Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeran
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01-2024
Een paar weken terug heb ik een nieuwe pc samengesteld, maar vanaf het begin loopt hij al vast tijdens games en een enkele keer tijdens een youtube filmpje. Ik heb wat onderzoek gedaan en de symptomen lijken op het bekende radeon probleem the grey screen of death,

Setup:

xMB AMD AM3+ ASROCK 990FX Extreme 3
AMD AM3+ FX-8350 Box 8core 8thread
R9 280x 3g windforce 2.0
memory D3 4x4 GB Vengeance Blue
SSD 250 GB
HDD 1 TB
PSU 750W corsair CX750M
Case Midi Corsair Spec-01 black, Red LED
ASUS VS247 24inch 1080p monitor

Alles is gloednieuw en met advies van de groothandel bij elkaar gezocht.

De pc is inmiddels 3x opnieuw opgebouwd en er zit een betere koeler op de processor maar nog steeds loopt hij na zo'n 10 minuten advanced warfare spelen vast. Ik krijg dan verticale strepen op mijn monitor elke keer in een andere kleur, de pc blijft draaien maar kan er niks meer mee, soms valt het geluid stil. Andere keren krijg ik een soort eindeloze soundloop. De pc start meteen weer op als ik op de resetknop druk.

Alle temperaturen zijn in orde alleen de voeding werd vrij warm, die is inmiddels ook vervangen door een 850W. maar het probleem blijft.

Volgens de groothandel zelf, ligt het aan de videokaart die zichzelf "Over de top" draait, maar ik weet niet zo goed wat ik met zo'n antwoord moet....

Ik hoop hier betere info te kunnen vinden dus als iemand dit probleem herkent en/of een oplossing weet Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Joeran op 11-11-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:01
Klinkt als een GPU probleem...
Ik denk dat je de videokaart maar beter op kunt sturen naar Giagbyte, en dat die het uit mogen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Voel ns aan de VGA, is die echt pisheet bij het spelen van een spel dan is de koeling toch niet in orde.

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeran
Nee die word niet heet, het moet wel wat anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 10:19
Waarschijnlijk is het over als je de (memory) clocks van de kaart wat terugschroeft met een programma als MSI Afterburner.
Heb ik ook gehad met de kaart van mijn broertje. Deze heb ik toen ook nog teruggestuurd naar de webshop voor RMA, maar daar kon men het probleem natuurlijk niet reproduceren, dus hij kwam gewoon weer terug.

Zie ook mijn topic destijds:
R9 280X Grijs/groen gestreept scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeran
Haal je op die manier de prestaties van je kaart niet naar beneden? je wilt toch waar je voor betaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:50

Nemesizz

Untouchable

Joeran schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:58:
Haal je op die manier de prestaties van je kaart niet naar beneden? je wilt toch waar je voor betaald hebt?
Puur om te kijken of de kaart dan wel stabiel is.
Dat de prestaties omlaag gaan is logisch (aan de andere kant, als die crashed heb je 0,00 prestaties, dus slechter kan het eigenlijk niet worden :P ).

Dan heb je iets meer hou-vast als je zo'n kaart RMA wil sturen. Kun je zeggen dat je "dit en dat gedaan, en dan werkt het wel, maar op standaard snelheid niet".

Overigens zie je erg veel Radeon 280X kaarten met problemen (veel meer dan andere kaarten).
De 280x is eigenlijk een rebranded 7970, en dan iets overgeklokt (althans, hogere snelheid vaak dan stock 7970's), maar fabrikanten gaan dan vervolgens zelf ook nog eens de kaart overklokken om zo net iets sneller te zijn/lijken dan de concurrenten....gevolg is een zwaar overgeklokte rebranded kaart die hartstikke instabiel is op die clockspeeds.

Vandaar dat ook de suggestie word gegeven, klok de kaart wat naar beneden om te kijken of die dan wel stabiel is (haal er eens 100 tot 150Mhz van de Core en geheugen af, kijken wat er dan gebeurt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeran
Oké bedankt voor de info mensen heb de kaart terug gestuurd en ga een NVIDIA kaart kopen, grote kans dat ik met een andere 280x hetzelfde probleem krijg en daar heb ik geen zin in.

Iemand nog een aanrader welke NVIDIA kaart van gelijke of iets betere kwaliteit goed bij mijn setup past?

Setup:

xMB AMD AM3+ ASROCK 990FX Extreme 3
AMD AM3+ FX-8350 Box 8core 8thread
memory D3 4x4 GB Vengeance Blue
SSD 250 GB
HDD 1 TB
PSU 750W corsair CX750M
Case Midi Corsair Spec-01 black, Red LED
ASUS VS247 24inch 1080p monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 04:10
Je zou ook voor een 2e hands 290 kunnen kijken. Die hebben over het algemeen weinig problemen (draai er zelf ook een).

Voor de nvidia kant is een 770 een oplossing als je in het zelfde budget als de 280x zoekt
Pagina: 1