Trendy Computers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:02
Beste Tweakers,

Na aanleiding van een slechte shop ervaring bij Trendy Computers ben ik eens even een beetje research gaan doen. Trendy Computers komt bij vele pricewatches uit op degelijke, en scherpe prijzen. De webshite pronkt zelfs met een Tweaker beoordeling van 4vd5 sterren. Mooi toch zou je zeggen? Nou... Mooi niet dus.

Het gros van de klanten beoordelingen zijn overduidelijk 'neppe reviews'. Een dags profielen. Hierdoor wordt de klanten beoordeling van Trendy Computers kunstmatig omhoog geholpen. (ik weet niet of dit wettelijk verboden is.. maar goed). Een slechte webshop an sich is op zich nog geen reden om een website te weren op de pricewatch. (hoewel ik alsnog de mening ben toegedaan dat neppe reviews schrijven werkelijk wanstaltig is, hoewel onderzoek laat zien dat zelfs bij grote bedrijven 1 op de 3 reviews nep is. Hoewel dit percentage bij deze webshop een stuk hoger lijkt te zijn) Er is hier zeker sprake van oneerlijke handelspraktijken.

Hiermee heb ik echter nog niet eens het grootste probleem belicht van deze webshop:

Wat is dan eigenlijk wel het probleem met Trendy Computers? Je hoeft eigenlijk maar even te zoeken tussen de echte tweakers ervaringen en je zult snel de wanpraktijken van deze webshop terugvinden.

Hoewel een slechte webshop opzich zelf geen reden is om een webshop te weren van jullie pricewatch lijst, is het volgende misschien wel van belang.

Als een student Recht&ICT ben ik redelijk thuis in de wet inzake consumentenrichtlijn, koop of afstand.
Trendy computers heeft een 'clausule' waarin strijdig met de wet gebruik wordt gemaakt van een zeer 'bedenkelijke' herroepingsrecht clausule.

Niet alleen wordt hiermee het wettelijke heroepingsrecht beperkt tot slechts 7 dagen ; Ook wordt er 20(!) euro in rekening gebracht om uberhäubt gebruik te mogen maken van dit recht.

Het zou me niks verbazen dat Trendy Computers deze scherpe prijzen mogelijk maakt door dit herroepingsrecht te misbruiken als winstmodel. Je zult in de reviews schrijnende gevallen lezen over hoe deze webshop omgaat met klanten, die hun rechten niet kunnen effectueren en hierbij machteloos staan.

Persoonlijk zou ik vermoeden dat Tweakers niet in verband wil worden gebracht met een malafide webshop als deze, die stelselmatig in strijd met de wet consumenten als het ware tilt voor bedragen die voortkomen uit onkunde (lege dozen sturen, defecte toestellen) en zo buiten wettelijke bedragen incasseren.

Mede doordat tweakers een 4 uit 5 sterren beoordeling toekent aan de webshop en het vertrouwen in Tweakers in het geheel, is een kunstmatige beoordelingsverhoging een bedrog voor de consument.

Zij zullen keer op keer in deze webshop trappen, waar zij de lachende derde zullen zijn.

Mensen, doe jezelf een plezier en betaal een tientje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Hmmmm.... het is inderdaad verdacht dat een groot deel van de reviews geschreven zijn door mensen die niet op GOT actief zijn. Het lijkt erop dat een aantal ook speciaal voor de review een account heeft aangemaakt.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De discussie over de mogelijke fake reviews is iets voor het PriceWatch subforum, niet voor SF :)

SF >> PW

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
De 'nep-reviews' zijn dan nog niet eens het ergste. De kern van mijn stuk is dus dat Trendy Computers deze kunstmatige hoge beoordeling gebruikt om consumenten van hun rechten te beroven en hier geld aan te verdienen. Dát is erg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:00
Trendy Computers komt ook regelmatig voor in [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5. Misschien past jouw post daar ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
gambieter schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:12:
De discussie over de mogelijke fake reviews is iets voor het PriceWatch subforum, niet voor SF :)

[mbr]SF >> PW[/]
Ik was eigenlijk ook aan het zoeken voor een geschikt subforum. Misschien verplaatsen? Hoewel het de facto niet gaat om de fake reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 09:27

Mijnenveger

Veegt mijnen

Ik heb nu ook gekeken, lijkt inderdaad op fake reviews. Review van vandaag en geregistreerd vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wouter lucassen schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:13:
Ik was eigenlijk ook aan het zoeken voor een geschikt subforum. Misschien verplaatsen? Hoewel het de facto niet gaat om de fake reviews.
Het is verplaatst :) . Let op, we doen niet aan shopreviews in het Shopping Forum, het PW forum is de plek voor deze discussie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Kijk ook eens naar de beoordelingen van de échte Tweaker. Webshops als deze zou veel harder tegen opgetreden moeten worden. Hoewel dit niet Tweakers taak is, en ik me zeker bewust ben van het verdien model van tweakers alsmede dat zij geen verantwoording nemen voor de inhoud, lijkt het me dat Tweakers een malafide bedrijf als Trendy Computers wel degelijk willen mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen: we hebben een prima search. Er is meermalen uitgebreid uiteen gezet hoe ShR beheerd worden - en jouw claims doen er niet echt recht aan...

Ter illustratie: Tweakers gaat ook los van de ShopReview verder als het nodig wordt geacht. Recent heeft Trendy een deadline gekregen om Algemene Voorwaarden meer in lijn met de wet te brengen, of anders verwijderd te worden uit de PW, en dat is gebeurd.

Winkels mogen uiteraard vragen of klanten een review willen plaatsen. Het is niet mogelijk op enorme schaal onze speurneuzen om de tuin te leiden.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trendy Computers
Is een zeer goeie webshop met scherpe prijzen en goeie levering,
Veder was de klantenservice zeer vriendelijk bij het verhelpen bij vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:13:
Trendy Computers
Is een zeer goeie webshop met scherpe prijzen en goeie levering,
Veder was de klantenservice zeer vriendelijk bij het verhelpen bij vragen.
:D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
... en speciaal voor die ene post heeft Steve een account aangemaakt!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stagiares moet je ook bezighouden he :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:50
Moeten ze wel nederlands kunnen schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen verhelpen... Is dat nieuw Nederlands ofzo?

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
Nu ben ik geen jurist.. maar.. whut? Ik was de weg kwijt bij "stadsverwarming"

http://www.trendycomputer...general-terms-conditions/

Het doet mij een beetje denken een een opmerking die iemand onlangs maakte over reviews: Ze lezen toch alleen de conclusie, dus typ maar een keer "Bla bla als je dit nog leest mail mij even bla bla" midden in de text en wacht reacties af. ;) Hoe veel mensen lezen die voorwaarden :D

Heeft iemand met meer kennis van dit soort voorwaarden een idee of dit een beetje normaal is?

[ Voor 6% gewijzigd door Foritain op 13-11-2014 10:13 ]

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:00
vanaalten schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:08:
... en speciaal voor die ene post heeft Steve een account aangemaakt!
:D
Het is zó knullig dat ik bijna vermoed dat dit niet vanuit Trendy komt, maar juist vanuit een concurrent om Trendy zwart te maken. Maar van wie het ook komt, het is wel humoristisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:38

RayNbow

Kirika <3

Onlangs ook nog op tv geweest: Lege doos ontvangen van Trendy Computers

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Foritain schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:10:
[...]
Nu ben ik geen jurist.. maar.. whut? Ik was de weg kwijt bij "stadsverwarming"
Dit zijn gewoon de Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Dit is een sjabloon wat alle aangesloten winkels kunnen gebruiken. Google er maar eens op, dan kom je nog veel meer winkels tegen die deze tekst in hun AV hebben staan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Gelukkig blijkt Trendy gewoon een betrouwbare tent te zijn. Kijk maar, ze hebben gewoon een keurmerk: https://www.keurmerk.info...ners/Lid-Details/9766?s=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trendy blijkt toch niet zo betrouwbaar, vreemd zeg. Ze zijn gestopt met de webshop en vinden dat klanten kunnen fluiten naar garantie want dat moeten ze zelf maar opknappen als ik op hun website kijk. Als de webshop geen aparte BV was dan heb je gewoon recht op garantie via Trendy de stenenwinkel maar ja dat zou betekenen dat ze service moeten verlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 09:52
Ik kan deze zaak ook niet meer vinden online. Op tweakers en ook bij kieskeurig is deze zaak al een tijdje verdwenen. Slecht nieuws voor mensen die nog claims hebben openstaan bij hun. Hun prijzen waren lekker laag, zo ook hun service en garantie afhandeling. Ik heb geleerd dat goedkoop in dit geval duurkoop is. Check voor een erkend thuiskoop waarborg label als je online winkelt. Ik deed dat een keer niet met veel ellende tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
De hele tent lijkt opgedoekt te zijn: http://www.kvk.nl/orderst...00&origq=trendy+computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vorige week zaten ze nog weer in de Kassa Belbus (dan als Trendy Telecom, maar dat is dezelfde ondernemer).

Misschien wel even goed als waarschuwing erbij.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 23:07
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:42:
Trendy blijkt toch niet zo betrouwbaar, vreemd zeg. Ze zijn gestopt met de webshop en vinden dat klanten kunnen fluiten naar garantie want dat moeten ze zelf maar opknappen als ik op hun website kijk. Als de webshop geen aparte BV was dan heb je gewoon recht op garantie via Trendy de stenenwinkel maar ja dat zou betekenen dat ze service moeten verlenen.
Volgens company.info was Trendy Computers een VOF (Trendy Telecom een eenmanszaak overigens), waardoor de heren aandeelhouders beiden hoofdelijk aansprakelijk zijn voor lopende (en toekomstige?) claims. De stenen winkel zal inmiddels ook wel dicht zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Om een of andere reden is het weer mogelijk om een telefoon via www.trendycomputers.nl te bestellen. Geen idee of dat een error in hun webshop is, of een bewuste daad. Ik vind het in elk geval stinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben nog een bedrijf, Trendy Telecom www.trendytelecom.nl, gevestigd in het pand er naast. Voor zolang het duurt. Zij hebben gewoon inzicht in alle (geld)zaken van Trendy Computers.

Bel met Trendy Telecom +31(0)117 420 850, en vraag naar Sasan Azimi. Hij heeft de bevoegdheid om de geldzaken te regelen. Blijft met ze aan de lijn tot het geld is overgeschreven van hun rekening en vraag direct om bewijs van betaling per email.

De Payment Service Provider is MultiSafePay. Stuur een email naar support@multisafepay.com of bel (+31(0)20 8500 500) met je klacht. Zij kunnen hun account blokkeren als ze genoeg klachten krijgen en eventueel het bedrag terug storten wanneer er geld op hun account staat. Als je een klacht hebt, dien dan sowieso je klacht in.

Geef niet op, laat je niet met een kluitje het riet in sturen. Bel ze gewoon de hele dag door.

Sasan Azimi is behulpzaam, maar hij moet erg gepushed worden voordat het allemaal rond is.

Nogmaals, blijf ze bellen, blijf ze bellen. Beter 15x per dag dan 1x in de week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-09 20:20
Om (hele) oude koeien uit de sloot te halen...

https://nos.nl/artikel/23...ljonairs-aangehouden.html

De namen kwamen me bekend voor en moest o.a. aan dit topic denken.

(gooi anders maar op slot als het zo'n slechte kick was).
Pagina: 1