Game PC voor GTA V en Battlefield 4

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 21:11
Ik had een tijdje gelden een topic geopend, maar dat ging beetje offtopic en werd gesloten. Ik heb nu andere topics gelezen en gecheckt en ik denk dat ik mijn samenstelling heb gevonden

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen met mijn nieuwe PC, zoals Battlefield 4 en misschien Hardline, maar ze hebben gelijke specs, omdat ze op de zelfde engine draaien. Ik wil ook GTA V op spelen. Ik hou om video's te maken op Youtube en ik wil ook livestreamen op Twitch

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn eerste streefbedrag was rond de €700, maar ik dacht om een goede PC te hebben die ik na een tijdje niet meer hoef up te graden als het nodig is (zoals videokaart). maar een extra HDD'tje is in de toekomst wel welkom. Ik denk max €900

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, Windows 8.1 en beeldscherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I5 processor, omdat het goedkoper is dan I7 en de verschillen zijn klein.
Moederboard die 2 videokaarten ondersteund voor in de toekomst te upgraden als het nut heeft.
Nvidia Videokaart, ik heb de ASUS GTX 970 in gedachten (zie lijstje)
SSD voor windows en basisdingen op te slaan en ook Battlefield 4 en Hardline (sneller opstarten)
HDD voor overige bestanden en games. Ook worden er opnames opgeslagen (na het bewerken ga ik ze weer verwijderen).
Om te beginnen 8 GB RAM en ik de toekomst vervangen naar hogere RAM

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, omdat ik alleen intel heb gehad.
Nvidea, omdat ik ATI Mobility Radeon (laptop) gehad en het updaten van een driver was echt een drama. Ook heb je bij Nvidea Shadowplay en dat is handerger met livestreamen en opnemen. Games zoals GTA V en Far Cry 4 is meer Nvidea ondersteund en extra features.

Maar bij AMD heb ik wel Mantle en dat ondersteund Battlefield 4 en Hardline. Het is ook nog goedkoper!

Processor is sowieso Intel, ik heb gehoord dat AMD slecht is qua processoren en wordt gauw warm, maar wel goed koop

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede game-PC met upgrade mogelijkheden en meer opslagcapaciteiten voor in de toekomst

Ga je overklokken?
Nee, ik weet er niks van en ik ga niet gokken voor een K-processor om met overklokken te prusten. Als het mis gaat ben ik de sjaak In de begin niet, maar na een tijdje ga ik wel licht overklokken. Op Youtube zag ik dat het in de BIOS paas Voltage and GhZ omhoog of omlaag kan klokken

Mijn lijstje (Update 4-4-2015)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 349,90€ 349,90
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 363,95€ 363,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 54,95€ 54,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,50€ 61,50
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,05€ 59,05
1Crucial MX100 256GB€ 94,95€ 94,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.263,06

Dit is mijn eerste keer om een PC samenstellen en misschien ook te bouwen.

Ik twijfel om mijn PC te laten bouwen, omdat als wat kapot is ben ik de sjaak en moet ik zelf oplossen.
Als ik de PC heb gebouwd voelt het toch mijn PC en is goedkoper.

Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom!

Edit 4-4-2015: Build aangepast en beschrijving aangepast

[ Voor 57% gewijzigd door Dutchredgaming op 04-04-2015 21:53 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzenaartje
  • Laatst online: 05-02-2018
Ja, je moederbord voldoet aan alles, behalve SLI.
Je kunt het beste 2x8 of 2x4 GB aan geheugen kiezen. Dual channel werkt net ietsjes beter.
Dus wat je nu hebt qua geheugen is prima.
SSD groot genoeg? lijkt me wel. Maar dat is natuurlijk aan jou zelf, wat wil je er allemaal opzetten? je hebt ook nog een hdd. dus lijkt me geen probleem dit.
Aantal watt is voldoende, je systeem zal maar zo'n 300 verbruiken. met een extra videokaart is het nog steeds voldoende, (niet als je voor een slurpende AMD gaat)
Extra dvd speler? waarom zal je dit willen, tenzij je de hele dag door dvd'tjes staat te branden.
Maar dan zou ik ook voor een duurdere ODD gaan.
Maarja om antwoord op je vraag te geven, er kunnen er 3 in :P

[ Voor 1% gewijzigd door Elzenaartje op 16-11-2014 12:33 . Reden: Verkeerd gekeken op site van gigabyte ]

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Moederbord ondersteund geen SLI en dat heb je juist nodig om 2 Nvidia kaarten naast elkaar te draaien.
Verder zal ik later ook niet kiezen om er nog een 2e videokaart bij te proppen. Het laat altijd nog wat wensen over, waardoor je later beter je 970 zal kunnen verkopen en dan weer een andere single kaart kan kopen.
(waar 1 website wel zegt dat het bord SLI ondersteund, waar de gigabyte website zelf nergens over SLI heeft en alleen AMD :? )

Dus het moederbord is verder prima als je het bij 1 kaart houd als ik afga op de website van Gigabyte zelf.

2 ram sticks is gewoon goed. Dual channel werkt altijd wat beter. Vraag me alleen af of je geheugen wel voldoende is. Spellen vragen tegenwoordig als redelijk veel geheugen en als je daarnaast dan ook nog wat wilt gaan opnemen ingame kan het wel zwaar worden. Maar dit is mijn mening.
Wellicht een optie om naar 2x8 te kijken, alleen gaat je prijs dan wel omhoog.

SSD is groot genoeg. Met windows erop houd je nog 200 gb over.

In de case kan nog een DVD speler geplaatst worden. Maar waarom?

En de voeding is ook voldoende voor dit systeem.

Kies nu voor windows 8.1. Windows 10 zal gratis zijn als je windows 8 hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 16-11-2014 12:51 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Elzenaartje schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:27:
Ja, je moederbord voldoet aan alles, SLI Combitable.
Je kunt het beste 2x8 of 2x4 GB aan geheugen kiezen. Dual channel werkt net ietsjes beter.
Dus wat je nu hebt qua geheugen is prima.
SSD groot genoeg? lijkt me wel. Maar dat is natuurlijk aan jou zelf, wat wil je er allemaal opzetten? je hebt ook nog een hdd. dus lijkt me geen probleem dit.
Aantal watt is voldoende, je systeem zal maar zo'n 300 verbruiken. met een extra videokaart is het nog steeds voldoende, (niet als je voor een slurpende AMD gaat)
Extra dvd speler? waarom zal je dit willen, tenzij je de hele dag door dvd'tjes staat te branden.
Maar dan zou ik ook voor een duurdere ODD gaan.
Maarja om antwoord op je vraag te geven, er kunnen er 3 in :P
OOD?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
hupske schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:30:
Moederbord ondersteund geen SLI en dat heb je juist nodig om 2 Nvidia kaarten naast elkaar te draaien.
Verder zal ik later ook niet kiezen om er nog een 2e videokaart bij te proppen. Het laat altijd nog wat wensen over, waardoor je later beter je 970 zal kunnen verkopen en dan weer een andere single kaart kan kopen.

(...)

Kies nu voor windows 8.1. Windows 10 zal gratis zijn als je windows 8 hebt.
Serieus? :D

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:37

Hupske

AFCA

Ik vraag mij af wat je met je reactie bedoeld?

Met serieus? Wat is serieus?

[ Voor 25% gewijzigd door Hupske op 16-11-2014 12:47 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
hupske schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:45:
Ik vraag mij af wat je met je reactie bedoeld?
Ik wist het niet, dus ik ga voor Windows 8.1

[ Voor 13% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-11-2014 12:55 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:03
ik vraag mij af hoeveel topics je nog gaat aanmaken koop een pc, of koop het niet,volgens mij zijn er al tig lijstjes van een goeie pc voor je in elkaar gezet maargoed.

windows 8 krijgt een gratis upgrade naar w10 dus zou lekker daarvoor gaan, heb ik ook gedaan.

je zou idd 16gig kunnen overwegen als je veel gaat opnemen/streamen, verder is het gewoon een goeie build imo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ambition88 schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:55:
ik vraag mij af hoeveel topics je nog gaat aanmaken koop een pc, of koop het niet,volgens mij zijn er al tig lijstjes van een goeie pc voor je in elkaar gezet maargoed.

windows 8 krijgt een gratis upgrade naar w10 dus zou lekker daarvoor gaan, heb ik ook gedaan.

je zou idd 16gig kunnen overwegen als je veel gaat opnemen/streamen, verder is het gewoon een goeie build imo. :)
Ten eerste de eerste topic was gesloten.

Ten tweede ik ga Windows 8.1 nemen

Edit: verkeerde info! nu gefixt!

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-11-2014 13:11 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Dutchredgaming schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:03:
[...]

Ten 3e de moederboard heeft 6 RAM slots :)]
Dat is een andere sniper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:05:
[...]

Dat is een andere sniper.
ge-edit :)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elzenaartje
  • Laatst online: 05-02-2018
En dat is dus een ander moederbord die bij TS op het lijstje staat.

Dat is de G1 Sniper.
En niet de G1 Sniper B5

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Elzenaartje schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:06:
En dat is dus een ander moederbord die bij TS op het lijstje staat.

Dat is de G1 Sniper.
En niet de G1 Sniper B5
klopt, heb ik ge-edit

Kan ik later gewoon de ram veranderen zonder update of installeren van drivers ofzo?

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-11-2014 13:20 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchredgaming schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:06:
[...]

klopt, heb ik ge-edit

Kan ik later gewoon de ram veranderen zonder update of installeren van drivers ofzo?
Ja dat zou gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 13:50:
[...]

Ja dat zou gewoon moeten kunnen.
Als ik alles inelkaar heb gezet en ik druk op de power knop kan ik toch alleen windows installeren. Moet ik daarna drivers installeren voor Gpu en moederboard?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Keuze mobo goed?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Moederbord is prima.

/sidenote: het is trouwens niet fatsoenlijk binnen 24 uur je topic te kicken. Edit gewoon je vorige bericht en wacht rustig tot er reacties worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op zondag 16 november 2014 @ 16:54:
(...)

sidenote: het is trouwens niet fatsoenlijk binnen 24 uur je topic te kicken. Edit gewoon je vorige bericht en wacht rustig tot er reacties worden gegeven.[/mbr]
Sorry

Edit: Als ik deze samenstelling inelkaar zet, gaat dan niet ontploffen ofzo? :P
Dat was natuurlijk grof gezegt, ik bedoel ermee: Kunnen ze samenwerken?

[ Voor 22% gewijzigd door Dutchredgaming op 16-11-2014 18:17 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat gaat helemaal goed komen. Het is nagenoeg gelijk aan alle tientallen setups die per week in elkaar worden gezet hier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Is een dual GTX 970 beter dan een nieuwe videokaart (die nog in de toekomst uitkomt)? Zo ja, moet ik andere moederboard vinden.

Ik ga binnenkort een rekensommetje maken wat alles bijelkaar hoeveel Watt nodig hebben.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-09-2023

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Non-SLi: max. 280W
SLi: max. 400W

[ Voor 8% gewijzigd door Pwuts op 18-11-2014 18:49 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Uhmm... Ik weet nog steeds niet dat ik voor 1 PCI x16 3.0 slot ga of 2 slots ga. Als ik alleen GTX 970 gebruik heb ik maar 1 slot nodig. Denken jullie dat 2x GTX970 zonde is van me geld of gaat 2x GTX 970 beter dan een heel nieuwe videokaart?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
een 2e gtx970 ga je sowieso niet halen met een budget van 1000 euro en ik vind het persoonlijk ook zonde van je geld, met 1 kaart draai je ook alles op ultra en mocht die over 2 jaar toch een beetje ''outdated'' zijn kan je dan een kaart kopen die een 970 omver blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Tegen de tijd dat je het wil doen, waarbij je waarschijnlijk een paar jaar in gedachten hebt, is het vrij nutteloos en kan je beter je huidige GTX970 verkopen en een nieuwe kopen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Zal ik dus gaan voor 1 PCI 3.0 16x input?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Binnen de hoeveel tijd dacht je dan aan SLI te gaan doen? Als je een 970 bij wou zetten als ééntje te traag is (over een jaar of 2-3), dan koop je beter een nieuwe kaart op dat moment. Als je een 970 in SLI wilt toevoegen binnen het jaar, dan valt het te overwegen. Over 2 jaar heb je videokaarten die die 970 omver blazen voor het geld wat je nu betaalt voor een 970.

Of je het dus wel of niet moet doen, is jouw keuze, maar als je SLI wilt hebben om te future proofen vind ik het geen goede keuze. Het is nu of binnenkort SLI, of niet.

Als je nu nog één keer deze vraag gaat stellen, moeten we misschien ineens het systeem komen bestellen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Als ik voor 1 videokaart zou gaan, moet ik dan kijken voor een andere moederboard met alleen maar 1x videokaart slot?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste Dutch, je dreigt nu wederom rondjes te gaan draaien. Met je vorige topic erbij zijn er inmiddels heel veel opties langsgekomen, ook voor allerlei moederborden.

Voor meerdere kaarten heb je een "speciaal" moederbord nodig, voor een enkele volstaat bijna elke, dus ook alle borden die hiervoor al genoemd zijn. Zoals je wenslijstje er in je profiel heb je een beest van een pc. Er valt weinig meer over te zeggen. Bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:05:
[mbr]Beste Dutch, je dreigt nu wederom rondjes te gaan draaien. Met je vorige topic erbij zijn er inmiddels heel veel opties langsgekomen, ook voor allerlei moederborden.[/mbr]

Voor meerdere kaarten heb je een "speciaal" moederbord nodig, voor een enkele volstaat bijna elke, dus ook alle borden die hiervoor al genoemd zijn. Zoals je wenslijstje er in je profiel heb je een beest van een pc. Er valt weinig meer over te zeggen. Bestellen.
Sorry voor herhalingen.

Helaas kan ik nog niet bestellen :(

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan heeft het ook weinig zin er nu over verder te discussiëren toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:10:
Dan heeft het ook weinig zin er nu over verder te discussiëren toch?
Klopt. Als ik een zak geld heb rond duizend euro had ik hem meteen besteld :P

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 13:08
Stop dan met je eigen "zot" te maken.. ;) Ik heb op 2-3 dagen volledige set-up samengesteld dankzij dit prachtige forum ! :)

Neem nu dat je pas kan bestellen midden december, zijn er weer nieuwigheden en kan je weer opnieuw beginnen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
QuZyX schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:29:
(...)

Neem nu dat je pas kan bestellen midden december, zijn er weer nieuwigheden en kan je weer opnieuw beginnen... :)
Ik ben bang dat ik rond die tijd geen geld heb daarvoor :(

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dutchredgaming schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:32:
[...]
Ik ben bang dat ik rond die tijd geen geld heb daarvoor :(
Als je er in december al geen geld voor hebt lijkt het me vrij nutteloos om hier een topic voor te hebben. Kom tegen de tijd dat je het kan veroorloven terug, en dan hebben we het er dan nog wel over. Tegen de tijd is er misschien al de 300-serie van AMD uit, Broadwell van Intel... in zo'n tijd kan er veel veranderen.

Edit: vat dit trouwens niet verkeerd op, maar zo is het gewoon tijdverspilling voor jou als voor de andere tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door MK_ op 19-11-2014 16:42 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MK1998NL schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:40:
[...]

Als je er in december al geen geld voor hebt lijkt het me vrij nutteloos om hier een topic voor te hebben. Kom tegen de tijd dat je het kan veroorloven terug, en dan hebben we het er dan nog wel over. Tegen de tijd is er misschien al de 300-serie van AMD uit, Broadwell van Intel... in zo'n tijd kan er veel veranderen.

Edit: vat dit trouwens niet verkeerd op, maar zo is het gewoon tijdverspilling voor jou als voor de andere tweakers.
Ik was alleen te origenteren (als ik het goed schrijf)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Dutchredgaming schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:52:
[...]

Ik was alleen te origenteren (als ik het goed schrijf)
Nope, dat is een spelvoud :+

Als je oriënteren bedoelt: dat is nu ook vrij nutteloos, aangezien de technologiewereld in korte tijd veel kan veranderen (zoals MK al zei). Het is goed dat je wat leert over computers, de functies van onderdelen enzovoorts, maar als je hier echt voor advies komt moet je het doen op het moment dat je de computer echt kan kopen als je eruit bent. Als je nu 3 maanden wacht is misschien de Radeon 300-serie uit en dan wordt die misschien overal weer geadviseerd... Wacht dus met samenstellen tot je het je kunt veroorloven, dan heb je tenminste een zo recent mogelijk systeem ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik zie jullie wel de volgende keer dan weer!

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-09 22:34
Dutchredgaming schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:01:
Als ik voor 1 videokaart zou gaan, moet ik dan kijken voor een andere moederboard met alleen maar 1x videokaart slot?
Volgens die redenering kun je ook beter ineens een mITX systeem samenstellen want met één videokaart en geen uitbreidingskaarten heb je genoeg aan één PCIe x16 slot.

Het is goed dat je je wat wilt oriënteren, maar ik denk dat er betere manieren zijn dan door advies te vragen dat tot nergens toe leidt. Je kunt mee helpen denken aan de vragen die anderen stellen, zo leer je ook bij. Het is dus niet dat we je hier weg willen, en ik zie nu ook in de topicstart dat je wel bij ge-edit hebt dat je niet van plan bent te kopen, maar het is toch een beetje een vreemde oefening zo, adviseren zonder dat er iets van komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MacPoedel schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:05:
[...]

Volgens die redenering kun je ook beter ineens een mITX systeem samenstellen want met één videokaart en geen uitbreidingskaarten heb je genoeg aan één PCIe x16 slot.

Het is goed dat je je wat wilt oriënteren, maar ik denk dat er betere manieren zijn dan door advies te vragen dat tot nergens toe leidt. Je kunt mee helpen denken aan de vragen die anderen stellen, zo leer je ook bij. Het is dus niet dat we je hier weg willen, en ik zie nu ook in de topicstart dat je wel bij ge-edit hebt dat je niet van plan bent te kopen, maar het is toch een beetje een vreemde oefening zo, adviseren zonder dat er iets van komt.
Mini pc'tje? nah

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Onder andere videokaarten (die overigens niet al te lang kunnen zijn) vinden de airflow in mITX cases niet altijd even leuk. Zeker als er geen gaten in de zijkant zitten kan 'ie het af en toe benauwd krijgen. In towers heb je alle ruimte voor fans, enorme GPU's, grote koelers etc etc. Daarom: als je de ruimte hebt, neem een tower :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MasterPrutser schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:25:
Onder andere videokaarten (die overigens niet al te lang kunnen zijn) vinden de airflow in mITX cases niet altijd even leuk. Zeker als er geen gaten in de zijkant zitten kan 'ie het af en toe benauwd krijgen. In towers heb je alle ruimte voor fans, enorme GPU's, grote koelers etc etc. Daarom: als je de ruimte hebt, neem een tower :)
Gelukkig heb ik deze case gevonden en in mijn lijstje gezet: pricewatch: Cooler Master K380

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Dutchredgaming schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:37:
[...]

Gelukkig heb ik deze case gevonden en in mijn lijstje gezet: pricewatch: Cooler Master K380
Mooi, houwe zo ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Is het zo dat de prijzen dalen bij december? Zo ja dan ga ik in die periode kopen :D

Edit: Maakt het niet uit dat de moederoard mini ATX heeft of gewone ATX ivm de videokaart?

[ Voor 63% gewijzigd door Dutchredgaming op 21-11-2014 21:02 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Dutchredgaming schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:58:
Is het zo dat de prijzen dalen bij december? Zo ja dan ga ik in die periode kopen :D
Soms wel, soms niet. Je zou het kunnen afwachten. Als je het echt zo goedkoop mogelijk wil is het beste idee om te wachten tot het totaal even een dal heeft. Je zou dat ook individueel per onderdeel kunnen doen maar dat duurt dan weer zo lang en het is veel moeite :/
Edit: Maakt het niet uit dat het moederbord micro-ATX heeft of gewone ATX ivm de videokaart?
FTFY ;)

Nee, dat maakt meestal niet uit. Sommige moederborden hebben een belabberde lay-out waardoor langere videokaarten met de achterkant tegen de RAM-sloten aan komen. Dit mobo is prima, niet meer veranderen. Het moederbord wat je nu hebt is trouwens gekozen na vele topics met vele opties en vele moederborden, en je zou terug komen op het moment dat je het geld er voor hebt ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik zie eindelijk dat dit PC set-up 320W nodig heeft.

Ik gebruik PCPartPicker om te checken. Helaas kon ik de case niet bij zetten!

Ik ga nog wat geld sparen, maar als ik die PC heb, maak ik dan benchmarks.

Br00ky: Mag ik als ik die PC heb op deze forum Benchmarks die ik heb gemaakt (zoals video's met FPS) hier neerzetten?

Edit: Bij PCPartPicker staat dat je dan mijn BIOS moet updaten. Klopt dat? Zo ja, hoe moet ik dan installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Dutchredgaming op 22-11-2014 12:12 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Misschien even voor de duidelijkheid hier een lijstje neer zetten, het lijstje in de link is blanco (bij jou niet aangezien het in jouw cache geheugen staat :)). Dan weten we ook waar we over praten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MK1998NL schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 12:19:
Misschien even voor de duidelijkheid hier een lijstje neer zetten, het lijstje in de link is blanco (bij jou niet aangezien het in jouw cache geheugen staat :)). Dan weten we ook waar we over praten :)
Het gaat over het volgende lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 165,50€ 165,50
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,-€ 66,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 341,-€ 341,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,99€ 47,99
1Cooler Master K380€ 38,25€ 38,25
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 81,95€ 81,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,05€ 54,05
1Crucial MX100 256GB€ 93,50€ 93,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,19

Alleen heb ik bij PCPartPicker geen CPU koeler en case ingevuld, omdat ze niet bij zaten. Qua CPU snap ik het wel omdat het boxed is. Ik vind alleen Raar dat de Cooler Master K380 niet erbij zat :/

Review QNAP TS-230 NAS

• Dutchredgaming
Ik zag dat de ASUS Strix duurder is, is pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G goedkopere oplossing?

Sorry voor dubbele post, maar de vorige keer dat ik reageerde. was al tijdje geleden :/.

Review QNAP TS-230 NAS

• Ambition88
nee en zoals hier al 10x is gezegd als je de pc niet binnen nu en 2 maanden haalt is verder discussieren hierover zinloos, aangezien er tegen die tijd weer nieuwe producten op de markt zijn en de prijzen weer zijn veranderd.

doe niet zo koppig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Nu wel ja. (MK is nog steeds bang voor huilende MSI's, maar dat is allang verholpen :p)

MAAR: als je nu je pc niet gaat halen moet je gewoon stoppen met vragen stellen. Binnen een maand is alles weer anders.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik ben er weer en ik ga de onderdelen in deze maand kopen, maar ik heb nog de volgende vragen:

- Ik zag dat de R9 290 ongeveer €100 goedkoper is dan de GTX 970 (ASUS alle twee). Kies jullie liever AMD of Nvidea?
Hier zijn de Benchmarks
- Ik zag de volgende PSU van Cooler Master. ik las dat Cooler Master PSU troep zijn, maar dit ook? pricewatch: Cooler Master GM G750M

Andere alternatieve zijn natuurlijk wel welkom.

Dit is tot nu toe het lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 164,-€ 164,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 349,90€ 349,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,50€ 49,50
1Cooler Master K380€ 37,95€ 37,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX100 256GB€ 93,60€ 93,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 892,95

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijstje gewoon houden, maar ik zou wel naar een betere kast gaan kijken. De K380 komt maar met 1 fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:47:
Dit lijstje gewoon houden, maar ik zou wel naar een betere kast gaan kijken. De K380 komt maar met 1 fan.
Is dat zo? Hoeveel fans zijn ok?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Persoonlijk vind ik de R9 290 op het moment interessanter dan een GTX970. 100 euro goedkoper en maar 5 fps minder. Energieverbruik ligt wat hoger, maar 520W voldoet nog steeds. Max. 400W. En juist de GM G...M serie is niet geweldig. De eerste goede serie begint bij de V... Semi-Modulair.

2 fans vind ik persoonlijk de minimale hoeveelheid, en tegelijkertijd de meest ideale. Maar met een extra fan erbij zijn de kosten ongeveer gelijk aan de kwalitatief betere Corsair Spec-02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 18:47:
maar kan toch nog eentje kopen?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Lan, maar de K380 is nu niet echt wat je noemt een geweldige kast. Kan natuurlijk wel, maar er zijn betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
MK1998NL schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:12:
[...]

Lan, maar de K380 is nu niet echt wat je noemt een geweldige kast. Kan natuurlijk wel, maar er zijn betere.
Ik kan helaas bij Tweakers niet vinden hoeveel fans in de case zelf zitten :/

Edit: Is dit betere case? pricewatch: Sharkoon VG4-W Rood

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchredgaming op 04-12-2014 19:30 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Hier staat dat de K380 inderdaad maar 1 fan bevat.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Dutchredgaming schreef op donderdag 04 december 2014 @ 19:27:
[...]
Ik kan helaas bij Tweakers niet vinden hoeveel fans in de case zelf zitten :/
Kijk eens op de site van CM :)
Edit: Is dit betere case? pricewatch: Sharkoon VG4-W Rood
Sharkoon? :r Dan is de CM K380 nog beter. Nee, ik bedoelde deze:
pricewatch: Corsair Carbide SPEC-02 Red Led

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Het is wel ovenwegen waard, maar het is ff duurder... dus ik moet nog even over nadenken

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Een CM K380 + extra fan is zo'n €45, een kwalitatief betere Spec-02 is 3 euro duurder. Die 3 euro is het dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Nieuw lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide SPEC-02 Red Led€ 48,95€ 48,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,95

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Lijkt mij een prima build :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik laat de build sturen van een bekende die werkt bij een hardwarebedrijf (computers, maar ook tv's, ect)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Je stelt een pc samen voor specifiek deze spellen, maar je negeert Mantle support voor alle drie de games?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
fynrd1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:03:
Je stelt een pc samen voor specifiek deze spellen, maar je negeert Mantle support voor alle drie de games?
Ik hou van Battlefield indd. Maar ik wil ook GTA V spelen en Far Cry 4 (in de toekomst andere games).
Mantle gaat 4 FPS omhoog ofzo.

Voor vandaag ben ik klaar op tweakers, morgen weer terug

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dutchredgaming schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:21:
[...]

Ik hou van Battlefield indd. Maar ik wil ook GTA V spelen en Far Cry 4 (in de toekomst andere games).
Mantle gaat 4 FPS omhoog ofzo.

Voor vandaag ben ik klaar op tweakers, morgen weer terug
Het voordeel zit hem in de veel lagere frametimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
fynrd1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:24:
[...]

Het voordeel zit hem in de veel lagere frametimes.
Lagere frametimes?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
De fpsdrops worden minder, zeg maar. :)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Zo te zien heeft R9 290 maar 1 FPS minder dan GTX 970

Bron

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Gemiddelde fps zegt alleen weinig over framedrops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op donderdag 04 december 2014 @ 22:46:
Gemiddelde fps zegt alleen weinig over framedrops...
uhmm dat klopt

Update:

Ik heb nu 2 lijstjes gemaakt:

GTX 970 lijstje:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 903,95

R9 290 lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X€ 274,-€ 274,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 828,05

[ Voor 94% gewijzigd door Dutchredgaming op 04-12-2014 22:55 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

http://www.pcper.com/revi...aii-DX11-vs-Mantle/3-Diff

Om het even kort door de bocht te houden, 60fps in mantle is vele malen soepeler dan 60fps in dx11. Staar je dus niet blind op fps benchmarks. Mantle heeft één heel groot nadeel, en dat is dat je momenteel nog niet je gameplay kan opnemen.

Ik ben je een veel betere link verschuldigd, ik blijf even zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door fynrd1 op 04-12-2014 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
fynrd1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:02:
[...]

Om het even kort door de bocht te houden, 60fps in mantle is vele malen soepeler dan 60fps in dx11. Staar je dus niet blind op fps benchmarks. Mantle heeft één heel groot nadeel, en dat is dat je momenteel nog niet je gameplay kan opnemen.

Veel suc6. Het is al trouwens laat. Ik check het morgen weer ;)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow voor de 5 fps verschil en 100 euro goedkoper neem ik liever de 290 dan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paffelton
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
fynrd1 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 23:02:
[...]

In alle reviews/benchmarks die ik tot nu toe gelezen heb over mantle komt de conclusie dat het niet veel verschil maakt bij een snelle processor. Bij sommige gingen de prestaties zelfs naar beneden.

De conclusie uit deze artikelen was dan ook dat zolang je systeem niet met een i3 processor of gelijkwaardig draaide, je beter geen mantle kon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Dat klopt, dat zag ik ook.
Met een AMD processor is juist nog beter.
Een vriend van me zegt dat Intel en Nvidea beter samen werken

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan heeft die vriend er geen verstand van, want zoals ik al eerder (volgens mij zelfs in dit topic en anders is het één van je vorige) is dat niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij werkt intel en amd even prima als intel en nvidia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Uiteraard, mantle wat hierboven genoemd is, is een leuk trucje om zwakkere cpu's wat te ontlasten, zie bijv. dit artikel.

Dan nog een boodschap voor TS, laat dit topic rusten tot je werkelijk gaat kopen. We zijn inmiddels weer 80 posts verder met tussendoor alleen maar onduidelijkheden die worden opgerakeld en in de basis is het systeem uit je beginpost exact hetzelfde als wat je nu hebt gepost (alleen de case is aangepast en windows eruit). Als het puur is om te oriënteren voor een koop "ooit", is er weinig specifieke discussiewaarde in dit topic, dan kan je net zo goed meelezen en discussiëren in andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 12:50:
Uiteraard, mantle wat hierboven genoemd is, is een leuk trucje om zwakkere cpu's wat te ontlasten, zie bijv. dit artikel.

[mbr]Dan nog een boodschap voor TS, laat dit topic rusten tot je werkelijk gaat kopen. We zijn inmiddels weer 80 posts verder met tussendoor alleen maar onduidelijkheden die worden opgerakeld en in de basis is het systeem uit je beginpost exact hetzelfde als wat je nu hebt gepost (alleen de case is aangepast en windows eruit). Als het puur is om te oriënteren voor een koop "ooit", is er weinig specifieke discussiewaarde in dit topic, dan kan je net zo goed meelezen en discussiëren in andere topics.[/mbr]
Ik ga in dit maand kopen hoor, maar ik ben gewoon kritisch wat ik koop. Dit is mijn eerste keer en ik wil geen flop van maken. Over Mantle: ik las in deze topic dat bij een krachtige CPU Mantle 3 fps of minder. Soms wel beneden DirectX. Ik ga dit uitzoeken dat voor de I5 4460 voordeel is of een nadeel.

Dit is geen aanval, maar ben gewoon kritisch. Ik wil kwaliteit hebben, geen kwantiteit.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dutchredgaming schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 13:49:

Dit is geen aanval, maar ben gewoon kritisch. Ik wil kwaliteit hebben, geen kwantiteit.
Heel goed! Ook dat je zelf onderzoek doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik zag dat R9 290 zonder Mantle had 94 FPS en met Mantle maar 1 fps omhoog gaat! Misschien komt het door dat Mantle meer geschikt is voor ouder AMD GPU's. Als ik het fout heb, sorry!

Als ik nog andere video's zie, doe ik in deze post of in een volgende post als het nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Dutchredgaming op 05-12-2014 14:22 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

De reviews betreft mantle zijn allemaal oud, er zijn een paar videos in omloop met de nieuwere drivers waar je een heel duidelijk verschil ziet in frametimes. De overhead van de cpu wordt verlaagd, en het levert misschien masr een paar fps op, maar de frametimes zijn wel aanzienlijk lager. Op battlelog is momenteel iemand die vanuit een tri-970 setup is overgestap op een enkele 290x lightning + mantle, hij is laaiend enthousiast. Ik wil je niks aansmeren, maar als het voornamelijk 3 spellen zijn voor mantle support, dan kan je mooi 100 euro in je zak steken.

Mantle werkt overigens optimaal op de 290(x), daaronder zijn ze wel gesupport, maar zijn de prestaties niet veel beter. Mantle doet zijn werk overigens pas echt in multiplayer, en dat is best indrukwekkend als ik eerlijk ben.

[ Voor 16% gewijzigd door fynrd1 op 05-12-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wat je zegt is dat je voor 100 euro minder een 290 zou kunnen nemen? Maar weet wel dat je voor de 290 een custom cooler nodig hebt, neem ik aan, omdat die erg heet wordt?En zal je er geen problemen mee krijgen als je een 520W neemt in plaats van een wat hogere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:12:
Dus wat je zegt is dat je voor 100 euro minder een 290 zou kunnen nemen?
Klopt. Is ook zo.
Maar weet wel dat je voor de 290 een custom cooler nodig hebt, neem ik aan, omdat die erg heet wordt?
Als je een reference-R9 290 koopt, ja. Een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X heeft echter al een heel goede koeler. Een custom koeler is dus gewoon niet nodig, tenzij je 'm enorm wil gaan overklokken.
En zal je er geen problemen mee krijgen als je een 520W neemt in plaats van een wat hogere?
Nope, je systeem zal max. 400W gebruiken zoals hier al eerder gezegd is, en een 520W kan dat prima aan. Hij zal het zelfs leuk vinden; voedingen zijn rond 80% belasting het efficiëntst :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Pwuts op 05-12-2014 16:54 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterPrutser schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:53:
[...]

Klopt. Is ook zo.

[...]

Als je een reference-R9 290 koopt, ja. Een Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X heeft echter al een heel goede koeler. Een custom koeler is dus gewoon niet nodig, tenzij je 'm enorm wil gaan overklokken.

[...]

Nope, je systeem zal max. 400W gebruiken zoals hier al eerder gezegd is, en een 520W kan dat prima aan. Hij zal het zelfs leuk vinden; voedingen zijn rond 80% belasting het efficiëntst :*)
Ah thanks voor de info!, de verschil in fps tussen 970gtx en de 290 is ook niet zo'n groot ongeveer 5 fps,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik hoop eigenlijk dat de prijs van GTX 970 ASUS daalt, anders was het niet moeilijk geweest.
Nu twijfel ik erg aan. :/

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Dutchredgaming schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:59:
Ik hoop eigenlijk dat de prijs van GTX 970 ASUS daalt, anders was het niet moeilijk geweest.
Die zullen naar alle waarschijnlijkheid gaan dalen in februari, of maart. Dan komt AMD met de 390(X). Als je geduld hebt, maar toch een pc wilt hebben staan voor de kerst, dan kan je eventueel een 2e hands GPU halen om de tijd te overbruggen.

[ Voor 17% gewijzigd door fynrd1 op 05-12-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik zag dat de GTX 970 1x 8-pins heeft en R9 6-pins + 8-pins kabers heeft. De PSU heeft maar 6-pins en 6+2 pins of heb ik dat verkeerd gezien?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
6+2 = ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
8 pins? Dus het kan?
Zo ja, dan heb ik rekenen geleerd :P (offtopic)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Exact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Zo te zien kan de R9 290 dus niet?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Zucht.
Stap 1, wat heb je nodig? 6 pins en een 8 pins.
Stap 2, wat heb je? 6 pins en een 6+2 pins.
Stap 3, hoeveel is 6+2?
Stap 4, 8.
Stap 5, kan het dus?
Stap 6, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
br00ky schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:12:
Zucht.
Stap 1, wat heb je nodig? 6 pins en een 8 pins.
Stap 2, wat heb je? 6 pins en een 6+2 pins.
Stap 3, hoeveel is 6+2?
Stap 4, 8.
Stap 5, kan het dus?
Stap 6, ja.
Wauw ik begin nu pas dement te worden........ 8)7

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pwuts

Pwuts

Dutchredgaming schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 19:13:
[...]

Wauw ik begin nu pas dement te worden........ 8)7
Nu pas? Zeg liever nu al 7(8)7

Dit zijn een 6-pins en een 6+2-pins connector:
Afbeeldingslocatie: http://www.techpowerup.com/forums/attachments/pcie6-2-jpg.57637/
En dit is een 8-pins connector:
Afbeeldingslocatie: http://img.misco.eu/productmedia/htmlimages/cten/SRH/SRH-1/162146-front2.jpg

Zoals je kunt zien is de 6+2-pins te gebruiken als 6-pins én 8-pins connector. Slim hè :9

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchredgaming schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 17:59:
Van waar de twijfel ik vindt de verschil zelf qua fps ingame niet het waard om 100 euries meer te leggen voor de GTX970 en ja de 970 is zuiniger maar tog vindt ik het de 100 euries niet waard de keuze is aan jou. Je kan denk ik maanden wachten totdat de 970 omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Ik moet toch ff kijken voor andere R9 290 versie
heeft minimaal 750 Watt nodig, mijn 650 W trok het niet meer

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Als-je-blieft, hoe vaak moet het nog gezegd, als je een goede, ik herhaal, goede voeding hebt is 500W méér dan zat. Je neemt echt veel te veel aan van mensen die er weinig verstand van hebben...

Welke voeding had de persoon van die quote? Een Linkworld? Een Sweex? Zolang je een solide voeding hebt is er niks aan de hand.
Pagina: 1 2 Laatste