Upgrade huidige (game) PC

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Halloa,

Alweer wat jaren geleden dat ik aan m'n PC heb gesleuteld. Ik game wel steeds meer erop (mooie tijden voor ons) dus wil nu weer even een upgrade inventariseren. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast regulier browsen/office wil ik voornamelijk HD video kijken en af en toe gamen. Battlefield 4, GTA5, Far Cry 4, etc. Ik game nu al BF4 en speel dit op medium/low settings voor goede FPS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ligt eraan waar de huidige bottleknecks liggen. Ik wil idealiter zo min mogelijk upgraden. Ik heb nu €500 max in m'n hoofd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker, ik heb al een goede 120GB SSD van Vortex en ik denk zelf dat mijn AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor, 3000 Mhz, 4 Core(s) voldoende is (rest van specs volgen hieronder). Ook mobo en geheugen lijkt mij nog prima maar ik weet niet waar het ware probleem ligt, dus misschien upgrade nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk persoonlijk 1 nieuwe GPU, misschien geheugen upgrade en als nice2have een nieuwe kast (compacter, stiller, stijlvoller).

Ga je overklokken?
Was het niet van plan. Wil liefst zoveel mogelijk plug en play.

Huidige specs
AMD Phenom(tm) II X4 940 Processor, 3000 Mhz, 4 Core(s)
AMD Radeon HD 5800 Series
120GB SDD van Vortex
4GB DDR
Windows 7 Ultimate
Grote kast van Antec, model weet ik even niet.

Omschrijving huidige problemen
PC laadt erg snel, ben altijd de 1e die map geladen heeft van BF4. Echter best wel wat FPS drops en details zijn vrij laag. Ik kan sinds kort ook mijn PC aansluiten op mijn 50" TV en dan met Xbox controller spelen wat top is maar juist dan komt de lage grafische settings nog meer naar voren.

Ook vind ik mijn kast luidruchtig en te groot. Idealiter is hij een stuk kleiner al zie ik dit als een nice2have. Liever betere specs en behoud van huidige kast dan dat ik m'n budget overstijg. Ook ben ik geen expert op gebied van waterkoeling oid.

De vraag is dus waar ligt mijn bottlekneck. Ik heb er te weinig verstand van en na uur klooien met benchmark tools word ik ook niet al te wijzer.

Hopelijk heb ik aan alle topic vereisten voldaan, anders hoor ik het wel zodat ik het direct kan aanpassen! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door nudie op 17-11-2014 13:48 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier dus ook al een eigen opzetje.Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best Buy Guides.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken waarmee er vast een mooi systeem in elkaar te zetten is. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

/edit: tevens move naar CAA, aangezien het geen hele build betreft.

• nudie
Check! Hier mijn eigen gedachten:

Ik zat te kijken naar deze GPU:
pricewatch: MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING

Daarnaast wil ik er 4GB bijzetten voor totaal van 8GB.

En ben nog aan het Googlen voor een all in one oplossing van een nieuwe case met andere formfactor (ik heb enkel 1 SDD, 1 normale HD en 1 GPU + Mobo dus weinig ruimte nodig. Maar hier kom ik nog niet helemaal uit.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je een HD5870 hebt, dan is een GTX750ti volgens mij een downgrade.

Het vervelende is dat alles aan je pc verouderd is. Je CPU zou leuk zijn als het een BE was, maar de 940 is volgens mij niet overclockbaar.

Ook is weten welke voeding je hebt zeker van belang.

Enfin, even ervan uitgaan dat je voeding nog goed is, en je nog 4GB DDR3 hebt zitten, is
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 89,95€ 89,95
1Gigabyte GA-970A-UD3P€ 69,95€ 69,95
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 159,90€ 159,90
1BitFenix Comrade Zwart€ 30,95€ 30,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 20,30€ 20,30
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,-

een heel leuk idee. Dan heb je namelijk:
Een leuke hexacore die overklokbaar is
Een erg goed mobo welke een overklok erg goed kan trekken
Voor zijn geld een leuke videokaart
Een leuk zwart kastje
Een leuk koelertje voor een lichte overclock
4GB RAM

Als je voeding meuk is, dan de kast schrappen en pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze nemen.

Overigens waren Vortex SSD's volgens mij vaak meuk, maar ik heb even geen zin om dat na te kijken.

People as things, that’s where it starts.

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
VasZaitsev schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:17:
Overigens waren Vortex SSD's volgens mij vaak meuk, maar ik heb even geen zin om dat na te kijken.
Klopt, ooit een Vertex 2 gehad, kreeg kuren, nieuwe gekregen, kreeg ook kuren, Vertex 3 gekregen, kreeg ook kuren, dus ik ben volledig klaar met OCZ (zeker de SSD's).

Ze hebben sowieso SandForce-controllers, dus betrouwbaarheid is al zeker niet verzekerd.

Zie bijvoorbeeld ook hier. Bijna evenveel 1-sterren reviews als 5-sterren. Zegt toch wat...

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

• nudie
Dank beiden!

"Goed" om te horen dat er niet een enkele bottleneck is. Ergste wat ik kan doen is om een nutteloze upgrade te doen. Heel nieuw systeem verandert de boel wel weer..

Ik zou idealiter gewoon Far Cry 4 op very high (oid) willen spelen incl. een case die compact en stil is. Ik denk alleen dat ik met die wensen al gauw richting de 700-1000EU gaat. Ook zit m'n topic dan in het verkeerde forum.

Kijkend naar kant en klare game PCs in speciale case zit je al helemaal snel op astronomische bedragen. Ik vraag me dan meer af of het een upgrade waardig is. Is mijn huidige set-up zo slecht? Als in, is een upgrade zoals eerder in een lijst gezet een giga versneller of marginaal? Lastig te vergelijken/benchmarken!

[ Voor 28% gewijzigd door nudie op 16-11-2014 23:46 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

reviews: Desktop Best Buy Guide: november 2014

Je kan de opslag over het algemeen weglaten aangezien je dat al hebt + je oude spullen verkopen, dan ga je al richting de 600 euro.

Mocht dat nog te veel zijn kan je de 970 vervangen door een 2e handse 280X, veeeeeeel goedkoper maar niet al te veel trager.

http://www.techpowerup.co...970_SC_ACX_Cooler/25.html

Een 5870 is ongeveer vergelijkbaar met een 7790.

• Monne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-07-2025
@VasZaitsev Ik denk dat die RAM die hij heeft DDR2 is.. Deze dan maar: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

"Soon is not as good as now"

Pagina: 1