Edit: Verdere keuzes gemaakt, huidige eisen en vragen zijn irrelevant. Nieuwe vraag staat in reactie verderop.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oude eisen weggehaald. Zie nieuwe vraag:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oude eisen weggehaald. Zie nieuwe vraag:
Turukano schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 15:06:
[...]
Hallo Tweakers,
Ik ben altijd een desktop gebruiker geweest, maar ga een half jaar in het buitenland studeren. Daar zal ik ook mijn scriptie gaan schrijven. Een goede laptop kan dus niet missen. Mijn budget zit rond de 600,- met een maximum van 700,-
Ik overweeg de keuze op drie vlakken:
HDD of SSD?
4gb of 8gb RAM?
Intel i3, i5 of i7 processor?
Het belangrijkste is dat de laptop snel is. Ik neem aan dat de SSD het meeste invloed heeft op het opstarten van de laptop. Heeft de SSD ook nog voordelen tijdens het gebruik? Dan bedoel ik niet aan game laadtijden, maar aan tekstverwerking en browsen.
Hoe merkbaar is het verschil tussen 4 of 8 gb RAM?
Wat zijn de merkbare verschillen tussen de i3, i5 en i7 op het gebied van snelheid, accuduur en hitte?
Als laatste zijn er bepaalde merken betrouwbaarder of met betere bouwkwaliteit dan andere?
Gevonden laptops
Zijn er nog andere belangrijke verschillen tussen de laptops?
ZONDER i7 & SSD
8gb Ram Intel i5 HDD
Extra: Videokaart
530,-
pricewatch: HP 15-r032nd
ZONDER i7 & 8gb RAM
4gb RAM Intel i5 SSD
554,-
http://tweakers.net/price.../410386;407797/categorie/
ZONDER SSD
8gb RAM Intel i7 HDD
Extra: Videokaart