Ik heb sinds kort een
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
in de PC van mijn broertje draaien, maar deze lijkt kuren te vertonen.
Hij heeft nu een aantal keren een grijs of groen scherm met verticale strepen gehad. Windows blijft op de achtergrond gewoon draaien, dingen als Skype werken nog gewoon.
Dit is tot nu toe alleen voor gekomen tijdens StarMade (Java Minecraft in de ruimte) en Interplanetary (Turn-based strategy). De temperaturen tijdens het fenomeen zijn verre van zorgwekkend en zo stressing zijn de eerdergenoemde spellen niet. Ik heb ook geprobeerd om de zaak om zeep te helpen met Furmark, maar dit is na anderhalf uur niet gelukt. Dit zou natuurlijk helemaal willekeurig kunnen zijn.
Nu zit er nog gewoon garantie op de kaart, maar die dekt natuurlijk geen softwareproblemen. Ik hoop die samen met jullie dan ook uit te kunnen sluiten.
De PC bestaat uit:
Core2Quad Q8200
4GB DDR2
Medion moederbord (gestripte MSI) met PCIe2.0 x16
Eerder genoemde GPU
XFX Pro 450W voeding
draaiende op Windows 7 Enterprise x64 met de laatste AMD drivers.
Wellicht dat jullie kunnen helpen!
pricewatch: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
in de PC van mijn broertje draaien, maar deze lijkt kuren te vertonen.
Hij heeft nu een aantal keren een grijs of groen scherm met verticale strepen gehad. Windows blijft op de achtergrond gewoon draaien, dingen als Skype werken nog gewoon.
Dit is tot nu toe alleen voor gekomen tijdens StarMade (Java Minecraft in de ruimte) en Interplanetary (Turn-based strategy). De temperaturen tijdens het fenomeen zijn verre van zorgwekkend en zo stressing zijn de eerdergenoemde spellen niet. Ik heb ook geprobeerd om de zaak om zeep te helpen met Furmark, maar dit is na anderhalf uur niet gelukt. Dit zou natuurlijk helemaal willekeurig kunnen zijn.
Nu zit er nog gewoon garantie op de kaart, maar die dekt natuurlijk geen softwareproblemen. Ik hoop die samen met jullie dan ook uit te kunnen sluiten.
De PC bestaat uit:
Core2Quad Q8200
4GB DDR2
Medion moederbord (gestripte MSI) met PCIe2.0 x16
Eerder genoemde GPU
XFX Pro 450W voeding
draaiende op Windows 7 Enterprise x64 met de laatste AMD drivers.
Wellicht dat jullie kunnen helpen!