Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem ben ik aan het samenstellen voor een goede vriend van me. Gaat er vooral mee gamen en wat ICT opleiding gerelateerde zaken zoals eens een VM of 2 draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 harde limiet incl verzending. Ex randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en scherm hebben we nog wel..
Plus de HDD's uit z'n oude PC gaan mee als storage.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5 / FX8xxx, fatsoenlijke GPU (GTX780 / R9 290 of hoger), 120GB SSD, 8GB RAM..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken mogen, lettend op onderstaande punt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er zit een beetje een thema aan qua kleuren. De case wordt sowieso een Bitfenix Shadow in het rood of een NZXT H440 als budget het toelaat in het zwart / rood en het thema qua hardware kleuren moet dus ook rood blijven.
Ga je overklokken?
Alleen GPU. CPU koeler en een K serie CPU past toch niet binnen budget tenzij tweedehands.
Dit heb ik nu samengesteld voor een nieuw systeem. Voor €893 incl. te krijgen bij Megekko.
Nu zitten we nog te kijken naar de mogelijkheid bepaalde componenten zoals voeding, cpu, bord, ram of GPU tweedehands te pakken om meer performance uit het budget te persen.
Enige opmerkingen / tips waar naar te kijken of is het zo prima.
Tweedehands zou ik eventueel voor hem willen kijken naar een 780Ti / 290X en / of een zwaardere CPU of 16GB RAM binnen budget..
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem ben ik aan het samenstellen voor een goede vriend van me. Gaat er vooral mee gamen en wat ICT opleiding gerelateerde zaken zoals eens een VM of 2 draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€900 harde limiet incl verzending. Ex randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord en scherm hebben we nog wel..
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
i5 / FX8xxx, fatsoenlijke GPU (GTX780 / R9 290 of hoger), 120GB SSD, 8GB RAM..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken mogen, lettend op onderstaande punt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Er zit een beetje een thema aan qua kleuren. De case wordt sowieso een Bitfenix Shadow in het rood of een NZXT H440 als budget het toelaat in het zwart / rood en het thema qua hardware kleuren moet dus ook rood blijven.
Ga je overklokken?
Alleen GPU. CPU koeler en een K serie CPU past toch niet binnen budget tenzij tweedehands.
Dit heb ik nu samengesteld voor een nieuw systeem. Voor €893 incl. te krijgen bij Megekko.
Nu zitten we nog te kijken naar de mogelijkheid bepaalde componenten zoals voeding, cpu, bord, ram of GPU tweedehands te pakken om meer performance uit het budget te persen.
Enige opmerkingen / tips waar naar te kijken of is het zo prima.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,50 | € 165,50 |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 86,45 | € 86,45 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 348,40 | € 348,40 |
| 1 | BitFenix Shadow | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2B2133C9R | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 64,04 | € 64,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 874,24 | |
Tweedehands zou ik eventueel voor hem willen kijken naar een 780Ti / 290X en / of een zwaardere CPU of 16GB RAM binnen budget..
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~