Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hardware problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views

• masterdog999
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
hallo tweakers

ik ben met de opleiding ICT medewerker beheer bezig, en nu hebben wij een opdracht gekregen om met behulp van een forum de top 40 hardware gerelateerde problemen te zoeken.
ik hoop dat jullie mee willen werken aan mijn onderzoek.
mochten jullie nog extra informatie nodig hebben dan hoor ik het graag.

een paar hardware problemen die ik zelf al had bedacht.

1. bsod
2. defecte ram stick
3. verkeerde ram latency
4. oververhitting door stof
5. te zwakke voeding

b.v.d
Collin Erdhuizen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuk dat ze op school bedenken dat je er een forum voor moet gebruiken. GoT ligt voor de hand natuurlijk, zou me niks verbazen als de docent die dit verzonnen heeft ook ooit hier lid was of is. ;)

Alleen gaat school er voor het gemak vanuit dat GoT wel even helpt met huiswerk, en dat doen we dus niet ;)
En verder heb je voor ieder onderzoek / enquete toestemming van een mod nodig. Maar dat had je vast ook gelezen toen je je hier registreerde, dus ik ga er vanuit dat je die zsm alsnog gaat vragen ;)

Dat gezegd hebbend: als het om HW gaat zit je iig in het goede subforum. Maar als het sec om categorieën gaat, zou ik zelf zeggen: gebruik de GoT search en ga gewoon op steekwoord zoeken en het aantal resultaten tellen. Stuk handiger als ons om hulp vragen, want iedereen heeft andere HW problemen - als ze al voorkomen :)

Edit: en een BSOD heeft niet noodzakelijk hardware als oorzaak ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 20-11-2014 14:38 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
bsod is geen hardware gerelateerde probleem, maar een gevolg van een hardware gerelateerde probleem:P.

Maareuhmm...

Verkeerde combinaties van Ram sticks. Bv 1333mhz en 1600mhz kan ook vaak fout gaan.
-CPU opgeblazen.. :')
-USB die stoort op het moederbord.
-Kortsluiting.
-Overhitting van VRAM in de GPU.
-Overhitting door overclocking.
-Hardeschijf legt het loodje.
-Memory KaD0ek

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:57

auto660

1991 240 GL Brick

Misschien dat de leraar het niet zo bedoelde dat je op het forum moest vragen wat de meeste problemen waren maar dat je zelf de topics en posts moest doorlezen om te kijken wat er nou vaak kapot of mis gaat. Hier nog even een draadje voor als je wilt weten wat er achter de schermen gebeurt bij de echte tweakers:
[CM] De mislukkelingen - deel 5

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Colin,
Voor we enquetes/oproepjes toestaan, moet er éérst toestemming gevraagd worden aan een locale mod/admin HW, zie Algemene voorwaarde - Spam en werving. Voor nu zet ik dit draadje even op slot.

Dit topic is gesloten.