Monitor + Toetsenbord (€200)

Pagina: 1
Acties:

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik zoek een?
Ik zoek een Monitor (Minimaal 1080p en 24 inch) en toetsenbord (QWERT + Die ik goed kan indrukken) voor maximaal 200 euro in totaal. Ik wil alleen maar gaan gamen en browsen en multimedia bekijken. Ik wil liever het meest aan scherm geven en van mij hoeft toetsenbord niet al te fancy.

Wat is je budget?
Maximaal €200 in totaal voor monitor en toetsenbord, alleen enige probleem is dat ik heel graag wil betalen via paypal en vvv cadeaubon combo. En omdat ik bijna nergens kan met die vvv cadeaubon en nog geld heb op mijn paypal wil ik er graag van af. Ik kan ook gewoon paypal tegoed naar mijn bank overschrijven maar dan is mijn budget weer 10 euro minder dus het liefst met paypal.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur is dat het niet meteen stuk gaat 8)7 en ik wil ook geen draadloze toetsenbord.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik heb nog niet besloten wat mijn uiteindelijke pc build zal zijn (Ik ga ook binnenkort een topic hier maken voor tips)

Ik ga het NIET gebruiken voor:
Foto/Video/2D/3D editing of iets dergelijks.

Ik ga het WEL gebruiken voor:
- Gaming
- Webbrowsing
- Multimedia

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 217,95€ 217,95
1Asus Z97-A€ 132,24€ 132,24
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 352,-€ 352,-
1Antec GX700€ 52,53€ 52,53
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth for Desktop€ 43,30€ 43,30
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 902,92

Ik dacht zelf aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart€ 145,50€ 145,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 145,50

Maar ik zie niks over input lag en dergelijke in de reviews maar hoe weet ik dan toch echt dat het geschikt is voor mij? En ik wou ook nog vragen wat het voordeel van een mechanische toetsenbord nou eigenlijk is.

Dus bijvoorbeeld deze ziet er wel goed uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,-€ 29,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 29,-

Wat is het voordeel ten opzichte daarvan met een mechanische toetsenbord?

Alvast bedankt!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Een "echte" gaming monitor, oftewel een 120/144Hz model, kost je gewoon 250 euro. Dat zit er dus niet in. Ik snap de wens om meer aan je monitor uit te geven dan je toetsenbord, maar het verschil tussen een monitor van 100 euro, 150 euro, en 200 euro voor een beetje browsen, werken, en gamen, vind ik zelf totaal niet spannend. Pas als je denkt iets hoger te kunnen zitten wordt het (en nogmaals, dit is mijn mening, maar ik heb wel wat schermpjes gezien..) de moeite in de vorm van die echt snelle monitoren. Wat ik achterwege laat zijn features als hoogte-verstelling, speakers er in, e.d. waar je zelf voor moet kiezen of je dat wel/niet wil.

Als ik zoiets zie:
pricewatch: BenQ GL2450 Zwart

dan heb je voor weinig een 24" FullHD monitor die geen last heeft van ghosting, weliswaar geen foto-correcte kleurweergave heeft maar wel een prettige weergave heeft van kleuren voor normaal gebruik, en komt met tal van instellingen om zaken evt naar wens aan te passen.

Toetsenborden een beetje hetzelfde verhaal, maar de bedragen liggen anders. Die Skiller is leuk met z'n lichtjes maar tikt verder geen ... beter dan een ramplank van <10 euro. Mechanische borden vind ik wel interessant, maar kosten je in de regel minimaal 70 euro, 80-100 euro voor leuke modellen, en dit kan oplopen tot 200 euro plus.

Ik zou eerst even dit lezen waarom mech beter is:
Het grote mechanische toetsenborden topic

Eventuele favorieten voor mechanische toetsenborden:
pricewatch: CM Storm Trigger Z (brown switch) (mijn huidige, en favoriet)

Maar ja, dan gaan we over budget.
pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Brown switch)
en
pricewatch: Ducky Zero DK2108 (Cherry Brown)

zou net passen, en zijn leuke mech-instappers.

Als je toch liever wat bespaard, dan zou ik die skiller laten liggen en bijvoorbeeld de Octane overwegen:
pricewatch: CM Storm Octane - Gaming Gear Combo

45 euro bij alternate, heeft ook backlight, maar je krijgt er een muis bij met een beetje redelijke sensor, en het kb is een stapje degelijker dan de skiller.

Ik zie in je build overigens wel wat ruimte om nog te besparen, zodat meer geld over blijft voor andere producten. Zo kan het moederbord aanzienlijk goedkoper, en ook de voeding kan wel iets van af. Onderschat de waarde van degelijke randapparatuur niet, want als je die besparing om kan zetten in een 120/144Hz monitor, dan wel een mech toetsenbord en een muis met een top sensor, dan heb je daar als gamer echt plezier van.

• Inenting
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-09-2025
Ik vind de CM Storm Octane een heel mooi ding voor zijn prijs, dus die zal ik zeker gaan halen. En waarom ik geen 120/144hz monitor haal is omdat ik vrees dat de gtx 970 toch niet zoveel frames kan halen bij de recentere games en ik vind 60fps wel prima voor nu. En ik zag ook dat de MSI GTX 970 maar 60hz over hdmi en displayport kan sturen dus dan heeft het toch geen zin.

[ Voor 10% gewijzigd door Inenting op 11-11-2014 19:34 ]