Hallo mede-tweakers,
I.v.m. een disfunctionerende videokaart (zie dit topic) en een toch al wat oud systeem heb ik besloten om een PC-upgrade te doen. Eigenlijk had ik 500 tot 750 euro weggezet voor nieuwe Audi velgen maar aangezien we de winterbanden-tijd tegemoet gaan moet dat maar wachten tot de lente. Keuzes, keuzes, keuzes. Daarmee is het budget wel direct duidelijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
We gaan ermee gamen. Ik hoop eindelijk eens weer mooie games te kunnen spelen die grafisch ook wat meer vragen. Battlefield 4 moet toch echt wel smooth lopen op een redelijk hoge setting.
We gaan ermee Photoshoppen en video bewerken. Nu is dat op mijn huidige systeem niet echt een probleem. Het opslaan en inlezen van grote projecten kan echter wel minuten in beslag nemen. Dat mag wel sneller.
We gaan er voor de rest social mee om. Beetje surfen etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd: tussen de 500 en 750 euro. Gelukkig ben ik zelf werkzaam in de ICT branche en vindt ik het heerlijk om zo'n kast in elkaar te zetten en hoef ik daar dus geen geld aan te verspijkeren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
8 gb RAM
Goeie grafische kaart die redelijk tegen de 'tijd' kan (lees: minimaal 4 jaar mee gaan)
CPU
Mobo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt hoewel ik over de Catalist center van Ati niet echt te spreken ben. Ik weet echter niet of dat bij Nvidia anders zou moeten zijn...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee.
Ik heb zelf een wenslijst samengesteld en ik hoop hier advies op te krijgen.
I.v.m. een disfunctionerende videokaart (zie dit topic) en een toch al wat oud systeem heb ik besloten om een PC-upgrade te doen. Eigenlijk had ik 500 tot 750 euro weggezet voor nieuwe Audi velgen maar aangezien we de winterbanden-tijd tegemoet gaan moet dat maar wachten tot de lente. Keuzes, keuzes, keuzes. Daarmee is het budget wel direct duidelijk.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
We gaan ermee gamen. Ik hoop eindelijk eens weer mooie games te kunnen spelen die grafisch ook wat meer vragen. Battlefield 4 moet toch echt wel smooth lopen op een redelijk hoge setting.
We gaan ermee Photoshoppen en video bewerken. Nu is dat op mijn huidige systeem niet echt een probleem. Het opslaan en inlezen van grote projecten kan echter wel minuten in beslag nemen. Dat mag wel sneller.
We gaan er voor de rest social mee om. Beetje surfen etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals gezegd: tussen de 500 en 750 euro. Gelukkig ben ik zelf werkzaam in de ICT branche en vindt ik het heerlijk om zo'n kast in elkaar te zetten en hoef ik daar dus geen geld aan te verspijkeren.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Beeldscherm Iilyama Prolite E2407HDS en andere randapparatuur
- Kast (A-open big-tower uit het steentijdperk)
- Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit SP1
- 232GB Seagate ATA Device (SATA)
- 223GB Crucial ATA Device (SSD)
- Optical Drive Optiarc DVD RW AD-7170A ATA
- Optical Drive PHILIPS PCDV5016L2 ATA
- Voeding 700w Coolmaster modulair
8 gb RAM
Goeie grafische kaart die redelijk tegen de 'tijd' kan (lees: minimaal 4 jaar mee gaan)
CPU
Mobo
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt hoewel ik over de Catalist center van Ati niet echt te spreken ben. Ik weet echter niet of dat bij Nvidia anders zou moeten zijn...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter.
Ga je overklokken?
Nee.
Ik heb zelf een wenslijst samengesteld en ik hoop hier advies op te krijgen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 165,- | € 165,- |
| 1 | MSI B85-G43 Gaming | € 85,74 | € 85,74 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 657,59 | |
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.