Als je wilt controleren of je toestel een refurbished exemplaar is, kan je dat zien aan de hand van het model nummer. Normaal gesproken begint deze met de "M". Een "M"(bijv: MKQN2ET/A) geeft aan dat het om een retail toestel gaat, dus vanzelfsprekend nooit vervangen is. Het modelnummer kan je controleren door naar Settings > General > About te gaan.
Er zijn nog andere drie letters waar het model nummer mee kan beginnen. Als je toestel vervangen wordt door Apple, zal je zien dat het model nummer niet meer met een "M" begint, maar met een "N". Een "N" geeft aan dat het hier om een vervangend toestel gaat. Als het om een refurbished model gaat, dan zal je een modelnummer vinden dat begint met de "F". Als je een toestel via
hier aanschaft, zal je een modelnummer met een "F" tegenkomen.
Op dit moment heb ik geen vervangende toestellen van Appel, maar ik weet nog bij mijn iPhone 5 en 5S dat het modelnummer met de "N" begon, in plaats van de "M" toen ik hem destijds had laten vervangen door Appel.
Vervangende exemplaren kunnen remanufactured toestellen zijn, maar ze kunnen net zo goed nieuw zijn. Het modelnummer zal dan niet anders zijn, en zou gewoon met een "N" moeten beginnen. Apple Store medewerkers geven wel aan dat het toestel een remanufactured toestel zou kunnen zijn, maar dat weten ze zelf ook niet zeker.
Persoonlijk vind ik het zelf top service die Apple verleent, door je defecte, meestal licht beschadigde, iPhone in te nemen en deze te vervangen voor een splinternieuw (nog in folie

) toestel. De batterij die erin zit is nieuw, behuizing is nieuw. Als er zelfs een kras op het vervangend product is, nemen ze die gewoon weer in en krijg je een andere. Het gaat er uiteindelijk toch om dat het toestel werkt of niet? Als je naar de concurrentie kijkt ben je zelfs je toestel voor 2 weken kwijt, terwijl het bij Apple in de meeste gevallen binnen een dag gefixt is, door je gewoon een toestel te geven die alle kwaliteitstesten zijn doorgekomen. Mocht je problemen met je vervangend product hebben, wordt dat ook altijd netjes opgelost.
Ik zou aan degene die zo erg zitten te piekeren over een remanufactured product willen vragen of zij het verschil kunnen aanwijzen tussen een nieuwe en een refurbished toestel. Dat ga je niet zien, omdat (bijna) alles vernieuwd is. Vind het toch wel jammer ook dat Apple die rechtszaak verloren heeft, want voor mijn gevoel klopte de beslissing totaal niet.
[
Voor 5% gewijzigd door
MysticX op 04-09-2016 01:21
]