Toon posts:

Age of Empires: Castle Siege

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:13
Mede-auteurs:
  • matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-03 14:40

matroosoft

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:22

JurGor

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cwXko---VKE]

Age of Empires: Castle Siege is een strategiespel waarbij je een dorpje opbouwt. Je kunt je dorp upgraden met grondstofvoorzieningen en verdediging tegen aanvallen. Als je legerkampen en barakken bouwt kun je legers trainen en de dorpen/steden van spelers overal ter wereld aanvallen om zo snel gronstoffen te verzamelen.

Het spel is te vergelijken met Clash of Clans qua gameplay, maar is qua uiterlijk een stuk realistischer en heeft als belangrijkste voordeel dat je je troepen tijdens een aanval kunt besturen zodat je veel strategischer kunt aanvallen. Verder heeft het spel een aantal elementen overgenomen uit de Age of Empires serie, zoals trebuchets, catapults, wonders, enz., hoewel veel dingen anders werken dan in de voorgaande Age of Empires spellen. Het heeft daarmee een eigen, unieke gameplay en spelervaring.

Het spel is beschikbaar voor Windows 10, Windows Phone/Mobile, Android en iOS.

https://tweakers.net/ext/f/aLnt7NLSDfQRAcA7SdEmix15/full.png

https://tweakers.net/ext/f/ZSixas9qaezpTcYvCiuEQCKB/full.png

https://tweakers.net/ext/f/MIss8RQA8zKrZfCDJhJhAHBE/full.png

https://tweakers.net/ext/f/dHPUM9by9hUopiSrY1UJ8eae/full.png

Een gebouw bouwen of upgraden kan door middel van bouwslots, waarvan je er 4 hebt. Upgrades kosten naarmate ze stijgen in level steeds meer tijd. Sommige upgrades kunnen meer dan een week duren.
Dit heeft een voordeel dat je het op een telefoon kan spelen (je bent niet zoals de oude AoE soms uren bezig in 1 game om lekker alles te veroveren) en een nadeel dat je dus 3x per dag bijvoorbeeld inlogt om het ff aan te zetten. Je speelt dus over heel lange periode. Je kunt geen extra bouwslots kopen, maar wel de gaande upgrades afkopen door middel van in-game gold. Dit gold kun je met echt geld kopen. De in-game aankopen worden gelukkig niet gepusht en zijn zeker niet nodig om bovenaan te staan, al helpt het wel.

Screenshot van een age 5 kasteel

Aanvallen: units/troepen die je gebruikt tijdens een aanval ben je daarna kwijt. Dat wil zeggen dat je voorafgaand aan een aanval troepen traint die je dan tijdens de aanval kunt gebruiken. Het trainen van troepen duurt langer naarmate de troepen sterker worden. In tegenstelling tot troepen moeten heroes, die een speciale 'ability' hebben niet opnieuw getraind worden na een aanval, maar deze moeten herstellen. Als je troepen hebt getraind, kun je een aanval zoeken. Hierbij krijg je een random speler aangeboden op basis van hoe ver je eigen kasteel geüpgraded is. Je krijgt een tegenstander aangeboden die ongeveer in dezelfde range valt qua sterkte met uitwijkingen naar sterkere en minder sterke tegenstanders. Als het aangeboden kasteel je niet bevalt, bijvoorbeeld omdat hij niet genoeg resources heeft, kun je zoeken naar een andere tegenstander. Zodra je een tegenstander hebt gevonden die je wilt aanvallen, heb je ruim 5 minuten de tijd om zijn kasteel te vernietigen met de troepen die je hebt getraind.

Screenshot van een aanval

Aangevallen worden: je kasteel kan worden aangevallen zodra je offline gaat. Degene die je aanvalt krijgt een hoeveelheid resources en crowns aangeboden op basis van je voorraden en het verschil in crowns tussen jou en hem. De tijdens een aanval vernietigde gebouwen hoef je niet opnieuw te bouwen, maar krijg je gewoon weer terug. Wel ben je na de aanval de gestolen resources kwijt.

Revengen: Als je bent aangevallen door een tegenstander dan kun je hem revengen. Dit houdt in dat je hem kan aanvallen zonder dat hij je weer terug kan revengen en maakt het mogelijk om je aanval goed voor te bereiden doordat je de speler op kunt zoeken en zijn defensie logs kunt bekijken hoe hij door anderen is aangevallen.

Crowns/Kroontjes: laten deels zien hoe goed je bent in aanvallen. Als je een aanval doet krijg je bij 50% vernietiging of het neerhalen van de keep één ster en eenderde van de aangeboden crowns. Heb je zowel 50% van de resources vernietigd en de keep neergehaald dan krijg je twee sterren en tweederde van de aangeboden crowns. Als je je tegenstander totaal vernietigd heb je drie sterren en krijg je alle aangeboden crowns. Het aantal crowns is van invoed op hoe snel je wordt aangevallen en door wie. Iemand met minder crowns die jou aanvalt krijgt meer van je crowntjes aangeboden tijdens een aanval en andersom. Als je verliest als je aanvalt, dat wil zeggen geen ster weet te behalen, dan verlies je kroontjes naar rato van het crownverschil tussen jou en je tegenstander.

Peace Treaty: Als je aangevallen wordt en je tegenstander wint, dan krijg je een Peace Treaty. De duur van de Peace Treaty is afhankelijk van met hoeveel sterren je tegenstander heeft gewonnen. Deze Peace Treaty houdt in dat je voor de duur ervan niet kan worden aangevallen, ook niet als je offline bent. De Peace Treaty wordt opgeheven nadat die is afgelopen of wanneer je zelf een aanval start.

Als speler kun je een samenwerking aangaan met andere spelers door middel van een alliantie. Een alliantie bestaat uit maximaal 50 spelers en deze spelers kunnen elkaar troepen doneren die als je aangevallen worden je kasteel verdedigen. Verder worden allianties in 'leagues' geplaatst waarbij het totaal aan crowns van de spelers de plaats in de league bepaald. De leagues duren twee weken en de spelers van de drie allianties die het hoogst eindigen krijgen in-game gold. Ook kun je in de allianties chatten met je medespelers en aanvallen die je hebt gedaan delen. De allianties worden geleid door één speler, de 'emperor'.

DUTCHCOURAGE

Er zijn een aantal tweakers die spelen in de Nederlandse alliantie DUTCHCOURAGE. Nieuwe, actieve spelers zijn welkom vanaf age 6, mits er plek is. De emperor is Kasteel Kegel en je kunt via tweakers vragen over de alliantie stellen aan matroosoft of JurGor. Aan het eind van een league worden leden die langere tijd inactief zijn zonder dit aan te geven soms gekickt dus als je er graag bij wilt kun je het beste het einde van de league afwachten.

Dutch

Speel je wat minder actief of ben je net begonnen, dan ben je vanaf age 5 welkom in Dutch. Deze alliantie is opgericht voor spelers die wat rustiger spelen en omdat DUTCHCOURAGE vaak vol zit. Mivagi is emperor van deze alliantie. Vragen over deze alliantie kun je hier op het forum stellen aan matroosoft.

1) Bouw je gebouwen op zo'n manier dat je zoveel mogelijk verdediging hebt
2) Aanvallen levert veel meer resources op dan farmen....
3) Voordeel van symmetrisch opstelling van torens en gebouwen is dat ze makkelijker elkaar verdedigen. Nadeel is dat zwakke punten sneller te vinden zijn.
4) Als je veel resources verzamelt hebt zorg dan ook dat je die gebruikt! Heb je veel op de plank liggen (in silo / lumberyard / storehouse) dan maakt dat je een aantrekkelijk target om aan te vallen.
5) Als je de aanval kiest, ga dan door met volgende enemy kiezen tot je er 1 vind waarvan je denkt dat die of veel resources heeft om jou te helpen (loss of kroontjes) maar wel je materialen om te upgraden / te bouwen, of tot je weet dat je hem kan killen... (winst van kroontjes)
6) Heroes zijn erg sterk in de aanvallen, gebruik ze in je voordeel!
7) Bouw muren om je belangrijkste gebouwen heen
8) zet je towers niet in de buiten muur (kunnen voet troepen enzo erbij) maar zet ze binnen de muur.

Er is een cheat waarbij mensen die de Windows-versie van het spel spelen, gebruik maken van een auto muis click systeem. Normaal ga je automatisch na 5 minuten inactiviteit offline, maar door dit auto muis click systeem te gebruiken kan je veel langer online zijn... en kan je niet worden aangevallen. Het is uiteraard niet de bedoeling dat dit gebruikt wordt en als je gepakt wordt, word je geband.

Patch 1.24 - 13 juni 2017

Features:
- Combat Hour: starts when searching for battle. (update)
Bug fixes:
- Fixed the bug where players who have their entire units die while not using their heroes will cause those heroes to not be usable in Retry Battles.
- Removed reactivate boost button when visiting other empires with Festival Markets.
- Fixed the bug where players could donate troops to themselves.
- Fixed the bug where the ‘Unlock’ ribbon remains in Build Mode after unlocking all of the daily Battle Chests.
- Fixed the bug where donating troops to an alliance member will grey out their crown display.
- Optimized connection

Patch 1.25 - 11 augustus 2017

Features:
- Alliance Search: Added an option allowing players to filter out full Alliances from the search.
Bug fixes:
- Fixed a bug preventing players from being able to Revenge all attacks from an enemy player. Now, duplicate attacks will allow for duplicate Revenges.
- Fixed a bug that caused inactive zombie Empires to lose their crowns when targeted in Smashdown battles.
- Fixed a bug that placed inactive zombie Empires back in to regular matchmaking pools.
- Fixed a bug that resulted in audio dropping out for players when loading.
- Fixed a bug that resulted in the destroyed percentage of an attacked Empire displaying incorrectly.
- Fixed a bug that caused the game to crash when 32-bit Windows version was launched on a machine running 64-bit Windows.
- Fixed a bug that resulted in double character typing on Windows insider versions.

[Voor 255% gewijzigd door matroosoft op 04-01-2018 01:57]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geen Android en iOS? Oke, dan is het gedoemd te mislukken!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-04-2018
Jammer dat ze de goede naam van Age of empires hieraan koppelen. Ik hoop hoe dan ook dat het mislukt. Laat ze maar met een echte Age of empires komen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik speel het volgens mij op dezelfde manier zoals jij en vertik het ook om te betalen. Plaatje van mijn Empire zal ik t.z.t. nog wel eens posten.
Ik moet echt eens in de strategie duiken en dat hele concept van revengen had ik nog niet ontdekt.
De single player campaigns vind ik onwijs lastig, maar dat zal ook wel komen door mijn -ontbrekende- taktiek.

Ik vind AoE2 nog steeds onovertroffen, maat toch heeft deze game iets verslavends waardoor je het op blijft starten. Dat is dan weer knap gedaan door Microsoft.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:57

MrSleeves

You'll thank me later.

Ik speel dit spel ook en is best leuk. Heb nu al steeds met één speler een revenge. Gelukkig sloop ik wel alles bij hem, maar andersom niet echt (al heeft hij wel een paar keer de Keep gepakt; laatste keer had'ie 0%.. >:) )

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• JurGor
Ik speel dit spelletje inmiddels een maand of wat en ik ben erin gegaan zonder voorkennis over Age of Empire voorgangers. En dan is het gewoon een heel leuk gratis spel om te spelen, zeker voor de Windows Phone!

Er zijn zelfs een paar Nederlandstalige Alliances. Zelf speel ik in 1stDUTCHCOURAGE. En daar is nog plaats voor nieuwe leden :)

Sinds patch 1.4 is het niet meer zo makkelijk om 24/7 online te zijn. Dus er wordt actief wat gedaan tegen cheats.

Ik heb nog niet de behoefte gehad om geld uit te geven en zit inmiddels alweer in age 7. Het is een prima spelletje voor tussen de bedrijven door. Eens in het uur 5 minuutjes vechten. Lekker voor op de bank 's avonds of tijdens de koffie.

Schijnt qua speltype nog het best vergelijkbaar te zijn met Clash of Clans.

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-12-2022
Ja speel het spel ook al een tijdje, zit ook bij de alliantie 1stDUTCHCOURAGE
Als je dus nog iets zoekt, kom erbij!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:17
Ik ben er ook maar mee begonnen. Iedereen om mij heen speelt Clash of Clans en dit lijkt daarop.
In ieder geval ik zou graag de 1stDUTCHCOURAGE willen joinen.
Op dit moment vermaak ik me er wel mee. Kost niet teveel tijd en het geeft een leuke afleiding tijdens het werken door.

edit: Vol :(

Wie weet een leuke alliantie?

[Voor 8% gewijzigd door Daniel. op 21-02-2015 12:18]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• JurGor
En een jaartje later speel ik dit spel nog steeds. Nog altijd vermakelijk en er is weer nieuwe content onderweg.

Zo hebben we de 'Watch Signal', een toren waarin je Alliance genoten troepen kunnen stoppen die dan tijdens een aanval opgeroepen worden ter verdediging.

Ook zijn er nu 'Wonders', die je als Alliance met elkaar bouwt zodat je boosts kan krijgen voor je kasteel. http://www.ageofempires.c...nder-feature-details-113/

Ook komen deze maand 'Leagues', een soort leaderboards maar dan afgestemd op je eigen niveau, zowel voor iedere speler als voor je Alliance. http://www.ageofempires.c...le-siege-leagues-preview/

Oh, en wat dacht je hiervan?:

Jaja! De Nederlandsche driekleur!

En in de wat verdere toekomst kunnen we Alliance wars verwachten! En age 10!

1stDutchCourage is nog altijd springlevend, en heeft ruimte voor nieuwe leden. 2ndDutchCourage en 3rd DutchCourage zijn inmiddels ook in het leven geroepen. Tweakers zijn van harte welkom! :)

• matroosoft
Hier een vrij nieuwe sieger, en sinds vandaag ook in 1stDutchCourage! Is voor mij een uitdaging om een bijdrage te leveren aan deze alliance, heb er zin in. Lord t, hoe heet je in AOE Castle Siege? Misschien kun je trouwens toevoegen dat het spel er ook voor de iPhone is.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03 12:12

g0tanks

Moderator CSA
matroosoft schreef op maandag 5 december 2016 @ 00:54:
Hier een vrij nieuwe sieger, en sinds vandaag ook in 1stDutchCourage! Is voor mij een uitdaging om een bijdrage te leveren aan deze alliance, heb er zin in. Lord t, hoe heet je in AOE Castle Siege? Misschien kun je trouwens toevoegen dat het spel er ook voor de iPhone is.
Dit topic is al twee jaar oud. Grote kans dat Lord_T het niet meer speelt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• matroosoft
g0tanks schreef op maandag 5 december 2016 @ 02:23:
[...]

Dit topic is al twee jaar oud. Grote kans dat Lord_T het niet meer speelt.
Zou kunnen, speel je t zelf wel? Zag hier een paar rondhangen die ook in 1stDutchCourage zitten.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03 12:12

g0tanks

Moderator CSA
Nee, de laatste keer dat ik het probeerde op mijn Lumia 950 wilde het spel niet laden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• matroosoft
g0tanks schreef op maandag 5 december 2016 @ 03:46:
Nee, de laatste keer dat ik het probeerde op mijn Lumia 950 wilde het spel niet laden.
Mijns inziens de moeite waard om nog eens te proberen, het is een vrij leuk spel. ;)

• JurGor
En het is weer tijd voor mijn jaarlijkse post in dit draadje.

2016 was een moeilijk jaar voor AoE:CS. Want de developers doen het duidelijk rustiger aan. Keken we als spelers eind 2015 nog reikhalzend uit naar de komst van Alliance Wars, is het nu de vraag of we die veelgevraagde feature uberhaupt ooit gaan zien. Maar oktober 2016 bracht ons dan uiteindelijk de patch van 2016 die Age X (the Golden Age) bracht. Vooral veel extra levels voor gebouwen en eenheden en een welcome verbetering aan leagues.

AoE:Cs is en blijft vind ik een leuk spel. Je kan je kasteel naar eigen inzicht opbouwen, en ook al is het onmogelijk om een kasteel te bouwen dat iedere aanval weerstaat, je kan het de tegenstander echt wel lastig maken. En het aanvallen blijft ook na 2 jaar leuk. Je kan iedere unit controleren, pad bepalen en aanvalsdoel bepalen. Of het meer aan de AI overlaten maar dat betekent in de latere ages vaak verlies, want de AI is veel minder slim dan jij kan zijn.

Dit is dus een spel met veel strategie. Want je moet bij je verdediging rekening houden met sluwe menselijke tegenstanders. En je kan bij de aanval zelf de sluwe menselijke speler uithangen. En dat betekent dat het in de eindfase van het spel echt niet meevalt om het kasteel van een ander 100% te vernietigen. Laat ik het zo zeggen, mij lukt dat al maanden niet. Maar echt goede spelers lukt het vrijwel dagelijks. Skill does matter, zogezegd ;)

Wat we aan nieuwe content in de toekomst kunnen verwachten is onduidelijk. Er is nog ruimte zat voor upgrades in age X, en de ontwikkelaars hebben gehint naar een extra doel voor 'vaandels'. Maar er is niets toegezegd.

Wat je voor dit spel wel nodig hebt, is geduld. Bakken vol geduld. Dat maakt het nou juist een prettig spel voor op de smartphone. In de latere ages duurt het trainen van een leger voor de volgende aanval meer dan een uur. Dus ideaal voor even tussendoor de boel klaar zetten en later even spelen. En op de upgrade van een gebouw mag je tot 2 weken wachten. Je bent niet zomaar klaar en 2 jaar nadat ik ben begonnen met spelen is dat een kwaliteit die ik zowaar ben gaan waarderen.

Tijd om maar eens een screenshotje te posten van mijn kasteel:

Kom gerust eens langs, maar alleen kijken en niets meenemen, anders breekt de hel los ;)

Tot slot: 1stDutchCourage 4ever!

• matroosoft
In de toekomst ook beschikbaar voor Android! Als release datum wordt begin Maart genoemd.

https://www.ageofempires....ege-is-coming-to-android/

• matroosoft
-

[Voor 98% gewijzigd door matroosoft op 17-01-2017 15:52]

• JurGor
Echt wel tof dat dit spel ook naar Android komt.

SGI heeft hun technologie die ze ook voor MS Solitaire gebruiken hiervoor ingezet.

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06-2022
Het is eigenlijk Clash of Clans met een andere naam dus?

• matroosoft
Wereldkaart schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:30:
Nee, Age of Empires: Castle Siege ziet er mijns inziens een stuk realistischer uit en het heeft als groot voordeel dat je troepen kan besturen tijdens een battle, waardoor je veel meer tactiek en strategie kunt gebruiken tijdens je aanvallen. Ik zou het echt eens een kans geven! :)

• JurGor
Wereldkaart schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:30:
Aan de ene kant zijn beide spellen heel vergelijkbaar. Je bouwt zelf een kasteel en verzamelt resources door ze te maken en van andere spelers af te nemen. Je kan je kasteel versterken tegen de aanvallen van anderen en je kan je eigen aanvalstroepen sterker maken. Je kan lid worden van een groepje spelers en gezamenlijke doelen nastreven.

Aan de andere kant zijn er ook principiële verschillen. CoC is veel meer een "tower defense" soort spel, want bij een aanval spawn je je eenheden en daarna 'doen ze hun ding'. AoE:CS daarentegen vereist dat jij als aanvaller al jouw units aanstuurt en coördineert gedurende de hele veldslag en is dus veel meer een "real time strategy" soort spel.

Dit verschil merk je niet veel van in het begin van deze spellen. Dan lijken ze inderdaad heel veel op elkaar. Maar des te verder je komt, des te meer komt het verschil tot uiting. Beide spellen zijn uiteindelijk hierdoor op hun eigen manier "easy to learn, difficult to master".

Persoonlijk vind ik dat bij AoE:CS meer strategie komt kijken in het aanvallen, en meer micromanagement. Maar ik weet zeker dat een CoC endgame speler hetzelfde zal beweren over CoC. En dat we allebei gelijk hebben. :+

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03 09:23
JurGor schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:47:
En het is weer tijd voor mijn jaarlijkse post in dit draadje.
...
...
Tot slot: 1stDutchCourage 4ever!
Hmm... ik zit te zoeken, maar ik kan je Alliance niet vinden via de seach :(
Wel kan ik gewoon "DutchCourage" vinden

(pas net begonnen met de game trouwens, zit pas in age 4 :) )

[Voor 14% gewijzigd door xeromorphic op 21-03-2017 08:04]

• JurGor
Oh ja, we hebben kort geleden een naamswijziging gehad. Heten nu inderdaad DutchCourage :)

Trouwens nog een klein wonder dat je ons uberhaupt gevonden hebt, dat zoeken naar alliances werkt niet superhandig. Is dat via de top 200 lijst gelukt? Of via mijn kasteel uit de screenshot?

Age 4? Dat duurt niet lang meer voor je age 6 bent. Daarna gaat het allemaal een stuk trager!

Kleine nieuws update: De "early March" update met Android release heeft vertraging opgelopen. Ze willen een goede release op Android dus hebben nog even tijd nodig. Nieuwe ETA is niet afgegeven.

• xeromorphic
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-03 09:23
JurGor schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:58:
Oh ja, we hebben kort geleden een naamswijziging gehad. Heten nu inderdaad DutchCourage :)

Trouwens nog een klein wonder dat je ons uberhaupt gevonden hebt, dat zoeken naar alliances werkt niet superhandig. Is dat via de top 200 lijst gelukt? Of via mijn kasteel uit de screenshot?

Age 4? Dat duurt niet lang meer voor je age 6 bent. Daarna gaat het allemaal een stuk trager!

Kleine nieuws update: De "early March" update met Android release heeft vertraging opgelopen. Ze willen een goede release op Android dus hebben nog even tijd nodig. Nieuwe ETA is niet afgegeven.
Ik heb zelf een android toestel en heb op de pc gezocht op verschillende naam combinaties :). Met smart wacht ik op de release op android, op de PC is toch wat omslachtig. Ik zit vooral op mn werk achter de pc en thuis een stuk minder hehe...

Ik zag dat jullie nog maar 1 plekje vrij hadden en alleen recruiten vanaf age 6, dus heb geen request gestuurd.

Ik ga pas in age omhoog elke keer dat ik alles voor die age heb geupgrade, dus dan duurt het nog wel ff :) (al loopt de upgrade voor age 5 nu)

• JurGor
Age 6 gaat sneller dan je denkt hoor.

PM me anders even je gamertag, gooi ik een balletje op in de groep. Die ene plek kan zo weg zijn, en we zijn alle 49 redelijk actief op dit moment, dus dan duurt het zo een paar weken voor er weer ruimte is.

• JurGor
Patch 1.23 is uit!

Dit is waarschijnlijk de patch die ook op Android uitkomt. Het gerucht gaat dat de playstores in Vietnam en Australië het eerst aan de beurt gaan zijn. Over de EU Android release nog geen gegevens bekend.

Patchnotes: https://www.ageofempires....-retry-and-battle-chests/

Al met al prima patch wat mij betreft. Leuke toevoegingen (smashdown battles, retry battles) en heel wenselijke bug fixes. En iedere dag minstens 1 gouden en 2 silveren battle chests, niet verkeerd.

• matroosoft
2ndDutchCourage is er weer! :Y De alliance is vooral bedoeld voor spelers met een tweede account of als je vrij rustig speelt. Spelers zijn welkom vanaf age 5. Speel je erg actief of heb je meer dan 1500 crowns, kijk dan eerst even of er plek is bij DutchCourage!

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:19
gedownload, ziet er erg leuk uit tot nu toe. Bijna age 3 dus heb nog een lange weg te gaan!

• JurGor
Odinrage schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:16:
gedownload, ziet er erg leuk uit tot nu toe. Bijna age 3 dus heb nog een lange weg te gaan!
Zeg maar gerust, een hele lang weg. Je zal merken dat het spel gaandeweg steeds strategischer en moeilijker te winnen wordt. Of je moet een van de gedoodverfde "Flavor of the Month" strategieën toepassen.

Inmiddels (na ruim 2,5 jaar spelen) is mijn kasteel volledig "maxed". Dus ik zit nu zelf best wel op nieuwe content te wachten eigenlijk. En ik ben niet de enige. Afgelopen donderdag kregen we eindelijk reactie op onder andere het gebrek aan nieuwe endgame content. Dat wil ik toch even ook hier delen:
Hey folks,

I wanted to pop in and say hello! I know many of you have seen our recent announce of Age of Empires: Definitive Edition and the recent change to the forums with the split off of castlesiegegame.com. For some it probably brought about some questions and I wanted to just stop by and say hi and talk about some Castle Siege related things.

1. Age of Empires Castle Siege work is still in progress! We just released patch 1.24 and we are continuing to look at future patches as we continue to ensure that Android and the other platforms get fixes to the issues you guys are seeing.

2. With the success of iOS and Windows and the surge of new Android players it made sense to give Castle Siege its own home, hence the move to CastleSiegeGame.com and a destination for all of those players to call home for years to come. It made sense to us and it looks like the whole move went fairly smooth and life continued here without skipping a beat!

3. We are reading the forums and are taking your feedback to heart. Like for instance we just spoke about the ConRam strategy and other unbalanced strategies (yes I read that whole thread) at the higher Age Levels. It takes a lot to figure out how to fix something like this and what the impact would be, but it is something we are discussing and looking at.

So in short, we aren't gone, we are still here. With the new release of Android we are looking at what content makes the most sense for our new and veteran players, and working on a strategy that we can move forward with that gives all players something they want. We are still on the forums and are actively looking at your suggestions (like Alliance Wars and new flags) for what that content might be, so keep posting because you never know when you might say something that could potentially end up giving us an idea for something in the game!

It's not all the answers you wanted, but I am hoping it's enough to get you through until we can give you something more substantial!

Robeyone
En specifiek in reactie op een van de endgamers die "droog staat":
Thanks for caring so much about the game. I understand you're frustrated and that passion comes out in your post. What has been improved over the past ten months (beyond the new platform and new features) is the influx of new players who are playing the game now. We have also improved the number of players who have leveled to the higher ages and the amount of players who return over and over again (retention). Simply put the game is much healthier because of the work that the team has done to the game.

It's easy to get myopic when you look at just your piece of the puzzle, we are trying to look at the entire group of cohorts who play the game and do what's best for the populace overall. You do need to understand that high end players make up a very small piece of the player base, but are usually the most passionate and devoted members of the game. Our release of Age X in September was specifically targeted at players (like you) in the upper tiers and a very small number of you have actually even completed that content yet.

I guess my point is that, even though you may not see it, the game has vastly improved across all of our indicators (looking at the engagement and retention numbers of players) given our content has been something for all audience types who enjoy the game. I know players would want nothing more but to have content just for them with every release, but that's just not a realistic expectation. The good news is, given the health of the game now, that we have a lot of players who want to enjoy the game across all levels, and we will continue to strategize content releases to appeal to all audiences. This means more players in the later ages which means we can give more focus to content and systems that both you and they will enjoy.

I appreciate you being a long time fan, and I love that you feel comfortable enough to unload about your frustrations. However, channeling that passion into constructive ways we can improve the game might be more fruitful, versus just telling us what in many ways we already know. In regards to ConRam it may seem simple to fix, but it's not, changing these numbers has a massive effect across every age and we want to ensure people continue to have fun throughout all the ages. That means win percentages need to be up through the lower and mid ages to keep players engaged and continuing to play. We take balance changes very seriously, and that means we take our time before releasing something because it can really hurt players in the lower ages and remove the fun they have when playing the game.

I know it may not be the answer you are looking for, but it does explain many of the points brought up in your post.
Kort samengevat: allemaal vrij vaag, maar de stap naar Android heeft geholpen en het spel staat er goed voor, beter dan voorheen. Wat dit concreet gaat brengen voor de toekomst is onduidelijk, maar het eerste sein staat blijkbaar op groen. En daar begint 't mee.

• matroosoft
Topicstart is bijgewerkt.. Feedback is welkom. :)

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-03 21:39
matroosoft schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:29:
Topicstart is bijgewerkt.. Feedback is welkom. :)
Ziet er mooi uit. Duidelijk verhaal.
Misschien nog leuk om iets te vertellen over de beste aanval tactiek(en)
Wil Robert daar wat over schrijven met zijn smetteloze attack record? _/-\o_

• matroosoft
Nixo schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:01:
[...]

Ziet er mooi uit. Duidelijk verhaal.
Misschien nog leuk om iets te vertellen over de beste aanval tactiek(en)
Wil Robert daar wat over schrijven met zijn smetteloze attack record? _/-\o_
Bedankt voor je reactie! Geen idee of Robbert ook een Tweakers account heeft maar ik kan het eens vragen. :-)

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-01 23:00
Iemand die weet hoe lang dit kan duren????

https://tweakers.net/ext/f/RSU9HoZm8WCxkF0QV60tXn6Y/thumb.png

• RifatSahin
RifatSahin schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:42:
Iemand die weet hoe lang dit kan duren????

[afbeelding]
30 minuten verder... Zelfde melding..

• matroosoft
RifatSahin schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:13:
[...]

30 minuten verder... Zelfde melding..
Dat is een andere versie van Age of Empires.. :) Ik denk dat je dit topic moet hebben:

[PC] Age of Empires II HD

• RifatSahin
matroosoft schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 11:51:
[...]

Dat is een andere versie van Age of Empires.. :) Ik denk dat je dit topic moet hebben:

[PC] Age of Empires II HD
Ahhh oke. Excuus heren...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:37
Bah. Ik had dit spel veel eerder moeten ontdekken :P Ik ben nu een paar dagen bezig en ondertussen een stuk of 40 slagen gespeeld, maar wordt zelf nooit aangevallen. Wordt er wel nog een beetje gespeeld?

• JurGor
Jazeker, maar in de vroege ages zal je relatief weinig worden aangevallen. Dat wordt vanzelf meer, veel meer.

Hangt ook van je kasteel af. Vroege ages zijn er veel spelers die echt te makkelijk te verslaan zijn, en als je dan een beetje je best doet met een goede verdediging slaan ze jou gewoon massaal over.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:38

Oxigeon

En zo is dat!

Maandag of dinsdag deze game ook maar eens gedownload als vervangen van Clash of clans. Moet zeggen dat het me nu wel bevalt. Op dit moment zit ik in Age 3. Vanavond of morgen hoop ik naar 4 te gaan. Ik wil altijd eerst alles volledig maxen voordat ik een age omhoog ga, zo deed ik dat bij Clash ook altijd.

Als ik aanval win ik vrijwel alles. Van alle aanvallen heb ik er ooit 1 verloren door een domme tacktiek. Moet eigenlijk nog 3 gebouwen upgraden en dan gaat mijn Keep een age omhoog.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• matroosoft
Oxigeon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:50:
Maandag of dinsdag deze game ook maar eens gedownload als vervangen van Clash of clans. Moet zeggen dat het me nu wel bevalt. Op dit moment zit ik in Age 3. Vanavond of morgen hoop ik naar 4 te gaan. Ik wil altijd eerst alles volledig maxen voordat ik een age omhoog ga, zo deed ik dat bij Clash ook altijd.

Als ik aanval win ik vrijwel alles. Van alle aanvallen heb ik er ooit 1 verloren door een domme tacktiek. Moet eigenlijk nog 3 gebouwen upgraden en dan gaat mijn Keep een age omhoog.
Het leuke is dat het spel moeilijker wordt naarmate je beter wordt, maar dat zal bij CoC waarschijnlijk ook wel zo zijn. Als je hoger komt in age, zeg age 7, moet je gebruik gaan maken van andere troepen en aanvalsstrategieën om nog fatsoenlijk te kunnen winnen. Ook wordt je naarmate je sterker wordt steeds vaker aangevallen. Maar dat houdt het wel uitdagend. Trouwens, mocht je nog niet in een Alliance zitten, onderweg dan eens om je aan te sluiten bij dutchcourage of 2nddutchcourage. (mits je de minimum age hebt bereikt) :)

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:38

Oxigeon

En zo is dat!

matroosoft schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:33:
[...]

Het leuke is dat het spel moeilijker wordt naarmate je beter wordt, maar dat zal bij CoC waarschijnlijk ook wel zo zijn. Als je hoger komt in age, zeg age 7, moet je gebruik gaan maken van andere troepen en aanvalsstrategieën om nog fatsoenlijk te kunnen winnen. Ook wordt je naarmate je sterker wordt steeds vaker aangevallen. Maar dat houdt het wel uitdagend. Trouwens, mocht je nog niet in een Alliance zitten, onderweg dan eens om je aan te sluiten bij dutchcourage of 2nddutchcourage. (mits je de minimum age hebt bereikt) :)
Dan moet ik eerst nog een age omhoog gaan. Ben inmiddels age 4. Eindelijk kun je nu de storage flink uitbreiden

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• matroosoft
TS even een kleine update gegeven.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee