Moederbord Voor een 2500k

Pagina: 1
Acties:

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-01 12:13
Ik heb recentelijk het geluk gehad om goedkoop een 2500k processor op de kop te kunnen tikken.
Mijn oude X4 955BE is inmiddels wel aan vervanging toe en daar wou ik de 2500k voor gebruiken.

Ik gebruik momenteel 4 x 2 gb Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G PC3-8500 (DDR3-1066) en dit geheugen zou ik graag meenemen naar het nieuwe moederbord.

Verder zou ik graag willen dat het nieuwe moederbord SLI ondersteunt en dat ik een scythe mugen 2 erop kan zetten.

Hebben jullie tips voor een moederbord dat aan deze wensen voldoet? Ik ben bang dat ik straks iets koop en dat er iets niet past ik heb namelijk nog nooit een moederbord + cpu vervangen dus ik wil het graag goed doen :)

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:20
Waarom gebruik je pricewatch filter niet ???

Voorbeeld voor jou gewenste filter.

Waar je zelf naar moet kijken is of je koeler past, dat kan je in de pricewatch nog niet filteren :P

[ Voor 16% gewijzigd door SpiriTNL op 18-11-2014 10:52 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren

• Rixos
Excuses, en bedankt spiritnl.

Het komt meer gewoon omdat het mijn eerste keer is dat ik dit ga doen.

Ik ben gewoon bang dat ik iets over het hoofd zie en ik wil het daarom dubbel checken of het wel goed is, vandaar dat ik het hier vraag.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:14
Voor SLI, let er op dat het een P67/Z68/Z77 moederbord is (vereist voor SLI) en dat er ook expliciet ondersteuning voor SLI vermeld wordt. Die 2500K zou ook werken met andere socket 1155 chipsets, maar die kunnen de PCIe 2.0/3.0 lanes (nuja, je processor ondersteunt toch max 2.0) niet opsplitsen in x8/x8.

Ik zou geen nieuw socket 1155 meer kopen, die kosten vaak nauwelijks minder dan een socket 1150 moederbord en zijn nu toch zeker 2 jaar oud. Deze moederborden uit V&A voldoen aan je voorwaarden: http://tweakers.net/categ...GxiYGQHGgREllQWoxSCgRyAcA. Of je er een Mugen op kan zetten, is bij ATX en µATX moederborden meestal geen probleem. Met mITX kunnen er wel problemen zijn, maar die ondersteunen toch geen SLI, en ik vermoed ook dat je geen kleine case hebt aangezien je van AM3 komt.

Je kunt even kijken of je geheugen in de QVL staat van een moederbord, maar als het er niet op staat is de kans groot dat het wel gaat werken. 1066 MHz DDR3 is heel standaard, dus laat daardoor je moederbord keuze niet te veel leiden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• Rixos
MacPoedel schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:21:
Voor SLI, let er op dat het een P67/Z68/Z77 moederbord is (vereist voor SLI) en dat er ook expliciet ondersteuning voor SLI vermeld wordt. Die 2500K zou ook werken met andere socket 1155 chipsets, maar die kunnen de PCIe 2.0/3.0 lanes (nuja, je processor ondersteunt toch max 2.0) niet opsplitsen in x8/x8.

Ik zou geen nieuw socket 1155 meer kopen, die kosten vaak nauwelijks minder dan een socket 1150 moederbord en zijn nu toch zeker 2 jaar oud. Deze moederborden uit V&A voldoen aan je voorwaarden: http://tweakers.net/categ...GxiYGQHGgREllQWoxSCgRyAcA. Of je er een Mugen op kan zetten, is bij ATX en µATX moederborden meestal geen probleem. Met mITX kunnen er wel problemen zijn, maar die ondersteunen toch geen SLI, en ik vermoed ook dat je geen kleine case hebt aangezien je van AM3 komt.

Je kunt even kijken of je geheugen in de QVL staat van een moederbord, maar als het er niet op staat is de kans groot dat het wel gaat werken. 1066 MHz DDR3 is heel standaard, dus laat daardoor je moederbord keuze niet te veel leiden.
Super, dat is precies alle informatie die ik moest hebben!

Ik heb inderdaad geen kleine case juist een redelijk grote (HAF 932).

Op basis van jouw informatie heb ik dit moederbord uitgezocht:

V&A aangeboden: Gigabyte GA-Z77X-UD5H (rev. 1.0)

Nogmaals bedankt voor alle info iedereen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rixos op 18-11-2014 13:01 ]

Pagina: 1