Voorkomen van het quoten van de laatste volledige post

Pagina: 1
Acties:

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Regelmatig zie ik posts voorbij komen waarbij de hele bovenliggende post wordt gequote. Persoonlijk vind ik dat vrij vervelend (in een 'echt' gesprek herhaal je toch ook niet steeds het laatstgenoemde), maar het neemt ook onnodig ruimte in en leest niet erg prettig door. Als je die post plaatst zonder de quote is het toch ook duidelijk? Wat voor toegevoegde waarde heeft het om zoiets te doen?

Is het niet een optie te kijken naar mogelijkheden om alles te kunnen quoten, behalve de laatst gemaakte post?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bastiaan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:37:
Als je die post plaatst zonder de quote is het toch ook duidelijk?
Mee eens, maar dat is niet de enige manier waarop de quote knop gebruikt wordt.
Wat voor toegevoegde waarde heeft het om zoiets te doen?
Is het niet een optie te kijken naar mogelijkheden om alles te kunnen quoten, behalve de laatst gemaakte post?
Ik reageer namelijk nu in delen op je post en dan is het splitsen en kunnen overnemen van wat je getypt hebt van belang.
Ook als ik één zin van je post wil quoten omdat mijn reactie zich daarop toespitst kan dat.
Ten derde is het nuttig om de laatste post te kunnen quoten als je meerdere citaten in een keer pakt. Ik wil op drie reacties reageren in één post, dan wil ik natuurlijk kunnen quoten.
Ten slotte wil het nog wel eens gebeuren dat er veel wordt gereageerd in een topic in korte tijd. Als ik begin met het typen van een reactie dan wil ik wel dat mijn reactie geassocieerd wordt met de post waarop ik wil reageren. Dat wordt flink bemoeilijkt als ik niet de voorgaande reactie kan quoten (op moment van lezen) en er in de tussentijd 10 reacties geplaatst worden.

TL;DR: Ik ben het met je eens dat het vervelend is als een hele post gequote wordt in één keer terwijl de gehele post erboven staat maar er zijn genoeg redenen waarom je de quote knop wél wilt gebruiken bij de reactie boven je. Ik denk dat een check op een exacte quote zonder tussenliggende reacties weer een vergaande optie is voor iets dat niet veel voorkomt ;)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bastiaan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:37:
Als je die post plaatst zonder de quote is het toch ook duidelijk? Wat voor toegevoegde waarde heeft het om zoiets te doen?
Zonder quote is het onbekend of het duidelijk is op wie je reageert of niet. Als er niemand anders reageert terwijl jij aan het typen bent kan het duidelijk zijn, maar als er 3 mensen tussendoor posten dan is het niet altijd meer duidelijk.
Dan graag wel enkel op basis van een waarschuwing en niet functionaliteit eruit halen die wel voor andere toepassingen zinnig is.

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik doel alleen op een reactie op de laatste post. Als er drie mensen tussendoor zitten snap ik het inderdaad; dat vind ik ook niets meer dan logisch.

Ik heb me niet direct gerealiseerd dat er inderdaad ook in delen op de laatste post gereageerd kan worden (iets met "weekendmodus"... |:(), maar een vraag in de trand van "is de laatste/bovenliggende reactie quoten echt van toegevoegde waarde" lijkt me inderdaad ook heel mooi.

Edit: in datzelfde geval zou je natuurlijk ook de melding "Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie" mee kunnen nemen. Dan zie je de melding alleen wanneer van toepassing.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastiaan op 14-11-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Bastiaan schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:10:
Ik doel alleen op een reactie op de laatste post. Als er drie mensen tussendoor zitten snap ik het inderdaad; dat vind ik ook niets meer dan logisch.
Zolang ik onder de ajax-tijd blijf weet ik dit helemaal niet.

En probeer deze reactie nu eens zonder de deel-quote te begrijpen, ik voorspel dat het niet lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:16
Ik heb liever dat quote-blokken enkel de eerste x regels laten zien, en uitklapbaar zijn als je de volledige inhoud wil lezen. Dat scheelt een hoop scrollen in zijn algemeenheid :+

Maar ik gok dat ik daar een beetje alleen in sta :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nope :P , dat idee lijkt mij wel wat, het is alleen de vraag bij welk aantal regels dat moet gebeuren en is het mogelijk om dat aan/uit te zetten zodat GoTters kunnen kiezen of ze dat gedrag willen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Misha schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:57:
Ik heb liever dat quote-blokken enkel de eerste x regels laten zien, en uitklapbaar zijn als je de volledige inhoud wil lezen. Dat scheelt een hoop scrollen in zijn algemeenheid :+

Alleen sta? Zeker niet! Kom maar door met die feature :)
* Bundin supports this thread hijack!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Dat zie ik inderdaad ook zitten! Met de eerste drie regels zichtbaar weet je vaak toch wel waarop de reactie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Misha schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 07:57:

"Kan het ook uit?"

Maar nee, lijkt mij een interessante feature. Ik gok alleen niet heel haalbaar gezien het regelmatige gemopper over de backlog :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Als we allemaal wat geld bij elkaar schrapen, dan kan ik wel een gigantische zak chocotoffs regelen. Heel soms wil het via die weg ook lukken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

Misha schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:27:
Als we allemaal wat geld bij elkaar schrapen, dan kan ik wel een gigantische zak chocotoffs regelen. Heel soms wil het via die weg ook lukken :P
Goed plan! _/-\o_

:+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Misha schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:27:
Loop je nu chocotoffs voor jezelf te regelen? ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Waarom zou het voor mezelf zijn?

Iedere keer dat ik ga devven valt er ergens een kitten dood. Dus voor het lot van alle katachtigen lijkt het mij goed als ik dat nooit meer doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:31

rob_erwt

What does this button do?

Misha schreef op maandag 17 november 2014 @ 12:50:
Waarom zou het voor mezelf zijn?

Iedere keer dat ik ga devven valt er ergens een kitten dood. Dus voor het lot van alle katachtigen lijkt het mij goed als ik dat nooit meer doe
Dat is waar, maar als er bij ons chocotoffs staan, zijn we ineens een stuk populairder bij de andere bewoners van de 7e verdieping. ;)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Consequent quoten is wenselijk gedrag met het oog op een toekomstige quotenotificatie die alleen werkt als een reactie een quote bevat van de post waarop wordt gereageerd.

Het beperken van de zichtbare lengte van een quote zou wel een nuttige verbetering zijn. Ik ga daar eens een tick voor maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
@Femme

En wat als je nou naast een notificatie bij een quote, ook een notificatie zou sturen bij @username? Precies zoals ik in deze post met jouw username doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
Ik heb eigenlijk liever dat de laatste poster samengevoegd wordt om soms 4 posts op een rij van dezelfde user binnen een paar minuten te voorkomen. Dat is bijkans een grotere ergenis dan een WoT quoten en er één regel onder zetten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tk55 schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:56:
@Femme

En wat als je nou naast een notificatie bij een quote, ook een notificatie zou sturen bij @username? Precies zoals ik in deze post met jouw username doe.
Pssst... ;) Notificaties bij quotes

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Femme schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:50:
Consequent quoten is wenselijk gedrag met het oog op een toekomstige quotenotificatie die alleen werkt als een reactie een quote bevat van de post waarop wordt gereageerd.

Het beperken van de zichtbare lengte van een quote zou wel een nuttige verbetering zijn. Ik ga daar eens een tick voor maken.
Met het oog op deze feature, is het dan wenselijk gedrag dat je de voorgaande post waar je op reageert quote? In dat geval zou het handig ziijn als je de quote automatisch inkort tot:
Hoeft ook niet uitklapbaar te zijn aangezien de post waar op gereageerd wordt er direct boven staat, maar je krijgt wel een notificatie.
(quote is willekeurige c/p als voorbeeld, sorry franssie :P , weet niet hoe ik het anders moet posten)

Tenzij er een quote-break inzit natuurlijk, want dan reageert men in delen op de voorgaande post.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat dan als ik specifiek op één zinnetje uit de voorgaande post wil reageren? Als dat automatisch al ingekort/weggeknipt wordt, dan moet ik lomp gaan doen om dat specifieke stuk tekst geciteerd te krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:28

franssie

Save the albatross

no worries, ik kan bevestigen dat het zo ook werkt :P

edit:// wel grappif dat je net een quote van mij neemt waar het niet werkt omdat ik alleen een stukje inhoud nam ;)

[ Voor 53% gewijzigd door franssie op 13-01-2015 00:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:08
@NMe onderscheid maken tussen 'refereren aan een post' en 'quote van post'?
Bekijk * Bookmark * Rapporteer * Referereer aan * Quote
ofzoiets.

Maar ik denk dat de eerste paar regels laten zien de voorkeur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het zou al helpen als je op de quote knop drukt en de selectie van het bericht (als die er is) wordt alleen geciteerd, ipv het hele bericht. Van het weekend hadden we een leuke conversatie in de NOS Kroeg topic en iemand reageerde op mijn lange post met een enkel zinnetje en maakte datgene waar hij werkelijk op wilde reageren vet gedrukt.

Ander idee is om een waarschuwing te geven als iemand een post wil quoten die een bepaalde lengte heeft of langer, zoals je ook krijgt als je jezelf wilt quoten. Dan maak je de poster bewust dat zijn/haar reactie mogelijk niet zo gewenst is als er met een one-liner wordt gereageerd, of de quote niet opdeelt om op specifieke secties te reageren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Die waarschuwing is inderdaad wat ik ook een beetje bedoelde in mijn startpost. Dan laat je nog steeds de vrijheid/keuze om de quote aan te passen naar wat je daadwerkelijk wilt zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
SiC123 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:58:
@NMe onderscheid maken tussen 'refereren aan een post' en 'quote van post'?

[...]

ofzoiets.

Maar ik denk dat de eerste paar regels laten zien de voorkeur heeft.
Je wilt niet weten hoe vaak men Rapporteer gebruikt i.p.v. Quote. Een extra knopje daar is eigenlijk een no-go.

Fora die het systeem van inklapbare quotes hebben vind ik dan weer onleesbaar eigenlijk. Zo krijg je alleen maar in topics dat men dezelfde vraag gaat stellen, omdat men al die quotes niet gaat uitklappen. Ctrl+F doet dan ook niks, want de tekst is (nog) verborgen, hetzelfde manco als sites met endless scroll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Señor Sjon schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:42:
[...]

Je wilt niet weten hoe vaak men Rapporteer gebruikt i.p.v. Quote. Een extra knopje daar is eigenlijk een no-go.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
/* Rapporteerknopje bij posts een kleurtje geven */
.action_list a[href^='http://gathering.tweakers.net/forum/insert_messagereport/'] {
    color: #b9133c;
}

Gebeurt je daarna nooit meer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb er dan ook geen last van. ;) Ik kom alleen topicreports tegen die als quote bedoeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Wat denken jullie om, indien een bericht - onaangepast gequote wordt en deze het laatste bericht is, de quote simpelweg te verbergen? Zo heb ik al enkele keren iemand gequote simpelweg zodat hij een notificatie zou krijgen :) De quote zelf was natuurlijk helemaal overbodig aangezien hij de laatste was die gepost had.

Edit: ik vraag precies hetzelfde als de TS }:O

[ Voor 7% gewijzigd door filenox op 17-01-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
filenox schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:58:
Wat denken jullie om, indien een bericht - onaangepast gequote wordt en deze het laatste bericht is, de quote simpelweg te verbergen? Zo heb ik al enkele keren iemand gequote simpelweg zodat hij een notificatie zou krijgen :) De quote zelf was natuurlijk helemaal overbodig aangezien hij de laatste was die gepost had.
Dit heeft bijvoorbeeld geen nut, buiten dat ik nu zeker weet dat ik een melding krijg, van mezelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 07:29

player-x

Disruptive by design

Kan er geen automatische waarschuwing komen, of men echt de hele quote wil plaatsen, bv als een quote bv 5 regels overschrijd, een pop-up tonen, met de vraag of echt de hele quote geplaatst moet worden, eventueel met een uitzondering als er quote spit's gebruikt zijn.

Eventueel met een link, naar een (gesloten) topic, met verschillende voorbeelden, van de 'do's and don'ts' van het quoten.

Want ik vind ellen lange onnodige quoten ook uitermate irriterend en verstorend.

[ Voor 3% gewijzigd door player-x op 21-01-2015 21:13 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Zaken als (lange) quotes inklappen en dergelijke is natuurlijk symptoombestrijding. Ik zie eigenlijk meer in opvoeding (bijvoorbeeld een waarschuwing als je dmv de quote-link een lange post wilt gaan quoten) en tools om selectief quoten makkelijk(er) te maken.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

crisp schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 12:11:
Ik zie eigenlijk meer in opvoeding (bijvoorbeeld een waarschuwing als je dmv de quote-link een lange post wilt gaan quoten)
Een zeer wenselijke toevoeging imho, want ik haat echt ellen lange quotes!
en tools om selectief quoten makkelijk(er) te maken.
De splits quote knop ietsjes anders laten werken zou ik prettig vinden.

Waar als je een split doet, er twee tussen regels tussen de quote tags gezet worden, ipv geen, en dan de prompt op de eerste lege regel geplaatst wordt.

Daar naast zou een aparte quote knop wenselijk zijn.
(ps. die zou ook zeer wenselijk zijn op de FP, daar vele niet weten hoe ze moeten quoten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
Toevallig is het product team hier vandaag mee aan de slag geweest. Ik durf je de definitieve oplossing nog niet aan te dragen maar er wordt naar gezocht en aan gesleuteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40

_David_

FP ProMod

llama llama duck

player-x schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:19:
Daar naast zou een aparte quote knop wenselijk zijn.
(ps. die zou ook zeer wenselijk zijn op de FP, daar vele niet weten hoe ze moeten quoten)
Deze bedoel je? :P
FP:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gaMxC.png
Forum:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/gaMDk.png

[ Voor 7% gewijzigd door _David_ op 24-02-2015 17:39 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Inspector schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:32:
Toevallig is het product team hier vandaag mee aan de slag geweest. Ik durf je de definitieve oplossing nog niet aan te dragen maar er wordt naar gezocht en aan gesleuteld :)
Daarom schop ik dit topic ook omhoog; ik zou het jammer vinden als de 'oplossing' enkel gezocht gaat worden in het bestrijden van het symptoom... plus dat ik niet helemaal snap waarom juist hier prio aan gegeven wordt, maar 'kleine' dingen kunnen ook fijn zijn natuurlijk...

[ Voor 12% gewijzigd door crisp op 24-02-2015 17:56 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Loop je hier mij nou een beetje te trollen? :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Nee natuurlijk bedoel ik die niet, beide knoppen geven juist een blok quote, dat is wat we juist niet willen hebben.

Nee gewoon een quote knop, je weet wel, zo eentje die letterlijk op elk forum te vinden is, en bij elk reactie systeem dat dat knopen heeft, zelfs HWI heeft. :F

Zo iets als dit dus!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/smHXK6lEnvXYQ0qHg3X7VeAm/full.png

Heel wat nuttiger dan de sup knop, en zeker veel nuttiger dan de sub knop.

Van mij mag je de nagenoeg niet gebruikte sub en sup icoontjes verwijderen, naast de tekst invoer veld en vervang ze voor quote icoontje en een uit klap menu zo als die voor de smilies gebruikt wordt, maar zet daar in icoontjes voor alle UBB codes die je op de FP voor opmaak gebruiken kan.

Op die manier kunnen lezers die niet weten hoe ze UBB codes moeten gebruiken, ook mooi berichten maken met een betere en uitgebreide opmaak.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LIlZMO8C2nzMwKb0Dpa1Tts3/full.png

ps. zo een uit klap menu zou ook goed bruikbaar zijn voor het forum UBB codes denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door player-x op 24-02-2015 19:16 ]

Pagina: 1