MagSafe 2 naar z'n grootje - Alternatief ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Hoi medeTweakers

De Magsafe 2 85w adapter voor mijn Retina pro 15" doet helemaal niets meer en de batterij is leeg :-(

Heeft iemand persoonlijk ervaringen met non-originele adapters/alternatieven (met de magsafe 2 connector?)
Ik ben er namelijk geen fan van om 70,- hiervoor neer te leggen :/
De alternatieven zijn namelijk stukken goedkoper! (25-30,-)

Graag reacties waarbij mensen het uit eigen ervaringen of althans een goede bron hebben waarom ze wel of niet goed zouden zijn..
(Gelieve geen "Ja ik zou het niet doen want dan brandt ie misschien door" etc als je het niet 100% zeker weet)

Zou het kunnen zijn dat ik alleen de adapter kortsluit/doorbrand, of kan het een gevaar zijn voor de macbook en/of batterij?
Ik heb gezocht, maar kan geen 'echte' ervaringen vinden..

Hier staat mijn 'gevraagd' advertentie voor degenen die er toevallig 1tje over hebben

Alvast bedankt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door poor Leno op 17-11-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
Als je nog een lopende AppleCare hebt, kun je een nieuwe adapter krijgen mits deze niet door "eigen schuld" kapot is gegaan. Als bijvoorbeeld je kabel geknakt is kun je dat wel vergeten. Of third-party adapters veilig zijn hangt natuurlijk af van de kwaliteit, en dat verschild per fabrikant. Het is lastig om daar antwoord op te geven, maar als je een neppe adapter hebt van hoge kwaliteit zou dat niet onder moeten doen aan een originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Nee natuurlijk nét geen Applecare meer :( zul je altijd zien..

En er is ook geen sprake van kabelbreuk of wat dan ook.. Het ding lijkt nog zo goed als nieuw.
Ik heb het zowel met als zonder de verlengkabel geprobeerd, maar helaas..

Tsja een goede neppe adapter, hoe onderscheid je die van een crappy neppe? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:25
Ik zou er gewoon even mee langs Apple gaan, zeker als er aan de adapter of het snoer niet te zien is dat het ding mogelijk defect zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja maar heeft dat nog zin als je geen Care meer hebt? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 11:26
Mijn oplader was een halfjaartje geleden ook overleden en heb toen een "fake" hier gekocht http://www.bizzix.nl/macbook-oplader.html en doet het tot noch toe prima geen problemen meegehad. Zien er ook identiek uit alleen het appeltje mist

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
poor Leno schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:31:
Wellicht zou je het kunnen proberen bij een officiele Apple-store (geen reseller!!). Als dat ding 2jaar geen Apple-care meer heeft is het anders dan een maand of twee natuurlijk. Maar nee heb je, ja kun je krijgen. Gewoon doen of je gek bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulshaker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:12
pryth heeft een punt. Ik heb ook al wat verhalen gelezen op fora waar men bij een officiele apple store erg coulant waren

Magsafe connector (kabelbreuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 13:47
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Zat bij een klant waar even een korte stroom onderbreking was en daarna was mijn Magsafe2 overleden...

Gelukkig had ik nog wel garantie. Heb dit kunnen afhandelen zonder langs te gaan in de winkel.
Bel afspraak gemaakt via internet. Telefonisch uitgelegd wat er gebeurd is, via UPS nieuwe adapter gekregen en defecte teruggestuurd naar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Dankje voor de tips.. Alleen zijn de officiele stores zover weg van hier, dat ik net zoveel geld aan benzine of trein kwijt ben bijna, dan gewoon een nieuwe of tweedehands kopen..

En zou zoiets onder je inboedelverzekering kunnen vallen? :)
Mark- schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:37:
Ik heb onlangs hetzelfde gehad. Zat bij een klant waar even een korte stroom onderbreking was en daarna was mijn Magsafe2 overleden...

Gelukkig had ik nog wel garantie. Heb dit kunnen afhandelen zonder langs te gaan in de winkel.
Bel afspraak gemaakt via internet. Telefonisch uitgelegd wat er gebeurd is, via UPS nieuwe adapter gekregen en defecte teruggestuurd naar Apple.
ja ALS ik ook nog garantie had gehad, was er niets aan de hand.. :/

[ Voor 53% gewijzigd door poor Leno op 17-11-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Er is een tijdje geleden al een topic geweest over China-clone laders en de conclusie was simpel: doe het niet. Voor het geld dat je bespaart loop je het risico je Macbook van +1,5K euro te slopen.
Er werd overigens verwezen naar een artikel op een TweakBlog waar iemand de verschillende adapters naast elkaar vergeleek, niet enkel op interne bouwkwaliteit maar ook op kwaliteit van het elektrische signaal. Het resultaat was in ieder geval erg duidelijk...

[ Voor 39% gewijzigd door Darkstar op 17-11-2014 13:03 ]

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
UPDATE:

*O* Nou het ziet eruit alsof ik toch kostenloos een nieuwe krijg! *O*

Met Apple gebeld: De adapter/kabel valt onder een andere garantie kennelijk, zolang hij niet beschadigd is :)

@Darkstar
Heb je dat linkje? Ik kon m niet vinden..

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 17-11-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
poor Leno schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:36:
UPDATE:

*O* Nou het ziet eruit alsof ik toch kostenloos een nieuwe krijg! *O*

Met Apple gebeld: De adapter/kabel valt onder een andere garantie kennelijk, zolang hij niet beschadigd is :)

@Darkstar
Heb je dat linkje? Ik kon m niet vinden..
Exact hetzelfde gehad (na 23 maanden). En had tevens ook geen tijd om naar de Apple Store te gaan. Ze doen een hold op je creditcard voor het bedrag van de oplader. Deze hold verdwijnt wanneer jou kapotte oplader ontvangen is door Apple. Je hoeft hem dus niet te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:16
poor Leno schreef op maandag 17 november 2014 @ 11:31:
Die van mij is een keer vervangen, had geen Apple Care maar was wel binnen twee jaar, is het beste wat je kunt proberen.

Edit: lees nu pas dat je ondertussen al gebeld hebt :)

[ Voor 8% gewijzigd door SquareOne op 17-11-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
UPDATE 2:

Ik werd nu net teruggebeld dat ze het verkeerd hadden en toch geen nieuwe krijg $#%@#@%$@!!%!! :(

Echt serieus wtf, maxed-out laptop van bijna 3000,- :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:06
poor Leno schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:03:
UPDATE 2:

Ik werd nu net teruggebeld dat ze het verkeerd hadden en toch geen nieuwe krijg $#%@#@%$@!!%!! :(

Heb je de Macbook binnen 24 maanden gekocht? Is de oplader kapot gegaan door jou toedoen? Bel nog een keer met de helpdesk net zolang tot je de juiste persoon aan de lijn krijgt. Vraag desnoods naar een manager.

Wat ze doen is als volgt:

1. Ze vragen om je creditcard
2. Ze sturen een nieuwe oplader op
3. Bij ontvangst van je oplader geef je de oude direct mee aan de bezorger
4. Apple ontvangt jou oplader en bekijkt het defect.
5. Bij goedkeuring verwijderen ze de hold op je creditcard, en anders brengen ze de kosten in rekening.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

poor Leno schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:03:
UPDATE 2:

Dan nog is 2 jaar de minimale garantie periode. Een adapter hoort langer mee te gaan dan dat en dan hoor je nog gewoon garantie te krijgen.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Volgens hen is die 2 jaar garantie volgens de NL wet, alleen geldig als je deze als particulier koopt, niet als bedrijf.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Yup, die was het. Ik heb ook nog een keer eentje specifiek gezien met een Magsafe adapter, maar dat was niet op Tweakers denk ik. Anyway, het geeft wel duidelijk aan waarom die dingen zo goedkoop zijn op bv. DX.

Hopelijk wil Apple je toch nog kosteloos een vervanging bezorging, maar als dat niet het geval is zou ik het risico niet nemen met zo'n duur toestel.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Darkstar schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:36:
[...]

Yup, die was het. Ik heb ook nog een keer eentje specifiek gezien met een Magsafe adapter, maar dat was niet op Tweakers denk ik. Anyway, het geeft wel duidelijk aan waarom die dingen zo goedkoop zijn op bv. DX.

Hopelijk wil Apple je toch nog kosteloos een vervanging bezorging, maar als dat niet het geval is zou ik het risico niet nemen met zo'n duur toestel.
Nee niet kostenloos dus :(
Pagina: 1