Een paar weken terug heb ik een nieuwe pc samengesteld, maar vanaf het begin loopt hij al vast tijdens games en een enkele keer tijdens een youtube filmpje. Ik heb wat onderzoek gedaan en de symptomen lijken op het bekende radeon probleem the grey screen of death,
Setup:
xMB AMD AM3+ ASROCK 990FX Extreme 3
AMD AM3+ FX-8350 Box 8core 8thread
R9 280x 3g windforce 2.0
memory D3 4x4 GB Vengeance Blue
SSD 250 GB
HDD 1 TB
PSU 750W corsair CX750M
Case Midi Corsair Spec-01 black, Red LED
ASUS VS247 24inch 1080p monitor
Alles is gloednieuw en met advies van de groothandel bij elkaar gezocht.
De pc is inmiddels 3x opnieuw opgebouwd en er zit een betere koeler op de processor maar nog steeds loopt hij na zo'n 10 minuten advanced warfare spelen vast. Ik krijg dan verticale strepen op mijn monitor elke keer in een andere kleur, de pc blijft draaien maar kan er niks meer mee, soms valt het geluid stil. Andere keren krijg ik een soort eindeloze soundloop. De pc start meteen weer op als ik op de resetknop druk.
Alle temperaturen zijn in orde alleen de voeding werd vrij warm, die is inmiddels ook vervangen door een 850W. maar het probleem blijft.
Volgens de groothandel zelf, ligt het aan de videokaart die zichzelf "Over de top" draait, maar ik weet niet zo goed wat ik met zo'n antwoord moet....
Ik hoop hier betere info te kunnen vinden dus als iemand dit probleem herkent en/of een oplossing weet Alvast bedankt
Setup:
xMB AMD AM3+ ASROCK 990FX Extreme 3
AMD AM3+ FX-8350 Box 8core 8thread
R9 280x 3g windforce 2.0
memory D3 4x4 GB Vengeance Blue
SSD 250 GB
HDD 1 TB
PSU 750W corsair CX750M
Case Midi Corsair Spec-01 black, Red LED
ASUS VS247 24inch 1080p monitor
Alles is gloednieuw en met advies van de groothandel bij elkaar gezocht.
De pc is inmiddels 3x opnieuw opgebouwd en er zit een betere koeler op de processor maar nog steeds loopt hij na zo'n 10 minuten advanced warfare spelen vast. Ik krijg dan verticale strepen op mijn monitor elke keer in een andere kleur, de pc blijft draaien maar kan er niks meer mee, soms valt het geluid stil. Andere keren krijg ik een soort eindeloze soundloop. De pc start meteen weer op als ik op de resetknop druk.
Alle temperaturen zijn in orde alleen de voeding werd vrij warm, die is inmiddels ook vervangen door een 850W. maar het probleem blijft.
Volgens de groothandel zelf, ligt het aan de videokaart die zichzelf "Over de top" draait, maar ik weet niet zo goed wat ik met zo'n antwoord moet....
Ik hoop hier betere info te kunnen vinden dus als iemand dit probleem herkent en/of een oplossing weet Alvast bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Joeran op 11-11-2014 21:44 ]