (minimaal 24hr) je topic bumpen. Sommige topics lopen nou eenmaal beter dan andere. Als je nieuwe wensen hebt kan je je startpost aanpassen en in dit topic verdergaan, maar dat is helemaal aan jou.
Het probleem is dat ik de titel niet kan aanpassen en het budget dat daarin staat klopt niet meer. Ik kan de tekst aanpassen, maar zal mensen verwarren met verschillende budgetten.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn nieuwe topic:

Hallo Tweakers,

Ik ben altijd een desktop gebruiker geweest, maar ga een half jaar in het buitenland studeren. Daar zal ik ook mijn scriptie gaan schrijven. Een goede laptop kan dus niet missen. Mijn budget zit rond de 600,- met een maximum van 700,-

Ik overweeg de keuze op drie vlakken:
HDD of SSD?
4gb of 8gb RAM?
Intel i3, i5 of i7 processor?

Het belangrijkste is dat de laptop snel is. Ik neem aan dat de SSD het meeste invloed heeft op het opstarten van de laptop. Heeft de SSD ook nog voordelen tijdens het gebruik? Dan bedoel ik niet aan game laadtijden, maar aan tekstverwerking en browsen.

Hoe merkbaar is het verschil tussen 4 of 8 gb RAM?
Wat zijn de merkbare verschillen tussen de i3, i5 en i7 op het gebied van snelheid, accuduur en hitte?

Als laatste zijn er bepaalde merken betrouwbaarder of met betere bouwkwaliteit dan andere?

Gevonden laptops
Zijn er nog andere belangrijke verschillen tussen de laptops?

ZONDER i7 & SSD
8gb Ram Intel i5 HDD
530,-

ZONDER i7 & 8gb RAM
4gb RAM Intel i5 SSD
554,-
http://tweakers.net/price.../410386;407797/categorie/

ZONDER SSD
8gb RAM Intel i7 HDD
600,-
pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01675

ZONDER i5
8gb RAM Intel i3 SSD
600,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U2

ZONDER i7
8gb RAM Intel i5 SSD
671,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U3

MET ALLES
8gb RAM Intel i7 SSD
750,-
pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U4

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Turukano schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:06:
[...]
Het probleem is dat ik de titel niet kan aanpassen en het budget dat daarin staat klopt niet meer. Ik kan de tekst aanpassen, maar zal mensen verwarren met verschillende budgetten.
offtopic:
Even een DM naar een moderator sturen of een topic report (handje bovenaan dit topic) indienen en dan vragen of ze de naam voor je willen aanpassen.

• peertje1010
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-10 18:52
Hmm als ik zo alleen naar de specificaties kijk zal ik voor deze gaan: pricewatch: Lenovo IdeaPad G50-70-01675 en er zelf een ssd inbouwen als dit kan en je het extra geld er voor hebt.
Overigens denk ik niet dat je een i7 nodig hebt als ik zie wat je er mee wilt doen. Een i5 zal ook volstaan. Een videokaart vind ik persoonlijk erg fijn en zal deze zelf dus ook niet wegbezuinigen.

Ik zou 1 van deze 2 nemen:

Goedkope optie:
Ssd inbouwen en klaar ben je.

Duurdere optie maar wel FULL HD scherm.
pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd i5 , full HD scherm videokaart 8 gb RAM. Ssd inbouwen en klaar ben je :)

[ Voor 42% gewijzigd door peertje1010 op 22-11-2014 19:05 ]

• Turukano
Ssd inbouwen en klaar ben je :)
Gaat dat zo simpel? Ik heb een keer een desktop in elkaar gezet, maar verder nul ervaring.
Een laptop uit elkaar schroeven leek me lastiger.

Wat hier besproken wordt begrijp ik nu nog geen drol van:
SSD inbouwen in laptop

Dit lijkt dan de beste keuze: pricewatch: Toshiba Satellite L50-B-1U3
Wel helemaal naar de 670,- euro.
Dan heb ik iig niet maar 128gb totale opslag en ook geen '24gb SSD caching' gebeuren.

Of deze en dan nog een externe harde schijf aanschaffen:
pricewatch: Acer Aspire V3-572-548V

[ Voor 112% gewijzigd door Turukano op 24-11-2014 00:04 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Geloof dat het bij die lenovo een kwestie is van onderkant er af schroeven (doe dit trouwens wel voorzichtig) en er een SSD in steken. Klaar. Bij sommige laptops moet je dat halve ding uit elkaar halen, dat is riskant als je er geen ervaring mee hebt, maar meestal is het best wel fool proof mits je voorzichtig werkt :).

Dit dus. Even naar 2:25 doorspoelen en je ziet hoe het moet :).

[ Voor 16% gewijzigd door Thomas op 24-11-2014 13:36 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Topictitel aangepast.

Voor de duidelijkheid zou je ook nog je openingspost kunnen aanpassen met de nieuwe info. Je hebt wel een waarschuwing erboven staan, maar ik kan me voorstellen dat mensen daar overheen lezen en alsnog je hele post doorploegen.

• Turukano
br00ky schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:56:
Topictitel aangepast.

Voor de duidelijkheid zou je ook nog je openingspost kunnen aanpassen met de nieuwe info. Je hebt wel een waarschuwing erboven staan, maar ik kan me voorstellen dat mensen daar overheen lezen en alsnog je hele post doorploegen.
Dank je wel voor de titel aanpassing. Ik heb de OP gewijzigd.

• Turukano
Thomasx4 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:35:
Geloof dat het bij die lenovo een kwestie is van onderkant er af schroeven (doe dit trouwens wel voorzichtig) en er een SSD in steken. Klaar. Bij sommige laptops moet je dat halve ding uit elkaar halen, dat is riskant als je er geen ervaring mee hebt, maar meestal is het best wel fool proof mits je voorzichtig werkt :).

Dit dus. Even naar 2:25 doorspoelen en je ziet hoe het moet :).
Dat ziet er inderdaad simpel uit. Hoe zit het software-matig?
Ik neem aan dat Windows geïnstalleerd was op de zojuist verwijderde harde schijf.
Of is dat allemaal wat flexibeler tegenwoordig dat je Windows op een andere manier kan installeren en dezelfde licentie kan gebruiken?
Pagina: 1