Geeft Apple op de bon aan dat je refurbished iPhone krijgt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamms
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05 17:12
Beste heren en dames,

Graag zou ik willen weten of ik er achter kom dat mijn iphone die ik krijg gerefurbished is of dat het daadwerkelijke een nieuwe is.

op het factuur staat " vervangend product " en een nieuwe serienummer

Kunnen jullie mij hiermee helpen misschien ?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet zijn alle vervangende iPhone's en iPad's gewoon nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:31
Dat weet je nooit. De refurbs van Apple hebben steeds een nieuwe behuizing en batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chamms
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-05 17:12
Oke bedankt voor de moeite, ik heb mijn iphone 6 nogmaals 9 dagen en vond het jammer om dan een refurb. toestel te krijgen, vandaar dat ik het eerst zeker wilde weten voordat ik mn handtekening eronder zet .. vandaar mijn vraag hier ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 20:31
Refurb is niet gelijk aan slecht. Integendeel. Deze zijn grondiger gecontroleerd dan nieuwe toestellen. Als het over een iPhone 6 gaat is de kans wel groter dat het echt een nieuw toestel is.

Btw: Mijn oude iPhone 4 wordt nog steeds gebruikt door mijn zus. Was een refurb van eind 2010. Werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Check het serienummer op http://www.chipmunk.nl/klantenservice/applemodel.html

Er zal bij de fabriekcode staan of het een refurbished model is.

Zoals een refurbished iPhone 5 die ik had ontvangen: Factory: C7 (Pentragon, Changhai, China. Maybe Refurbished?)

[ Voor 28% gewijzigd door Cubix op 16-11-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Refurb is serieus niets minder dan nieuw. Ik zou me er niet druk om maken.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 264553

Apple geeft nooit refurbished toestellen uit in de winkel. Hooguit remanufactured toestellen. Als je bij een reparatie een vervangend toestel krijgt, is dat vaak een remanufactured model. Dat houdt in dat er onderdelen in een telefoon kunnen zitten die al eens gebruikt is. Maar dat alle onderdelen waar de gebruiker mee in contact kan komen (scherm, opslag, frame etc.) altijd nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27
Even een kick van dit topic:

Hebben jullie wat advies voor mij:

ik heb mijn Iphone aangeboden bij Apple voor reparatie (incl.dure Apple care + garantie). Ik kon een directe wissel per koerier afspreken, een afspraak krijgen bij een Apple store in het westen of en reparatie aanvragen. Zodra ik aangaf dat ik geen refurbished toestel wilde terug ontvangen, maar mijn eigen toestel van nog geen 3 maanden oud, gaf de medewerker aan dat dan ophalen voor reparatie de enige optie was, aangezien een directe ruil altijd met refurbished/remanufactured toestellen gebeurt. (NB.: wat is bij Apple eigenlijk het verschil tussen refurbished en remanufactured? In de praktijk worden er verschillende definities/uitleggen gegeven hieraan hoe een bedrijf dit opvat, hoe zit dit bij Apple?).

Het toestel is per koerier opgehaald en naar het reparatiecentrum in Tjechië gebracht. Blijkt definitief niet te repareren. Inmiddels heb ik bericht dat ik een vervangende Iphone zal ontvangen vanuit Tilburg.

Ik ben altijd erg zuinig op mijn telefoons en tablets. Ook na een jaar tonen ze nog nieuw. Daarom wil ik geen toestel terug waar anderen minder netjes mee zijn omgegaan. Hoe kom ik er achter of ik nu een nieuwe telefoon krijg, of dat ik een refurbished/remanufactured toestel krijg? Er ligt inmiddels sinds juli 2016 een uitspraak van de rechter in een andere zaak dat Apple niet zomaar refurbished toestellen mag leveren bij een reparatie van een toestel wat onder garantie valt. Bijgaand de link naar de uitspraak: http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197

Ik ben echter niet gewend dat grote multinationale bedrijven zoals Apple een jarelange "gewoonte" om refurbished modellen terug te sturen opeens zal wijzigen.

de Chipmunk site geeft bij mijn in de T-Mobile winkel nieuw gekochte Iphone 6s de opmerking FF "refurbished?"

Bij een vervangend toestel geeft hij aan: FV "Please tell us wher this machine is manufactured"

Daar wordt ik dus helaas niets wijzer van.

Zijn er bepaalde serienummer kenmerken die aangeven of het een nieuw of een refurbished/remanufactured phone is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ucsdcom schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:31:
Ik ben altijd erg zuinig op mijn telefoons en tablets. Ook na een jaar tonen ze nog nieuw. Daarom wil ik geen toestel terug waar anderen minder netjes mee zijn omgegaan. Hoe kom ik er achter of ik nu een nieuwe telefoon krijg, of dat ik een refurbished/remanufactured toestel krijg? Er ligt inmiddels sinds juli 2016 een uitspraak van de rechter in een andere zaak dat Apple niet zomaar refurbished toestellen mag leveren bij een reparatie van een toestel wat onder garantie valt. Bijgaand de link naar de uitspraak: http://deeplink.rechtspra...d=ECLI:NL:RBAMS:2016:4197
Je hebt het Topic wel omhoog geschopt maar verder niet gelezen begrijp ik?

Jchan zegt namelijk (en daar heeft hij gelijk in).
Anoniem: 264553 schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:50:
Als je bij een reparatie een vervangend toestel krijgt, is dat vaak een remanufactured model. Dat houdt in dat er onderdelen in een telefoon kunnen zitten die al eens gebruikt is. Maar dat alle onderdelen waar de gebruiker mee in contact kan komen (scherm, opslag, frame etc.) altijd nieuw is.
Oftewel hoe zuinig jij altijd was op je iPhone doet er niet zo toe, die je terug krijgt is als nieuw.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 13:41
Uit betrouwbare bron kan ik je het volgende vertellen:

Als Apple vindt dat jouw iPhone omgeruild moet worden, zoals jij aangeeft, dan zal dit gaan om een remanufacturede iPhone.

Wat dit betekend is het volgende: De iPhone is in elkaar gezet in de fabriek van Apple/Foxcom. Je zult geen verschil zien of merken tussen een iPhone die nieuw uit een doosje komt of deze "omgeruilde" iPhone.
Er is een kans dat er een onderdeel in zit die hergebruikt wordt, denk bijv. aan de camera. Maar dit kan ook in een nieuwe iPhone hergebruikt zijn. Denk hierbij aan de iPhone 4 tot 6 die allemaal de zelfde camera gebruiken. Waarom de camera weggooien als je deze nog kunt hergebruiken omdat deze nog goed is?
De kans is dus aanwezig dat in de meeste iPhone 6en een camera zit die uit een iPhone 4 of 5 komt en ooit is ingeleverd bij Apple voor een omruiling. Batterij, behuizing, display, connectors, schroeven, knopjes en kabels (binnenkant) zijn altijd nieuw.

Apple kent wel refurbished apparaten (dus met eventuele gebruikerschade (denk aan de apparaat wat binnen bijv. 8 dagen is terug gebracht of ingeruild (kan in sommige landen) voor een ander apparaat)). Hier heeft Apple een speciale eigen webshop: http://www.apple.com/shop/browse/home/specialdeals/mac

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
woutertjuh88 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:54:
Uit betrouwbare bron kan ik je het volgende vertellen:

Als Apple vindt dat jouw iPhone omgeruild moet worden, zoals jij aangeeft, dan zal dit gaan om een remanufacturede iPhone.

Wat dit betekend is het volgende: De iPhone is in elkaar gezet in de fabriek van Apple/Foxcom. Je zult geen verschil zien of merken tussen een iPhone die nieuw uit een doosje komt of deze "omgeruilde" iPhone.
Er is een kans dat er een onderdeel in zit die hergebruikt wordt, denk bijv. aan de camera. Maar dit kan ook in een nieuwe iPhone hergebruikt zijn. Denk hierbij aan de iPhone 4 tot 6 die allemaal de zelfde camera gebruiken. Waarom de camera weggooien als je deze nog kunt hergebruiken omdat deze nog goed is?
De kans is dus aanwezig dat in de meeste iPhone 6en een camera zit die uit een iPhone 4 of 5 komt en ooit is ingeleverd bij Apple voor een omruiling. Batterij, behuizing, display, connectors, schroeven, knopjes en kabels (binnenkant) zijn altijd nieuw.

Apple kent wel refurbished apparaten (dus met eventuele gebruikerschade (denk aan de apparaat wat binnen bijv. 8 dagen is terug gebracht of ingeruild (kan in sommige landen) voor een ander apparaat)). Hier heeft Apple een speciale eigen webshop: http://www.apple.com/shop/browse/home/specialdeals/mac
Dat van gebruikte onderdelen in een nieuwe iPhone is echt lariekoek. Onzin op zijn zachts gezegd.

Buiten het feit dat de camera van een iPhone 4 en iPhone 6 absoluut niet gelijk zijn.

Ga nou geen onzin vertellen op internet als je zelf niet precies weet hoe het zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Donstil schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 18:20:
[...]

Je hebt het Topic wel omhoog geschopt maar verder niet gelezen begrijp ik?

Jchan zegt namelijk (en daar heeft hij gelijk in).

[...]

Oftewel hoe zuinig jij altijd was op je iPhone doet er niet zo toe, die je terug krijgt is als nieuw.
Ik heb het topic zeker gelezen, maar heb geen boodschap aan alle sussende woorden over remanufactured en refurbished. Die remanufactured of refurbished toestellen wil ik gewoon niet hebben als ik mijn nog geen 3 maanden oude Iphone in top staat inlever. Zoals ik in het vonnis lees: voor zo'n hoog aankoopbedrag hoef je dat ook niet te accepteren van Apple.

Er is mij reparatie beloofd van mijn eigen toestel en anders een nieuwe. Dan voel ik mij belazerd als ik toch stiekem een remanufactured of refurbished krijg. In dat geval had ik de koerier die nu de verzenddoos bracht net zo goed direct het vervangende toestel kunnen laten meebrengen. Omdat ik uitdrukkelijk aangaf geen refurbished toestel terug te willen krijgen, heeft Apple mij deze reparatieroute geadviseerd.

Nog tips hoe ik kan achterhalen of het een remanufactured of refurbished is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Soms kon je het aan het serienummer zien.
Voor de rest zie je 0.0 eraan, hetzelfde als nieuw en niet te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ucsdcom schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 23:52:
[...]

Ik heb het topic zeker gelezen, maar heb geen boodschap aan alle sussende woorden over remanufactured en refurbished. Die remanufactured of refurbished toestellen wil ik gewoon niet hebben als ik mijn nog geen 3 maanden oude Iphone in top staat inlever. Zoals ik in het vonnis lees: voor zo'n hoog aankoopbedrag hoef je dat ook niet te accepteren van Apple.

Er is mij reparatie beloofd van mijn eigen toestel en anders een nieuwe. Dan voel ik mij belazerd als ik toch stiekem een remanufactured of refurbished krijg. In dat geval had ik de koerier die nu de verzenddoos bracht net zo goed direct het vervangende toestel kunnen laten meebrengen. Omdat ik uitdrukkelijk aangaf geen refurbished toestel terug te willen krijgen, heeft Apple mij deze reparatieroute geadviseerd.

Maar wat ik niet begrijp (ook niet van de mevrouw welke de rechtszaak in eerste instantie starte) waarom mensen zo tegen het refurb model zijn.

Ik zie daar nou nooit een gegronde of onderbouwde reden voor. Ook nu weer niet. Ik snap het bezwaar gewoon niet.

Als je helemaal een serie nummer nodig hebt om onderzoek te doen dan bewijst dat eigenlijk wel dat het toestel er van buiten als nieuw uitziet en ook zo functioneert.

Edit: Is je schriftelijk echt toegezegd dat je een nieuwe zou krijgen als hij niet te maken bleek? Dat zie je niet vaak namelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 16:47

ronaldm3

Apple Watch :)

Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 00:07:
[...]

Maar wat ik niet begrijp (ook niet van de mevrouw welke de rechtszaak in eerste instantie starte) waarom mensen zo tegen het refurb model zijn.

Ik zie daar nou nooit een gegronde of onderbouwde reden voor. Ook nu weer niet. Ik snap het bezwaar gewoon niet.

Als je helemaal een serie nummer nodig hebt om onderzoek te doen dan bewijst dat eigenlijk wel dat het toestel er van buiten als nieuw uitziet en ook zo functioneert.

Edit: Is je schriftelijk echt toegezegd dat je een nieuwe zou krijgen als hij niet te maken bleek? Dat zie je niet vaak namelijk.
Ze willen gewoon niet het gevoel hebben dat ze een 'gebruikt' toestel van een ander hebben....
Daar kan ik me ook al wat bij indenken, aan de andere kant, goed is goed toch.... :*)

Power to the beat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ronaldm3 schreef op zondag 04 september 2016 @ 00:12:
[...]

Ze willen gewoon niet het gevoel hebben dat ze een 'gebruikt' toestel van een ander hebben....
Daar kan ik me ook al wat bij indenken, aan de andere kant, goed is goed toch.... :*)
Maar dat hebben ze ook niet. Er is meer nieuw aan het toestel dan gebruikt.

Naar mijn mening blazen mensen maar wat omdat ze een artikeltje in de krant gelezen hebben maar weten ze vaak totaal niet waar het nou echt over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Ik heb het topic zeker gelezen, maar heb geen boodschap aan alle sussende woorden over remanufactured en refurbished. Die remanufactured of refurbished toestellen wil ik gewoon niet hebben als ik mijn nog geen 3 maanden oude Iphone in top staat inlever.
3 maanden lang gebruikt en defect vs. een eigenlijk nieuwe iPhone lijkt me juist een goede ruil... Klinkt alsof ze hun best hebben gedaan je jouw eigen telefoon terug te laten krijgen na reparatie. Je wist dat er een kans bestond dat de telefoon niet gerepareerd kon worden, dus dan moet je niet echteraf klagen dat je liever meteen had willen ruilen.
Het is heel simpel te herkennen of je een nieuwe krijgt of niet: een nieuwe zit in een originele verpakking + accessoires (waarom denk je recht hebben om dat allemaal dubbel te krijgen?)
Een refurbished toestel zit los verpakt zonder het witte doosje.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 23:43
Eigenlijk worden hier twee dingen door elkaar gehaald. De iPhones die je omgeruild krijgt in een wit doosje zijn in geen gevallen refurbished. Refurbished betekent namelijk gebruikt, maar in goede staat gezet. Bijvoorbeeld als iemand vinden 14 dagen zijn toestel retourneert. En dat zijn de toestellen die je ter vervanging krijgt niet.

Dat gezegd te hebben, sluit ik mij totaal aan bij Donstil. Ik begrijp niet waarom mensen, en die ene mevrouw die er zelfs een rechtzaak mee startte, er zo'n heisa om maken. Je ruilt een defecte, paar maanden oude iPhone en krijgt een terug die nooit eerder gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Je krijgt gewoon een iPhone die in elk geval aan de buitenkant nog nooit door een andere gebruiker aangeraakt is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Als je wilt controleren of je toestel een refurbished exemplaar is, kan je dat zien aan de hand van het model nummer. Normaal gesproken begint deze met de "M". Een "M"(bijv: MKQN2ET/A) geeft aan dat het om een retail toestel gaat, dus vanzelfsprekend nooit vervangen is. Het modelnummer kan je controleren door naar Settings > General > About te gaan.

Er zijn nog andere drie letters waar het model nummer mee kan beginnen. Als je toestel vervangen wordt door Apple, zal je zien dat het model nummer niet meer met een "M" begint, maar met een "N". Een "N" geeft aan dat het hier om een vervangend toestel gaat. Als het om een refurbished model gaat, dan zal je een modelnummer vinden dat begint met de "F". Als je een toestel via hier aanschaft, zal je een modelnummer met een "F" tegenkomen.

Op dit moment heb ik geen vervangende toestellen van Appel, maar ik weet nog bij mijn iPhone 5 en 5S dat het modelnummer met de "N" begon, in plaats van de "M" toen ik hem destijds had laten vervangen door Appel.

Vervangende exemplaren kunnen remanufactured toestellen zijn, maar ze kunnen net zo goed nieuw zijn. Het modelnummer zal dan niet anders zijn, en zou gewoon met een "N" moeten beginnen. Apple Store medewerkers geven wel aan dat het toestel een remanufactured toestel zou kunnen zijn, maar dat weten ze zelf ook niet zeker.

Persoonlijk vind ik het zelf top service die Apple verleent, door je defecte, meestal licht beschadigde, iPhone in te nemen en deze te vervangen voor een splinternieuw (nog in folie :D ) toestel. De batterij die erin zit is nieuw, behuizing is nieuw. Als er zelfs een kras op het vervangend product is, nemen ze die gewoon weer in en krijg je een andere. Het gaat er uiteindelijk toch om dat het toestel werkt of niet? Als je naar de concurrentie kijkt ben je zelfs je toestel voor 2 weken kwijt, terwijl het bij Apple in de meeste gevallen binnen een dag gefixt is, door je gewoon een toestel te geven die alle kwaliteitstesten zijn doorgekomen. Mocht je problemen met je vervangend product hebben, wordt dat ook altijd netjes opgelost.

Ik zou aan degene die zo erg zitten te piekeren over een remanufactured product willen vragen of zij het verschil kunnen aanwijzen tussen een nieuwe en een refurbished toestel. Dat ga je niet zien, omdat (bijna) alles vernieuwd is. Vind het toch wel jammer ook dat Apple die rechtszaak verloren heeft, want voor mijn gevoel klopte de beslissing totaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door MysticX op 04-09-2016 01:21 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]
Nogmaals een refurb is niet te onderscheiden van een nieuwe. Refurb iPhones hebben altijd minimaal een nieuw scherm, case en batterij. Het logic board kan hergebruikt zijn. Je behoudt ook je originele garantie erop (of als die al verlopen was of bijna verloopt krijg je drie maanden extra garantie.)

Of je een refurbished model krijgt of niet maakt dus helemaal niks uit.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2016 01:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is een discussie die ook aansluit bij de discussie in Keerzijde van gratis retourneren van je online bestelling, of je altijd een gloednieuw product mag verwachten, of dat een winkelier een WKOA product gewoon als nieuw kan verkopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:43
woutertjuh88 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:54:
Denk hierbij aan de iPhone 4 tot 6 die allemaal de zelfde camera gebruiken. Waarom de camera weggooien als je deze nog kunt hergebruiken omdat deze nog goed is?
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij? Dit klopt totaal niet. Elke generatie iPhone heeft een nieuwe (betere) camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De front-facing camera is volgens mij wel steeds hetzelfde.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 13:41
Nogmaals, voor de omruilingen gebruikt Apple remanufactured NIET refurbished! Wil je een nieuwe uit doosje met oordopjes en oplader/kabel, ga dan klagen bij je verkopende partij, hier heb je de iPhone gekocht.

Over de onderdelen hergebruiken, dat doet ieder merk. Waarom zou je nieuwe onderdelen gaan maken als oudere nog voldoen? Zonde van de onderdelen die er nog liggen.

Over die N, M en F is ook onzin. Mijn toestel (6S 128Gb) is een maand nadat ik deze had, omgeruild en heeft gewoon een M net als de iPhone die ik hiervoor had. En Ja, dit is gewoon bij Apple geweest.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik ben benieuwd waar het "remanufactured" ineens vandaan komt? Is dat niet gewoon een semantisch spel omdat er aan refurbished bij velen een (onterechte) negatieve zweem hangt?
In de eerder aangehaalde uitspraak van die mevrouw die wel even flink haar recht wilde halen komt het woord remanufactured welgeteld 0 keer voor.

Er wordt (ook hier weer) een hoop onzin bijgehaald.
Het verschil tussen de twee wordt in ieder geval niet bepaald door de plek waar het plaats vind en het zal geen fluit uitmaken of je nu als consument op je strepen wilt gaan staan en bijv. letterlijk een remanufactured ipv. refurbished gaat eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SuBBaSS schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:26:
Ik ben benieuwd waar het "remanufactured" ineens vandaan komt? Is dat niet gewoon een semantisch spel omdat er aan refurbished bij velen een (onterechte) negatieve zweem hangt?
In de eerder aangehaalde uitspraak van die mevrouw die wel even flink haar recht wilde halen komt het woord remanufactured welgeteld 0 keer voor.

Er wordt (ook hier weer) een hoop onzin bijgehaald.
Het verschil tussen de twee wordt in ieder geval niet bepaald door de plek waar het plaats vind en het zal geen fluit uitmaken of je nu als consument op je strepen wilt gaan staan en bijv. letterlijk een remanufactured ipv. refurbished gaat eisen.
Maar maakt Apple wel onderscheid tussen Remanufactured en refurbished.

Volgens mij is dat al niet zo en krijgen al die dingen bij Apple dezelfde behandeling (dus oa de nieuwe buitenkant)
woutertjuh88 schreef op zondag 04 september 2016 @ 09:07:
Over de onderdelen hergebruiken, dat doet ieder merk. Waarom zou je nieuwe onderdelen gaan maken als oudere nog voldoen? Zonde van de onderdelen die er nog liggen.
Onzin. In een nieuwe iPhone zitten geen onderdelen welke uit defecte oude of ingeleverde iPhones vandaan komen.

Je kunt het zelfde nog eens beweren maar dat maakt het gelukkig niet ineens wel waar.
CyBeR schreef op zondag 04 september 2016 @ 02:23:
De front-facing camera is volgens mij wel steeds hetzelfde.
Nee die is ook al eens gewijzigd en de connector is niet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:25
Anoniem: 264553 schreef op zondag 23 november 2014 @ 11:50:
Apple geeft nooit refurbished toestellen uit in de winkel. Hooguit remanufactured toestellen. Als je bij een reparatie een vervangend toestel krijgt, is dat vaak een remanufactured model. Dat houdt in dat er onderdelen in een telefoon kunnen zitten die al eens gebruikt is. Maar dat alle onderdelen waar de gebruiker mee in contact kan komen (scherm, opslag, frame etc.) altijd nieuw is.
Dus refurbished :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Donstil schreef op zondag 04 september 2016 @ 10:24:
[...]

Maar maakt Apple wel onderscheid tussen Remanufactured en refurbished.

Volgens mij is dat al niet zo en krijgen al die dingen bij Apple dezelfde behandeling (dus oa de nieuwe buitenkant)
Daar doelde ik ook op. Volgens mij doet apple dat officieel niet qua naamgeving; door er een andere (minder beladen) term aan te hangen veranderd het proces niet.

Ik vind er wel wat over op de support communities en daar lijkt het alsof een apple medewerker de term zelf gebruikt. Veel klanten weten echter het verschil tussen een ARS en AASP niet en denken dat de laatstgenoemde apple-medewerkers zijn. Maw.: "Apple zegt dit en dat" terwijl het door Sjakie van iCentre gezegd kan zijn die er net 2 weken werkt en niet de specifieke training heeft gehad die apple medewerkers wel krijgen.

Als je het mij vraagt is het allemaal een spelletje omdat mensen elkaar aanpraten dat er wat mis is met "refurbished" terwijl dat onterecht is. Sure, je kan pech hebben, net als met een nieuw toestel ("maandagmorgenmodel" anyone?) en dat zal altijd netjes opgelost worden als je niet meteen op hoge poten begint te zeveren over refurbished en dat het dan tweedehands en per definite minder is dan wat je had.

Dit zegt apple er zelf over:
WAT DOET APPLE ALS U EEN GARANTIECLAIM INDIENT?

Als u tijdens de garantieperiode een claim indient in overeenstemming met de garantie, kan Apple, naar eigen inzicht, het volgende (laten) uitvoeren:

(i) reparatie van het Apple-product waarbij nieuwe of gebruikte onderdelen die qua prestaties en betrouwbaarheid gelijk zijn aan nieuwe onderdelen, worden gebruikt, of

(ii) vervanging van het Apple-product door hetzelfde model (of, met uw toestemming, een product met soortgelijke functionaliteit) samengesteld uit nieuwe en/of eerder gebruikte onderdelen die gelijk zijn aan nieuw voor wat betreft prestaties en betrouwbaarheid, of

(iii) de aankoopprijs aan u restitueren in ruil voor retournering van uw Apple-product.
http://www.apple.com/lega...s-universal-warranty.html
Merk het "gelijk aan nieuw" op; daar zal de consument niets van moeten merken en mocht dat onverhoopt wel zo zijn dan is de garantie niet juist opgevolgd en dan ook altijd een reden om nogmaals contact op te nemen en een goede oplossing te eisen.
Mi. gaat het daarbij om incidenten, het heeft niets te maken met consumenten afschepen oid.

Wat natuurlijk ook van belang is, is of het toestel echt bij/via apple ter service is aangeboden of dat er een partij als bijv. Dynafix ingeschakeld wordt. Dat hoor je over het algemeen niet meteen en ik vermoed dat het gros van de klanten daar sowieso geen kijk op heeft (maar het wel aan apple "ophangt").

[ Voor 5% gewijzigd door SuBBaSS op 04-09-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dank voor alle info. Het blijft best een interessante discussie.

Misschien reageer ik wat overdreven fel, maar helaas heb ik bij omruil van producten regelmatig ervaren dat je iets terug krijgt wat minder was, dan wat je zelf inleverde. Ik heb nu een onberispelijk toestel ingeleverd van nog geen 3 maanden oud. Als je "refurbished" intypt in Google dan lees je de vele reacties van producten die na omruil alweer defect geleverd zijn en vervolgens weer geruild moeten worden of een product dat na enkele dagen alweer defect is. Ook lees je de verhalen over verkleurde waterschade indicatoren bij refurbished toestellen. Mogelijk denk ik er anders over als ik een onberispelijk vervangend toestel binnen heb, maar nu nog ben ik zeer huiverig voor dit soort praktijken. Alles zit tegenwoordig in elkaar geplakt in de Iphones, dus hoe minder daar aangekomen wordt hoe beter wat mij betreft. Een beschadigde connector of een scheefgeplaatst onderdeel merk je niet altijd meteen. Het is mij al duidelijk dat de Lightning connectoren kwetsbaar zijn. Juist daarom gebruik ik alleen originele apple kabels en zorg ik dat er geen druk op de Lightning poort komt bij het laden.Nu ben ik er niet zeker van dat Apple deze ook standaard vervangt. Als je je scherm heel houdt, dan is de Lightningpoort het belangrijkste onderdeel dat mechanisch slijt. Ik zou het erg jammer vinden als omruil door Apple het risico op een defect na de garantie vergroot!

NB: Dat een nieuw toestel ook weer in een wit doosje met oordopjes en lader etc. geleverd moet worden is natuurlijk onzin. Je vervangt wat te vervangen is, dus net als andere fabrikanten stuur je puur een doosje met een nieuwe smartphone op, aangezien duidelijk was dat er met de accesoires niets mis was en je die dus ook thuis moest houden.

Een gewetensvraag die ik nog wel heb: als refurbished en remanufactured zo goed is, waarom verkoopt Apple deze dan met korting? Als er geen verschil was, dan zou de klant even gretig een nieuwe als een refurbished/remanufactured phone kopen. Blijkbaar weet Apple ook dat dat niet de praktijk is.

Ik wil jullie als jullie dit anders vinden eens uitdagen om een nieuwe Iphone te koop aanvte bieden in 3 advertenties. 1 met de tekst "nieuwe Iphone te koop", de 2e advertentie met de tekst "remanufactured Iphone te koop" en als 3e een advertentie met de tekst "refurbished Iphone te koop". O-)

Ik ben er zeker van dat de prijs die je ervoor krijgt bij optie 1 hoger is dan bij optie 2 en 3. Het heeft dus te maken met verlies van waarde van je toestel, zodra de term refurbished of remanufactured om de hoek komt kijken. Dat mijn Iphone 6s door de tijd heen waarde verliest, omdat er een Iphone 7 komt, accepteer ik. Andere waardevermindering stel ik het liefst zo lang mogelijk uit. Daarbij is een Apple product niet beter dan een andere telefoon. Hij is luxe en een prokmerk. Dat maakt bij de kassa het verschil ten opzicht van een onbekend merk uit. Juist omdat je vooral betaalt voor de luxe uitstraling, het design en de merknaam kan Apple het zich wat mij betreft niet permitteren om in de eerste 6 maanden waarin zij garant moeten staan voor het product te rommelen er mee. De rechter geeft in zijn uitspraak in dit geval zelfs bij een toestel van 8 maanden aan dat hij het ontvangen van een gloednieuw toestel niet zo acht dat de ontvanger hiervan buitensporig profiteert.

Even een gewetensvraag voor de voorvechters van refurbished en remanufactured: kopen jullie zelf nog wel eens iets een nieuwe Iphone of alleen maar refurbished of remanufactured?

Alvast weer dank voor de discussie en jullie inbreng!

[ Voor 5% gewijzigd door ucsdcom op 04-09-2016 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ucsdcom schreef op zondag 04 september 2016 @ 16:52:
Even een gewetensvraag voor de voorvechters van refurbished en remanufactured: kopen jullie zelf nog wel eens iets een nieuwe Iphone of alleen maar refurbished of remanufactured?
Het is geen gewetensvraag. Jij hebt een bepaald gevoel/vooroordeel bij refurbished zonder dat je echt weet wat het uitmaakt. Dat anderen dat vooroordeel ook hebben maakt niet dat het terecht is. Vandaar dat ik linkte naar Keerzijde van gratis retourneren van je online bestelling. Ik vermoed dat jij ook niet gelukkig zou zijn met een WKOA-geretourneerd product.

Echter, het gaat er niet om wat jij wil, maar wat de wet voorschrijft.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Wat de wet voorschrijft is een minimum wat geboden moet worden. Een winkelier of merk kan natuurlijk altijd beslissen dat een tevreden klant op nummer 1 staat en dat ene stapje meer voor zijn kopers doen.

In dit geval heeft de uitleg die de rechter aan de wet heeft gegeven ook nog eens bepaald dat refurbished bij Apple in het gelinkte geval niet mag. :)

Misschien denken gelijk te hebben is ook via de rechter niet altijd hetzelfde gelijk krijgen in de praktijk. De uitspraak is echter verbazend helder in het nadeel van Apple. Hij is helder genoeg voor iedereen om te begrijpen dat Apple van de rechter moet stoppen met deze praktijken, maar ik verwacht niet dat ze dit zonder dwang niet weer doen.

Misschien ook maar de stap nemen Apple te dwingen. Als iedereen dat doet dan komen we tenminste ergens.

Ik ga eerst eens kijken hoe tevreden Apple mij maakt.

[ Voor 62% gewijzigd door ucsdcom op 04-09-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wat bedoel je precies met Verlijmde iPhones?
Voor zover ik weet zit alleen de accu vast en is de rest gewoon netjes schroef werk namelijk.

Verder even over je marktplaats verhaal.

Ik denk ook dat de waarde van een Swap iPhone anders is dan van een iPhone welke gewoon 12 maanden gebruikt is. Hoger namelijk :)

afgelopen jaren wel eens een swap iPhone verkocht via marktplaats (Ik heb een afkeer tegen Marktplaats kopers. Dus probeer het te vermijden) en dat ging zonder problemen.

Gewoon netjes de papieren erbij gedaan en er is geen reden voor een koper om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ucsdcom schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:04:
Wat de wet voorschrijft is een minimum wat geboden moet worden. Een winkelier of merk kan natuurlijk altijd beslissen dat een tevreden klant op nummer 1 staat en dat ene stapje meer voor zijn kopers doen.

In dit geval heeft de uitleg die de rechter aan de wet heeft gegeven ook nog eens bepaald dat refurbished bij Apple in het gelinkte geval niet mag. :)
Refurbished en remanufactured zijn twee verschillende dingen :) . En een merk zal ook uit moeten kijken niet teveel met gekte van klanten mee te doen, want dat kan ook doorschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
En bij nog geen 3 maanden gebruikte die niet van nieuw te onderscheiden is?

Hoe nieuwer het toestel hoe oninteressanter een swap. Door de winkels wordt doorgasns binnen 14 dagen een nieuwe gegeven, daarna krijg je een refurbished/remanufactured terug. Hoe zou het uitvallen bij een Iphone van 14 dagen oud versus een swap Iphone?

Ik gek echt dat de verkoper daar niet goed uit komt.

...en in het genoemde geval maakt de term refurbished of remanufactured voor de rechter niet uit. Apple heeft blijkbaar als verweer ook geen aantoonbaar verschil tijdens de zaak ingebracht tussen deze 2 termen. Er had een nieuwe geleverd moeten worden en daarom is de veroordeling nu dus dat Apple de nieuwprijs en een vergoeding moet storten.

[ Voor 31% gewijzigd door ucsdcom op 04-09-2016 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ucsdcom schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:15:
En bij nog geen 3 maanden gebruikte die niet van nieuw te onderscheiden is?
De afschrijving op een 3 maanden oude iPhone is sowieso gigantisch. Die is echt niet ineens nog hoger als het om een swap gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Ha, grappig: de consumentenbond had laatst een onderzoekje gedaan over het kopen van refurbished smartphones in het algemeen. Daarbij viel bij de Iphone 6s op dat de urrste aanbieders 100,- euro meer vroegen voor een refurbished Iphone 6s dan de nieuwprijs. Ik zal Apple dus matsen door een 100% nieuwe te accepteren. ;)

https://www.consumentenbo...j-refurbished-smartphones

Nee alle gekheid op een stokje, dit heeft natuurlijk niet veel met Apple te maken, maar de pdf die je kan downloaden in het artikel geeft wel aan, waardoor het komt dat veel consumenten huiverig zijn voor het kopen van een refurbished smartphone: beloften over nieuwe onderdelen en accu's werden niet altijd waar gemaakt...en zijn door jou niet te controleren. Conclusie: je weet niet wat je koopt, dus het prijsverschil moet wel fors zijn.

Directe link naar artikel digitaalgids als pdf.: http://www.consumentenbon...d_telefoons.pdf?version=1

Dat "je weet niet wat je krijgt" dus dat je niet weet wat nieuw en wat niet nieuw is geeft de onzekerheid. Als opeens mijn accucapaciteit snel terugloopt, dan zal ge gemiddelde refurbished/remanufactored koper of krijger toch denken " sh*t, hebben ze blijkbaar toch geen nieuwe accu er in gezet". Stop er dan maar een lijstje met vinkjes bij van nieuwe en niet nieuwe onderdelen. Dan weten we waar we het over hebben!

[ Voor 14% gewijzigd door ucsdcom op 04-09-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha consumentenbond, ja je kan er waarde aan hechten, ik doe dat al jaren niet meer :+

Aangezien je niet gelooft in een swap is het beste in jou situatie gewoon een nieuwe eisen en als je die niet krijgt tot procederen over gaan.

Misschien heb je dan in 2017 al wel je nieuwe 6s :)

[ Voor 53% gewijzigd door Donstil op 04-09-2016 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
@ucsdcom : Wat je nu bekijkt is gewoon het internet en dan net waar je naar op zoek bent.

Je hebt een angst voor refurbished materiaal, dus google je daarop en wordt je bias bevestigd.
Maar google nu eens naar nieuwe iphones met dezelfde defecten, ik vermoed dat als je het eerlijk doet je dezelfde resultaten gaat krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
Nou, ik ga eerst wel eens kijken wat ik terug krijg. Ik schreeuw nu misschien voor ik geslagen wordt....;)

Als ik jullie zo beluister gaat dat vast erg meevallen. Daar ga ik voor nu dus ook maar even vanuit. Ik stel het op prijs om deze discussie met jullie te hebben kunnen voeren, dus nogmaals dank voor jullie inbreng!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knoezelbos
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-05 19:01
Hier al anderhalf jaar gebruik aan het maken van iPhone 6 refurb. Heerlijk toestel! Nooit gelazer mee gehad en was niet te onderscheiden van een nieuwe. Enige was dat ie in een klein plat doosje aangeleverd werd en dat er in een begeleidend briefje bij zat dat het om een refurbished toestel ging. Heb ook totaal geen problemen met uitvallende schermen waar ik de laatste tijd veel over lees. Dus wat er hier voorgaand werd gezegd over dat ze toestellen beter nakijken en testen kan ik denk ik wel beamen.

Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods pro| Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:02

Yor

Yor1313#2571

ucsdcom schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:31:

Ik ben echter niet gewend dat grote multinationale bedrijven zoals Apple een jarelange "gewoonte" om refurbished modellen terug te sturen opeens zal wijzigen.

de Chipmunk site geeft bij mijn in de T-Mobile winkel nieuw gekochte Iphone 6s de opmerking FF "refurbished?"

Bij een vervangend toestel geeft hij aan: FV "Please tell us wher this machine is manufactured"

Daar wordt ik dus helaas niets wijzer van.

Zijn er bepaalde serienummer kenmerken die aangeven of het een nieuw of een refurbished/remanufactured phone is?
De door jou aangehaalde uitspraak refereert aan het consumenten recht.

Het consumenten recht behandelt rechten en plichten tussen de koper en verkoper, lees jij en T-Mobile.
Ga maar bij T-Mobile de zaak aanhangig maken wanneer je vindt dat je in je rechts taat om een nieuwe iPhone te willen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ucsdcom
Nou, bij deze de update waar jullie nog recht op hadden na de bovenstaande discussie:

de positief ingestelde posters hier hebben duidelijk gelijk gekregen. Ik heb vandaag het vervangende toestel gekregen en dat is top! Echt positief verrast en ook opgelucht dat de swap echt zo goed is als velen van jullie mij hier mij al probeerden duidelijk te maken. Ik kan eerlijk niet zeggen of hij nieuw of remanufactured is, hij voelt perfect, toont perfect en werkt perfect. Nou, en ik ben behoorlijk kritisch hoe ik daarnaar kijk. Dus dat hebben ze goed gedaan.

Hij zat goed verpakt in een bruin kartonnen omdoos met daarin een verzegeld wit doosje met "made in China" erop. In de doos een begeleidend briefje dat telefoon en onderdelen nieuw of gebruikt kunnen zijn. Het toestel was voorzien van de folie en bij het uitpakken net als bij het uitpakken van je nieuwe phone in de winkel. Nergens scherpe randjes of andere ongerechtigheden. Geen krasjes en ook delightning connector klikt stevig aan de kabel. Kortom: zeer tevreden.

Dus inderdaad heb ik te vroeg geschreeuwd. Ga ik toch even op mijn b*k met mijn geblaas hier...... :o

Nogmaals dank voor jullie adviezen en inbreng. (En het geduld met deze eigenwijze drol! ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
ucsdcom schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 00:48:
Nou, bij deze de update waar jullie nog recht op hadden na de bovenstaande discussie:

de positief ingestelde posters hier hebben duidelijk gelijk gekregen. Ik heb vandaag het vervangende toestel gekregen en dat is top! Echt positief verrast en ook opgelucht dat de swap echt zo goed is als velen van jullie mij hier mij al probeerden duidelijk te maken. Ik kan eerlijk niet zeggen of hij nieuw of remanufactured is, hij voelt perfect, toont perfect en werkt perfect. Nou, en ik ben behoorlijk kritisch hoe ik daarnaar kijk. Dus dat hebben ze goed gedaan.

Hij zat goed verpakt in een bruin kartonnen omdoos met daarin een verzegeld wit doosje met "made in China" erop. In de doos een begeleidend briefje dat telefoon en onderdelen nieuw of gebruikt kunnen zijn. Het toestel was voorzien van de folie en bij het uitpakken net als bij het uitpakken van je nieuwe phone in de winkel. Nergens scherpe randjes of andere ongerechtigheden. Geen krasjes en ook delightning connector klikt stevig aan de kabel. Kortom: zeer tevreden.

Dus inderdaad heb ik te vroeg geschreeuwd. Ga ik toch even op mijn b*k met mijn geblaas hier...... :o

Nogmaals dank voor jullie adviezen en inbreng. (En het geduld met deze eigenwijze drol! ;) )
Nou gelukkig ben je tevreden. :)

Refurbished / Remanufactured.. het stelt allemaal eigenlijk niks meer voor (vind ik zelf dan). Je hebt gewoon een vervangend product ontvangen die niet van nieuw te onderscheiden is. Mocht deze weer stuk gaan, ruilen ze hem weer voor je om. Pas na de vierde omwisseling, krijg je uit coulance een iPhone "gloednieuw" met alle accessoires, met ook weer 1 jaar fabrieksgarantie.

Voor nu, veel succes met je vervangende iPhone :D

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
Dank je!

Ik hoop dat dit topic anderen die huiverig zijn voor een swap ook gerust zal stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52

aex351

I am the one

Een swap betekend bij Apple voor een iPhone dat je een refurbished toestel krijgt. Alleen de buitenkant (case) wordt vernieuwd en eventueel hetgeen wat kapot was en mogelijk ook de accu. Dit alles met een nieuw serienummer.

Wanneer je net een nieuwe iPhone hebt gekocht en er is wat mis, is het behoorlijk zuur wanneer je dus een refurbished exemplaar ervoor terugkrijgt. Want je eigen telefoon repareren doen ze niet. Maar gelukkig is zo'n refubished examplaar zo goed als niet van nieuw te onderscheiden.

Maar los van de service, is mijn bevinding dat de kwaliteit van Apple eigenlijk helemaal niet zo goed is. Ik heb namelijk bij de laatste iPhones die ik heb gehad altijd wel mankementen of defecten gehad. En in totaal heb ik zeker wel 5-8x (ben de tel kwijt) een refubished examplaar ontvangen. Deze week krijg ik zeer waarschijnlijk mijn 3e iPhone 6, omdat het scherm ineens los zit. De iPhone 5 die ik had, daar heb ik ook een stuk of 3-4 refubished toestellen van gehad.

< dit stukje webruimte is te huur >

Pagina: 1