Ik had een tijdje gelden een topic geopend, maar dat ging beetje offtopic en werd gesloten. Ik heb nu andere topics gelezen en gecheckt en ik denk dat ik mijn samenstelling heb gevonden
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen met mijn nieuwe PC, zoals Battlefield 4 en misschien Hardline, maar ze hebben gelijke specs, omdat ze op de zelfde engine draaien. Ik wil ook GTA V op spelen. Ik hou om video's te maken op Youtube en ik wil ook livestreamen op Twitch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn eerste streefbedrag was rond de €700, maar ik dacht om een goede PC te hebben die ik na een tijdje niet meer hoef up te graden als het nodig is (zoals videokaart). maar een extra HDD'tje is in de toekomst wel welkom. Ik denk max €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, Windows 8.1 en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I5 processor, omdat het goedkoper is dan I7 en de verschillen zijn klein.
Moederboard die 2 videokaarten ondersteund voor in de toekomst te upgraden als het nut heeft.
Nvidia Videokaart, ik heb de ASUS GTX 970 in gedachten (zie lijstje)
SSD voor windows en basisdingen op te slaan en ook Battlefield 4 en Hardline (sneller opstarten)
HDD voor overige bestanden en games. Ook worden er opnames opgeslagen (na het bewerken ga ik ze weer verwijderen).
Om te beginnen 8 GB RAM en ik de toekomst vervangen naar hogere RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, omdat ik alleen intel heb gehad.
Nvidea, omdat ik ATI Mobility Radeon (laptop) gehad en het updaten van een driver was echt een drama. Ook heb je bij Nvidea Shadowplay en dat is handerger met livestreamen en opnemen. Games zoals GTA V en Far Cry 4 is meer Nvidea ondersteund en extra features.
Maar bij AMD heb ik wel Mantle en dat ondersteund Battlefield 4 en Hardline. Het is ook nog goedkoper!
Processor is sowieso Intel, ik heb gehoord dat AMD slecht is qua processoren en wordt gauw warm, maar wel goed koop
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede game-PC met upgrade mogelijkheden en meer opslagcapaciteiten voor in de toekomst
Ga je overklokken?
Nee, ik weet er niks van en ik ga niet gokken voor een K-processor om met overklokken te prusten. Als het mis gaat ben ik de sjaak In de begin niet, maar na een tijdje ga ik wel licht overklokken. Op Youtube zag ik dat het in de BIOS paas Voltage and GhZ omhoog of omlaag kan klokken
Mijn lijstje (Update 4-4-2015)
Dit is mijn eerste keer om een PC samenstellen en misschien ook te bouwen.
Ik twijfel om mijn PC te laten bouwen, omdat als wat kapot is ben ik de sjaak en moet ik zelf oplossen.
Als ik de PC heb gebouwd voelt het toch mijn PC en is goedkoper.
Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom!
Edit 4-4-2015: Build aangepast en beschrijving aangepast
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag gamen met mijn nieuwe PC, zoals Battlefield 4 en misschien Hardline, maar ze hebben gelijke specs, omdat ze op de zelfde engine draaien. Ik wil ook GTA V op spelen. Ik hou om video's te maken op Youtube en ik wil ook livestreamen op Twitch
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn eerste streefbedrag was rond de €700, maar ik dacht om een goede PC te hebben die ik na een tijdje niet meer hoef up te graden als het nodig is (zoals videokaart). maar een extra HDD'tje is in de toekomst wel welkom. Ik denk max €900
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, Windows 8.1 en beeldscherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
I5 processor, omdat het goedkoper is dan I7 en de verschillen zijn klein.
Moederboard die 2 videokaarten ondersteund voor in de toekomst te upgraden als het nut heeft.
Nvidia Videokaart, ik heb de ASUS GTX 970 in gedachten (zie lijstje)
SSD voor windows en basisdingen op te slaan en ook Battlefield 4 en Hardline (sneller opstarten)
HDD voor overige bestanden en games. Ook worden er opnames opgeslagen (na het bewerken ga ik ze weer verwijderen).
Om te beginnen 8 GB RAM en ik de toekomst vervangen naar hogere RAM
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, omdat ik alleen intel heb gehad.
Nvidea, omdat ik ATI Mobility Radeon (laptop) gehad en het updaten van een driver was echt een drama. Ook heb je bij Nvidea Shadowplay en dat is handerger met livestreamen en opnemen. Games zoals GTA V en Far Cry 4 is meer Nvidea ondersteund en extra features.
Maar bij AMD heb ik wel Mantle en dat ondersteund Battlefield 4 en Hardline. Het is ook nog goedkoper!
Processor is sowieso Intel, ik heb gehoord dat AMD slecht is qua processoren en wordt gauw warm, maar wel goed koop
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede game-PC met upgrade mogelijkheden en meer opslagcapaciteiten voor in de toekomst
Ga je overklokken?
Nee, ik weet er niks van en ik ga niet gokken voor een K-processor om met overklokken te prusten. Als het mis gaat ben ik de sjaak In de begin niet, maar na een tijdje ga ik wel licht overklokken. Op Youtube zag ik dat het in de BIOS paas Voltage and GhZ omhoog of omlaag kan klokken
Mijn lijstje (Update 4-4-2015)
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 349,90 | € 349,90 |
1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5 | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 363,95 | € 363,95 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 54,95 | € 54,95 |
1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,80 | € 104,80 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 32,50 | € 32,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 61,50 | € 61,50 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 11,56 | € 11,56 |
1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,05 | € 59,05 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 94,95 | € 94,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.263,06 |
Dit is mijn eerste keer om een PC samenstellen en misschien ook te bouwen.
Ik twijfel om mijn PC te laten bouwen, omdat als wat kapot is ben ik de sjaak en moet ik zelf oplossen.
Als ik de PC heb gebouwd voelt het toch mijn PC en is goedkoper.
Opmerkingen en suggesties zijn altijd welkom!
Edit 4-4-2015: Build aangepast en beschrijving aangepast
[ Voor 57% gewijzigd door Dutchredgaming op 04-04-2015 21:53 ]