Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik ben sinds maart 2014 aan het werk voor een groot Amerikaans ICT-bedrijf in Londen, maar het zit me dwars dat ik hier vrijwel niets leer en dat er eigenlijk weinig uitdaging meer in het werk zit en ondanks de goede naam op de CV denk ik dat het bedrijf voornamelijk geschikt iets voor mensen vroeger in hun carriere. Hierom zit ik erover te denken om contractwerk te gaan doen in Londen.

Mijn jaarsalaris (£50k) is wat boven het gemiddelde in Londen, maar ik denk dat ik bij contractwerk beter laag kan beginnen omdat ik regelmatig een contracter/gedetacheerde ben tegengekomen met meer ervaring dan ik en omdat de gemiddelde dagprijzen (£450) best wel hoog zijn.

Ik heb ongeveer £14k op de bank staan en leef van ongeveer £1800 per maand, dus ik spaar ruim. Ik zit eraan te denken om begin 2015 na vakantie mijn baan op te zeggen en contractwerk te gaan doen. Het opzegtermijn is 1 maand, dus dat kan het wat lastiger maken om wat te vinden. Daarbij zouden de eerste contracten waarschijnlijk via agencies moeten lopen. De gedachte om ZZP/contractwerk maakt me erg enthousiast, ik ben vroeger ook al ondernemer geweest voor 8 jaar. Ik heb wel mijn twijfels, omdat ik het niveau van de gemiddelde gedetacheerde om me heen altijd een stuk hoger hebn gevonden dat mijn gemiddelde permanente collega en omdat het iets totaal nieuws zou zijn.

Zijn er mensen die kunnen relateren en we wat input/advies kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23

Kettrick

Rantmeister!

Zoals je ongetwijfeld weet is het 'contracten' "hier" in de stad ( hoi :w ) redelijk gebruikelijk. Ik heb wat oud collega's uit verschillende bedrijven richting http://www.equalexperts.com/ zien vertrekken, mogelijk kan je daar eens mee om tafel gaan zitten ?.

Verder heb ik de indruk dat het hier een stuk minder geregel is, een Ltd. heb je zo ongeveer tijdens je lunchpauze opgezet en dan kan je beginnen.

Wel heb ik het idee dat de eisen vrij hoog liggen, ik ben een paar maanden geleden een nieuwe job begonnen heb dat pad ook overwogen, maar met twee kids ( <1 en 3 ) hou ik het voorlopig nog even bij een normale job.

Ik weet overigens niet wat voor werk je precies doet, maar £50K is niet erg royaal, voor ontwikkelaars is 70+ geen uitzondering, en dat is buiten de fincanciele sector waar je nog meer kan binnenhalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kettrick op 17-11-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Bedankt voor je reactie Kettrick. Ik heb je reacties in Rondkomen van £3k per maand in Londen? in Januari ook erg gewaardeerd.

Ik zou dan gaan werken als Linux Sysadmin/DevOps. Ik heb met 50k een iets lager salaris geaccepteerd destijds, omdat ik had verwacht extreem veel bij te gaan leren, omdat het een ICT-bedrijf is met een erg goede reputatie.

Ik ben nu voornamelijk informatie aan het verzamelen, omdat ik graag eerst een volledig jaar zou willen afronden en dan rond Februarie/Maart contracten doen, omdat ik echt behoefte heb om actief bij te leren, projecten te doen en ik nu daadwerkelijk 40 uur per week op Facebook/Reddit kan zitten en er nauwelijks verwachtingen zijn. Maar ik denk dat ik het maar gewoon moet ervaren en als het niet bevalt, opnieuw zoeken naar een permanente baan. Werk is er genoeg, ik weet dat als vaste werknemer al mijn werkgevers me gewaardeerd hebben, als ZZP'er/contract worker zijn de verwachtingen qua productiviteit echter hoger, dus hopelijk gaat me dat ook lukken.

Commentaar van andere mensen is ook welkom, al heb ik het gevoel dat het misschien moeilijk is commentaar te geven, gezien de theoristische voordelen/nadelen bekend zijn en het in de praktijk misschien gewoon afwachten is, hoe je omgaat met de onzekerheid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:23

Kettrick

Rantmeister!

De mogelijkheid om dingen te leren als contractor kan je weinig over zeggen, ik heb contractors gezien die ergens jaren rondhangen en gewoon een maand kunnen factureren ( a 400 per dag ) om wat nieuws te leren, dat is gewoon mazzel hebben.

Omdat het opzetten zo eenvoudig is zou ik wat vooronderzoek en en dan gewoon reageren om jobs, een omgeving waar je de hele dag op reddit kan zitten is niet echt goed voor je werkhouding ( ik wordt daar zelf gewoon lui van, en dat is vervelend als je in eens wel hard aan het werk moet voor meer geld ). Ik zou dus gewoon om me heen kijken, actief reageren op jobs. Realistisch gezien zal het wel lastig worden met de feestdagen voor de boeg, wereldstad als het is, ook hier gebeurd echt niets in December :+.

Het bedrijf wat ik eerder noemde doet veel zaken met contractors volgens mij, en ik denk dat het het soort bedrijf is wat je ook wel wil hebben met het starten van het hele verhaal.