Samen pc samengesteld, soms framedrops!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-09 14:35
Goedemiddag!

Ik heb met een aantal leden van Tweakers een systeem samengesteld, waarbij ik heb vermeld dat ik de games graag op het hoogst wil kunnen spelen.
Zie hier het systeem:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/43194670#43194670

Nu heb ik bijvoorbeeld met Far Cry 4 & Watch Dogs, dat ik de instellingen terug op high moet zetten ipv Ultra.
Omdat ik anders tijdens het rijden in Watch Dogs framedrops krijgt.
Hier baal ik natuurlijk wel erg van!
Ook Far Cry 4 , kan ik niet op z'n hoogst doen.

Verder hangt de pc ook af en toe, heb 2 HDD er in, 1x WD 1TB , 1x Seagate 500GB.
Heb beide schijven gecontroleerd op fouten met Seagate Tools van een Hirens CD.
Ook heb ik een legale Windows 8.1 64-bit.

Wat hangt er vast:
- Zo kan het even duren voordat de pc is opgestart (ongeveer 2 minuten)
- Openen van programma's gaat niet van -> Klik -> Open -> Klaar.. maar: Klik -> wacht ong. 10 sec -> Open -> 3 seconden -> Klaar.

Bestel deze week een SSD, misschien dat het vast hangen dan weggaat.
Opstarten van programma's zullen dan wel zoiezo wat sneller gaan.

Wat kan volgens jou het probleem zijn (Framedrops/vasthangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Watch Dogs is Watch Dogs. Gewoon een matige port en op ultra kan je de game niet stabiel draaien zelfs niet met de beste GPU's. Frame drops galore.
Far Cry 4 heeft ook, zelfs met de beste GPU's soms een frame drop naar 20, maar dat is zelden en de game zou wel stabiel en zonder problemen op Ultra op jouw systeem moeten kunnen draaien.

Hoe zien de frame drops eruit? Welke fps haal je? Geef wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
Welk programma kan ik het beste gebruiken voor het fps testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:21
Fraps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
I.p.v. Fraps probeer eens ShadowPlay (ik zie dat je een GTX 970 hebt). Dat is ontwikkeld door NVIDIA zelf en kost bijna geen performance / zit gratis in GeForce Experience (http://www.geforce.com/geforce-experience/shadowplay).

Ik weet even niet met welke hot-key je je FPS kunt zien maar dat zie je wanneer je ShadowPlay start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
Zal het na het eten direct proberen! Kom er op terug! Vanavond nog.

En wat denken jullie wat het is met het af en toe hangen van de pc zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
Far Cry 4 : Alles op ULTRA -> Met bepaalde settings kreeg ik flikkerende licht effecten in sommige stukjes en had ik een score van rond de 31-36 FPS .

Dit was met:
1.Ambient Occlusion: HBAO+
2.Anti-Aliasing: MSAA4
3. Godrays: NVIDIA GODRAYS

Wanneer ik die setting 1 & 3 weer normaal had gezet, waren de flikkeringen weg en haalde ik een FPS van ronde 40-43. Heb er eventueel een opname van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
Draaide 3DMark Firestrike demo eens (kun je via Steam binnen hengelen) en meld hier hoeveel punten je krijgt. Zoals Fleximex ook aan aangaf zijn de games die noemt waarschijnlijk niet de beste om je performance mee te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
Ik zal eens een steam account aanmaken, vroeger kon het altijd met Futuremark , of is dat alweer te oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
oaledrent schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:15:
Ik zal eens een steam account aanmaken, vroeger kon het altijd met Futuremark , of is dat alweer te oud?
Dat is inderdaad dezelfde partij. Als je je punten aantal hebt, lees dan even de laatste pagina's van dit topic door. Daar staan veel resultaten van mensen met vergelijkbare setup's en dan kun je redelijk inschatten of er iets mis zit met je systeem.

Bijvoorbeeld deze post (let wel op dat deze user zijn kaart iets heeft overgeklokt) meld een score van 10316 punten met een Asus 970 STRIX.

[ Voor 17% gewijzigd door Razr op 19-11-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
Hmm .. dit van mij scoort ook goed.
Dus snap niet waarom er haperingen in sommige spellen zitten, met name Far Cry 4 .

En het hangen van het systeem af en toe...

Mijn PC Fire Strike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Juiste drivers voor het moederbord geinstalleerd?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
bombadil schreef op woensdag 19 november 2014 @ 20:52:
Juiste drivers voor het moederbord geinstalleerd?
Alles, ook BIOS in het begin geüpdate.
Vandaag ook de nieuwste NVIDIA drivers geinstalleerd. (schoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Watch dogs is zoals eerder genoemd een waardeloze port, en far cry 4 is net enkele dagen uit. Ik zou voor far cry even wachten met oordelen totdat er minstens 2 a 3 patches zijn geweest en drivers geoptimaliseerd voor die game. Als je geen problemen ondervind bij andere games dan is er waarschijnlijk weer eens sprake van een matige release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oaledrent
Ah ja precies. Net zoals dat GTA IV een slechte port was en op sommige *high-end* computers niet wou draaien en andere met slechtere hardware weer wel.
Heb inderdaad verder geen problemen met BF3-en BF4 .

Bestel morgen een SSD (Crucial MX100 256GB) die mij toen volgens mij door jou (Ardjee) was aangeraden en nog iemand.
Pagina: 1