Bomen/Bos verhaal, laptop voor werk, graag advies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-07 16:48
Wat ga je met je laptop doen?
Laptop voor werk, wat in praktijk betekent dat ik heel veel office taken zal uitvoeren.

Thuis zal ik hem aansluiten op 1 of max 2 externe schermen (ex laptopscherm) zodat ik ook nog af en toe een video kan editen of kan photoshoppen.
Gamen? Heel misschien, zou fijn zijn als het een gemiddeld spelletje aan zou kunnen.
Kortom, thuis zal het een vervanger worden voor een desktop pc.

Wat is je budget?
ongeveer 2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Op en neer naar werk. Het gewicht maakt niet heel veel uit. Onder de 4kg graag :)
Een lange accuduur is wel uitermate van belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeuren.
256gb SSD, 8gb geheugen, i7 processor. Mogelijkheid om 2 externe schermen aan te sluiten (hmdi,vga,dvi etc)

Ik heb een aantal msi laptops gezien alleen heb ik het idee dat je vooral betaald voor de grafische eigenschappen om te gamen, wat ik dus niet echt van plan ben dus zonde voor het geld.

De Lenovo ThinkPad T440s is een leuk ding, lekker compact. Eigenlijk vind ik een ultrabook wel wat, alleen missen de meeste wel de nodige in en uitgangen (hdmi) en weet ik niet of het een echte desktop vervanger is.

Kortom, ik weet het gewoon niet meer.
Advies is zeer welkom aangezien ik binnen enkele dagen een beslissing moet maken en de laptop mee naar het buitenland moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 15:22

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Met een budget van 2000 euro zou ik persoonlijk voor de pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2PC-283NL Stealth gaan. Of heel hardcore - pricewatch: MSI Gaming Series GS70 2QE-046NL Stealth Pro

En anders kan je ook gaan voor de nu nog steeds populaire Asus N550.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshuax8
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Laptop voor werk? Kijk eens naar de zakelijke lijnen van Dell en Lenovo. Met een budget van 2000 kan je daar een leuke/stevige laptop uitzoeken die wel een tijdje mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:36

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, werk... dan denk ik zakelijk. Waarom kijk je naar consu-laptops? Persoonlijk ben ik verknocht aan HP zakelijke laptops (niet hun consu-crap...)

* Degelijk
* Al generaties lang dezelfde docking-port
* makkelijk te onderhouden
* brede support van veel partners/bedrijven en natuurlijk HP zelf (o.a. getronics levert HP, veel zakelijke dienstverlerners).

Vooral de docking support sprak mij aan. Ik heb twee displayport connectors (zakelijke laptops hebben vaak geen HDMI maar displayport, HDMI is nogal beperkt en op consumenten gericht) op de docking station thuis met daaraan twee 27" schermen, en op het werk... tsja... op kantoor ook zoiets, bij de klant (de helft van m'n klanten toevallig ook HP...) knal ik hem aan wat er maar staat, maar altijd via de dock (laad hij ook gelijk aan op). Ideaal. Ik heb op het moment de Z-Book 17, maar goed, ik heb een wat apart beroepsveld. Een Z-Book 14 zou ook goed genoeg moeten zijn, wil je wat meer uitbreidbaarheid... Z-Book 15. Hoewel ik niet weet wat voor beroep je hebt. Een elitebook 8470p die ook op dezelfde dock past is klein en kan toch nog goed meekomen, hoewel een discrete videokaart mist.

Zakelijk vind ik vooral de dock dus een belangrijk iets. Displayport is ook een must, en tsja... accuduur... ik heb nu een Z17, die heeft optimus, en kan dus makkelijk 7u mee. Dat is zelfs zonder 2e accu er aan. M'n vorige HP 8770w (ook vorige werkgever) had géén optimus en een Quadro K4000m die wat zwaarder was dan de Quadro die ik nu heb, en ging soms maar 45min mee. Uiteraard is een goede vraag altijd: "wat doe je er mee"? -- als het over de accu gaat.

Enfin... blijf weg van de consu-crap als je gaat reizen. Ik heb voor privé gebruik een Asus N550JK, en qua bouw is het toch heel iets anders. De consumenten kaart die er in zit is tevens niet geschikt voor sommige zakelijke dingen die ik doe, en hoewel hij zeker niet slecht in de connecties zit, is een echte displayport een gemis, HDMI is leuk voor TV's maar niet voor monitoren, en zomaar effe docken is er ook niet bij. Tevens voelt hij gewoon een stuk minder stevig aan dan m'n zakelijke laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
MSI staat nou niet bepaald bekend om haar stille laptops. Al weet ik niet hoeveel decibel ze in idle produceren. Een 'te' dunne laptop bevordert de levensduur ook niet echt.

Bekijk ff de Lenovo site, volgens mij een vrij groot aanbod. Succes moet zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 10-11-2014 23:49 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:57
Met de zaken die jij op de laptop wil gaan doen zou ik het budget verlagen. Je hebt namelijk helemaal geen laptop van 2000 euro nodig voor Office, casual gaming en wat videobewerking. Denk dat je rond de 1200 euro ook wel een laptop kan vinden die dat allemaal goed kan.

Je zou dan nog 800 euro kunnen uitgeven aan een desktop. Of die 800 euro in je zak steken. :)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ChojinZ schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:00:
Met de zaken die jij op de laptop wil gaan doen zou ik het budget verlagen. Je hebt namelijk helemaal geen laptop van 2000 euro nodig voor Office, casual gaming en wat videobewerking. Denk dat je rond de 1200 euro ook wel een laptop kan vinden die dat allemaal goed kan.

Je zou dan nog 800 euro kunnen uitgeven aan een desktop. Of die 800 euro in je zak steken. :)
Idd ik denk dat een HP elitebook wel wat voor je is. klein, licht, lange accuduur.
Afbeeldingslocatie: http://ultrabooksreview.com/netcat_files/userfiles/HP%20Elitebook%209470m/Elitebook-Folio-right.jpg

Hmmm na een final check van je TS zie ik dat je het als een desktop vervanger wil en je speelt gemiddelde spelletjes. (misschien even uitleggen wat dit betekend)
Misschien een Asus ultrabook (weet niet precies welke maar mijn collega heeft ook 1 met een redelijke grafische kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Een EliteBook Workstation kan de vervangende gamebak zijn, hoewel je wel met een quadro/firegl kaart zit dan. Het mooie is de bouwkwaliteit en de docking mogelijkheden. Dat maakt het een zakelijke laptop, geen consumenten laptop. Het verschil daarin wil ik graag benadrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Iedereen bedankt voor het advies!

Het budget verlagen is een optie, maar waarom zou je dat doen als de baas wil betalen tot 2000.
Enige optie die ik zie is dan een goedkopere laptop met veel accessoires nemen zodat ik alsnog tot de 2000 kom.

Iemand vroeg wat voor spelletjes ik speelde. Verder dan age of empires of soortgelijke strategische oorlogsspelletjes kom ik niet. Call of duty en dergelijke zal ik op de playstation doen.

Ik heb even gekeken naar een hp elitebook 840 G1
http://www.centralpoint.n...ck&utm_content=uitgelicht
Met een dockingstation erbij ziet het er prima uit.

Bovenstaande gekozen uit dit lijstje btw
http://www.centralpoint.n...4=2&facet_16263=ultrabook

MSI laptops blijf ik heel mooi vinden alleen de herrie + accuduur is gewoon minder.

Lenovo heeft mooi spul maar levertijden van 2 weken wat niet een optie is.

Volgens mij kom ik dan uit op toch een HP. Blijft moeilijk. Mag ik een keer een dure laptop kopen, weet ik niet welke ik moet kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door cliors op 11-11-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07 14:07
Wat dacht je vaan een 15" Macbook pro? pricewatch: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2014) 2,2GHz 256GB

Kan je heel wat jaartjes mee vooruit! (bron: typ dit op een Macbook uit 2008 ;) )

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

moijamie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:28:
Wat dacht je vaan een 15" Macbook pro? pricewatch: Apple MacBook Pro 15,4" Retina (2014) 2,2GHz 256GB

Kan je heel wat jaartjes mee vooruit! (bron: typ dit op een Macbook uit 2008 ;) )
Wat is de meerwaarde van OSX als de rest van je bedrijf op Windows werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-07 14:07
kaasaanfiets schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:30:
[...]

Wat is de meerwaarde van OSX als de rest van je bedrijf op Windows werkt?
Waar zie jij dat de rest met windows werkt?

Overigens ben ik waar ik werk ook de enige met een macbook en loop nergens tegen aan tot nu toe

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Mac is geen optie. (in ieder geval de komende tijd niet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

moijamie schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 17:33:
[...]

Waar zie jij dat de rest met windows werkt?

Overigens ben ik waar ik werk ook de enige met een macbook en loop nergens tegen aan tot nu toe
Dat, en ondanks de "pro" naam zijn het consumenten laptops zonder goede docking aansluitingen (hoewel thunderbolt in de buurt komt maar op een Dell scherm na en een Apple monitor lukt het niet erg breed, een echt docking station kun je een paar van kopen en op alles gebruiken). Verder is MacOS qua group policies/AD/beheer/integratie nog lang niet zo ver als Linux of Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Een T440s zou ik niet nemen, leuke dingetjes, maar dan zou ik eerder een normale T440 nemen. Stukken goedkoper en ook erg dun en draagbaar. Heeft geloof ik ook meer aansluitingen. Voor de rest zou ik inderdaad kijken naar HP elitebooks, en Dell heeft ook nog wel mooie zakelijke laptops.

[ Voor 34% gewijzigd door Thomas op 11-11-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik denk dat het deze wordt mensen.
http://www.centralpoint.n...tm_campaign=tweakersclick

Weet niet waarom ik telkens op deze hp's uitkom. Toch flinke prijs, maar ik zit de komende 5 jaar wel goed denk ik.

Eens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
De specs vallen zwaar tegen voor die prijs, de prijs is zo hoog door het lage gewicht. Je gaf aan in de OP dat hij onder de 4kg moet zitten met een lange accuduur. Deze hp heeft een kleine accu (3 cell).

Als het gewicht niet uitmaakt kun je voor dat geld veel meer krijgen. Of is gewicht stiekem wel belangrijk. ;)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gaat om deze dus; pricewatch: HP Elitebook 840 G1 (F1P72EA). Weet ook niet of dit een goed idee is voor die prijs. Om eerlijk te zijn weet ik vrij zeker dat je wat beters kan vinden.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat je voor die prijs een vergelijkbare (praktisch dezelfde) Lenovo krijgt bijvoorbeeld, en dan doel ik op de T440s. Je betaalt nu gewoon immens veel voor draagbaarheid, terwijl je voor die prijs een laptop die een halve kilo meer weegt en een paar mm dikker is met betere specs kan vinden.

E: Moet zeggen dat er in de 13,3" - 14" range niet heel veel beters te vinden is na wat onderzoek, maar zou er in ieder geval even op letten dat de GPU niet echt een zwaarwegend pluspunt is boven andere laptops. Zou gewoon even op de Dell en Lenovo website kijken wat je kan configureren, aangezien veel modellen die ze wel verkopen niet in de Pricewatch of andere webshops staan.

E#2: Als ik even kijk naar bijvoorbeeld een Lenovo T440s zie ik toch wat voordelen, een IPS scherm en een langere batterijduur. Je levert wel de GPU in, maar zoals ik al zei is slechts marginaal sneller dan de GPU op de chipset, en dat voor ongeveer dezelfde prijs. De T serie staat bekend om de uitstekende bouwkwaliteit, weet niet hoe dat met de HP Elitebooks van tegenwoordig zit.

Als je naar een "normale" T440 kijkt (wat al een ultrabook is), kan je voor +- 350 euro minder een soortgelijke laptop configureren...

Dell XPS 13 of 15 is ook iets om naar te kijken, heb er zelf nooit 1 gehad, maar die staan bekend als erg solide en krachtige laptops.

[ Voor 49% gewijzigd door Thomas op 11-11-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:57
Misschien eens naar Dell xps 15 kijken heb er zelf geen ervaring mee maar lijkt me mooie laptop zeker gezien zijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Liber8 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:14:
De specs vallen zwaar tegen voor die prijs, de prijs is zo hoog door het lage gewicht. Je gaf aan in de OP dat hij onder de 4kg moet zitten met een lange accuduur. Deze hp heeft een kleine accu (3 cell).

Als het gewicht niet uitmaakt kun je voor dat geld veel meer krijgen. Of is gewicht stiekem wel belangrijk. ;)
Gewicht was absoluut niet doorslaggevend, wel mooi meegenomen.
Ik ga er wel van uit dat indien je in dezelfde gewichtsklasse wil blijven, je wel moet rekenen op deze prijs icm het gewicht.
Heb je misschien een concreet voorbeeld van "jouw keuze'?

@Thomasx4
een halve kilo meer en iets dikker in ruil voor betere specs zou ik doen!!!

de t440s configureren naar volgens mij dezelfde specs kom ik op 1920 euro.
Processor
4th Gen Intel Core i7-4600U Processor (4MB Cache, up to 3.30GHz)

Windows 8.1 Pro 64
14.0" FHD with Multi Touch With WWAN
Intel HD Graphics 4400 with docking connector
8G 4G Base + 4G (1 SoDIMM)
Keyboard Backlit - US English Euro
Fingerprint Reader
256GB Solid State Drive Serial ATA3 OPAL2.0
ThinkPad Battery 3 cell Li-Polymer (23.2Whr) Front
ThinkPad Battery 6 cell Li-Ion (72Wh) Cyl HC Rear
Intel Dual Band Wireless 7260AN with Bluetooth 4.0

en voor 180 euro meer dan de prijs voor de HP kan ik de volgende accessoires (ruim 350 euro) erbij nemen.

ThinkPad Ultra Dock - 90W
Lenovo Ultraslim Plus Wireless Keyboard and Mouse - Dutch
ThinkPad 14” Fitted Reversible Sleeve
Kensington MicroSaver 64068E Security Cable Lock
Lenovo Mini-DisplayPort-to-SL-DVI Adapter
Lenovo Mini-DisplayPort to HDMI Cable

[ Voor 40% gewijzigd door cliors op 11-11-2014 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Zou om eerlijk te zijn voor een T440 gaan. Toch flink goedkoper (dan zou je bijvoorbeeld een grotere SSD kunnen nemen en wat meer RAM, altijd handig, het enige waar je echt op inlevert is het scherm, dat is helaas slechts 1600x900.

Geloof dat je bij de T440s een touchscreen hebt gekozen, dat is vrij nutteloos (leuk als gimmick, maar in praktijk niet praktisch, je zult zien dat je het nooit gebruikt en daarbij is een mat scherm een dikke + over een glossy touchscreen).

Als ik hem configureer (en ik zie nu dat je er ook een Nvidia GT730m in kan doen, ook geen ster, maar wel wat sneller dan de GPU in bijvoorbeeld de GPU in die elitebook) met i7 4600H, 8GB RAM, 256GB SSD, 2 x 3 cell batterij (samen goed voor een batterijduur van 10 uur, de 6 cell batterij die je er achter in kan stoppen steekt 2 centimeter uit), fingerprintreader en Full HD IPS paneel, kom ik op pakweg 1785 euro. Ook nog een optie dus, al is deze non dockable, dus valt waarschijnlijk af. De "normale" T440s, zonder Nvidia GPU en touchscreen, is zo'n 150 euro goedkoper dan dit en kan je wel docken.

De T440 geeft je gelijkwaardige specs maar een wat minder scherm en een wat betere batterijduur,voor rond de 1400. Zou ook nog even bij Dell kijken wat daar mogelijk is, trouwens.

De T440p is overigens ook nog een optie waar je naar kan kijken, die is vrij dik, geen ultrabook, maar er kan wel een full voltage processor in. De duurste configuratie die ze daar hebben staan is erg mooi, je moet alleen een SSD selecteren en dan kom je rond de 1800 uit. Hij is dus wel vrij dik, maar de processor is ook een stuk krachtiger en hij gaat langer mee.

E: Deze XPS ziet er wel interessant uit; http://www.dell.com/us/p/...503h&model_id=xps-13-9333.
Wel de US website.

[ Voor 9% gewijzigd door Thomas op 11-11-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ik zie inderdaad dat ik een touchscreen gekozen heb terwijl ik dat absoluut niet wil.
De "normale" zonder touchscreen kom ik inderdaad wat lager uit inclusief reader, ips etc.

Het docken is denk ik toch best belangrijk als je bedenkt dat ik makkelijk 2 externe schermen etc wil aansluiten.
Dat configureren is wel verslavend. Ik ben stiekem een t540 configureren (weliswaar groter scherm en kilo zwaarder) en voor een beetje meer (ik haal dan wel de mobile broadband optie er uit) zit je eigenlijk best beter wat betreft specs.

Keuze's maken. Wil ik iets meer tillen in ruil voor meer/betere specs...

de 440p kom ik nog het goedkoopst uit terwijl de specs prima zijn. Komt dat echt puur omdat de andere veel lichter en compacter zijn?

Ik ga je xps eens bekijken :D

[ Voor 15% gewijzigd door cliors op 11-11-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Je kan ook gewoon in nederlands kijken http://www.dell.com/nl/p/xps-15-9530/pd?ref=PD_OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Ja het wordt er niet makkelijker op zo.. :)
Klopt het dat de link van ppatrick veeeeel betere specs heeft voor "maar" 1799 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Die is wel 15" :P. Je moet gewoon nadenken of je liever iets klein en duns hebt met wat "mindere" specs (dat betekent niet dat die laptops traag zijn, trouwens, integendeel zelfs), of wat groters met betere specs. Denk dat een XPS of Thinkpad T series de beste keus is, die HP Elitebooks vallen me eerlijk gezegd nogal tegen.

E: Wauw, die XPS 15 ziet er wel erg mooi uit! QHD scherm, mooie processoren 512GB SSD en een aardige GPU... Qua specs steekt die met kop en schouders boven de rest uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 11-11-2014 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Had voor de link gekozen omdat ik zelf 15 zou kiezen maar is persoonlijk natuurlijk http://www.dell.com/nl/p/xps-13-9333/pd?ref=PD_OC zo kan ook je moet zelf tot morgen nog 7% korting kunnen krijgen denk maar hoe die werkt geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
Thomasx4 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:37:
Die is wel 15" :P. Je moet gewoon nadenken of je liever iets klein en duns hebt met wat "mindere" specs (dat betekent niet dat die laptops traag zijn, trouwens, integendeel zelfs), of wat groters met betere specs. Denk dat een XPS of Thinkpad T series de beste keus is, die HP Elitebooks vallen me eerlijk gezegd nogal tegen.

E: Wauw, die XPS 15 ziet er wel erg mooi uit! QHD scherm, mooie processoren 512GB SSD en een aardige GPU... Qua specs steekt die met kop en schouders boven de rest uit.
Mja, 15 inch is in principe ook niet heel groot. Kan net..
of lenovo met 14 inch, zit je er tussenin 8)7
Ik zie nu je edit en inderdaad, dat dacht ik dus ook. Je zou bijna raar zijn om voor hetzelfde geld de thinkpad te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dell heeft geloof ik vrijwel altijd kortingsacties, dus zou het niet overhaasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
zou wel extra garantie nemen nog voordeel bij dell kan tot 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Thomasx4 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 22:49:
...

Geloof dat je bij de T440s een touchscreen hebt gekozen, dat is vrij nutteloos (leuk als gimmick, maar in praktijk niet praktisch, je zult zien dat je het nooit gebruikt en daarbij is een mat scherm een dikke + over een glossy touchscreen).

...
Geloof het of niet, maar dat touchscreen is de meest geniale aanvulling op deze laptop. Het display op deze machine weet er ook meer dan genoeg licht uit te persen om geen last te hebben van alle vingers die achter laat op het scherm. Zie het maar een beetje als het beste van een laptop (toetsenbord) en tablet (aanraakscherm) in 1 apparaat, erg lekker als je aan het internetten bent met je laptop op schoot. Verder is met z'n aanraakscherm is Windows 8.1 ook een stuk begrijpelijker.

Ps. het touchscreen is semi mat op de t440s

* teun-v baalt dat zijn t440s door Lenovo support verkracht is

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
teun-v schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:37:
[...]

Geloof het of niet, maar dat touchscreen is de meest geniale aanvulling op deze laptop. Het display op deze machine weet er ook meer dan genoeg licht uit te persen om geen last te hebben van alle vingers die achter laat op het scherm. Zie het maar een beetje als het beste van een laptop (toetsenbord) en tablet (aanraakscherm) in 1 apparaat, erg lekker als je aan het internetten bent met je laptop op schoot. Verder is met z'n aanraakscherm is Windows 8.1 ook een stuk begrijpelijker.

Ik heb een goede samsung tab, voor het touch idee. Daarom denk ik dat het voor mij toch overbodig zal zijn al twijfel ik nog een klein beetje. Het scheelt maar 88 euro.

Ik heb na een lange nacht toch besloten om voor een lenovoT440s te gaan met de volgende specs.

4th Gen Intel Core i7-4600U Processor (4MB Cache, up to 3.30GHz)
Windows 8.1 64
14.0" FHD IPS With WWAN
Intel HD Graphics 4400 with docking connector
12G 4G Base + 8G (1 SoDIMM)
Keyboard Backlit - US English Euro
720p HD Camera
256GB Solid State Drive Serial ATA3 OPAL2.0
Smart Card Reader
ThinkPad Battery 3 cell Li-Polymer (23.2Whr) Rear
Intel Dual Band Wireless 7260AN with Bluetooth 4.0
Integrated Mobile Broadband upgradable
€1.803,12

Ik twijfelde tussen de xps (13 of 15) of de lenovo.
Eigenlijk vond ik de 13 inch te klein en 15 inch weer net te groot. Hierdoor kom ik dan al gauw terecht bij een lenovo.
Daarnaast is de xps15 wat betreft het scherm niet zo goed in de recensies (upscale probleem).
Ook schijnt de xps (de 13inch) iets minder usb aansluitingen te hebben en ook geen rj45 aansluiting, waar je dan een usb-rj45 kabeltje voor moet nemen.
Tot slot heb ik ook geen bijpassende dock kunnen vinden wat erg belangrijk is aangezien ik een tal van randapparatuur wil aansluiten thuis.
Ga ik naar werk of iets dergelijks wil ik op z'n minst genoeg aansluitingen op het apparaat zelf hebben zonder dat ik een dock of iets dergelijks moet meenemen.

Wat wel een pluspunt is van de xps is voor mij het design, een eyecatcher, de grafische kaart en waarschijnlijk is een Dell ook wat duurzamer.

Ik heb m'n lijstje al verstuurd naar de baas, maar kan opzich nog terug, maar denk dat ik het hierbij hou tenzij iemand mij nog kan ompraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppatrick
Het is persoonlijk wat je natuurlijk fijn vind dus ga je er niet vanaf praten. Ligt het aan mij of is de accu heel klein?

[ Voor 21% gewijzigd door ppatrick op 12-11-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

Het scheelt dat er intern ook 23 Whr zit, dat maakt het totaal van 6 cellen met 46 Whr. Er is voor 18 euro meer ook een 72 Whr accu te krijgen, voor een totaal van 95 Whr wat goed is voor meer dan een hele dag weken zonder aan het stroom te hoeven. De 72 Whr batterij zorgt er wel voor dat de onderkant van de laptop een bult komt te zitten. Dit hoeft niet onprettig te zijn afhankelijk van hoe je de laptop gebruikt.

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
teun-v schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:31:
Het scheelt dat er intern ook 23 Whr zit, dat maakt het totaal van 6 cellen met 46 Whr. Er is voor 18 euro meer ook een 72 Whr accu te krijgen, voor een totaal van 95 Whr wat goed is voor meer dan een hele dag weken zonder aan het stroom te hoeven. De 72 Whr batterij zorgt er wel voor dat de onderkant van de laptop een bult komt te zitten. Dit hoeft niet onprettig te zijn afhankelijk van hoe je de laptop gebruikt.
Die extra 6cell neem ik erbij en ik zie wel of het fijn werken is of niet.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-07 10:24
Vraag geplaatst in nieuw topic.
Dank je.

[ Voor 97% gewijzigd door Truus01 op 13-11-2014 17:20 ]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

teun-v schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:37:
[...]

Heb onlangs ook te maken gehad met hun support en dat is inderdaad om te janken... Nieuwe toetsenborden ben ik ook geen fan van, maar goed, voor de rest nog steeds mooie producten. Vind een touchscreen zelf overbodig, maar goed, ieder z'n ding :P.
cliors schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:05:
[...]

Die extra 6cell neem ik erbij en ik zie wel of het fijn werken is of niet.
De batterij achter kun je geloof ik ook hotswappen, klemmetje loshalen, batterij er uit en een nieuwe er in, zonder dat hij uit gaat (omdat voor ook nog een batterij zit). Misschien nog een tip, ik zou er sowieso on-site garantie bij nemen, scheelt jou of je baas weer moeite als je ooit met hun support te maken hebt, die is namelijk ruk. Dell overigens hetzelfde verhaal, dus wat dat betreft zou ik het er niet om laten, het zijn verder mooie laptops.
Misschien een idee om zelf even een topic te openen? Houdt het wat overzichtelijker. Ik zou zelf gewoon even op de Lenovo en Dell website gaan kijken wat ze te bieden hebben, een groot deel van de 15" laptops heeft een numpad dus dan kan je een beetje gaan configureren. Qua scherm is mat/non-glare niet alles, IPS trouwens ook niet. De helderheid moet toereikend zijn om buiten mee te kunnen werken, dus ik raad je aan om daar op te letten (in bijvoorbeeld reviews van laptops die je op het oog hebt). Je kan beter een wat slechter maar helder TN paneel hebben dan een vrij donker IPS paneel. Aangezien een helder scherm je accu zo leegslurpt moet je ook letten op een grote accu.

Ik vind W8 trouwens prima, een paar aanpassingen en het is bijna hetzelfde als W7, het ziet er in mijn ogen alleen wat gelikter uit. Zou gewoon een laptop met W8 kopen en als het niet bevalt kan je altijd downgraden naar W7.

[ Voor 49% gewijzigd door Thomas op 13-11-2014 12:28 ]

• cliors
Thomasx4 schreef op donderdag 13 november 2014 @ 12:17:
[...]

Misschien nog een tip, ik zou er sowieso on-site garantie bij nemen, scheelt jou of je baas weer moeite als je ooit met hun support te maken hebt, die is namelijk ruk.
Bedoel je dit?

Base warranty: 3 Year On-site [included]

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Oh dat is al inclusief? Ja, dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Goede keuze :)
Ik heb zelf een paar maanden geleden een T440s gekocht, ook zakelijk. Wel met touch, omdat ik dat toch best wel gebruik.

De aansluitmogelijkheden zijn een voordeel maar ook een nadeel. Hij heeft in tegenstelling tot veel soortgenoten 'gewoon' vga, dat bij veel bedrijven voorlopig nog in gebruik is voor presentatie-opstellingen. Ook een netwerkaansluiting is nog steeds nuttig.

Het nadeel is mini-displayport. Ik werk bij verschillende klanten op locatie en kan niet zomaar een monitor aansluiten. Liever had ik displayport gehad, of zelfs hdmi. Een verloopstukje van/naar dvi, displayport of hdmi is in elk bedrijf wel te vinden. Nu heb ik er maar verloopkabeltjes bij gekocht.

Ik heb de T440s met nVidia, daardoor mis ik wel de dockingmogelijkheid. Maar omdat ik geen vaste werklocatie heb, is dat geen probleem.

Waar ik heel erg over te spreken ben is de behuizing. Ziet er mooi uit, krast niet en voelt bijzonder stevig aan. Het is echt een blok, terwijl het gewicht meevalt.

Ik ben benieuwd of de T440s jou ook bevalt!

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1