Hallo allemaal!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Software ontwikkelen en gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Muis en geluid zijn ook al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik heb voor de VII HERO gekozen omdat er 8 sata connectors aanwezig zijn en ik er 7 nodig ga hebben. Een sata controller is ook nog een mogelijkheid maar hier ben ik niet echt bekend mee..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Processor: intel
Videokaart: liefst geen AMD(slechte ervaring mee gehad)
voor de rest maakt het mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De grootte maakt niks uit, geluidsniveau is niet belangrijk maar des te stiller des te beter natuurlijk en papa en mama betalen de stroom nog
Verder heb ik geen specifieke wensen en/of eisen.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ben ik nog niet over uit maar ik heb wel voor de i7 4790k gekozen. Dit komt vooral door de 0,5 Ghz extra in plaats van 0,1 op de i7 4790. Anders kan ik net zo goed een de i5 4690 nemen, maar dan heb ik ook geen hyperthreading.
Bron:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531704
i5-4690 = 3,9 Ghz
i5-4690K = 3,9 Ghz + overklokbaar met de benodigde koeling e.d.
i7-4790 = 4,0 Ghz + Hyperthreading
i7-4790K = 4,4 Ghz + Hyperthreading + overklokbaar met de benodigde koeling e.d
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Software ontwikkelen en gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1100 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 4 | WD Green WD20EARX, 2TB | € 96,49 | € 385,96 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ OCZ-ZT750W-EU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 4 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 385,96 | |
Muis en geluid zijn ook al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 309,95 | € 309,95 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII HERO | € 169,99 | € 169,99 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 339,90 | € 339,90 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | Logitech Gaming Keyboard G105 | € 56,28 | € 56,28 |
| 1 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C9 | € 72,95 | € 72,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.094,57 | |
Ik heb voor de VII HERO gekozen omdat er 8 sata connectors aanwezig zijn en ik er 7 nodig ga hebben. Een sata controller is ook nog een mogelijkheid maar hier ben ik niet echt bekend mee..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Processor: intel
Videokaart: liefst geen AMD(slechte ervaring mee gehad)
voor de rest maakt het mij niet uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De grootte maakt niks uit, geluidsniveau is niet belangrijk maar des te stiller des te beter natuurlijk en papa en mama betalen de stroom nog
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ben ik nog niet over uit maar ik heb wel voor de i7 4790k gekozen. Dit komt vooral door de 0,5 Ghz extra in plaats van 0,1 op de i7 4790. Anders kan ik net zo goed een de i5 4690 nemen, maar dan heb ik ook geen hyperthreading.
Bron:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531704
i5-4690 = 3,9 Ghz
i5-4690K = 3,9 Ghz + overklokbaar met de benodigde koeling e.d.
i7-4790 = 4,0 Ghz + Hyperthreading
i7-4790K = 4,4 Ghz + Hyperthreading + overklokbaar met de benodigde koeling e.d