Marantz SR&AV7005

Pagina: 1
Acties:

• Mrleonz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2025
Hallo,

Ik heb thuis de marantz sr7005 en mm7055 thuis staan (een complete set) maar mijn vraag is hoe kan ik die het best koppelen met mijn tv sony bravia kdr 70x3500? Ik heb overal gezocht en in de boekjes gekregen ik krijg het niet aan de praat, welk kabeltje in welk gaatje moet. En als jullie ook nog weten hoe ik het andere apparatuur zoals de playstation en dvd speler etc. Het best kan aansluiten, ik heb die nu met een hdmi kabel aangesloten, maar als jullie een tip voor mij hebben graag!

Mvg leonAfbeeldingslocatie: http://www.avrev.com/images/stories/equippreamps/marantz-7055/AV7005-y-MM7055.jpg

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 18:05

FeaR

In GoT we trust

Een SR7005 en AV7005? Was alleen een SR7005 dan wel een AV7005 met MM7055 niet de meer voor de hand liggende keuze geweest?

Het antwoord wat ik ga geven gaat je ook niet direct veel verder helpen: lees de handleiding van de diverse apparaten door. In (haast) elke handleiding staat wel hoe je apparaat het beste aan elkaar kan koppelen. Dat je de boekjes al gelezen hebt en het niet aan de praat krijgt is een term waar we weinig mee kunnen. Op GoT verwachten we wat eigen inzet, zie Het algemeen beleid #quickstart. Één onderdeel daarvan is alle apparatuur echt benoemden een term als "DVD-speler" zegt niets over de aansluitingen die het apparaat heeft. En hoe heb je het nu aangesloten. Welk apparaat gaat met wat voor kabel in welke in/uitgang, etc.

Betreffende de TV idem, maar om je toch een kant op te sturen: zoek een op ARC (al is dat niet zaligmakend en moeten beide apparaten daar mee om kunnen gaan). Een gewone audio-kabel van de ene naar het andere apparaat is iets wat eigenlijk altijd wel kan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
Alles via hdmi. En nog een optisch kabeltje van de tv naar de marantz. De rest is een kwestie van instellen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07-2025
De combi van sr7005 en av7005 is inderdaad redelijk zinloos. De av7005 kun je wel even aan de kant zetten als je er geen eind versterker bij hebt. Op de Marantz site kun je hier de manual van de sr 7005 downloaden: http://www.marantz.nl/nl/...manuals.aspx?searchtype=2

Bij categorie even kiezen voor thuisbioscoop en daarna voor AV reciever. In het lijstje kun je dan de sr 7005 selecteren.

• Mrleonz
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2025
Sorry ik becoel dat ik wel een eindversterker heb maar ik weet de naam even niet, ben toevallig ook niet thuis maar het gaat dus om de av7005 + de eindversterker, ik ga het nog even opzoeken straks en ik stuur nog een berichtje en bedankt voor jullie snelle reactie!
FeaR schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 20:07:
Een SR7005 en AV7005? Was alleen een SR7005 dan wel een AV7005 met MM7055 niet de meer voor de hand liggende keuze geweest?

Het antwoord wat ik ga geven gaat je ook niet direct veel verder helpen: lees de handleiding van de diverse apparaten door. In (haast) elke handleiding staat wel hoe je apparaat het beste aan elkaar kan koppelen. Dat je de boekjes al gelezen hebt en het niet aan de praat krijgt is een term waar we weinig mee kunnen. Op GoT verwachten we wat eigen inzet, zie Het algemeen beleid #quickstart. Één onderdeel daarvan is alle apparatuur echt benoemden een term als "DVD-speler" zegt niets over de aansluitingen die het apparaat heeft. En hoe heb je het nu aangesloten. Welk apparaat gaat met wat voor kabel in welke in/uitgang, etc.

Betreffende de TV idem, maar om je toch een kant op te sturen: zoek een op ARC (al is dat niet zaligmakend en moeten beide apparaten daar mee om kunnen gaan). Een gewone audio-kabel van de ene naar het andere apparaat is iets wat eigenlijk altijd wel kan.

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-01 08:34
wat wil je? is de tv ook de tuner? of heb je een aparte settop box? lig een hdmi verbinding tussen de tuner en de marantz. Als je een arc poort hebt ben je klaar, anders nog een optical out van tv naar marantz.
staat trouwens in de handleiding hoe het moet
Pagina: 1